Marychna Opublikowano 25 Kwietnia 2017 #1 Opublikowano 25 Kwietnia 2017 Bardzo proszę o pomoc w wyborze kotła z podajnikiem (jestem zupełnie zielona w tym temacie i nie mam nikogo kto by mógł mi doradzić). Powierzchnia do ogrzania to ok 70 m2, jest to stary nieocieplony dom, zawilgocony i zagrzybiony (bez izolacji od wilgoci) . Rozważałam piec firmy Stalmark (ślimakowy )-jednak po przeczytaniu niekorzystnych opinii zrezygnowałam, oraz Heinztechnik -(tu też doczytałam się niepochlebnych opinii). I jestem narazie bez pomysłu. Może Bawaria seko? Koleżanka ma w domu u siebie Bawarię seko (20 kw) i nie narzeka, ja musiałabym wziąć mniejszy ale też nie wiem ile czy 11 czy 15? A może zdecydować sie na piec niefirmowy np z Pleszewa? Będę bardzo wdzięczna za jakiekolwiek opinie sugestie lub rady co do firmy, mocy lub konkretnego modelu
856218 Opublikowano 25 Kwietnia 2017 #2 Opublikowano 25 Kwietnia 2017 A to dobre - " piec niefirmowy z Pleszewa " :) :) :)
radik81 Opublikowano 26 Kwietnia 2017 #3 Opublikowano 26 Kwietnia 2017 Ja bym proponował Skam-Premium 7kw lub Skam-Plus 7kw. Kotły mogą pracować nawet na większej mocy nawet do 10-11 kw. Jak konieczny klasy V-ej to Skamp-PV 12. Kolega Pieklorz z tego forum zajmuje się tymi kotłami.
karoka65 Opublikowano 26 Kwietnia 2017 #4 Opublikowano 26 Kwietnia 2017 A w opolskim u karoki możesz taki obejrzeć :)
Slapek1409 Opublikowano 27 Kwietnia 2017 #5 Opublikowano 27 Kwietnia 2017 Wita mam podobny dylemat dom 80m2 nie ocieplony podpiwniczony na piętrze osobne mieszkanie indywidualnie ogrzewane + klatka schodowa + dwa boilery po 140l i zastanawiam się nad dwoma piecami DEFRO KOMFORT EKO DUO PZ 12KW i bardzo podobny DEFRO KOMFORT EKO DUO 12KW oba mają ten sam sterownik K1Pv4 różnią się jedynie palnikami i mianowicie mam dylemat co wybrać który polnik jest mniej "awaryjny" i bardziej się sprawdzi na tak małej powierzchni ?