nordzik Opublikowano 26 Grudnia 2016 #1 Opublikowano 26 Grudnia 2016 Witam wszystkich,W połowie przyszłego rozpoczynamy budowę domu jednorodzinnego projektu o nazwie "Marisa 5" goo.gl/Zelu2n- Płyta fundamentowa, grubość izolacji 30cm- ściany zewnętrzne murowane, dwuwarstwowe, pustaki ceramiki poryzowanej 24 cm, ocieplenie 20 cm- Okna 3 szybowe Uw = 0,69 W/m2K- ocieplenie wełna mineralna 30 cm, dachówka ceramicznaWojewództwo zachodniopomorskie cena prądu za 1kw ENEA 0,3894 zł w taryfie G12 w nocy i przez 2 godziny między 13:00 a 17:00 0,1807 złW projekcie chcemy zmienić kilka rzeczy przede wszystkim rezygnacja z kominów: (paliwo stałe, kominek, wentylacja grawitacyjna)Na parterze ogrzewanie podłogowe kuchnia, łazienka, salon i korytarz. W pokoju na dole dla gości grzejnik elektryczny gdyż ten pokój będzie rzadko używany.Grzejniki elektryczne hybrydowe w pokojach na poddaszu.Rodzina 3 osobowa na górze docieplane będą tylko dwa pokoje korytarz i łazienka.Większość dnia spędzamy w części dziennej optymalna temperatura to 21°C a pokojach w nocy to 18°CEnergia użytkowa dla tego projektu (EUco) to około = 16 kWh/(m2rok)Do ogrzania przewiduje 120m2 x EK=87.11 x 0,25zł i tutaj wychodzi mi około 2600złPoprawcie jeśli się mylę czy EK to jest energia potrzebna do ogrzania budynku i przygotowania ciepłej wody czy tylko ogrzania budynku ?Czy maty elektryczne najlepiej pod płytkami zamontować a kable pod parkietem czy zrezygnować z tego i zrobić wodne a w tedy piec elektryczny z buforem i w tedy ten bufor połączyć z boilerem do ogrzania wody bieżącej ?Dziękuję za wasze opinie i podpowiedziMariusz
Gość miki1212 Opublikowano 26 Grudnia 2016 #2 Opublikowano 26 Grudnia 2016 Jeśli chodzi o ocieplenie to trzeba dobrze oszacować koszty i odnieść do długości użytkowania, ponieważ koszty docieplenia mogą się nigdy nie zwrócić przekraczając pewien poziom dalsze ocieplanie się nie opłaca mówiąc wprost. Ograniczanie się tylko do energii elektrycznej jest mocno ryzykowne brak w zasadzie alternatywy w ogrzewaniu domu jesli elektryczność zawiedzie a żyjemy w Polsce kraju mało przewidywalnym... Ogrzewanie wodne ma wiele więcej alternatyw można podpiąć pompe ciepła kocioł na paliwa stałe piec elektryczny itd. Duże ryzyko jak dla mnie.
automatyk Opublikowano 26 Grudnia 2016 #3 Opublikowano 26 Grudnia 2016 takie koszty to dla pompy ciepła moze troszke mniejsze w zaleznosci od zuycia cwu natomiast jako elektryczne bezposrenio to troszke drozej bedzie ale kierunek słuszny ,prad to podstawa
nordzik Opublikowano 26 Grudnia 2016 Autor #4 Opublikowano 26 Grudnia 2016 Dzięki za odpowiedzi Panowie, Jeżeli chodzi o izolacje - ocieplenie to jeszcze w tym tygodniu zrobię wstępną kalkulację kosztów ale nie musi być wcale aż tak sporo, płyta fundamentow nie będzie wcale droższa od ław. Wiadomo że to też zależy od cen materiałów ale tutaj będę wysyłał zapytania do kilku - kilkunastu hurtowni i składów budowlanych aby otrzymać jak najkorzystniejszą ofertę cenową. Pompa ciepła z całą instalacją to kosz w granicach 30 - 40tyś zł co zwróci się dopiero po 20-25 latach , wydaje mi się że za około 10 lat będę już bardzo popularne dachówki solarne Tesla itp i to będzie przyszłość pozyskiwania energii. Polska jest krajem nieprzewidywalnym to fakt ale nie do tego stopnia aby "coś" ogromnego zachwiało na rynku dostaw energii elektrycznej. Jestem bardziej zdecydowany i nastawiony właśnie do ogrzewania wodnego bo przy kablach czy matach grzejnych nie będzie opcji na podpięcie alternatywnych urządzeń. Plus mat grzejnych jest taki że nie ma strat na przesyle ciepła i energii natomiast przy wodnym takie straty jednak występują
automatyk Opublikowano 26 Grudnia 2016 #5 Opublikowano 26 Grudnia 2016 pompa ciepła sie nie wraca ,wrócić to się może nadmiar jedzenia w swieta pompa czy nowo budowanym budynku to wyjście zdroworozsądkowe i najtańsze w gledem innych równie komfortowych źródeł natomiast rezygnujać z pompy na rzecz mat elektrycznych to wskali 10 lat wyjdzie na to samo liczać brutto całe koszty instalacji i koszty yztkowania przez te 10 lat
emigrant Opublikowano 26 Grudnia 2016 #6 Opublikowano 26 Grudnia 2016 Czemu pustak ceramiczny a nie Silka? Ludzie co prowadzą na muratorze dzienniki i budują domy energooszczędne, czy już podchodzące pod pasywny używają Silki, nawet nie Ytong. Silka ma bardzo dużą akumulacyjność cieplną, co jest bardzo ważne ogrzewając w zimie oraz latem jak mamy upały(wtedy jest przyjemny chłodek). Do tego Silka to zbita, ciężka masa co daje super izolację akustyczną. Poczytaj sobie dzienniki i różne komentarze. Ceramika podobno lipa, ale jak to się mówi, co kto woli. Ogólnie wszystko ma wady i zalety.
