sambor Opublikowano 12 Listopada 2017 #26 Opublikowano 12 Listopada 2017 Daj dla próby pompę na III bieg, tam są trochę wyższe parametry przepływu - czy przepływy w pętlach się zmieniają? Najwęższe gardło to ten PEX26, jest dużo za mały dla tych żądanych 1200/h
MikiQ Opublikowano 12 Listopada 2017 Autor #27 Opublikowano 12 Listopada 2017 Już próbowałem i nic to nie dało. Chyba że zrobię to przy zamkniętym dolnym rozdzielaczu? Wysłane z mojego HTC One M9 przy użyciu Tapatalka
sambor Opublikowano 12 Listopada 2017 #28 Opublikowano 12 Listopada 2017 To zrób przy zamkniętym dole. Ważne aby sprawdzić czy instalacja nie będzie głośna, gdyż pompę to można dać dużą, a jak będzie hałas instalacji to takie działanie nie ma sensu.
MikiQ Opublikowano 12 Listopada 2017 Autor #29 Opublikowano 12 Listopada 2017 To samo czyli przepływy wzrastają o jakieś 0,2-0,3 litra ale jak otworzę dół to dalej spadają. Wysłane z mojego HTC One M9 przy użyciu Tapatalka
ameno25 Opublikowano 12 Listopada 2017 #30 Opublikowano 12 Listopada 2017 Ja tam nie rozumię dlaczego zalezy Ci tak na tych przepływach , w ogóle sprawdzałeś ile podłoga jest wstanie odebrać ciepła z rury w podłodze przy danej prędkości przepływu czynnika . Patrzyłeś ile masz na wejściu a ile na wyjsciu z danej petli zwiększając przepływ . Moim zdaniem zwiększając przepływ przyczynisz sie tylko do szybkości nagrzewania podłogi , ale jesli podłoga jest juz ciepła przepływ rzędu 1l/min jest wystarczający , dla przykładu u siebie na tam gdzie mam podłogi z gresu mam przepływy 0,5l/min , oczywiscie temp podłogi utrzymuje na stałym poziomie , temp reguluje zawór 4d z siłownikiem , sterowany sterownikiem pogodowym , temp zasilania w zaleznosci od temp zewnetrznej od 24* dla +10 do 32* dla -10
MikiQ Opublikowano 12 Listopada 2017 Autor #31 Opublikowano 12 Listopada 2017 Bo w trzech pokojach u dzieciaków mam panele i są delikatnie te pokoje niedogrzane. Więc jak zwiększe przepływ to automatycznie podniosę temperaturę pomieszczenia. Wysłane z mojego HTC One M9 przy użyciu Tapatalka
ameno25 Opublikowano 12 Listopada 2017 #32 Opublikowano 12 Listopada 2017 Spojrz na moj schemat instalacji i na temp u góry tam gdzie mam panele jest o 1 do 1,5 * chłodniej , uwierz mi puszczałem tam nawet 3l/min i nic to nie daje, a tam gdzie mam gres mam 0,5l/min i jest cieplej niz tam gdzie panel . Jeśli nie zwiększysz temp . zasilania przepływy nic Ci nie pomogą , panel dodatkowo tłumi oddawanie ciepła , więc teoretycznie przepływ mogły byc nawet mniejszy , bo podłoga nie wychłodzi tak czynnika jak przy gresie gdzie podłoga odda szybciej temp do otoczenia . Skoro masz dwa rozdzielacze proponuje zasilic gorny rozdzielacz osobna pompa z osobna grupa mieszającą i zwiekszyc temp czynnika , lub jesli chcesz zachowac jedna pompe załoz silowniki na rozdzielacz i sterowanie sekcjami , zwiekszasz temp zasilania ttak aby dogrzewało tam gdzie panele am gdzie temp . pomieszczenia zostanie osiagnieta silownik wylaczy petle
