ameno25 Opublikowano 21 Listopada 2017 #26 Opublikowano 21 Listopada 2017 to zawór masz ok . MIałes dać te 3d termostatyczne na najwyższa temp. czyli otwarte na maxa , 4d daj na razie na maxa też , nie patrz narazie na powrót , zobacz czy pompy pociagną wode z kotła przy otwartych 3d
karlik90 Opublikowano 21 Listopada 2017 Autor #27 Opublikowano 21 Listopada 2017 tak zawory 3d pootwierałem. wode z kotła ciągnie bo ogolnie w domu mam ciepło
ameno25 Opublikowano 21 Listopada 2017 #28 Opublikowano 21 Listopada 2017 No ale jak masz zawór 4d otwarty na 80% i 70 na piecu to temp za zaworem powinna byc ze 60* , a piszesz że jest raktycznie zimna U ciebie podmieszanie IMO jest na tych 3d i mało co wody ciagnie z kotła , dlatego ten 4d nie spełna żadnej roli , a wogóle zeby cokolwiek przez niego poszło musi byc otwarty praktycznie na full , a w ten sposób to robisz z niego prosta rurke , bo mały obieg jest praktycznie zamkniety
karlik90 Opublikowano 21 Listopada 2017 Autor #29 Opublikowano 21 Listopada 2017 tak ale pomimo otwacia tych 3d na full, pompy poscilem na max. to temp wody za zaworem 4d niezmienila sie. dalej jak dalem na ok <70% (lub mniej) to rurka robila sie zimna a na 100% goraca.
ameno25 Opublikowano 21 Listopada 2017 #30 Opublikowano 21 Listopada 2017 Zimna to znaczy ile ma stopni rzy otwarciu na 70% , a ile na 100% , i jaka temp jest na kotle
karlik90 Opublikowano 21 Listopada 2017 Autor #31 Opublikowano 21 Listopada 2017 na piecu 65. zawor otwarty na 100% temp za zaworem termometr doszedł do 50'C (ale prawdopodobnie jest tyle co na piecu) przy 80% bylo 30'C na 70 lub mnie było25'C
ameno25 Opublikowano 21 Listopada 2017 #32 Opublikowano 21 Listopada 2017 Dzieje sie tak bo masz podmieszanie na 3d woda krązy na obiegi podłoga 3d , a mało co jest zasysane z kotła , możliwe tez ze układ jest zapowietrzony
hajtaler428 Opublikowano 21 Listopada 2017 #33 Opublikowano 21 Listopada 2017 Dodatkowo zz w obiegu kotłowym zmniejsza nadzieję na obieg grawitacyjny z nikłej na zerową. Przy konieczności zastosowania pompy kotłowej wywalił bym ten zawór 4d i po prostu spiął zasilanie z powrotem a do mieszaczy zasilanie prosto z kotła
karlik90 Opublikowano 21 Listopada 2017 Autor #34 Opublikowano 21 Listopada 2017 Ok. czyli co radzisz zrobić?
lechumb Opublikowano 21 Listopada 2017 #35 Opublikowano 21 Listopada 2017 A zrób eksperyment. Wyciągnij czujnik temperatury z cwu i gdy pompa cwu bedzie pracować caly czas zobacz wtedy jaka bedzie temp. powrotu. Jeśli bedzie roznic się od tej na piecu o jakieś 10° to tylko montaż pompy kotlowej rozwiąże problem i wywalenie tego zaworu zwrotnego z powrotu. Ja tak mialem u siebie i chociaz zawor 4d byl 5/4 cala to grawitacja nie dzialala. Teraz jak jest pompa kotlowa to powrot jest mniejszy o 8° od zasilania. A jaka masz temp na zasilaniu podlogi i jaka temperatura wraca z podlogi?
hajtaler428 Opublikowano 21 Listopada 2017 #36 Opublikowano 21 Listopada 2017 Ok. czyli co radzisz zrobić? Tak jak na schemacie poniżej. Możesz też wykorzystać pompę CWU do ochrony powrotu wtedy pompa kotłowa niepotrzebna ale uboczne efekty(opisane wcześniej) Filtry przed każdą pompą osadnikiem do dołu a nie tak jak masz teraz. A jaki tam masz sterownik? Ma jakieś opcje sterowania dodatkowymi pompami? Realizacja ochrony powrotu?
shogunzlasa Opublikowano 21 Listopada 2017 #37 Opublikowano 21 Listopada 2017 Jest schemacik - od razu lepiej się rozmawia. Myślałem że zaworem 4D sterujesz jedną podłogówkę, a tu są 2x3D za tym... Czyli podwójne mieszanie - przerost formy nad treścią moim zdaniem Ogólnie miedź 28 i zawór 1 cal to troche wąskie gardło jak na 190 m2 podłogi, 2 mieszacze a przy piecu jeszcze bojler 300L.Powyżej masz niezły schemat - zawór 4D jako przerost można wywalić, zrobić pompę mieszającą - puścisz na 2 termikach KSD9700 i nawet masz sterowanie. Przez bojler bym się nie bawił - chyba że tak jak na schemacie powyżej dowalisz zawór by zdławić przepływ - co i tak jest rozwałką instalacji, a i tak bym tego 4D nie chciał...