irmentruda Opublikowano 26 Grudnia 2016 #7 Opublikowano 26 Grudnia 2016 co rozumiesz pod pojeciem grzejniki elektryczne hybrydowe? Nie jestem przekonany co do kabli i mat grzejnych - niby wszystko fajnie ale pozostaje Ci tylko prad. Ewentualnie mozesz dorzucic do tego elektrownie na panelach fotovoltaicznych ale nie wiem czy w przypadku instalacji on-grid mozna korzystac z taryfy dwustrefowej. Chyba, ze jestes pewien i na maksa wykorzystujesz wtedy precyzyjne sterowanie czyli kazda strefa to osobny sterownik. Sciany izolacja 20 cm to malo jesli chcesz miec naprawde oszczednie. Po co w plycie 30 cm jak w scianach masz miec 20 cm? Plyte tez bedziesz grzac czy odizolujesz posadzki od plyty? Nie oszczedzaj na drzwiach wejsciowych, ja zaoszczedzilem i teraz pluje sobie w brode - mam duze straty w wiatrolapie. Jaka wentylacja z reku? Masz w projekcie nagrzewnice powietrza przed rekuperatorem czy raczej wejscie powietrza swiezego przez gwc? Teraz jeszcze patrze na projekt i moze troche Wam namieszam ale trudno. 1. Jesli ten dom ma byc naprawde energooszczedny i chcecie go ogrzac pradem w rozsadnych rachunkach to garaz powinien byc calkowicie oddylatowany od budynku. Mozna to zrobic bez wiekszego problemu, albo go wymurowac tak jak jest ale na osobnym fundamencie, mozna tego go zrobic w szkielecie drewnianym albo stalowym a od zewnatrz tak samo otynkowac jak budynek. Nie powinno tez byc przejscia z garazu do domu. 2. Piszesz, ze okna trzyszybowe - bardzo dobrze. Osobiscie polecam powstawiac wszedzie fixy tam gdzie to mozliwe. Na parterze mozliwe jest umycie okien z zewnatrz wiec nie musi byc okno otwieralne. Ja u siebie zrobilem lazienke fix, w kuchni okna dwukwaterowe z jedna kwatera fix oraz tarasowe 3kwaterowe z jednym fixem. I po kilku miesiacach mieszkania zaluje, ze w reszcie pomieszczen na parterze nie zrobilem tak samo jak w kuchni czyli tylko polowka otwieralna. Przy went mech i tak z tych okien praktycznie nie korzysta sie a okno typu fix to z punktu widzenia energooszczednosci ogromny plus: wieksza powierzchnia nasłonecznienia, wieksza szczelnosc bo nie mamy ruchomych uszczelek, praktycznie bezawaryjnosc.
