Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Za Wysoka Temperatura Pieca Oraz W Mieszkaniu


Szatek88

Rekomendowane odpowiedzi

Witam forumowiczów, jestem nowy na forum dlatego proszę o wyrozumiałość.
 
Zrobiłem remont oraz nową instalacje CO w mieszkaniu 60m² z plastikowymi jednokomorowymi oknami oraz ociepleniem styropianem grubości 10-15cm. Instalacja jest zrobiona w miedzi, zamontowane są 4 grzejniki blaszane oraz jeden łazienkowy z głowicami termostatycznymi od Ferro. W kotłowni mam zainstalowany piec zasypowy Klimosz Gucio 10kw ze sterownikiem Klimosz ST28 z PID oraz boiler CWU 120L. Sterownik odpowiada za pracę dmuchawy kotła oraz dwóch pomp CO oraz CWU, dodam że jestem laikiem jeżeli chodzi o projektowanie takiej instalacji i nie przewidziałem problemu podczas ogrzewania mieszkania. Mianowicie nie zastosowałem żadnego zaworu mieszającego, więc w trakcie palenia pojawił się problem po rozgrzaniu mieszkania do zadanej temperatury, zawory blokują dopływ ciepłej wody do grzejników przez co obieg się zamyka i w kotle bardzo szybko rośnie temperatura i trzeba uważać żeby nie zagotować wody. Gdy zmniejszyłem temperaturę zadaną dla kotła na 55℃ po kilku dniach zauważyłem efekt "kiszenia się drewna" w postaci osadzania się smoły lub innych nalotów wewnątrz kotła, czopucha oraz komina. Takie rozwiązanie nie wchodzi więc w grę, wiem również że ten kocioł jest za duży, ale zależało mi na czasie a ten piec był od ręki w sklepie i nie przypuszczałem że będą z nimi takie problemy. W perspektywie czasu po nazbieraniu kasy planowałem kupić kocioł z podjanikiem EEI Pellets 8kW od Kostrzewy, a Klimosz miał być doraźnie na rok lub dwa. Stąd też mój post o poradę co dalej z tym zrobić.
 
1. Czy wstawienie zaworu trójdrożnego na powrocie coś pomoże? Czy nadal piec będzie pracował na za małym układzie? Ewentualnie rozważałem wstawnie jeszcze jednego grzejnika do kotłowni bez głowic żeby cały czas był tam "mały obieg" z pieca.