Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Buderus Gb072 20Kw + Rc310 Pomoc W Ustawieniach


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Druga sprawa ile masz obiegów i MM100 - jaka jest konfiguracja instalacji w RC300 - sterownik wie że jest sprzęgło?? za dużo niewiadomych...

Opublikowano

Witam.Mam pytanie odnośnie ustawień w menu 2 kotła Buderus GB072.Co to jest za ustawienie "2.1C" i czego dotyczy.

Nie mam go  w opisie instrukcji a jest dostępne właśnie w menu 2 kotła.Możliwość wprowadzenia wartości od 1 do 4.

Pozdrawiam.

Opublikowano

Pierwszy zawód 3d jest oczywiście w piecu z którego jest grzana woda użytkowa w zasobniku. Potem mam sprzęgło i od niego idzie przez pompkę na dwa grzejniki łazienkowe- ale ich nie włączam bo nie potrzebuję aktualnie, drugi obwód idzie na podłogówkę przez zawór 3d z siłownikiem za którym jest czujnik temperatury i pompka . Wszystko jest podpięte do mm100. W domu mam 3 rozdzielacze.

Ustawienia RC300 z załączonych zdjęciach.

Tak sobie teraz myślę że mam ustawione że jest mieszacz, więc dlatego pewnie mogę sam zmieniać temperaturę na piecu żeby na grzejniki łazienkowe szła cieplejsza woda. Nie używam tego obiegu, więc chciałbym aby piec sam dostosowywał temperaturę do jakiej grzeje wodę w stosunku do temperatury wyjściowej jaka idzie na instalację.

Ustawienia RC300

Obieg grzewczy moduł - zainstalowany

Sposób regu obiegu 1 - Wg t.z

Zawór mieszacza obiegu g 1 - Tak

czas przest. z mieszacz. OG1 - 120s

System grzewczy OG1 - Podłoga

Moduł obs sys grzew - RC300

System CWU I zainsta - kocioł

Konf. cwu na kotle - z3d

Zainst. czujnik sprzęgła hydr - Nie

Konfiguracja cwu na kotle  - Z3d

Min tem zewn - -20

Tłumienie - Tak

Typ budynku - Ciężki

Typ pompy - moc

Czas wybiegu pompy - 1min

Sposób obniżenia - Red.

Grzanie stałe poniżej - Wył

Ochrona przed przemarzaniem - Zewn

Temp. gran. przed przemarz - -20

Zawór miesz. - Tak

Czas pracy zaworu mieszacz - 120s

Podnoszenie zaworu mieszacza - 5k

 

Proszę o sprawdzenie czy e ustawienia są dobre.

 

 

 

 

Opublikowano

Wg tego co tu napisałeś to piec ma ustawiony tylko jeden obieg. Trochę dziwna ta konfiguracja

Opublikowano

 

 

Wydaje mi się to trochę dziwne że jeżeli zawór 3d puszcza na instalacje podłogówki 26 stopni, to po co woda się grzeje do 35 stopni, przecież mogło by to być regulowane płynnie. Może tak ma być, ale tego nie wiem bo pierwszy raz mam piec gazowy.

Można do tego podejść energetycznie. Woda płynąca z pewną prędkością z temperatura 35stC przenosi pewna energię. Ta energia następnie jest przenoszona przez wodę płynąca z temperatura 26stC, ale płynącą szybciej.

 

Jak zmniejszysz temperaturę pieca do 26stC, to zawór przestanie mieszać i już.

 

 

Wysłane przy użyciu Tapatalka

  • 9 miesięcy temu...
Opublikowano (edytowane)

Pozwolę sobie odnowić nieco temat:

Budynek o pow. po podłodze 2×72 m2 +praktycznie nigdy nieogrzewany garaż
Ściany z suporexu 24 cm+15 cm styropianu
Podłogi parter 10 cm, strop 5 cm styropianu
Skosy poddasza 25 cm wełna Isolver
Sufit poddasza 30 cm wełna Isolver
Okna dwuszybowe
Ogrzewanie na parterze salon+kuchnia, łazienka, przedpokój podłogowe, sypialnia na parterze + cała góra (3 pokoje+ łazienka) grzejniki. Dodatkowy grzejnik (drabinka) w łazience na dole.
Jest jeszcze duży grzejnik w garażu zabezpieczający przed zamarznięciem moich skarbów tudzież odpalany gdy zimą muszę tam coś postukać
Zrobiłem symulację na polecanej stronce cieplowlasciwe i mam taki wynik:
– max moc grzewcza 6,4 kW
– wskaźnik zapotrzebowania na moc 44W/m2
– całkowite roczne zużycie energii na ogrzewanie 13887kWh = 50GJ
– wskaźnik zużycia energii 96 kWh/m2*rok 

System grzewczy składa się kominka z płaszczem wodnym Byrski 12 kW sterowanego za pomocą dopływu powietrza do spalania oraz pieca gazowego Buderus GB072 wraz z pogodówką i sterownikiem pokojowym RC310
CWU w 300 litrowym zasobniku dwuwężownicowym uzyskiwana jest z kominka lub z solarów lub z pieca gazowego.
Po rozpaleniu w kominku i osiągnięciu temp cieczy w płaszczu wodnym 35’C sterownik kominka załącza zasilanie do 3 pomp: otwartego układu kominka (dostarcza ogrzaną ciecz do wymiennika), zamkniętego układu CO/CWU ( odbiera ogrzaną w wymienniku ciecz) oraz podłogówki. Ogrzana w kominku woda zaczyna krążyć między płaszczem wodnym a wymiennikiem płytowym.
Ogrzana w wymienniku ciecz jest następnie kierowana na zawór 3 drożny który decyduje o dalszym kierunku przepływu: jeśli temp wody w zasobniku CWU jest niższa niż zadana to kieruje ciecz na wężownicę zasobnika i podgrzewa CWU. Jeśli woda w zasobniku jest ciepła lub zostanie nagrzana przekierowuje ciecz do układu CO.
Następnie ciecz idzie na 3 rozdzielacze:
1. Układ grzejników na parterze
2. Układ grzejników na piętrze
3. Układ ogrzewania podłogowego
Rozdzielacz układu ogrzewania podłogowego ma własną pompę uruchamianą sygnałem ze sterownika kominka oraz zawór mieszający ograniczający temp w obiegu podłogówki do bodajże 38’C
Podłogówka w salonie połączonym z kuchnią (3 obwody ) sterowana jest za pomocą sterownika na ścianie w salonie połączonego z elektrozaworami na powrocie tych obwodów na rozdzielaczu podłogówki.
Podłogówka łazienka, przedpokój na parterze grzeje cały czas (majstrom poziomy tak wyszły że wyszło 18 cm wylewki nad styropianem więc ma co akumulować).
Sypialnia na dole, drabinka w łazience na parterze a także cała góra ma zamontowane głowice termostatyczne na grzejnikach.
Zatem w moim układzie gdy palę w kominku cały czas ciecz o temperaturze 60-65’C jest „w pogotowiu” i gdy któryś obieg potrzebuje dostarcza do niego ciepło.
Teraz za zaworem 3 drożnym wpięty jest piec gazowy który zapewnia utrzymanie ciepłej wody oraz ogrzewanie.
Wiem że muszę zmienić sposób uruchamiania pompy podłogówki po zamontowaniu pieca gazowego aby była uruchamiana gdy grzeje kominek lub piec gazowy. Prawdopodobnie zamontuję czujnik na zasilaniu rozdzielacza grzejników. Po wykryciu temp załączy pompę. Ale to osobna sprawa.
Sęk w tym że przy sterowaniu za pomocą sterownika RC 310 to temperatura w przedpokoju określa możliwość grzania a pokoje u góry są zimniejsze niż to miejsce.
Po za tym nie mam teraz możliwości podgrzania sobie danego pomieszczenia gdy chcę poprzez zmianę nastawy głowicy termostatycznej na grzejniku tylko musiałbym chyba ręcznie załączać piec i gdy pomieszczenie osiągnie już temp to go ponownie ustawiać w tryb auto?
Dla mnie takie sobie…
Dla mnie nie do przyjęcia jest w tej chwili że podłoga jest zimna. Po uruchomieniu pompy podłogówki będzie się grzała ale tylko wtedy gdy szanowny sterownik uzna że jest zimno. Jednakże zanim podłogówka się nagrzeje to piec już dawno się wyłączy bo do sterownika dotrze ciepłe powietrze z innej części domu. A po to mam sterowanie obiegami podłogówki żeby było mi ciepło w stópki.
Zatem mam duże zastrzeżenia co do komfortu przy tym układzie pracy pieca gazowego.
I proszę mi wierzyć że nie jest to wcale takie uciążliwe rozpalić i włożyć dwa klocki drzewa a następnie kolejne dwa przed zaśnięciem.
Problemem jest zapaszek i kurz którego podobno ma być zdecydowanie mniej.
Pytanie z jakiego systemu sterowania korzystać?

