Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Obniżenie Bojlera O Dwa Kolanka W Dół


nazim73

Rekomendowane odpowiedzi

Stary bojler 120 litrów dziurawy(dwanaście lat wytrzymał),wyrzuciłem go kupiłem nowy większy140 litrów.Musiałem go opuścić bo się nie mieścił o dwa kolanka w dół.Czy takie wykonanie jakie to ja przerobiłem jest poprawne,chodzi mi czy lepiej było by żeby powrót z bojlera był na tej samej wysokości bez podnoszenia go kolankami.Nowy bojler nagrzewa się dobrze z pompką i na wyłączone pompce też (grawitacyjnie). Powstał mi problem z nietrzymaniem temperatury ciepłej wody,do rana bojler jest zimny (na starym jak był dobry trzymał mi cały następny dzień temperaturę). Ktoś mi morze podpowie co z tym zrobić,przerobić.Wnioskuje ze bojler mi się wychładza grawitacyjnie piec wygasa a woda samoczynnie krąży i zabiera ciepło z bojlera. Próbowałem palenie z pompką sterowanie na 60 stopni ustawione,i palenie bez pompki (brak rezultatu bojler wychładza się do rana)  .Nie jestem hydraulikiem ale potrafię przerobić instalację ,i poproszę o jakieś sugestie.podpowiedzi co mogę z tym zrobić. 

post-33539-0-39973900-1506363074_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najwyżej się ośmieszę i dostanę po łapkach od fachowców ale co mi tam :P .

Moim zdaniem zaburzyłeś pułapkę cieplną na zasilaniu bojlera i teraz woda z bojlera w trakcie wychładzania idzie po kolanku w górę i dalej rurą w prawo przepychając wodę na instalację lub przez pompką do kotła.

Gdyby tego kolanka w górę nie było to woda zatrzymała by się na tym kolanku w dół.

Jeśli wszystko miałoby zostać na swoim miejscu to spróbowałbym wstawić zawór zwrotny klapowy miedzy termometrem a śrubunkiem w kierunku bojlera.

Tak mi się wydaje, nie jestem instalatorem i nie mam z tym doświadczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach