Andrzej_M_ Opublikowano 8 Sierpnia 2016 #51 Opublikowano 8 Sierpnia 2016 Te cegły to raczej kierownice , zawracacze do środka palnika spalin i ognia. ,,,, Sambor nawet gdybyś umieścił jakiś element ceramiczny bardzo nisko nad palnikiem, to spaliny oraz gazy palne nie "zawrócą" do środka strefy żaru.
sambor Opublikowano 8 Sierpnia 2016 #52 Opublikowano 8 Sierpnia 2016 I co ja ci na to poradzę, cytujesz mądre słowa konstruktora, ale jak mi wiadomo te cegiełki często spadają. I co wtedy? Spada klasa kotła z 5 do 4? czy już do 3?
Leniobec Opublikowano 9 Sierpnia 2016 Autor #53 Opublikowano 9 Sierpnia 2016 Poczytaj jeszcze o SasSolid 14kW z obrotową retortą, czujnikiem żaru i multifunem. W OEPM palnik z tymi dwiema cegiełkami po bokach to nieporozumienie. Kryttkujeci tak ten OEPM a piszac na pm do urzytkownika tego pieca twierdzi ze nie zamienilby go na inny.
Leniobec Opublikowano 9 Sierpnia 2016 Autor #54 Opublikowano 9 Sierpnia 2016 Kolego na twoim miejscu wstrzymał bym się przed montażem kotła na ekogroszek do przyszłego roku i tak zamierzasz zamontować kocioł na gaz wiec kup porzadny kondensacyjny i przepal nim jeden sezon zobaczysz ile cię to wyniesie i dopiero w tedy zadecyduj... Grzanie wody latem gazem to ok.300zł na 2 msc Musze w tym roku wydac kase bo do US bede musial podatek oddac. Wiec stad ten cholerny pospiech.
papasmurfek Opublikowano 9 Sierpnia 2016 #55 Opublikowano 9 Sierpnia 2016 @Leniobec to są Twoje pieniądze. Kupuj co tam chcesz i nie licz na oklaski. Nikt tutaj z doradzających walczyć z tym kotlem nie będzie tylko Ty.
ZawiJan99 Opublikowano 9 Sierpnia 2016 #56 Opublikowano 9 Sierpnia 2016 I co ja ci na to poradzę, cytujesz mądre słowa konstruktora, ale jak mi wiadomo te cegiełki często spadają. I co wtedy? Spada klasa kotła z 5 do 4? czy już do 3? Podaj proszę konkretnie: w ilu kotłach i u kogo te cegiełki spadły. Ja wiem tylko o jednym takim przypadku: w kotle u usera o nicku bietka. To było wtedy, kiedy na siłę próbowano gonić ten kocioł z mocą powyżej jego mocy maksymalnej, i to na kiepskim, spiekającym się węglu. Inne takie przypadki nie są mi znane. Chętnie posłucham Twojej odpowiedzi. Masz tu opinię dobrego doradcy, więc może wiesz więcej ode mnie. Słucham...!
papasmurfek Opublikowano 9 Sierpnia 2016 #57 Opublikowano 9 Sierpnia 2016 @ZawiJan99 dlaczego producent nie zastosuje innego palnika w tym kotle? Sama konstrukcja korpusu wydaje się być dobrze pomyślana, zawodzą widać inne elementy. No i ta naciągana moc której kocioł nie może osiągnąć, chyba że potrzeba jakiegoś specjalnego paliwa? (rakietowego?)
ZawiJan99 Opublikowano 9 Sierpnia 2016 #58 Opublikowano 9 Sierpnia 2016 Palnik BURNER-SM jest bardzo dobrym palnikiem. W dodatku - produkowanym w całości przez f-mę OGNIWO we własnym zakresie. Ja osobiście nie widzę powodu do jego zamiany. F-ma OGNIWO, jak widać, też nie widzi takiej potrzeby. To, że paru osobom z forum się on nie podoba - nie jest wystarczającym powodem do zastępowania go jakimś innym. Tym bardziej, że badania wykonane na tym palniku spełniły kryteria normy EN 303-5:2012. Przypadek "bietki" nie jest miarodajny w tym zakresie, ze względu na nietypowe warunki pracy kotła w jej obiekcie, o czym wielokrotnie już pisałem. A tak na marginesie: Na jaki palnik proponujecie go zamienić? Czy pracują gdzieś kotły z tym proponowanym palnikiem, które spełniają normę EN 303-5:2012? W której klasie?