Z innego forum ktoś pisze:
„są trzy szkoły ustawiania pracy pieca.
Pierwsza to sterowanie pogodówką, Druga pogodówką i sterownikiem pokojowym. Trzecia samym sterownikiem pokojowym.”
Mam pogodówkę i sterownik pokojowy i o ile usłyszałem podczas ustawiania przez serwisanta mruczał coś pod nosem o „wg. temp. pomieszczenia”
Jak mam poznać wg której szkoły mam ustawiony piec?
Wyżej było pisane żeby wywalić pogodówkę i grzać wg krzywej.
Czy wtedy piec utrzymuje temp obiegu CO cały czas? Analogicznie jak miałem do tej pory z kominka?
Czyli co i jak mam ustawić?

Cytuje dalej:

„Pierwsza metoda łącząca ogrzewanie grzejnikami i podłogówką najlepiej jak jest wykonana w taki sposób, że mamy dwa obiegi z dwoma osobnymi krzywymi. Niestety tak nie mam i Ty też.”
Czyli nie mam opcji ustawienia osobno obiegu podłogówki a osobno grzejników?
A już myślałem sobie że da się zaprogramować osobno obieg podłogówki :(
Układ jest jaki jest i nie mam zamiaru wstawiać tam jakichś sprzęgieł…
Ale mam jak wspominasz osobną pompę i zawór mieszający. Stosunek ilości wody w grzejnikach do tej w podłogówce mogę orientacyjnie policzyć.

Co do strat na wymienniku byłem/jestem tego świadomy. Gdy budowałem nie można było zrobić tego w układzie zamkniętym czyli bez wymiennika. Teraz podobno nie ma sensu tego zmieniać.
Jestem świadom że nie ma nic za darmo i nie oczekuję cudów. Uważam jednak że należy optymalnie zestroić system a teraz tak nie jest….
Jeśli ktoś sie odezwie podam jakie mam nastawy na sterowniku pieca. Już tyle umiem ;)
Przepraszam za tak długi wpis.

Edytowane przez Milki
korekta danych
Opublikowano

Aby sprawdzić jak masz ustawiony piec, to:
- wchodzisz w tryb serwisowy (przytrzymać przycisk menu)
- ustawienia obiegu grzewczego 1
- parametr 'sposób regulacji'


Wysłane przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Dzięki za info.

Mam ustawione wg temp pomieszczenia. Czyli wg temp. w przedpokoju. A u góry zimno...

I teraz pytanie:

Czy dobrze rozumiem że w tym sposobie regulacji piec działa 0-1? Tzn załącza się gdy temp w pomieszczeniu  (przedpokoju) spadnie poniżej zadanej 21,5'C i grzeje całą mocą aż dojdzie do tej 21,5'C?

Po co mi wtedy piec kondensacyjny i cudowny podobno palnik z modulacją?

Po co mi pogodówka?

Czy dobrze rozumiem że piec powinien chodzić nawet cały czas ale na minimalnej mocy na tyle aby zapenic uzupełnienie ciepła ubywającego z budynku?

Co z możliwością podłączenia do układu solarów?

Czy mogę/co mam zrobić aby tak podłączyć do niego układ ogrzewania podłogowego i sterować nim osobno niż układem grzejnikowym?

Generalnie co i jak zmienić aby było tak jak ja chcę...

