hamis Opublikowano 28 Listopada 2017 #1 Opublikowano 28 Listopada 2017 Witajcie. W nowo wykonanej instalacji mam dwa problemy: 1) Uciekające ciepło z bojlera - wieczorem bojler jest nagrzany do 50-60 stopni i pompa się wyłącza. Obecnie w nocy nie palę. Rano woda z bojlera jest praktycznie zimna... Przed przeróbką bojler spokojnie utrzymywał gorącą wodę. Właściwie zmieniło się tylko położenie ZZ - jest bliżej bojlera i w poziomie, a był w pionie. Czy to może mieć wpływ? Podłączenie od strony kotła wygląda następująco: kocioł->zawór kulowy->termometr->filtr skośny->pompa->zawór zwrotny sprężynowy->odpowietrznik automatyczny->wężownica->termometr->zawór kulowy->kocioł. Wraca grawitacyjnie do kotła? Musiałby nie działać ZZ... A może jakoś powrót zasyfonować? Niestety zdjęć obecnie nie wrzucę, bo mam problemy z netem... 2) W instalacji (miedź) ciągle słychać przelewanie się wody, co jest uciążliwe zwłaszcza w nocy. Teoretycznie wygląda na powietrze (instalacja odpalona miesiąc temu). Grzejniki odpowietrzone, na pionie odpowietrznik automatyczny (już nie słychać żeby działał) i dalej słychać przelewanie. Grzejniki mają wznios w stronę odpowietrzników. Instalacja rozprowadzona pod sufitem z zejściami do grzejników. Pompa 25/40 na zasilaniu, działająca na automacie - przeważnie 1 bieg. Wcześniej na tej samej pompie instalacja była bezgłośna, ale była zrobiona w pexie. Filtr przed pompą czysty. Jakieś sugestie? Może trzeba zamontować w kotłowni separator?
Kotecek Opublikowano 28 Listopada 2017 #2 Opublikowano 28 Listopada 2017 Nie jestem super specjalistą i weź to pod uwagę.Miałem podobnie. 1 Położenie zaworu zwrotnego - pozycja w której nie działa -coś się nazbierało na dole (jak leży) jak wyczyścisz będzie ok przez jakiś czas 2. Powietrze w instalacji Ja jak robiłem rozruch dałem pompkę na max przez dzień, pomogło.
hajtaler428 Opublikowano 28 Listopada 2017 #3 Opublikowano 28 Listopada 2017 Wygląda na to że albo zz się zawiesił albo uszkodzony. Postukaj w niego jeśli nie pomoże to uszkodzony. Wymień ale na taki z metalowymi elementami a nie plastikowymi. Bulgotanie- zapowietrzona instalacja
hamis Opublikowano 28 Listopada 2017 Autor #4 Opublikowano 28 Listopada 2017 ZZ jest z metalowym grzybkiem. Przed chwilą go wyjmowałem - jest czysty i pracuje bez problemu. Może ZZ sprężynowy powinien pracować w pionie? Pompa chodziła kilka dni na maxa i dzięki temu automaty w miarę ją ogarnęły, ale jednak ciągle słychać ciche przelewanie.Najbardziej przy włączaniu się pompy, później jest tego mniej
hajtaler428 Opublikowano 28 Listopada 2017 #5 Opublikowano 28 Listopada 2017 To daj zdjęcia albo schemat narysuj a najlepiej to i to
odpowietrznik Opublikowano 28 Listopada 2017 #6 Opublikowano 28 Listopada 2017 Zawór zwrotny sprężynowy może pracowac nawet po skosie)
Kotecek Opublikowano 28 Listopada 2017 #7 Opublikowano 28 Listopada 2017 odpowietrznik ma rację , jeśli nie jest wyrobiony tzn nie trze grzybek o obudowę , jeśli się domyka , i nie ma "smiecia" w środku co wykluczyłeś to z archiwum X małe powstało. Osobiście wydaje mi się że cośnie tak z tym Twoim zaworkiem. Podmianka byłaby idealna żeby nie tworzyć scenariuszy. Co do powietrza to masz w jakimś "podłym " miejscu zmagazynowane i nie może przepchnąć. Po rurach jak patrzysz to nie ma miejsca gdzie się mogło zebrać? Wydaje mi się że masz źle wyprofilowane - nie wiem jak to się fachowo nazywa i jest górka i tam siedzi . Może jakiś odpowietrznik przed pompką wsadziłeś ? i tędy łapie
shogunzlasa Opublikowano 28 Listopada 2017 #8 Opublikowano 28 Listopada 2017 Jak masz zwykły zawór za pompą w okolicy zwrotnego to zamknij na noc i będziesz wiedzieć czy jest spieprzony.1. Co do rur - czemu odłączasz pompę?2. Jeśli masz automat gdzieś przed pompą to może podciągać powietrze3. Zmniejszałeś średnicę rur?