Gość miki1212 Opublikowano 26 Grudnia 2016 #8 Opublikowano 26 Grudnia 2016 Wystarczy, że kable zerwie przy takiej wichurze jak dzisiaj w zimę na 5 dni i co wtedy zrobisz ani kominka ani kotła CO zostaja koce na noc? Nawet u mnie w chyba największej aglomeracji w kraju zdarzają sie braki zasilania. Silika i inne to bardzo słaby materiał nie jest odporny na wodę, dom jesli go nie zabezpieczysz od razu może ci stopnieć jak bałwan z cukru podczas ulewy. Wiem bo sąsiad budował dom niedawno i nie zdążył dachu położyć przed zimą więc musiał przykryc wszystko plandekami bo na wiosne to chyba tylko ta płyta by mu została. Miałem kilka cegieł takich od niego z budowy więc może jest to troche cieplejsze od ceramiki ale słabe, kruche i nie odporne na wode. A przy 15cm styropianu na ścianie na prawde nie ma to większego znaczenia czy ceramika czy silika czy inny wynalazek. Jeśli chodzi o płyte fundamentowa to ja też jestem sceptyczny sąsiad ma i koszt takiej płyty to około 60 tysięcy a powierzchnię ma małą bo to dom pietrowy. Natomiast ja mam parterówkę ławy fundamentowe, ściany fundamentowe i chudziak zmieściłem się ze wszystkim w chyba 15 tysiącach a powierzchnia fundamentów o ile dobrze pamiętam to około 200 metrów kwadratowych (19m x 12m) więc małe nie są. Z ociepleniem nie warto przesadzać i budować pasywnych domów bo się nigdy nie zwrócą a twoje dzieci na pewno też nowy dom postawią są różne programy to sobie zobacz czym się różni 15cm na ścianach od 20 to samo z dachem i posadzką. Ja mam 15 na ścianach 10 w posadzce i 25cm na dachu dom jeszcze nie zamieszkały podpalam raz lub dwa na tydzień i temperatura stoi jak wryta na poziomie 10 stopni od kilku miesięcy a przecież w nocy bywało też i minus 10. Podejrzewam, że podczas normalnej eksploatacji nawet w zime będe palił w kotle weglowym raz na dwa dni czyli wegla na sezon wyjdzie mi pewnie max 2 tony czyli jakieś 1100 w moim regionie i żadna pompa ciepła za 50 tysi nie jest mi potrzebna. Nie daj się naganiaczom i koniobijcom co to muszą mieć 50cm docieplenia wszędzie żeby na ogrzewanie nie wydawać bo ci sie to nigdy nie zwróci i nikt tego nigdy nie doceni. Klimat sie ociepla ostatni raz kiedy było u mnie minus 17 stopni to pamietam chyba ze 12 lat temu a mieszkam w III strefie czyli -20. W projekcie mam obliczona stratę przez przenikanie na 5,5kW gdybym dał 20 cm na ściany na posadzkę i 30 na dach to koszty wzrosły by znacznie a strata zmniejszyła by się nieznacznie bo moze do 5 lub 4,5kW czyli strzelam, że dodatkowe 10-15 tysięcy na docieplenie nie zwróciło by mi się nigdy biorąc pod uwage średni czas życia ludzi w Polsce. Oczywiście wszystko zależy też od cen w danym rejonie bo ceny w budowlance mogą się różnić nawet o 100%
nordzik Opublikowano 27 Grudnia 2016 Autor #9 Opublikowano 27 Grudnia 2016 co rozumiesz pod pojeciem grzejniki elektryczne hybrydowe? Nie jestem przekonany co do kabli i mat grzejnych - niby wszystko fajnie ale pozostaje Ci tylko prad. Ewentualnie mozesz dorzucic do tego elektrownie na panelach fotovoltaicznych ale nie wiem czy w przypadku instalacji on-grid mozna korzystac z taryfy dwustrefowej. Chyba, ze jestes pewien i na maksa wykorzystujesz wtedy precyzyjne sterowanie czyli kazda strefa to osobny sterownik. Sciany izolacja 20 cm to malo jesli chcesz miec naprawde oszczednie. Po co w plycie 30 cm jak w scianach masz miec 20 cm? Plyte tez bedziesz grzac czy odizolujesz posadzki od plyty? Nie oszczedzaj na drzwiach wejsciowych, ja zaoszczedzilem i teraz pluje sobie w brode - mam duze straty w wiatrolapie. Jaka wentylacja z reku? Masz w projekcie nagrzewnice powietrza przed rekuperatorem czy raczej wejscie powietrza swiezego przez gwc? Teraz jeszcze patrze na projekt i moze troche Wam namieszam ale trudno. 1. Jesli ten dom ma byc naprawde energooszczedny i chcecie go ogrzac pradem w rozsadnych rachunkach to garaz powinien byc calkowicie oddylatowany od budynku. Mozna to zrobic bez wiekszego problemu, albo go wymurowac tak jak jest ale na osobnym fundamencie, mozna tego go zrobic w szkielecie drewnianym albo stalowym a od zewnatrz tak samo otynkowac jak budynek. Nie powinno tez byc przejscia z garazu do domu. 2. Piszesz, ze okna trzyszybowe - bardzo dobrze. Osobiscie polecam powstawiac wszedzie fixy tam gdzie to mozliwe. Na parterze mozliwe jest umycie okien z zewnatrz wiec nie musi byc okno otwieralne. Ja u siebie zrobilem lazienke fix, w kuchni okna dwukwaterowe z jedna kwatera fix oraz tarasowe 3kwaterowe z jednym fixem. I po kilku miesiacach mieszkania zaluje, ze w reszcie pomieszczen na parterze nie zrobilem tak samo jak w kuchni czyli tylko polowka otwieralna. Przy went mech i tak z tych okien praktycznie nie korzysta