rumpelek Opublikowano 15 Listopada 2016 #1 Opublikowano 15 Listopada 2016 Witam serdecznie, Założyłem temat mimo, że mieszkam już 2 lata w domu, to dopiero teraz zawziąłem się za moje ogrzewanie do tej pory jakoś nie byłem zachwycony nim - podłogówką, ale to dlatego, że nie miałem nigdy więc nie wiem jak porównać, zwłaszcza, że na podłodze mam panele podłogowe na piance (niby specjalnej do podłogówki). Generalnie mam do was pytanie czy ten rozdzielacz jest zbudowany prawidłowo... podłoga nagrzewa się bardzo długo... ps. jaka powinna być jej temperatura... jak powinna być zmierzona jej temperatura ? w załączeni przesyłam zdjęcia rozdzielacza... generalnie strzałka na pompie jest z góry na dół... czyli od zasilania do powrotu... kiedy pompa się jeszcze nie załącza to jest zasilanie gorące... kiedy załączy się to rozdzeilacz za pompą momentalnie się ochładza... a na powrocie rura jest gorąca... ok. obejrzyjcie zdjęcia i pytajcie bo ja do prawdy nie wiem co mam szukac... pompa na 1 biegu.
robert7778 Opublikowano 15 Listopada 2016 #2 Opublikowano 15 Listopada 2016 Wygląda że podłączony jest ok. Porównaj że schematem. Podłoga może wygrzewać się do 3 dni. Panel bardzo ogranicza przepływ ciepła. Mam porównanie u innych między płytka i panelem, czuć różnicę na rękę
rumpelek Opublikowano 15 Listopada 2016 Autor #3 Opublikowano 15 Listopada 2016 ok. w takim razie czekam 3 dni :D
DoradcaKAN Opublikowano 15 Listopada 2016 #4 Opublikowano 15 Listopada 2016 Pisałem już na innym forum. Możesz spróbować zwiększyć temp. zasilania OP poprzez odkręcenie (zwiększenie otwarcia) regulacyjnego zaworu powrotnego do pieca (tuż pod pompą). Jakie jest źródło ciepła - mam nadzieję że nie kocioł kondensacyjny, tego typu układy mieszające nie sprawdzają się zbyt dobrze z tego typu kotłami.
rumpelek Opublikowano 15 Listopada 2016 Autor #5 Opublikowano 15 Listopada 2016 prorok jakiś czy co... :D oczywiście że piec kondensacyjny... ale także Pompa Ciepła która właśnie uruchomiłem... z pieca mam 55 stopni... z pompy około 40 (czy to aby nie za mało? )
sambor Opublikowano 15 Listopada 2016 #6 Opublikowano 15 Listopada 2016 To klapa zasilanie takiego rozdzielacza musi być minimum o 20C większe niż temp wody na podłogówkę, czyli całą kondensację diabli biorą, wymień tego cudaka na zaw termostatyczny VTA 352 20-43C
rumpelek Opublikowano 15 Listopada 2016 Autor #7 Opublikowano 15 Listopada 2016 możesz to szerzej opisać ? co mam wymienić ? gdzie w jakim miejscu ? Biorąc pod uwagę pompę ciepła ? jaka temperatura musi być na wyjściu pompy ciepła ?
sambor Opublikowano 15 Listopada 2016 #8 Opublikowano 15 Listopada 2016 Jak chcesz pompę ciepła podłączyć to albo wprost do instalacji OP, ale wtedy grzejniki nie będą z tym działały, albo robisz z tego co masz taki układ jak na fot niżej. Kupujesz tylko zaw termostatyczny VTA 352 20-43C, + jakieś termometry przylgowe , wywalasz tamte badziewia, montujesz odpowiednio belki , aby zapewnić prawidłowe działanie rotametrów. Ustawiasz temp na zaw 3-D i nie ważne co to zasila, zaw 3-D pilnuje aby była odp temperatura na podłogę. Minusem tego rozwiązania jest konieczność ręcznej nastawy temp,
ewenement22 Opublikowano 16 Listopada 2016 #9 Opublikowano 16 Listopada 2016 Jakiej grubość posadzki masz tam gdzie podłogówka i ile jakiego styropianu pod posadzką i jakiego??? Może wina posadzki bo za gruba i się długo grzeje lub słabego ocieplenia i gdzieś te ciepło ucieka??