karlik90 Opublikowano 22 Listopada 2017 Autor #38 Opublikowano 22 Listopada 2017 wczoraj wlączyłem cwu na stałe. Bojler sie rozgrzał, Piec ładnie trzymie zadaną temperature. powrót jest goracy. Jednak wiem że to doraźne rozwiązanie, Jak myslicie czy wywalenie samego zaworu zwrotnego na powrocie pomogło by czy robić instalacje przy piecu od nowa?
hajtaler428 Opublikowano 22 Listopada 2017 #39 Opublikowano 22 Listopada 2017 Wątpliwa sprawa przy tej średnicy obiegu kotłowego i zaworu 4d ale spróbować możesz
shogunzlasa Opublikowano 22 Listopada 2017 #40 Opublikowano 22 Listopada 2017 Jak droga jest w miare prosta bez zawijasów to można próbować. pytanie po co... Jak i tak będziesz coś przerabiać (ciąć, spuszczać wodę itd) to wstaw tą pompkę i masz spokój...Jak z CWU gania i możesz zdławić przepływ to też by było jeśli Ci to odpowiada na stałe.
lechumb Opublikowano 22 Listopada 2017 #41 Opublikowano 22 Listopada 2017 Zdlawić przepływ? Masz na myśli przymkniecie zaworow do polowy?
hajtaler428 Opublikowano 22 Listopada 2017 #42 Opublikowano 22 Listopada 2017 Tak. Nie do połowy tylko na max ile się da ale żeby był przepływ zapewniający dogrzanie powrotu. Zawory kulowe się za bardzo do tego nie nadają. Powinien być grzybkowy lub zasuwa
karlik90 Opublikowano 22 Listopada 2017 Autor #43 Opublikowano 22 Listopada 2017 jaką pompe polecacie do tego obiegu kotłowego?Ile szacunkowo może mnie wyjsc przeróbka tej kotłowni na taka z schematu powyżej?(czesci +robocizna)
ameno25 Opublikowano 22 Listopada 2017 #44 Opublikowano 22 Listopada 2017 Wywalić 4d i wstawiasz trójnik to nie duzo roboty .nNe wiem czy taka pompę można ale ja to bym wstawił taką od cyrkulacji 3W , ale lepiej niech sie wypowiedzą instalatrzy. Dziwie się tylko jednemu że przy otwartych na maxa 3d , pompy podogowe nie ciagna wody z kotła , przy przymkniętym 4d . Mam bardzo podobną sytuacje w swojej instalacji , tylko że mam jeden rozdzielacz z 10 pętlami , na rozdzielczy jest grupa mieszająca z 3d ESBE , zawór 1" rury miedz 28 i wszystko działa
shogunzlasa Opublikowano 22 Listopada 2017 #45 Opublikowano 22 Listopada 2017 Tu mnie wszyscy zjadą ale pompe - idziesz do sklepu, bierzesz chińczyka za 100 zł i niech dadzą CI gwarancje. U mnie 3 takie ganiają 5ty rok. Możesz poszukać na allegro regenerowanych energooszczędnych (czyt pare watów mniej) pomp grundfosa starego typu też za około 100 zł - taka gania w domu rodzinnym już z 6 lat a przeżyła z 10 zagotowań... Możesz wziąć elektroniczną i czekać na zwrot z 5 lat - ja tam nie jestem fanem zwrotów długoterminowych :)Pompa to pompa - zawsze można zmienić. Do tego zawór, trójniki, pare obejść - tragedii nie ma. To nie musi być na dużej średnicy zrobione - i tak będzie dławione - więc nie musi być drogie..
hajtaler428 Opublikowano 22 Listopada 2017 #46 Opublikowano 22 Listopada 2017 Jaka pompa to zależy od kieszeni. Ogólnie słaba. Może być 25/40, może być cyrkulacyjna spokojnie. Ta spinka między zasilaniem a powrotem może być nawet 1/2".
lechumb Opublikowano 22 Listopada 2017 #47 Opublikowano 22 Listopada 2017 Ja mam 25/40 i działa to dobrze.
karlik90 Opublikowano 26 Listopada 2017 Autor #48 Opublikowano 26 Listopada 2017 Witam. Mam jescze jedno pytanie. Czy średnica rur od pomp do rzdzielaczy wystarczy 22mm? na parterze rozdzielacz 6 obwodow ok 65m2 na pietrze 10 obwodów ok 120m2 i czy pompy 40W są wystarczajace?
odpowietrznik Opublikowano 26 Listopada 2017 #49 Opublikowano 26 Listopada 2017 Cu 22 nie wystarczy do dwóch rozdzielaczy.Pompy dobiera się nie na Waty)tylko na przepływy i opory) Rura do rozgałęzienia na rozdzielacze zasilanie/powrót Cu 35,do rozdzielacza 10obw.Cu 28,do rozdzielacza 6obw.Cu22
karlik90 Opublikowano 26 Listopada 2017 Autor #50 Opublikowano 26 Listopada 2017 a na co sie wybiera pompy?
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.