Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Dwa Problemy - Nieprawidłowa Praca Instalacji


hamis

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie.

 

W nowo wykonanej instalacji mam dwa problemy:

1) Uciekające ciepło z bojlera - wieczorem bojler jest nagrzany do 50-60 stopni i pompa się wyłącza. Obecnie w nocy nie palę. Rano woda z bojlera jest praktycznie zimna... Przed przeróbką bojler spokojnie utrzymywał gorącą wodę. Właściwie zmieniło się tylko położenie ZZ - jest bliżej bojlera i w poziomie, a był w pionie. Czy to może mieć wpływ? Podłączenie od strony kotła wygląda następująco: kocioł->zawór kulowy->termometr->filtr skośny->pompa->zawór zwrotny sprężynowy->odpowietrznik automatyczny->wężownica->termometr->zawór kulowy->kocioł.

Wraca grawitacyjnie do kotła? Musiałby nie działać ZZ... A może jakoś powrót zasyfonować? 

Niestety zdjęć obecnie nie wrzucę, bo mam problemy z netem...

 

2) W instalacji (miedź) ciągle słychać przelewanie się wody, co jest uciążliwe zwłaszcza w nocy. Teoretycznie wygląda na powietrze (instalacja odpalona miesiąc temu). Grzejniki odpowietrzone, na pionie odpowietrznik automatyczny (już nie słychać żeby działał) i dalej słychać przelewanie. Grzejniki mają wznios w stronę odpowietrzników. Instalacja rozprowadzona pod sufitem z zejściami do grzejników. 

Pompa 25/40 na zasilaniu, działająca na automacie - przeważnie 1 bieg. Wcześniej na tej samej pompie instalacja była bezgłośna, ale była zrobiona w pexie. Filtr przed pompą czysty.

Jakieś sugestie? Może trzeba zamontować w kotłowni separator?

Opublikowano

Nie jestem super specjalistą i weź to pod uwagę.Miałem podobnie. 

 

1 Położenie zaworu zwrotnego - pozycja w której nie działa -coś się nazbierało na dole (jak leży) jak wyczyścisz będzie ok przez jakiś czas

2. Powietrze w instalacji Ja jak robiłem rozruch dałem pompkę na max przez dzień, pomogło. 

Opublikowano

Wygląda na to że albo zz się zawiesił albo uszkodzony. Postukaj w niego jeśli nie pomoże to uszkodzony. Wymień ale na taki z metalowymi elementami a nie plastikowymi.

Bulgotanie- zapowietrzona instalacja

Opublikowano

ZZ jest z metalowym grzybkiem. Przed chwilą go wyjmowałem - jest czysty i pracuje bez problemu. Może ZZ sprężynowy powinien pracować w pionie?

 

Pompa chodziła kilka dni na maxa i dzięki temu automaty w miarę ją ogarnęły, ale jednak ciągle słychać ciche przelewanie.Najbardziej przy włączaniu się pompy, później jest tego mniej

Opublikowano

To daj zdjęcia albo schemat narysuj a najlepiej to i to

Opublikowano

odpowietrznik ma rację , jeśli nie jest wyrobiony tzn nie trze grzybek o obudowę , jeśli się domyka , i nie ma "smiecia" w środku co wykluczyłeś to z archiwum X małe powstało. Osobiście wydaje mi się że cośnie tak z tym Twoim zaworkiem. Podmianka byłaby idealna żeby nie tworzyć scenariuszy. Co do powietrza to masz w jakimś "podłym " miejscu zmagazynowane i nie może przepchnąć. Po rurach jak patrzysz to nie ma miejsca gdzie się mogło zebrać? Wydaje mi się że masz źle wyprofilowane - nie wiem jak to się fachowo nazywa i jest górka i tam siedzi . Może jakiś odpowietrznik przed pompką wsadziłeś ? i tędy łapie 

Opublikowano

Jak masz zwykły zawór za pompą w okolicy zwrotnego to zamknij na noc i będziesz wiedzieć czy jest spieprzony.

1. Co do rur - czemu odłączasz pompę?
2. Jeśli masz automat gdzieś przed pompą to może podciągać powietrze
3. Zmniejszałeś średnicę rur?

 

Opublikowano

Zdjęcia mam zrobione, ale musi mi net wrócić do normalności.

Jutro zamkne zawory i zobaczę jak to będzie wyglądać.

Pompę wyłącza sterownik po nagrzaniu bojlera. Inaczej po wygaszeniu kotła gonilby zimniejsza wodę z kotła niż w baniaku.