sie a okno typu fix to z punktu widzenia energooszczednosci ogromny plus: wieksza powierzchnia nasłonecznienia, wieksza szczelnosc bo nie mamy ruchomych uszczelek, praktycznie bezawaryjnosc. - Panele odpadają, gdybyśmy planowali budowę domu za 10 lat to myślę że w tedy takie rozwiązanie byłoby rozsądne i dużo tańsze niż jest teraz. - Firma która będzie robić płytę stosuje 30cm, w ścianach 20cm z projektu do dyskusji - grzejniki hybrydowe posiadają w sobie system DUAL THERM - dwa systemy ogrzewania - połączenie ogrzewania podczerwienią z ogrzewaniem konwekcyjnym. Produkty te posiadają dwa elementy grzejne - jeden odpowiada za ogrzewanie podczerwienią, natomiast drugi - za ogrzewanie konwekcyjne. - Jesteśmy przekonani do ogrzewania wodnego ale tylko na parterze które będzie wykonane wraz z płytą fundamentową. Problem w tym że kompletnie nie wiem jaki piec elektryczny jaki bufor jak takie połączenie będzie miało się do ogrzewanie również cwu z tym pytanie do was do doświadczonych osób. -Dokładny projekt wentylacji z reku będzie dopiero gotowy do około miesiąca więc szczerze mówiąc nie wiem czy nagrzewnice powinna być przed reku. - Bardzo trafny pomysł z oknami typu FIX dziękuję na pewno skorzystamy. Masz racje Miki to jest "jakieś" ryzyko uzależniając się tylko od prądu , w miejscowości pod Szczecinem gdzie będzie powstawał dom w ostatnich 2 latach łącznie prądu nie było około 30 godzin w sezonie grzewczym. Ale ma się to ni jak to natury która lubi być nieprzewidywalna --- jesteśmy natomiast pewni tego ryzyka typu wichury itp Im więcej człowiek zacznie czytać czy silka czy ceramiczny tym mniej wie , dom będzie przed zimą w stanie surowym z dachem bez okien. Niech przez zimie wywieje, przesuszy niech popęka co ma popękać. Pompy ciepła nie będzie tak samo jak ponadstandardowej izolacji. Dziękuję za odpowiedzi powoli układa mi się cały plan w głowie
automatyk Opublikowano 27 Grudnia 2016 #10 Opublikowano 27 Grudnia 2016 Dom to nie namiot ,nie sie co bac braku prądu jedyna swieta zasada ,jesli masz wszytko na prąd to kuchenka musi byc na gaz lub w pomieszczeniu technicznym kuchenka na gaz ,bo robienie ogniska aby zagrzac wode na herbate to słaby temat w raziwe takiej wichury a butla z gazem do grzania to najtańszy sposób na gotowanie
Plumpi Opublikowano 27 Grudnia 2016 #11 Opublikowano 27 Grudnia 2016 - grzejniki hybrydowe posiadają w sobie system DUAL THERM - dwa systemy ogrzewania - połączenie ogrzewania podczerwienią z ogrzewaniem konwekcyjnym. Produkty te posiadają dwa elementy grzejne - jeden odpowiada za ogrzewanie podczerwienią, natomiast drugi - za ogrzewanie konwekcyjne. To są te cudowne grzejniki energooszczędne? :) Nie gniewaj się, ale dajesz się wpuścić w maliny z tymi grzejnikami, ponieważ nie ma grzejników, które dają więcej ciepła pobierając przy tym mniej energii elektrycznej. Każdy rodzaj grzejnika elektrycznego ma sprawność bliską 100%. Jedyna oszczędność jaką można uzyskać na ogrzewaniu elektrycznym to tylko i wyłącznie poprzez pobieranie energii i kumulowanie jej w II taryfie, kiedy korzystasz z energii o połowę tańszej, a oddawanie tego ciepła, kiedy jest zapotrzebowanie na ciepło. Można to zrealizować tylko i wyłącznie piecami akumulacyjnymi z tzw. rozładowaniem dynamicznym. Niestety piece takie są duże i ciężkie (duża ilość szamotu), a przy tym drogie i często się psują. Mam znajomą, która takimi piecami ogrzewa dom i co jakiś czas do niej jeżdżę i jej naprawiam te cuda germańskiej techniki. Kobieta żałuje, że mnie nie posłuchała jak namawiałem ją przy dużym remoncie na wodne ogrzewanie podłogowe. Ty natomiast chcesz się pchać w grzejniki elektryczne, które nie mają właściwości kumulacyjnych, a zatem będą korzystały z drogiej energii w pierwszej taryfie. Ponadto zapłacisz za kłamliwy marketing, który mówi o energooszczędnych grzejnikach. Fakt, że jak grzejnik promieniuje to można uzyskać komfort cieplny przy niższej temperaturze otoczenia i z tego tyytułu są pewne, niewielkie oszczędności. Tylko po co jest się pchać w drogie grzejniki jak to samo można uzyskać tanimi jak barszcz promiennikami podczerwieni? Jeszcze lepszy efekt uzyskasz przy wodnej podłogówce grzanej kotłem elektrycznym. - Jesteśmy przekonani do ogrzewania wodnego ale tylko na parterze które będzie wykonane wraz z płytą fundamentową. Problem w tym że kompletnie nie wiem jaki piec elektryczny jaki bufor jak takie połączenie będzie miało się do ogrzewanie również cwu z tym pytanie do was do doświadczonych osób. Ogrzewanie elektryczne jest najlepiej sterowalnym ogrzewaniem i świetnie współpracuje z CWU. Jaki piec elektryczny? Obojętnie jaki, bo w takich piecach nie ma się co psuć. Raz na jakiś czas wymienisz