sambor Opublikowano 12 Listopada 2017 #33 Opublikowano 12 Listopada 2017 To co piszesz o automatycznym podniesieniu temp w pomieszczeniu jest półprawdą, Jak masz rurę z wodą to istotne jest aby podłoga ( beton wylewki) odebrała od tej rury ciepło i wypromieniowała do pomieszczenia. Przy większym przepływie ta temp wody na wylocie pętli będzie wyższa, czyli może się okazać, że oddasz do wylewki mniej ciepła. Moc oddana to różnica temp wody zasil i powr x przepływ x wsp. Jak podłoga była projektowana to masz w projekcie dane do nastaw, jak była robiona na "pałę", a tak przeważnie jest, to trzeba trafu aby to wszystko grało. Przeważnie nie gra i wtedy trafiasz na forum. Proponuję ci poniższe rozwiązanie i nic innego nie wymyślimy, jako pompę piętra wstaw Wilo Yonos Pico 25/1-8 z płynną regulacją podnoszenia. Dodatkowo można dać drugi zaw 3-D, na obecnym mogą być dość duże straty ciśnienia , np esbe zaleca do 10 pętli na zaw 1" Wiem, że to się wiąże z dodatkowym sterowaniem, ale to dla dzieci. Innym rozwiązaniem jest podniesienie o 2-3C temp zasilającej instalację
odpowietrznik Opublikowano 12 Listopada 2017 #34 Opublikowano 12 Listopada 2017 Jaki jest typ tego zaworu 3D?(powinno pisać na nim)
ameno25 Opublikowano 12 Listopada 2017 #35 Opublikowano 12 Listopada 2017 Zgadza sie ,ale jeśli temp. wylewki zrówna się lub zbliży do temp czynnika , to różnica zasilanie powrót będzie równa lub bardzo mała , dlatego napisałem ze prędkość przeplywu ma duze znaczenie w szybkosci nagrzewania wylewki , a juz o wiele mniejsza role odgrywa kiedy wylewka jest rozgrzana Natomiast jesli temp otoczenia zrowna sie z temp podłogi , podłoga nie będzie promieniowała , Masz racje jesli zwiększymy przeplyw na wylocie woda bedzie cieplejsza , dlatego spytałem wczesniej w poscie czy autor to sprawdzał czy jak zwiększy przepływ to woda powrotna z petli jest cieplejsza , bo jesli nie jest to znaczy ze dany przeplyw jest wystarczający a podłoga nie jest w stanie odebrać więcej ciepła , i zwiększając sam przepływ nic nie da.
krisgie Opublikowano 12 Listopada 2017 #36 Opublikowano 12 Listopada 2017 Jeszcze pytanie jaki jest rozstaw rur, czy zgodny z projektem oraz jaki podkład pod te panele bo też ma znaczenie dla oddawania ciepła ale to na marginesie. A nie da się po prostu podnieść krzywej grzewczej tak by pokoje z panelami były dogrzane a resztę pomieszczeń doregulować?
shogunzlasa Opublikowano 12 Listopada 2017 #37 Opublikowano 12 Listopada 2017 Może właśnie w drugą stronę jak pisze krisgie i sambor - czyli zamiast tam podnosić przepływ to podnieść temp. i resztę stłumić?
ameno25 Opublikowano 12 Listopada 2017 #38 Opublikowano 12 Listopada 2017 Jest prosta metoda o której pisałem nie raz , jeśli na zasilaniu pętli mamy np 30* a na wyjściu 20* wtedy zwiększenie przepływu ma sens , bo widać ze podłoga odbiera ciepło z rur , natomiast jeśli ta róznica jest rzedu 1-2* zwiększanie przepływu nie bedzie miało sensu , nalezy zwiekszyc temp zasilania , przy czym trzeba pamiętać ze maxymalna temp podłogi nie powinna przekraczac 28* , jeśli ta temp nie wystarczy do nagrzana pomieszczenia do zadanej temp wtedy zle jest dobrana moc podłogówki , czyli rozstaw rur w jastrychu
krisgie Opublikowano 12 Listopada 2017 #39 Opublikowano 12 Listopada 2017 Jeszcze co do podkładu. W rodzinie pod panele ktoś zastosował dość grubą warstwę takiego zielonego podkładu (chyba aku płyta czy jakoś tak) żeby wyrównać z płytkami, skończyło się na demontażu paneli i zmianie podkładu. Po prostu nie wiedzieli a nikt ich nie uświadomił że to porządny izolator...