rumpelek Opublikowano 17 Listopada 2016 Autor #10 Opublikowano 17 Listopada 2016 posadzka około 5-6cm... położona na 30cm styropianu podłogowego (twardego) co do kondensacyjnego pieca... jaka powinna być temperatura zasilania ogrzewania z niego żeby działała kondensacja ? czy mogę cię BAAARDZO prosić, byś mi rozrysował jak mam podłączyć zawór 3-drożny ESBE na przykładzie mojego rozdzielacza... - miejsca podejścia zasilania i powrotu nie zmienie... belki też już nie przesunę, muszę pogrzebać jakoś pomiędzy tym wszystkim tylko nie wiem jak żeby było dobrze... jak mnie to nie przerazi to zrobię sam, a jak nie to majstra zamówie, ale zrobi mi dokładnie wg. waszego schematu, a ja będę wiedział co i jak zrobić... na zasilaniu i powrocie mam 1".
sambor Opublikowano 17 Listopada 2016 #11 Opublikowano 17 Listopada 2016 Trochę przełożyłem, ale montaż komputerowy to nie moja specjalność W praktyce wychodzi to lepiej niż na ekranie Zaw 3-D to zaw termostatyczny VTA 352 20-43C lub VTA 372 20-43C Na kotle temp powinna być mniejsza niż temp kondensacji czyli poniżej 55C
rumpelek Opublikowano 17 Listopada 2016 Autor #12 Opublikowano 17 Listopada 2016 Dzięki! Koncepcja jest... zastanawiam się czy nie byłoby prościej (drożej) kupić belki (a przynajmniej jedną górną) krótszej takiej typowej 8 sekcji... byłoby może miejsce na pompę i zawór 3D w poziomie... skoro nie potrzebny bypass itd. No właśnie... na pewno bypass znika z układu ?
sambor Opublikowano 17 Listopada 2016 #13 Opublikowano 17 Listopada 2016 Bypass ci nie potrzebny na 100%, jakbyś kupił krótkie belki, a właściwie 1 krótszą belkę to byłoby OK. Ale na pompę z zaw 3-D potrzebujesz ok 32cm - to musisz sprawdzić Sprawdź jeszcze jak masz zero na rotametrze - na tym szkle - na dole czy na górze?
rumpelek Opublikowano 17 Listopada 2016 Autor #14 Opublikowano 17 Listopada 2016 No to jest koncepcja... i to już całkiem fajna... później sobie zmierzę ile będę miał ewentualnie miejsca po wymianie belki... czy opłaca się iść w tym kierunku.. - obawiam się, że 32 cm tam nadal nie będzie... Ewentualnie Zawór 3D na górze - na zasilaniu... a pompa na dole na powrocie przed trójnikiem do zaworu 3D ? skala rotametru ma "0" na górze i "4" na dole.
sambor Opublikowano 17 Listopada 2016 #15 Opublikowano 17 Listopada 2016 Niestety trzeba będzie przełożyć te dolne belki na górę - masz po prostu rotametry, które montuje się na zasilaniu Albo skrzyżować rury - zasilanie po zmieszaniu dać na dół a na górę powrót. Inaczej nie będzie przepływu w pętlach.
rumpelek Opublikowano 17 Listopada 2016 Autor #16 Opublikowano 17 Listopada 2016 O to mnie teraz zaskakujesz... ale w tej chwili po załączeniu pompy wszędzie rotametry pokazują mniej więcej 1,5 ;D to może jednak są ok ? :D ps. zamontować się ich na górze nie da! za mało jest tam miejsca... nawet odpowietrznik jest tam mini, a nie automatyczny...
kiminero Opublikowano 17 Listopada 2016 #17 Opublikowano 17 Listopada 2016 Jak zasilany jest rozdzielacz? Jeżeli rury biegną od kotłowni, to prościej będzie przenieść układ mieszania do kotłowni i tam zrobić go jak należy.