grzałki czy stycznik. Jeżeli chodzi o bufor to jeżeli nie przeszkadzają Wam wahania temperatury w domy na poziomie 1-1,5"C to za bufor może służyć podłogówka. Ale można też postawić duży bufor wodny np. 1000 litrów i wtedy masz stabilną idealnie temperaturę przez całą dobę, a korzystasz z najtańszego prądu w II taryfie. Osobiście radzę się nie pchać w te grzejniki elektryczne, ale zrobić w całym domu podłogóki wodne, bo nie ma bardziej oszczędnego systemu grzewczego. Poza tym podłogówki możesz zasilić czymkolwiek. Piecem elektrycznym, gazowym, piecem na pellet, pompą ciepła. W przypadku super-hiper oszczędnych grzejników z super systemem Dual Therm jesteś skazany na najdroższy rodzaj energii z I taryfy. Dodam jeszcze, że podpisując z ZE umowę na prąd dwutaryfowy to za prąd w I taryfie będziesz płacił drożej niż za prąd jednotaryfowy. Moja rada jest taka: rób ogrzewanie podłogowe wodne w całym domu i daj sobie spokój z tymi grzejnikami. Pompy ciepła nie będzie tak samo jak ponadstandardowej izolacji. Pompy ciepła tanieją. Obecnie można taką zainstalować w cenie porównywalnej z kotłem na pellet, a ogrzewanie będzie tańsze niż pelletem. Co do pustaka ceramicznego to chłopaki dobrze Ci radzą, bo jest to jeden z najgorszych materiałów budowlanych i w którym można najłatwiej popełnić szereg błędów.
emigrant Opublikowano 27 Grudnia 2016 #12 Opublikowano 27 Grudnia 2016 Silika i inne to bardzo słaby materiał nie jest odporny na wodę, dom jesli go nie zabezpieczysz od razu może ci stopnieć jak bałwan z cukru podczas ulewy. Wiem bo sąsiad budował dom niedawno i nie zdążył dachu położyć przed zimą więc musiał przykryc wszystko plandekami bo na wiosne to chyba tylko ta płyta by mu została. Miałem kilka cegieł takich od niego z budowy więc może jest to troche cieplejsze od ceramiki ale słabe, kruche i nie odporne na wode. A przy 15cm styropianu na ścianie na prawde nie ma to większego znaczenia czy ceramika czy silika czy inny wynalazek. Silka to bardzo mocny materiał, zbity, ciężki i mało nasiąkliwy. Firmy budowlane nie lubią silki bo trzeba mieć maszyny do jej cięcia i jest ciężka. To co piszesz to beton komórkowy a to co innego niż Silka. Materiał ten sam, ale inne technologie wykonania.Tak jak pisałem najważniejsza jest akumulacyjność cieplna a taką ma Silka i nic innego. Akumulacyjność cieplna jest bardzo ważna przy ogrzewaniu podłogowym(duża bezwładność cieplna). Wadą silki chyba jedyną jest mała izolacyjność cieplna, dlatego musi być dodatkowo docieplona. @nordzik Jak już ma być Porotherm to koniecznie w systemie Dryfix, czyli pianka do spoinowania. Jak Ci budowlańcy porobią grube spoiny betonowe to spieprzą dom, porobią mostki termiczne, itd. Później będzie tylko płacz z tego ogrzewania elektrycznego.
Gość miki1212 Opublikowano 27 Grudnia 2016 #13 Opublikowano 27 Grudnia 2016 Niech się każdy wypowie na temat tego co zna ma i użytkuje. Pisanie typu silika najlepsza bo ja mam a ceramika nie bo ktos czegoś nie umie to co to za opinia? Poza tym jak mozna ceramiki nie umiec skoro od setek lat tak sie buduje a te siliki to jakaś nowość nie sprawdzona. Spoiny na pianke serio? A ile to kosztuje? Czy ekipa umie się tym posługiwać? Ceramikę trudno zepsuć tym bardziej, że to najbardziej popularny i naturalny materiał a te wszystkie pianki siliki i inne wynalazki nie wiadomo co to jest. Eksperymenty na własnym domu często na kreche to niezbyt dobry pomysł. Ja już zakończyłem budowę i mogę powiedzieć, że trzeba uważać bo na rynku jest pełno marketingu, który ma się nijak do rzeczywistości ekipy stosujące nowe drogie technologie często nie umieją do końca jej stosować są niedouczone, materiały niepewne bo czas ich stosowania to często max 10 15 lat a ceramike używa się od setek lat poza tym jak pisałem skoro dajesz 15 czy 20cm styropianu na to to nie ma znaczenia co tam jest pod spodem, natomiast ceramika jest najzdrowsza i najbardziej solidna. Wystarczy zobaczyć ile wytrzymują dachówki ceramiczne dziwne że nie ma dachówek silikonowych czy innych. Najgorsze materiały to te, które nie są długo na rynku jest w nich dużo chemii i ekipy maja małe doświadczenie czyli różne pianki siliki i inne udziwnienia wtedy nie dosyć, że materiały są drogie to robocizna jeszcze droższa bo ekipa musi byc na prawdę dobra i doświadczona. Z ogrzewaniem jest podobnie lepiej mieć alternatywę niż potem rwać wylewki i robić CO od początku. I ostatnia rzecz, że papier wszystko przyjmie na papierze fajnie wyglądają te wszystkie cyferki tylko budowa to nie apteka na każdej budowie masz błędy, jest też margines błędu i często te niby korzyści wychodzą na zero albo je potem co gorsze naprawiasz i stosujesz pewne sprawdzone rozwiązania.