 

Rury są stopniowane od 22 do 15 i 28 na pionie.

Odpowietrzniki mam na obu pionach, zasilaniu i powrocie. Zamknąć ten na powrocie, żeby wykluczyć zasysanie?

 

Grzejniki grzeją wszystkie w miarę ok, rury też ciepłe na całej długości, więc korka powietrznego raczej nie ma.

Opublikowano

Nie wiem jak wam , ale mnie się trafił ZZ sprężynowy. który niby zamknięty puszczał w stronę zaporową.

Jakoś krzywo był grzybek i teraz sprawdzam wszystkie przed montażem - po prostu wlewam trochę wody do pionowo stojącego zaworu, jak pod nim sucho to montuje, jak puszcza to zwracam

Opublikowano

Pompę od bojlera wyłączasz - myślałem że od CO :)

Zamknij ten automat na powrocie i odpowietrz - zamyknij grzejniki, otwórz jeden, pompa na max i po kolei, nie zapomnij o pompie...
Szumi bo albo jest powietrze albo za duży przepływ, ale to drugie odpada bo pompka spokojnie gania a średnice rur też są OK...

Opublikowano

Jednak zbiera się powietrze - wczoraj zrobił się korek na nitce powrotnej i zablokowało mi w nocy połowę instalacji. Za szybko zaczęła rosnąć temperatura na kotle :) Pompa na chwilę na 3 bieg i ruszyło, ale tak być nie może

Trzeba pewnie zainstalować jeszcze jeden automat, a tamte może zamknąć... Później wrzucę schemat.

 

Po wczorajszym przemyciu ZZ i rozruszaniu, dziś rano woda wrzątek. Zobaczymy, może rzeczywiście gdzieś nie domykał.

Opublikowano

Problem z zapowietrzaniem jest na rurze zaznaczonej na niebiesko. Jest ona 20cm niżej niż cała reszta (musiałem się wcisnąć pod istniejącą zabudowę), ze wzniosem w kierunku "siłowni" 2cm na 6m rury. O ile z rurą zasilającą nie ma problemu (grzejniki próbują robić się ciepłe) to powrotna jest lodowata - nie ma obiegu. Grzejnik w siłowni działa OK. Pompka na 3 biegu jest w stanie to przepchnąć, ale dziś zablokowało się w trakcie pracy instalacji (pompa auto, czyli 1-2 bieg). Czy dołożenie odpowietrznika w siłowni na powrocie, w miejscu nad oknem w czymś pomoże? Miejsce "podniesienia rury" jest w ścianie GK, więc tam się nie wcisnę z odpowietrznikiem.

Odpowietrzniki istniejące są: na pionach idących przy kominie oraz na zapleczu (2szt). Rury mają wznios w kierunku zaplecza, więc tam działa w miarę OK (choć powietrze potrafi się zebrać w drabince).

 

Obecnie zakręciłem automaty na powrocie i mam wrażenie jakby mniej się przelewało. Ale może to efekt nocnego odpowietrzania...

 

Dodatkowo wrzucam zdjęcia kotłowni i podłączenia bojlera. Muszę jeszcze dołożyć naczynie przeponowe do bojlera. Czy 12l będzie ok? Baniak 140l. W jaki sposób je podłączyć?

post-65510-0-79543000-1511956100_thumb.png

post-65510-0-97735900-1511956149_thumb.png

post-65510-0-81345100-1511958604_thumb.jpg

post-65510-0-71445100-1511958613_thumb.jpg

post-65510-0-64525900-1511958621_thumb.jpg

post-65510-0-28798000-1511958633_thumb.jpg

post-65510-0-79771700-1511958640_thumb.jpg

post-65510-0-88195000-1511958649_thumb.jpg

Opublikowano

Naczynie trochę za duże ale to nie przeszkadza.Też trzeba w nim ustawić ciśnienie wstępne jak woda z sieci to ciśnienie w naczyniu powinno być o 0,2bar niż ustawione na reduktorze a jak hydrofor to ciśn.wstępne niższe o 0,5bar od minimalnego możliwego ciśnienia w instalacji

post-32948-0-68684600-1511959763_thumb.jpg

Opublikowano

Woda z sieci, pod ciśnieniem 3,8-4 bary. Reduktora brak, ale chyba nie jest konieczny przy takim ciśnieniu?

Naczynia jeszcze nie mam, więc mogę kupić mniejsze :)

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.