rumpelek Opublikowano 17 Listopada 2016 Autor #18 Opublikowano 17 Listopada 2016 kotłowni brak... :DPiec gazowy jest w łazience na piętrze... Pompa Ciepła jest w piwnicy...
sambor Opublikowano 17 Listopada 2016 #19 Opublikowano 17 Listopada 2016 To trzeba zostawić belki jak są a skrzyżować rury, niestety masz układ z pompą mieszającą i on tak odwrotnie pracuje
rumpelek Opublikowano 17 Listopada 2016 Autor #20 Opublikowano 17 Listopada 2016 jak porposzę o kolejny schemat z uwzględnieniem tych zmian (na krzyż) to będzie już przesada ? :D
odpowietrznik Opublikowano 17 Listopada 2016 #21 Opublikowano 17 Listopada 2016 Nie będzie przesady proszę bardzo)ale życzę powodzenia w przeróbce w tej" klitce")Papier wszystko przyjmie :)Schemat poprawiony jak tej klasy fachowiec jak ja mógł popełnić tak szkolny błąd :angry: zmęczenie materiału ;)
kiminero Opublikowano 17 Listopada 2016 #22 Opublikowano 17 Listopada 2016 Zamienić miejscami pompę z 3D i będzie OK. Moim zdaniem nie zmieści się.
rumpelek Opublikowano 17 Listopada 2016 Autor #23 Opublikowano 17 Listopada 2016 a ten zawór 3d na jaką temp. trzeba ustawić? mniej więcej... bo pewnie wszystko zależy od indywidualnych warunków w każdym domu - u mnie są panele... ale żebym wiedział w jakich temp. się obracać...
DoradcaKAN Opublikowano 17 Listopada 2016 #24 Opublikowano 17 Listopada 2016 Przeróbki które proponowali ci koledzy są jak najbardziej OK i jak najbardziej wskazane przy takim źródle ciepła jak kocioł kondensacyjny a jeszcze bardziej pompa ciepła. Nie mniej jednak będą uciążliwe w wykonaniu z uwagi na ograniczone miejsce. Sambor podał Ci chyba najbardziej optymalny sposób poprawy układu mieszającego, bez konieczności krzyżowania kierunków zasilania i powrotu ale z przełożeniem belek rozdzielacza. Przy Twojej konfiguracji źródeł ciepła chyba najłatwiej byłoby zrezygnować z wysokiego parametru, zasilanie wszystkich odbiorników na niskich temp. (okresy przejściowe pompa na poziomie 35-40 st. C, mocniejsze mrozy kocioł kondensacyjny 45-50st. C) - unikasz w tym momencie jakichkolwiek skomplikowanych przeróbek, usuwasz układy mieszające, niestety grzejniki musiałby być mocno przewymiarowane. Jak w ogóle skonfigurowana jest instalacja grzewcza w domu, gdzie jest OP a gdzie grzejniki? - OP występuje w pomieszczeniach samodzielnie czy w połączeniu z grzejnikami? Czy we wcześniejszych sezonach grzewczych był problem z temperaturą w pomieszczeniach? OP dodatkowo w połączeniu z panelami czy parkietem na wykończeniu nie daje aż tak wyraźnego odczucia ciepła, jest po prostu lekko ciepłe/letnie - i to powinno wystarczyć dla zapewnienia optymalnej temp. w pomieszczeniu przy dobrze ocieplonym domu.
rumpelek Opublikowano 17 Listopada 2016 Autor #25 Opublikowano 17 Listopada 2016 niestety ... grzejniki nie są przewymiarowane... :( na dole pewnie tak, bo oprócz podłogówki mam także grzejniki ... ale na górze są jedynie grzejniki... przerobię rozdzielacz ale w grę wchodzi jedynie układ krzyżowy, bo na górze rotametrów nie wrzucę (brak miejsca...) Panowie... Bardzo dziękuję za zaangażowanie i Pomoc.! przywracacie wiarę w internety!
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.