emigrant Opublikowano 27 Grudnia 2016 #14 Opublikowano 27 Grudnia 2016 Teraz domy buduje się na podstawie obliczeń, poziom politechniki a nie to co umie firma budowlana. Jak firma budowlana czegoś nie umie to się ją wygania albo nie korzysta z jej usług. Budowanie nowoczesnego domu na grubej spoinie to jakiś idiotyzm. ps. Silka to naturalny produkt piaskowo-wapienny ps2. mój dom nie jest zbudowany z Silki, ale jakbym budował dziś to tylko Silka. Wszystkie inne materiały mają więcej wad niż zalet.
Plumpi Opublikowano 27 Grudnia 2016 #15 Opublikowano 27 Grudnia 2016 Tylko, że od lat znaną ceramiką jest pełna cegła, którą się kleiło na zaprawę zarówno poziomą jak i pionową, a do tego układało na zakładkę, a cegły między sobą "przewiązywało". Tam naprawdę nie było co spierniczyć, bo ściana zawsze wyszła pełna i bez prześwitów. Bloczki ceramiczne puste w środku to inna bajka. Nie dość, że technologia ich produkcji uniemożliwia produkcję identycznych bloczków pod względem gabarytowym to jeszcze ich klejenie odbywa się tylko spoinami poziomymi. W pionie pozostają takie dziury, że jak się nie otynkuje bloczków dwustronnie to wicher hula, a dom ma zerową izolacyjność. Jak przyjdzie ekipa idiotów kłaść ocieplenie zewnętrzne i będzie przekonywać słowami "jakie ramki, coś pan idiota, wiesz pan ile trzeba będzie kleju" to choćby nawet tego styropianu było metr grubości to wicher będzie hulał w bloczkach, a w domu będzie zimno. Tak więc nie porównuj cegieł do pustaków ceramicznych, bo to są całkiem różne materiały, różnie się je muruje i różne posiadają cechy. O ile ścianę z pełnych cegieł trudno jest spierniczyć o tyle jeszcze nie widziałem dobrze postawionego domu z bloczków ceramicznych. Fakt, że silka dla murarza i instalatora to dużo więcej roboty i koszty, bo wszystko trzeba ciąć tarczami diamentowymi, ale jest to najzdrowszy materiał, bo zrobiony tylko z piasku i wapnia. W bloczkach ceramicznych także jest chemia. Ze względu na proces technologiczny Silka jest najbardziej ekologicznym produktem. Dużo bardzie ekologicznym od ceramiki. Ponadto jednym z najlepszych materiałów pod względem tłumienia hałasu i izolacyjności akustycznej.
SONY23 Opublikowano 27 Grudnia 2016 #16 Opublikowano 27 Grudnia 2016 Na jednym z kanałów tv.można sobie obejrzeć dokument "Wielkie projekty". Tam dopiero można sobie obejrzeć jak nawiedzeni inwestorzy ogłupieni przez architektów albo po naczytaniu się bzdur w inrernecie topią ciężkie pieniądze w domy, które w większości przypadków, bo nie we wszystkich, praktycznie nie nadają się do niczego.Jak kogoś stać na eksperymentowanie, to jego sprawa ale jak ktoś musi liczyć się z wydatkami, to tylko sprawdzone technologie, materiały a nawet producenci tych materiałów...