hamis Opublikowano 28 Listopada 2017 Autor #9 Opublikowano 28 Listopada 2017 Zdjęcia mam zrobione, ale musi mi net wrócić do normalności. Jutro zamkne zawory i zobaczę jak to będzie wyglądać. Pompę wyłącza sterownik po nagrzaniu bojlera. Inaczej po wygaszeniu kotła gonilby zimniejsza wodę z kotła niż w baniaku. Rury są stopniowane od 22 do 15 i 28 na pionie. Odpowietrzniki mam na obu pionach, zasilaniu i powrocie. Zamknąć ten na powrocie, żeby wykluczyć zasysanie? Grzejniki grzeją wszystkie w miarę ok, rury też ciepłe na całej długości, więc korka powietrznego raczej nie ma.
sambor Opublikowano 28 Listopada 2017 #10 Opublikowano 28 Listopada 2017 Nie wiem jak wam , ale mnie się trafił ZZ sprężynowy. który niby zamknięty puszczał w stronę zaporową. Jakoś krzywo był grzybek i teraz sprawdzam wszystkie przed montażem - po prostu wlewam trochę wody do pionowo stojącego zaworu, jak pod nim sucho to montuje, jak puszcza to zwracam
shogunzlasa Opublikowano 29 Listopada 2017 #11 Opublikowano 29 Listopada 2017 Pompę od bojlera wyłączasz - myślałem że od CO :)Zamknij ten automat na powrocie i odpowietrz - zamyknij grzejniki, otwórz jeden, pompa na max i po kolei, nie zapomnij o pompie...Szumi bo albo jest powietrze albo za duży przepływ, ale to drugie odpada bo pompka spokojnie gania a średnice rur też są OK...
hamis Opublikowano 29 Listopada 2017 Autor #12 Opublikowano 29 Listopada 2017 Jednak zbiera się powietrze - wczoraj zrobił się korek na nitce powrotnej i zablokowało mi w nocy połowę instalacji. Za szybko zaczęła rosnąć temperatura na kotle :) Pompa na chwilę na 3 bieg i ruszyło, ale tak być nie może Trzeba pewnie zainstalować jeszcze jeden automat, a tamte może zamknąć... Później wrzucę schemat. Po wczorajszym przemyciu ZZ i rozruszaniu, dziś rano woda wrzątek. Zobaczymy, może rzeczywiście gdzieś nie domykał.
sambor Opublikowano 29 Listopada 2017 #13 Opublikowano 29 Listopada 2017 Może gdzieś ucieka ciepła woda z bojlera - sprawdź odbiory w domu, dodatkowym wychładzaczem może być źle podłączona lub źle sterowana cyrkulacja
hamis Opublikowano 29 Listopada 2017 Autor #14 Opublikowano 29 Listopada 2017 Problem z zapowietrzaniem jest na rurze zaznaczonej na niebiesko. Jest ona 20cm niżej niż cała reszta (musiałem się wcisnąć pod istniejącą zabudowę), ze wzniosem w kierunku "siłowni" 2cm na 6m rury. O ile z rurą zasilającą nie ma problemu (grzejniki próbują robić się ciepłe) to powrotna jest lodowata - nie ma obiegu. Grzejnik w siłowni działa OK. Pompka na 3 biegu jest w stanie to przepchnąć, ale dziś zablokowało się w trakcie pracy instalacji (pompa auto, czyli 1-2 bieg). Czy dołożenie odpowietrznika w siłowni na powrocie, w miejscu nad oknem w czymś pomoże? Miejsce "podniesienia rury" jest w ścianie GK, więc tam się nie wcisnę z odpowietrznikiem. Odpowietrzniki istniejące są: na pionach idących przy kominie oraz na zapleczu (2szt). Rury mają wznios w kierunku zaplecza, więc tam działa w miarę OK (choć powietrze potrafi się zebrać w drabince). Obecnie zakręciłem automaty na powrocie i mam wrażenie jakby mniej się przelewało. Ale może to efekt nocnego odpowietrzania... Dodatkowo wrzucam zdjęcia kotłowni i podłączenia bojlera. Muszę jeszcze dołożyć naczynie przeponowe do bojlera. Czy 12l będzie ok? Baniak 140l. W jaki sposób je podłączyć?
odpowietrznik Opublikowano 29 Listopada 2017 #15 Opublikowano 29 Listopada 2017 Naczynie trochę za duże ale to nie przeszkadza.Też trzeba w nim ustawić ciśnienie wstępne jak woda z sieci to ciśnienie w naczyniu powinno być o 0,2bar niż ustawione na reduktorze a jak hydrofor to ciśn.wstępne niższe o 0,5bar od minimalnego możliwego ciśnienia w instalacji
hamis Opublikowano 29 Listopada 2017 Autor #16 Opublikowano 29 Listopada 2017 Woda z sieci, pod ciśnieniem 3,8-4 bary. Reduktora brak, ale chyba nie jest konieczny przy takim ciśnieniu? Naczynia jeszcze nie mam, więc mogę kupić mniejsze :)
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.