 

 

Opublikowano
10 minut temu, Milki napisał:

Czy dobrze rozumiem że w tym sposobie regulacji piec działa 0-1? Tzn załącza się gdy temp w pomieszczeniu  (przedpokoju) spadnie poniżej zadanej 21,5'C i grzeje całą mocą aż dojdzie do tej 21,5'C?

 

Generalnie tak, tu to pisałem: 

 

Opublikowano

Czyli mogę dać kopa instalatorowi?

Czemu tak to ustawił a nie jak w instrukcji piszą że w domach jednorodzinnych regulacja temp wg. mocy?

Wątek ten już wcześniej znalazłem ale jeszcze nie przestudiowałem.

Jest tyle info w necie że nie wiadomo kogo i kiedy słuchać. Moje wiedza zaczyna się poszerzać ale daleko mi do praktyków.

Na dziś wiem że facet uruchamiający piec nie zrobił tego rzetelnie w takim razie. A przeciez wziął za to pieniądze?

Dziękuję

Szkoda że nie da sie po prostu na podstawie mojego wcześniejszego długiego opisu podać: ustaw to na to a tamto na tak i powinno byc dobrze...

 

 

 

Opublikowano

"Regulacja temp wg mocy" też nie wykorzystuje termometru zewnętrznego. Ona jest dostępną tylko gdy w układzie jest jeden obwód. 

Jest to bardziej inteligentna wersja "wg temp. pomieszczenia". Odchylenia temperatury zmierzonej w pomieszczeniu w stosunku do zadanej wpływają na moc pieca.

Opublikowano

Mam takie ustawienia wg temp w pomieszczeniu. Ostatnie zdjęcie.

Zmniejszylem max temp zasilania na 55'C bo bylo 75'C choc na piecu temp na grzejniki ustawiona na 53'C

Potem wszedlem w te opcje i gdy zmienilem sposob regulacji na z p.pocz. to moglem wejsc w krzywa grzewcza i wyglada ona tak jak na kolejnym zdjeciu.

Przy okolo 0'C juz 75'C?

Co i jak zmienic?

Co musze miec aby móc jako drugi obieg grzewczy przypisac podlogowke?

Co musze miec aby dodac do ukladu solary ktore są ale w tej chwili osobno?

Czemu serwisant przy uruchomieniu pieca tego nie przypisał?

Z góry dziękuję 

 

20181119_210501.jpg

20181119_210516.jpg

20181119_210534.jpg

20181119_210629.jpg

Opublikowano
5 minut temu, Milki napisał:

Przy okolo 0'C juz 75'C?

 

 

Ja tam nie widzę, żeby było 75stC przy 0stC. 75stC masz przy -10 (w Polsce temperaturę zewnętrzną minimalną ustala się raczej na -20).

Jak ustawiłeś temperaturę maksymalną pieca na +55 to od +5 do -10 masz na wykresie +55, a nie +75.

 

Aby jako drugi obieg przypisać podłogówkę, musisz mieć... drugi obieg. Czyli np. moduł MM100 Buderusa, który steruje mieszaczem. Masz?

Opublikowano (edytowane)

Przepraszam. Z tego wnerwienia przestaję logicznie myśleć.

Masz rację. W tym ustawieniu miałbym przy +5'C na zewnątrz 55"C temperaturę na piecu.

A jaką powinienem mieć?

Sorka ale czytam o tej logice Buderusa i tam takie rzeczy drążycie do których ja miałem nadzieję nigdy nie dotrzeć. Puki co masło maślane. 

Nie da się po prostu napisać "ja na Twoim miejscu wpisałby w sterownik tak a tak"? 

Doceniam pomoc ale na kilka zadanych pytań odpowiadasz jednym kolejnym.

Przecież po to na początku opisałem dokładnie mój układ aby ktoś kto to czyta i kuma te sprawy mógł mi łopatologicznie wyłożyć to o co proszę.

Nie mam MM100 Buderusa. Tylko to urządzenie za niemal tysiąc zeta może sprawić że podłogówkę ustawię jako drugi obwód? Nie ma tanszego rozwiązania?