Plumpi Opublikowano 27 Grudnia 2016 #17 Opublikowano 27 Grudnia 2016 Tyle, że te "sprawdzone" technologie cały czas stanowią problemy i co budowa powtarzane są te same błędy wykonawcze, a później na forach ludzie płaczą, że to co miało być takie super i proste okazuje się wielkim niewypałem. Nie bez powodu powstało powiedzenie, że dopiero trzeci dom buduje się poprawnie. Niestety dzieje się tak, że większość budowlańców to ludzie, którzy nie nadawali się do żadnej innej pracy, a te sprawdzone technologie to one były ale 50-100 lat temu. Obecnie budowlańcy muszą się zmagać z nowoczesnymi technologiami, które wymagają zapoznania się z instrukcją. Dam nawet przykład z własnego podwórka. Remont domu. Zakupiłem materiały: komin systemowy Schiedel, pokrycie dachowe, membrana paroprzepuszczalna itd. Do każdego z tych materiałów były szczegółowe instrukcje, które sam przeczytałem i pozostawiłem budowlańcom, jednocześnie tłumacząc im jak to ma być zrobione. Usłyszałem "tak, tak no przecie my nie pierwszy raz". W efekcie tego komin postawiony krzywo, bez wzmocnienia bloczków zewnętrznych prętami zbrojeniowymi i prawdopodobnie bez klejenia wewnętrznych członów specjalną zaprawą żaroodporną z tuby takiej jak silikon. Kupując system dostałem określoną ilość tej masy do tej długości komina z niewielkim zapasem, a zużyta została tylko jedna tuba i to jeszcze nie do końca. Kilka tub pozostało. Kolejne warstwy membrany dachowej miały być klejona specjalnymi taśmami samoprzylepnymi. Jedna taśma dwustronnie klejąca pomiędzy zakładki, a druga taśma jednostronnie klejąca na obrzeża membrany. Człowiek, który kładł tą membranę stwierdził, że ta dwustronna jest niepotrzebna, a do sklejenia obrzeża zużył mi taśmę, która była przeznaczona do innej folii - folii paroizolacyjnej. Niestety ta taśma nie chciała się trzymać membrany paroprzepuszczalnej, dlatego w połowie dachu przestał ją kleić stwierdzając, że to jest jakieś gówno, a poza tym przecież nikt tak nie wydziwia tylko ja. Taśmy, za które wydałem kasę poszły w większości na śmietnik, bo już zbytnio nie dało się nimi podkleić membrany. Oryginalne taśmy naprawdę mocno trzymały się tej membrany, bo gdzie tylko się jeszcze dało to podklejałem od dołu, wprowadzając w zdziwienie gościa, który mi to spierniczył.
emigrant Opublikowano 27 Grudnia 2016 #18 Opublikowano 27 Grudnia 2016 @Plumpi Ytong'iem byś wybudował dom?
Gość miki1212 Opublikowano 27 Grudnia 2016 #19 Opublikowano 27 Grudnia 2016 Teraz domy buduje się na podstawie obliczeń, poziom politechniki a nie to co umie firma budowlana. Jak firma budowlana czegoś nie umie to się ją wygania albo nie korzysta z jej usług. Budowanie nowoczesnego domu na grubej spoinie to jakiś idiotyzm. ps. Silka to naturalny produkt piaskowo-wapienny ps2. mój dom nie jest zbudowany z Silki, ale jakbym budował dziś to tylko Silka. Wszystkie inne materiały mają więcej wad niż zalet. Przestań opowiadać banialuki poziom politechniki w zwykłych domach? HAHAHA To sobie przeanalizuj ten swój projekt domu z NASA i wtedy zobaczysz, że masz wiele elementów przewymiarowanych, w projektach typowych są błędy, instalacje są niedoszacowane albo przewymiarowane. To samo podciągi filary nadproża, stropy, fundamenty, ławy itd itp. Te wasze ultra nowoczesne domy z politechniki to zwykłe SKŁADAKI. Tak składaki robi się najpierw jeden projekt a potem 20 wariacji i sie to sprzedaje pod rożnymi nazwami. Widziałem do już wiele razy. Wystarczy, że spełnisz normę MINIMALNĄ i juz plecy masz kryte a to, że jest przewymiarowanie to sie tym nikt nie interesuje a ty tym bardziej bo się nie znasz tylko wierzysz w pieczątkę z numerem uprawnień hihihi I weź przestań z tymi firmami budowlanymi bo rynek budowlańców to prawdziwa dżungla, jeśli sam nie dopilnujesz to masz pozamiatane, chyba, że stać cie na kier buda wynajętego na pełen etat czyli ze 4000 na miesiąc a i to nie jest gwarancja. Ludzie, z której bajki się urwaliście? Hhehehe dooobre... Ale się dotleniłem smiech to zdrowie :)
Gość miki1212 Opublikowano 27 Grudnia 2016 #20 Opublikowano 27 Grudnia 2016 Na jednym z kanałów tv.można sobie obejrzeć dokument "Wielkie projekty". Tam dopiero można sobie obejrzeć jak nawiedzeni inwestorzy ogłupieni przez architektów albo po naczytaniu się bzdur w inrernecie topią ciężkie pieniądze w domy, które w większości przypadków, bo nie we wszystkich, praktycznie nie nadają się do niczego.Jak kogoś stać na eksperymentowanie, to jego sprawa ale jak ktoś musi liczyć się z wydatkami, to tylko sprawdzone technologie, materiały a nawet producenci tych materiałów... Otóż to nic dodać nic ująć. Każdy myśli, że ma ultra fajny nowoczesny dom a tak na prawde to kupili to czego nie potrzebują o przewymiarowaniach i innych składakach napisałem wyżej.