sambor Opublikowano 12 Listopada 2017 #40 Opublikowano 12 Listopada 2017 Sami widzicie ile jest zmiennych i to wszystko trzeba uwzględnić przy projekcie i wykonaniu, inaczej wychodzą takie "kwiatki". Nie wiem co zrobi autor tego tematu, ale patrząc na jego dotychczasowe działania ponowi ten temat za kilka miesięcy. PS Ze schematu , który został przedstawiony na poprzedniej stronie widać brak ochrony powrotu a kocioł na ekogroszek. Ciekawe ile wytrzyma ten kocioł?
MikiQ Opublikowano 13 Listopada 2017 Autor #41 Opublikowano 13 Listopada 2017 Sami widzicie ile jest zmiennych i to wszystko trzeba uwzględnić przy projekcie i wykonaniu, inaczej wychodzą takie "kwiatki". Nie wiem co zrobi autor tego tematu, ale patrząc na jego dotychczasowe działania ponowi ten temat za kilka miesięcy. PS Ze schematu , który został przedstawiony na poprzedniej stronie widać brak ochrony powrotu a kocioł na ekogroszek. Ciekawe ile wytrzyma ten kocioł? Na początku grudnia będę wprowadzal zmiany. Zastanawiam się tylko czy inwestować w drugi zawór 3d czy na razie zamontować tylko druga pompę? Dziękuję sambor za poświęcenie czasu i pomoc w rozwiązaniu problemu. P.S Kocioł mam żeliwny więc o to bym się tak bardzo nie martwił. Wysłane z mojego HTC One M9 przy użyciu Tapatalka
ameno25 Opublikowano 13 Listopada 2017 #42 Opublikowano 13 Listopada 2017 Kolego sama pompa nic moim zdaniem Ci nie da , panel ma lambde 0,18 do tego pianka 0,35 , współczynnik przyswajania ciepłą 4 , przy czym ceramika lambda 1,3 , współczynnik 13 . Sam widzisz ze panel to izolator , pod panelem Twój jastrych jest cieplejszy niż tam gdzie masz płytki . Dlaczego nie spróbujesz zwiększyć temp zasilania od 2-3 stopni , zdławić przepływy na 0,5l pętlach tam gdzie temp wew . jest osiągalna , a tam gdzie masz te panele odkreć te rotametry na max . Nie przejmuj sie tym ze spalanie pojdzie w gore , bo bedzie to chwilowe , do momentu kiedy podłoga dogrzeje sie o te 2-3*. Jeśli to nie pomoże i bedziesz chciał wstawic druga pompe na rozdzielacz gorny , to zrob osobne mieszanie tak zebys mogł tam pchac inna temp zasilania niz na dole tak zebys nie załował pozniej
MikiQ Opublikowano 13 Listopada 2017 Autor #43 Opublikowano 13 Listopada 2017 Już zmniejszyłem na dolnym rozdzielaczu do jakiś 0,5 litra i zwiekszylem temperature zasilania podłogi ale ogólnie ta cała góra jest jakaś taka jakby chłodną. Wysłane z mojego HTC One M9 przy użyciu Tapatalka
ameno25 Opublikowano 13 Listopada 2017 #44 Opublikowano 13 Listopada 2017 A masz na gorze cos w ceramice np lazienka ?
MikiQ Opublikowano 13 Listopada 2017 Autor #45 Opublikowano 13 Listopada 2017 Sypialnie i przedpokój. Łazienkę dopiero kończę więc mam wyłączone ogrzewanie. Ale jak zwiększe przepływy w tych 2 pomieszczeniach to mu spadają u dzieciaków. Wysłane z mojego HTC One M9 przy użyciu Tapatalka
ameno25 Opublikowano 15 Listopada 2017 #46 Opublikowano 15 Listopada 2017 Brałeś w ogóle pod uwagę to że na gorze możesz mieć większe straty cieplne ? Nie wiem jaki masz dom i jak masz docieplony dach , i tutaj już nie chodzi nawet o samą grubość izolacji cieplnej ale także jakość jej wykonania .
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.