Puki co dziś zamontowałem sterownik z kapilarą i podłączyłem do rozdzielacza grzejników. Gdy rozdzielacz się nagrzeje do 35'C podaje zasilanie na podłogówkę i ta chodzi :) No ale to działa tylko wtedy gdy piec grzeje i podaje ciepłą ciecz na grzejniki :(

Co z solarami? Bo z opisu MM100:

https://www.buderus.com/pl/pl/ocs/obiekty-komercyjne/logamatic-mm100-746419-p/

Nie wynika że jest on do solarów zarazem ... 

Ok. MS 100 Znalazłem. Chyba ich pogięło z tymi cenami :(

 

Edytowane przez Milki
korekta danych
Opublikowano

A jaką powinienem mieć?

Ja już rok ustalam sobie krzywą grzania, a ty byś chciał, żeby ktoś ci na tacy to wyłożył. Ja swoja metodę prób-i-błędów opisałem pod tamtym linkiem. 

Ja zaczynałem od krzywej: 20/75 + max temp 75sC. (Ja mam tylko kaloryfery). Dlaczego zmniejszyłeś max. temperaturę pieca do 55stC?

> Doceniam pomoc ale na kilka zadanych pytań odpowiadasz jednym kolejnym.

Piszę tylko o tym na czym się poznałem. Nie mam podłogówki ani solarów, więc ci nic nie napiszę.

Nie mam MM100 Buderusa. Tylko to urządzenie za niemal tysiąc zeta może sprawić że podłogówkę ustawię jako drugi obwód?

Planuję mieć dwa obwody w przyszłości, więc będę musiał zakupić m.in. dwa MM100. Cena jest kwestią względną. Pewnie są tańsze rozwiązania, ale ja ich nie znam. I tak mieszacz jest droższy od modułu, więc jak Ciebie cena modułu przeraża, to co będzie jak zobaczysz cenę mieszacza... :-)

Opublikowano

gbbsoft 

Temperaturę zmniejszyłem bo nie lubię zbyt gorącej wody w rurach? 

Już wróciła do 75'C ;)

Nie o to chodzi że cena przeraża tylko o to że budując dom zleciłem takie wykonanie instalacji aby za "jakiś czas" można było podłączyć bez problemu piec gazowy i grzać alternatywnie gazem lub kominkiem lub wspomagać kominkiem gaz. W tamtych czasach wielu ludzi podłączało gaz ale z racji rachunków Broń Boże było używać!

Zatem wybudowaliśmy komin Avant za ładnych parę tysi i system miał być gotowy a kasę ZAMIAST na gaz wydaliśmy na solary. 

Teraz zdecydowaliśmy sie wykonać przyłącze i zamontować piec gazowy. Problemów kupa. Koszty 15 tys zł. Dla mnie to dużo. A okazuje się że i tak to nie działa tak jak powinno a tamtego nie ma...

Mieszacz mam. Okazuje się że kosztownego Avanta można dziś go zastąpić rurą wychodzącą przez ścianę. Inne rzeczy też miały być a tu lipa. Do tego zostawiono mnie samego...

Stąd moje rozgoryczenie i wnerw na tę sytuację. Nie chodzi o kasę.

Niepotrzebnie przenoszę to tutaj. Wy jesteście moim ratunkiem w tej sytuacji.

Przepraszam.

 

 

  

 

 

Opublikowano (edytowane)
W dniu ‎2018‎-‎11‎-‎18 o 19:17, Milki napisał:

Pozwolę sobie odnowić nieco temat:

Sęk w tym że przy sterowaniu za pomocą sterownika RC 310 to temperatura w przedpokoju określa możliwość grzania a pokoje u góry są zimniejsze niż to miejsce.

Po za tym nie mam teraz możliwości podgrzania sobie danego pomieszczenia gdy chcę poprzez zmianę nastawy głowicy termostatycznej na grzejniku tylko musiałbym chyba ręcznie załączać piec i gdy pomieszczenie osiągnie już temp to go ponownie ustawiać w tryb auto?
 

Przeczytałem twój opis jeszcze raz i chyba wybrałem fragment, który opisuje twoje dwa problemy.

Generalnie piec powinien działać cały czas, więc problem 2 powinien nie występować. Jeżeli podniesiesz temperaturę na głowicy termostatyczne w pokoju, to temperatura powrotna wody do pieca powinna trochę spaść, więc piec chcą utrzymać temperaturę wyjściową z pieca, powinien trochę przyspieszyć, co daje więcej energii w wodzie do pogrzania twojego pokoju.