Gość miki1212 Opublikowano 27 Grudnia 2016 #21 Opublikowano 27 Grudnia 2016 Tylko, że od lat znaną ceramiką jest pełna cegła, którą się kleiło na zaprawę zarówno poziomą jak i pionową, a do tego układało na zakładkę, a cegły między sobą "przewiązywało". Tam naprawdę nie było co spierniczyć, bo ściana zawsze wyszła pełna i bez prześwitów. Bloczki ceramiczne puste w środku to inna bajka. Nie dość, że technologia ich produkcji uniemożliwia produkcję identycznych bloczków pod względem gabarytowym to jeszcze ich klejenie odbywa się tylko spoinami poziomymi. W pionie pozostają takie dziury, że jak się nie otynkuje bloczków dwustronnie to wicher hula, a dom ma zerową izolacyjność. Jak przyjdzie ekipa idiotów kłaść ocieplenie zewnętrzne i będzie przekonywać słowami "jakie ramki, coś pan idiota, wiesz pan ile trzeba będzie kleju" to choćby nawet tego styropianu było metr grubości to wicher będzie hulał w bloczkach, a w domu będzie zimno. Tak więc nie porównuj cegieł do pustaków ceramicznych, bo to są całkiem różne materiały, różnie się je muruje i różne posiadają cechy. O ile ścianę z pełnych cegieł trudno jest spierniczyć o tyle jeszcze nie widziałem dobrze postawionego domu z bloczków ceramicznych. Fakt, że silka dla murarza i instalatora to dużo więcej roboty i koszty, bo wszystko trzeba ciąć tarczami diamentowymi, ale jest to najzdrowszy materiał, bo zrobiony tylko z piasku i wapnia. W bloczkach ceramicznych także jest chemia. Ze względu na proces technologiczny Silka jest najbardziej ekologicznym produktem. Dużo bardzie ekologicznym od ceramiki. Ponadto jednym z najlepszych materiałów pod względem tłumienia hałasu i izolacyjności akustycznej. Chłopie drogi o czym ty piszesz? Według tego co napisałeś to mam dziurawy dom nie nadający się do zamieszkania. A tym czasem trzyma temperaturę jak termos. Ludzie nie czytacie tego co piszecie? Skąd wy takie głupoty wypisujecie, trzeba mieć wyobraźnie albo zupełny brak doswiadczenia i wiedzy w tym co sie pisze.
Przemyslaw85 Opublikowano 27 Grudnia 2016 #22 Opublikowano 27 Grudnia 2016 @miki1212 przestań pieprzyć. Twoje słowa z postu nr 8 Ja mam 15 na ścianach 10 w posadzce i 25cm na dachu dom jeszcze nie zamieszkały podpalam raz lub dwa na tydzień pogadamy jak zamieszkasz. I będziesz utrzymywał 21 na mieszkaniu + ogrzał CWU. Jak to w Polsce każdy jest budowlańcem i wie najlepiej... a prawda wyjdzie jak się zobaczy osobiście jaki to z niego czarodziej. Tak swoją drogą. Co do rozpuszczającego się gazobetonu to większych bredni na tym forum jeszcze nie czytałem.
emigrant Opublikowano 27 Grudnia 2016 #23 Opublikowano 27 Grudnia 2016 Kamera termowizyjna powie prawdę, wyłapie każde partactwo.
automatyk Opublikowano 27 Grudnia 2016 #24 Opublikowano 27 Grudnia 2016 prawda jest jedna jesli na elewację dajemy 15-20cm izolacji to sciana ma za zadanie przenosić obicazenienia i tyle ,moze być to pustak ,beton suporex (odpowiedniej klasy nie marketowy) dach dobrze zaizolowac wełną prasowaną rokwool na posłoge ze 10cm tyro max albo 8 styroduru i koniec tematu pustaka szczelinowego nie da sie dobrze wymurowac w przystepnej cenie aby miał fugi bez mostków i tak trzeba izolowac ,pustak zzulowy i suporex to najczesciej wykorzystywany materiał a najwazniejsze to skupić sie na rekuperacji w domu i nie murowac zadnych kominów no chyba że do kominka
Andrzej_M_ Opublikowano 27 Grudnia 2016 #25 Opublikowano 27 Grudnia 2016 ,,,, Fakt, że silka dla murarza i instalatora to dużo więcej roboty i koszty, bo wszystko trzeba ciąć tarczami diamentowymi, ale jest to najzdrowszy materiał, bo zrobiony tylko z piasku i wapnia. W bloczkach ceramicznych także jest chemia. Ze względu na proces technologiczny Silka jest najbardziej ekologicznym produktem. Dużo bardzie ekologicznym od ceramiki. Ponadto jednym z najlepszych materiałów pod względem tłumienia hałasu i izolacyjności akustycznej. ,,,, Ludzie nie czytacie tego co piszecie? Skąd wy takie głupoty wypisujecie, trzeba mieć wyobraźnie albo zupełny brak doswiadczenia i wiedzy w tym co sie pisze. Dwa grosze do dyskusji wtrącę. Materiały budowlane ceramiczne są dużo większym emiterem promieniowania jonizującego niż materiały wapienno-piaskowe.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.