araf28 Opublikowano 23 Października 2016 Autor #26 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2016 Wytykacie jakieś błędy a to tego nie ma, a to tego brakuje, ale nikt nie umie wskazać przyczyny szumów w instalacji podłogowej. Wcześniej w starym domu użytkowałem piec na ekogroszek od 10 lat i jakoś nie zdarzyło się ani razu żeby woda się w nim zagotowała. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
papasmurfek Opublikowano 23 Października 2016 #27 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2016 Dostałeś odpowiedź dlaczego szumi. Jak uważasz, że jest dobrze to po co za przeproszeniem d**e zawracasz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hajtaler428 Opublikowano 23 Października 2016 #28 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2016 Wytykacie jakieś błędy a to tego nie ma, a to tego brakuje, ale nikt nie umie wskazać przyczyny szumów w instalacji podłogowej. Masz pokazane palcem gdzie są błędy i co zrobić żeby je naprawić. Buczenie na pewno nie jest związane z mocą pompy a raczej z tym że zawór przed nią jest przymknięty i woda zaciągana przez pompę musi się przecisnąć przez "wąskie gardło". Odkręć ten zawór i zobacz czy buczenie ustanie. Zawór nie będzie musiał być dławiony jeżeli przeniesiesz drugą pompę (tą co jest przy kotle) przed rozdzielacz grzejników. Wcześniej w starym domu użytkowałem piec na ekogroszek od 10 lat i jakoś nie zdarzyło się ani razu żeby woda się w nim zagotowała. Co nie znaczy że się to nigdy nie stanie - zabezpieczenie kotła jest określone konkretnymi przepisami. PS - kolgo trochę pokory - najpierw piszesz tak: Witam Mam problem z instalacja C.O. (...). Może ktoś ma jakieś sugestie co jest zle zrobione? Potem tak: Wytykacie jakieś błędy a to tego nie ma, a to tego brakuje, ale nikt nie umie wskazać przyczyny szumów w instalacji podłogowej. zastanów się więc o co Ci chodzi, bo również dochodzę do wniosku że: Jak uważasz, że jest dobrze to po co za przeproszeniem d**e zawracasz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
araf28 Opublikowano 24 Października 2016 Autor #29 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2016 Gdy mam wszystkie zawory otwarte na maxa to i tak szumi, to napewno nie jest zwiazane z przydławionym zaworem. Problem zniknął gdy wywaliłem pompę z rozdzielacza podłogówki, ale wtedy pompa przy kotle miała za mała moc bo nie było cisnienia w pętli podłogówki i nie można było wyregulować przepływów. pozdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hajtaler428 Opublikowano 24 Października 2016 #30 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2016 Popraw tą instalację tak jak miałeś zaznaczone - to najważniejsze, wtedy instalacja będzie pracować poprawnie. Podłogówka szumi bo może nie odpowietrzone pętle? Przelewałeś je? Spróbuj jeszcze otworzyć na max ten zawór 3d przy kotle tzn w pozycji żeby był 100% przepływ w poziomie i zobacz czy szum ustąpi Spróbuj też sprawdzić czy szum ustanie przy wlaczonej tylko pompie podłogówki (wyłącz pompę przy kotle) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
papasmurfek Opublikowano 24 Października 2016 #31 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2016 Ustanie na pewno. Zawór 3D przy kotle powinien być zamontowany na powrocie razem z pompa jeśli ma pełnić funkcję o której pisze autor. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomekb Opublikowano 24 Października 2016 #32 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2016 Witam, pomijając już to, że instalacja potrzebuję małej przebudowy co koledzy wyżej napisali , to możesz sprawdzić sobie sam rozdzielacz podłogowy ,czy dobrze działa pod względem hydraulicznym, zakręć sobie dwa zawory kulowe, które odcinają ten rozdzielacz i posprawdzaj każdy obieg, czy na każdym obiegu działa rotametr ( czyli czy jest przepływ) , czy jak zakręcisz połowę z rotametrów to czy szumy są większe , czy jak kręcisz zaworem termostatycznym to czy coś się zmienia , masz też bajbas ,który ma na górze zawór nastawny możesz też nim spróbować pokręcić zobaczysz jak wszystko działa na otwartym bajpasie i zamkniętym . Powinieneś tak wszystko poustawiać, że wszystkie rotametry powinny wskazywać pomiędzy 0,8 - 2 l/m , bez względu na to czy zawór termostatyczny jest otwarty na maksa , czy jest zamknięty i nie powinno być słychać żadnych szumów . Dodatkowo podpowiem że zawór kulowy nie służy do dławienia bo po pewnym czasie zacznie przeciekać , a zawór temostatyczy zamknie zasilanie do podłogówki po pewnym czasie i całe ciepło pójdzie wtedy na grzejniki , ale trzeba by tam wstawić zawór zwrotny . Pozdrawiam Tomek . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pop Opublikowano 25 Października 2016 #33 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2016 zawór odkręć tak jak już ci pisali i jeszcze sprawdź na którym biegu leci pompa bo na 1 powinna lecieć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.