sambor Opublikowano 9 Sierpnia 2016 #59 Opublikowano 9 Sierpnia 2016 Pojawił się Konstruktor z pytaniami, ale sam nie odpowiedział co dają te cegiełki, od niego w tym temacie warto wymagać więcej niż od innych. Podobnie nie odpowiedział jak np spada klasa kotła bez tych cegieł? Jeżeli te szamotki są niezbędnie to dlaczego nie zostały zabezpieczone przed przypadkowym wypchnięciem, wypadnięciem? I nie piszmy w kółko tylko o 1 przypadku. PS Znam 3 osoby, które palą bez tych cegieł i jakoś się świat nie zawalił ani kocioł się nie rozpadł. PS2 @zawijan warunki pracy kotła u @bietki były jak najbardziej typowe, co ty sobie wyobrażasz, że kocioł 26kW będzie pracował tylko z mocą 30% znamionowej?
ZawiJan99 Opublikowano 9 Sierpnia 2016 #60 Opublikowano 9 Sierpnia 2016 Uciekłeś od tematu, myśląc chytrze, że wszyscy się na to złapią. A to Ty postawiłeś zarzuty mnie (czyli palnikowi) a nie ja Tobie. Mam Ci odpowiadać na zarzuty, które są nieprawdziwe? Masz mnie za durnia? Uzasadnij najpierw swoje zarzuty. To chyba jasna kolejność, co nie?
sambor Opublikowano 9 Sierpnia 2016 #61 Opublikowano 9 Sierpnia 2016 Moje pytania były już wczoraj a także wcześniej, a Ty ( czyli palnik) na nie nie odpowiedziałeś Które zarzuty były nieprawdziwe? , a tak naprawdę to były pytania techniczne, o cel montażu i demontażu tych cegieł a to nie zarzuty! PS Nie pisz takich rzeczy o sobie, gdyż jeszcze ktoś w to uwierzy :) PS2 Sprawa tych nieszczęsnych cegiełek intryguje wielu na tym forum, więc dlaczego nie przedstawisz sprawy merytorycznie , oczywiście trochę szerzej niż na swoim blogu, gdyż to już wszyscy znają. PS3 Mnie się ten palnik podoba - jest taki wieloklasowy ;)
Pieklorz Opublikowano 9 Sierpnia 2016 #62 Opublikowano 9 Sierpnia 2016 Może nie dziś. Dziś tylko Ctrl C i Ctrl V. ,,,, Zmieniono konstrukcję komory dopalania spalin nad palnikiem. Bezpośrednio na krótszych burtach palnika umieszczono ceramiczne płyty, kierujące spaliny na ceramiczne sklepienie komory dopalania oraz minimalizujące spadanie popiołu poza skrzynię popielnika. Komorę dopalania spalin zamknięto od góry, zmuszając spaliny do powrotu nad palnik i przejścia dołem do pionowych kanałów wymiennika ciepła. Podwyższono dzięki temu temperaturę w komorze dopalania, zmniejszając w efekcie emisję substancji palnych ze spalinami oraz minimalizując możliwość smołowania powłok wodnych wymiennika ciepła. ,,,, Źródło: https://zawijan.wordpress.com/ Daje 2 rzeczy do rozwagi szanownemu Panu 1. Emisje jakich związków powoduje podniesienie temp. w komorze spalania? (CO spada a co zaczyna ostro rosnąć?) 2. Czy nawrotna komora spalania jest Ci znana z innej konstrukcji, widziałeś coś na takiej budowie spełniające klasę V? Czy gorące, suche spaliny nawracając pod palnik mogą pyły porywać z popielnika? (pytanie retoryczne, bo odpowiedź znam z testów z wysokością nawrotu na poziomie 36cm, IV złapiesz, ale V na paliwie rynkowym a nie preparowanym no way..... nie wykluczam tylko jednej opcji - dobrania lepszego paliwa z mniejszą emisją)
Pieklorz Opublikowano 9 Sierpnia 2016 #63 Opublikowano 9 Sierpnia 2016 Sambor nawet gdybyś umieścił jakiś element ceramiczny bardzo nisko nad palnikiem, to spaliny oraz gazy palne nie "zawrócą" do środka strefy żaru. 1. a może tam docierać "ciepełko" przez promieniowanie i dzięki temu gazy mogą się dopalać?? 2. a jak ta płyta jest za nisko czy "gorący" nawrót są takie ciepłe,że tak ładnie wsio wypalają, to czy aby czasem nie wypala się także sam węgiel i nie odkrywa szczelin nadmuchowych, a jak je odkrywa, to jakie emisje i jakie parametry mogą wówczas rosnąć? 2. czy przy nawrotnej, dość szerokiej komorze jak na rozmiar palnika jesteś w 100%pewny,że spaliny zawracają akurat centralnie w żar do środka strefy? Nie neguję,że wracają tam, gdzie jest gorąco....