Temperatura w przedpokoju nie określa możliwości grzania. Określa ona tylko, czy trzeba piec troche zwolnić albo trochę rozkręcić. Jak na przykład zaczyna świecić słońce przez okna, to temperatura w pokoju wzorcowym wzrasta, wiec piec powinien trochę zwolnić. Jeżeli wieje zimne powietrze (jak teraz na dworze), to temperatura w pomieszczeniu wzorcowym spada, więc piec powinien przyspieszyć. To jest taka samoregulacja pieca w zależności od przyczyn, które nie da się przewidzieć krzywą grzania.

 

Edytowane przez gbbsoft
Opublikowano

Może zatem nieco inaczej. 

Nie kumam zbyt wielu rzeczy.

Czemu instalator twierdzi że nie ma co bawić się w grzanie wg krzywej?

Czemu piec z modulacją od 2,5-14 kW ma chodzić wg niego z całą moca albo wcale?

Czy pracując wg temperatury w pomieszczeniu piec moduluje moc i wykorzystuje kondensację?

Z kolei sytuacja wygląda tak że na chwilę obecną grzeję parter i jeden pokój na górze do temp 22'C a pozostałe są niezamieszkałe i utrzymujemy tam temp. około 19'C

Potrzeba ogrzania tych pomieszczeń do 22'C występuje przez parę dni gdy ktoś nas odwiedza albo zjadą dzieci na weekend.

Temperatury na sterowniku mam ustawioną na 21,5'C  w porach gdy jesteśmy w domu i na 19'C w nocy i gdy jesteśmy poza domem. 

Przez noc piec załączył się 5 razy i zużył 2 m3 gazu.

Rozumiem że przy grzaniu wg krzywej wszystkie głowice powinne być otwarte na full i dobieramy temperaturę cieczy w zależności od temp. zewnętrznej  tak aby na bieżąco uzupełniać ubytki ciepła. Czyli układ niejako powinien być stały i ustanowiony dla tego typu użytkowania. Gdy zajdzie potrzeba ogrzania dodatkowo któregoś pokoju to idzie się to sypać... 

No to nie wiem czy ma to aż taki sens? 

Czemu nie ustawić na piecu temp. na przykład 55'C i niech trzyma cały czas a głowice termostatyczne zdecydują kiedy i jak to użyć?  

Czy w tym układzie piec pracowałby mniej optymalnie?

Jak duża może być różnica w zależności od rodzaju sposobu utrzymania temperatury?

Oj chyba znów wracam do żródeł...

 

 

Opublikowano (edytowane)

> Rozumiem że przy grzaniu wg krzywej wszystkie głowice powinne być otwarte na full i dobieramy temperaturę cieczy w zależności od temp. zewnętrznej  tak aby na bieżąco uzupełniać ubytki ciepła.

Nie!. Głowice powinny być otwarte tylko w pomieszczeniu z RC310.  W pozostałych pomieszczeniach ustawiasz zgodnie z potrzebami.

 

> Czemu nie ustawić na piecu temp. na przykład 55'C i niech trzyma cały czas a głowice termostatyczne zdecydują kiedy i jak to użyć?  

To wtedy będziesz miał włączanie i wyłączenie się pieca. Przy ustawieniu 55stC piec produkuje jakąś tam ilość energii. Jeżeli taka ilość energii jest za duża dla twojego domu w danym momencie, to temperatura powrotu wody do pieca zwiększa się. Przy za małej różnicy miedzy temperaturą powrotu a 55stC piec się po prostu wyłączy, bo próbuje zejście z mocą do swojej minimalnej wartości a pomimo tego na wyjściu temperatura wody z 55stC zrobi się 61stC i koniec. Piec musi się wyłączyć.

W drugą stronę, jeżeli na zewnątrz będzie np: -10stC to może się okazać, że ilość energii, jaką produkuje piec, jest za mała na potrzeby, więc temperatura w pokojach zacznie spadać poniżej tej, którą ustawiłeś na termostatach.

