Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Podłączenie Nowego Kotła


hamis

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie.

 

Na dniach będę zmieniał kocioł na nowego MPMa 17-19 (wyjścia z kotła 6/4"). Obecnie instalację w kotłowni (łącznie z zaworem 3d itp) mam zrobioną na rurkach CU28. 

Jak lepiej podłączyć kocioł: od razu na wyjściu zredukować średnicę z 6/4" na 1" i puścić wszystko w rurkach fi28 (wolałbym tą opcję) czy lepiej zrobić przy kotle "kolektor" ze stali czarnej 6/4 (korozja?) i do niego wpinać poszczególne obwody?

Obwody, które mam na myśli:

-nitka grzejnikowa fi28

-nitka bojlera fi22

-krótki obieg kotłowy fi 22 

W załączniku szkic o czym myślę - oczywiście uproszczony bez pomp itp..

Najmniej roboty miałbym z zostawienie wszystkiego w miedzi 1" (niestety większe średnice robią się horrendalnie drogie)... Czy zwiększenie średnicy rur do 6/4 da jakieś korzyści? Czy pompa bojlera i na obiegu kotłowym nie będą za bardzo kradły wody z obiegu co?

 

 

 

 

post-65510-0-53266700-1515441232_thumb.jpg

Opublikowano

Lepiej wypuścić z grubszej rury i potem redukować, ale jeśli kocioł ma 20kW to na miedzi 28 też to pójdzie - tylko przy jednej średnicy trzeba to bardziej regulować hydraulicznie.

Jak dasz radę wyjdź w stali 5/4 (6/4 to za dużo i nie ma po co) i na trójnikach redukcyjnych sobie to podepnij. Jak nie chcesz by Ci obieg zaburzało to na pompie kotłowej i CWU daj zawory regulacyjne (grzybkowe) do tego zawory zwrotne na CWU i przy pompie kotłowej oraz na powrocie do powrotu z 3D. Od tyłu też taki rozdzielacz z trójników 5/4. Do tego się łatwo podepniesz, przeróbek też nie powinno być wiele i spokój na wieki.
Tylko przypilnuj kolejności odejść od pieca i przy powrocie.

Opublikowano

Zawory grzybkowe i zwrotne wszędzie są zamontowane, schemat jest uproszczony.

 

A nie będzie miedź gryzla się se stala czarna? Choć po zdjęciach widzę, że większość ludzi ma w ocynku (sic!)

Opublikowano

Mam też na obiegu bojlera, dzięki czemu mogę trochę przyhamowac za mocną pompę (25/60). Było to tańsze rozwiązanie niż wymiana pompy...

 

Rozumiem, że mogę bez problemu nypel mosiężny wkręcić w trójnik z czarnej stali i nie będzie ogniwa. W takim razie zapewne tak zrobię :-)

Opublikowano

Nie chcę zakładać nowego tematu,jest ich i tak za dużo,pozwoliłem się podpiąć do tego wątku.

W niedalekiej przyszłości po przeprowadzce,syn będzie zmieniał kocioł z podajnikiem na nowy spełniający normy emisji spalin.

Instalacja jest stara na grubych rurach 2" wychodzących z kotła.

Kocioł z podajnikiem pracuje obecnie na takim rozwiązaniu.

Nowy kocioł będzie miał wyjścia 5/4" i tak zamierzam to zrobić i w odpowiednim miejscu wpiąć się w istniejącą instalację.

Instalacja jest jednorodna,tylko grzejniki do których będą zamontowane termostaty oraz bojler 120l z podwójną wężownicą tuż nad kotłem.

Mam zamiar zrobić układ na 2 pompach,c.o. i cwu.

Ochronę powrotu stanowiłby powrót z bojlera tuż przy kotle na poziomie 50*(stała praca pompy cwu,przy zadanej 55* na kotle i taka sama na bojler)

Grzejniki będą zasilane mniejszą temp. za zaworem 3-d,oprócz jednego na piętrze nad kotłownią z rury wzbiorczej 1",która idzie do naczynia na strychu(ponad 2 metry nad grzejnikiem)

Pytanie do doświadczonych kol. z zakresu instalacji czy poniższe rozwiązanie jest prawidłowe?

Mam pytania odnośnie filtrów przed pompami,czy mogą być montowane zarówno w pionie i w poziomie?,czy tylko w poziomie?

Podobnie z zaworem zwrotnym do bojlera,jak jest najkorzystniej.

Ostatni dylemat,czy pompa za zaworem 3-d ma być na obejściu?czy prosto?

 

 

                                                                       post-50212-0-50567000-1515756595_thumb.png

 

                                                                 

 

 

                                                                 

 

Opublikowano

Jednego nie rozumiem... Jak tam woda w tym jednym grzejniku krążyć będzie na jednej rurce? :D
Z filtrami to już sam zgłupiałem - logika nakazuje montować w pionie odstojnikiem na dół, ale jest to wbrew kierunku przepływu narysowanym na filtrze. Przy cyklicznej pracy - lepiej chyba odstojnik na dół, przy ciągłej z przepływem.

Pompa bez obejścia
 

Opublikowano

Grzejnik może być podłączony do RB ale powrót nie do RB tylko do powrotu CO.

Przy termostatach na grzejnikach ten zawór 3d nie jest konieczny ale może być. Zz sprężynowe w dowolnej pozycji, klapowe w poziomie

Opublikowano

sorki,nie dodałem kreski z rurą powrotną,która istnieje w realu :D,dzięki za wytknięcie błędu...

a co z położeniem filtrów?

zz tylko a pompą zas. bojler,czy drugi też na zas. grzejników?

Opublikowano

Filtry najlepiej w poziomie osadnikami w dół. W pionie ewentualnie też można ale kierunek przepływu w dół. Jak pompa CWU ma pracować stałe to zz może być tylko na co

Opublikowano

Dziękuję koledzy za porady,pozdrawiam :)

Jeszcze jedno pytanie,jaką pompę na CO i jaką na CWU?,najlepiej takie co nie spustoszą portfela,a będą trwale i ekonomiczne(obecna z Leszna kończy w tym roku 18 ;))

 

http://allegro.pl/pompa-grundfos-aplha-2-autoadapt-model-d-i7115971912.html?fromVariant=7115966057

http://allegro.pl/pompa-obiegowa-wilo-yonos-pico-25-1-4-eu3-i7115966057.html?reco_id=c0f1fb86-f714-11e7-ad7f-246e96321038&ars_rule_id=201

 

takie będą dobre? 1 na CO, 2 na CWU?

Opublikowano

Pompy ok. Uwaga do tego grzejnika na RB-na grawitacji może on grzać normalnie a może słabo albo wcale tym bardziej że pompa CWU będzie pracować na stałe. Tego się dowiesz jak odpalisz.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.