 

Wyłączanie i włączanie się pieca kondensacyjnego jest niewskazane, bo kosztuje to zużycie większej ilości gazu. Lepiej jest aby pracował on non-stop i podawał tyle energii ile aktualnie potrzeba dla twojego domu do utrzymania temperatur w pokojach na wymaganym poziomie.

 

Dodatkowo aby korzystać z kondesacji (czyli sprawności pieca powyżej 100%) należy utrzymywać temperaturę powrotu jak najniższą (czym niższa tym większa kondesacja) oraz niższą niż 57stC (powyżej tej najczęściej nie ma kondesacji)

 

 

Edytowane przez gbbsoft
Opublikowano

> Czy pracując wg temperatury w pomieszczeniu piec moduluje moc i wykorzystuje kondensację? 

Różne tryby opisywałem tutaj: 

 

Tryby nie korzystające z termometru na zewnątrz:

1. Sterowanie wg temp pom powinno się nazywać "Regulacja wg temperatury w pomieszczeniu, wł/wył". - najprostsza wersja typu on/off

2. Regulacja temp. pom. z mocą" powinno się nazywać "Regulacja wg temperatury w pomieszczeniu, z modulacją" - tylko dla jednego obiegu

Tryby korzystające z termometru na zewnątrz:

3. Ster. wg temperatury zewnętrznej - uproszczona wersja krzywej grzania

4. Temp.zewn. z punktem pocz - pełna wersja krzywej grzania

Opublikowano

Dziękuję za te informacje. 

Nie samym ogrzewaniem człowiek żyje więc miałem lekką przerwę...

Mam teraz niby jeden obieg bo podłogówka jest podpięta do grzejnikowego i chodzi gdy ten grzeje. Temperatury są teraz satysfakcjonujące choć w salonie bez kominka wieczorem wydaje się jakoś co najmniej dziwnie...

Podobno przy wspomaganiu kominkiem i podłogówce na parterze grzanie wg krzywej nie bardzo będzie się sprawdzać bo będzie sauna w salonie gdy będzie palone w kominku.

Jest zatem nowy świetny plan aby w salonie gdzie zgodnie z projektem miał być grzejnik i jest wyprowadzenie instalacji powiesić grzejnik nieużywany z garażu. Gdy będzie grzanie gazem niech grzeje grzejnik a gdy będzie rozpalone w kominku niech chodzi podłogówka ;)

 Potestujemy jak będzie na tym grzejniku w salonie przez parę dni. Jak się sprawdzi to kupię grzejnik.

Na grzanie samym gazem z regulacją wg temp w pomieszczeniu wychodzi mi teraz jakieś 8 m3 gazu/dobę. Nie wiem czy to dobrze czy źle. Mam tylko porównanie z sąsiadem który zużywa dwa razy tyle. Ale ma większy budynek.

Wg symulacji na stronie PGNiG za 200 m3/miesiąc powinienem zapłacić 280 zł. Coś dziwnie mało. Zobaczymy.

Zatem działam. Dziękuję.

 

 

 

Opublikowano
1 godzinę temu, Milki napisał:

Podobno przy wspomaganiu kominkiem i podłogówce na parterze grzanie wg krzywej nie bardzo będzie się sprawdzać bo będzie sauna w salonie gdy będzie palone w kominku.

Jeżeli w pokoju z kominkiem nasz glowicę na kaloryferze, to ona (po podniesieniu się temperatury w pokoju) po prostu odetnie kaloryfer.

Jeżeli kominek podgrzeje wodę w układzie grzewczym, to piec otrzyma wyższą temperature na powrocie do niego I prawdopodobnie zmniejszy swoją moc a w skrajnym wypadku się wyłączy.

  • 1 rok później...
Opublikowano
W dniu 22.01.2018 o 15:41, dariusz23a napisał:

Witam.Mam pytanie odnośnie ustawień w menu 2 kotła Buderus GB072.Co to jest za ustawienie "2.1C" i czego dotyczy.

Nie mam go  w opisie instrukcji a jest dostępne właśnie w menu 2 kotła.Możliwość wprowadzenia wartości od 1 do 4.

Pozdrawiam.

 

Opublikowano

Witam,

Jak przełączę na 0 to rośnie temperatura na kotle.

Co to i do czego służy.

Pozdrawiam

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.