Leniobec Opublikowano 13 Sierpnia 2016 Autor #64 Opublikowano 13 Sierpnia 2016 Założyłem temat aby znaleźć pomoc w doborze mocy kotła ogniwo. Ale jak dotąd oczytałem się o pellecie, o gazie. Zastanawiam się, czemu tak niewielu na tym forum wypowiada się na zadawane pytania. Odnoszę wrażenie, że każdy reklamuje tu swoje produkty a mało jest osób które chcą pomóc. Ponawiam pytanie. OEPM 26 czy 20 kw? Powierzchnia po podłogach 230 m2 do ogrzania w tym garaż 24 m2. Jest ktoś kto pomoże?
jackjj Opublikowano 14 Sierpnia 2016 #65 Opublikowano 14 Sierpnia 2016 @Leniobec Proponuje wziąć audytora energetycznego spisać umowę że to a to chcesz, chłop zrobi audyt energetyczny pomiary również z kamerą termowizyjna jak będzie różnica na zewnątrz - wewnątrz min 15 ° C potem obliczenia za niewielką opłatą i będziesz wiedział co do 1KW jakie Twój budynek ma zapotrzebowanie na ciepło, a jak nie będziesz wiedział to będziesz miał za to odpowiedzialnego i będziesz mógł się z nim sądzić. :-D Przecież nikt nie jest w stanie bez wizji lokalnej na tym forum wiedzieć jakie masz grube ściany z czego dokładnie są, jakie wymiary okien ile ile masz okien balkonowych ile małych ile dużych jaki kąt dachu jaki kształt dachu przez to jaka kubatura bo nie powierzchnię grzejesz a objętość budynku, jakich miałeś fachowców czy położyli dobrze ocieplenie czy może narobili 4 a może 100 mostków cieplnych jaką masz wentylację czy z odzyskiem jeśli grawitacyjną to ile kominow przez które spitala ciepło co masz na podłodze jakie grubości styropianu czy lubisz wietrzyć czy raczej siedzisz przy zamkniętych oknach ? ? ? Na stronie ciepło właściwe widziałeś ile było zmiennych a to co tam jest to bardzo duuuze uproszczenie audytu energetycznego budynku. Myślisz że ktoś przy zdrowych zmysłach zrobi Ci takie skomplikowane obliczenia bez dostępu do pełnych danych na pół dnia liczenia bez wizji lokalnej, za darmo! ? To co tu sobie pomagamy to wszystko jest dobrowolne w wolnym czasie bo mamy taki kaprys i to nas interesuje, nie możesz mieć pretensji, napisali koledzy jaki kocioł powinieneś mieć gdzie możesz sam coś po kminic .... Dostałeś kupę fajnych rad miło się to czyta, a zagadnienie doboru kotła jest szerokie i nie jednoznaczne... decyzja i odpowiedzialność należy chłopie do Ciebie chyba że weźmiesz wynajmiesz do tego ludzi Ja na Twoim miejscu jak w miarę rzetelnie wpisałeś dane do ciepło właściwe wziął bym kupił sprawdzony kocioł na co tam chcesz z paliw stałych z mocą 15 kW nie taki z którym jest problem a na pewno nie taki z którym nie wiadomo jaka wziąć moc jest tyle tego że na prawdę jest z czego wybrać nie trzeba iść w coś o czym nie można znaleźć wszystkich interesujących danych czy opinii! ! Bo to sygnał żeby się wycofać. A jak chcesz mieć większy kocioł bo się czegoś boisz mając jeszcze w chacie gaz który można odpalić w 4 chłodniejsze dni w roku to sobie kup bufor za kilka tyś zł który z akumuluje tą twoją fanaberie z większym kotłem.. A jak nadal się wahasz to weź najmniejszy jaki dopuszczasz w swoich "obliczeniach" ja mam po podłodze ponad 200 m2, 135 m2 użytkowych gdzie KUBATURA dziwnie bardzo dużo wychodzi podobnie do Twojego projektu 735 m3 i jest do ogrzewania te 15 kw za duży....a jak coś to mam jeszcze kominek ..... :-P PS Rozbuchany wątek o twoim kotle: http://forum.muratordom.pl/showthread.php?235435-Ogniwo-Eko-Plus-M-pytania-i-odpowiedzi-czyli-jak-to-jest-z-tym-kot%C5%82em/page2
sambor Opublikowano 14 Sierpnia 2016 #66 Opublikowano 14 Sierpnia 2016 Ponawiam pytanie. OEPM 26 czy 20 kw? Powierzchnia po podłogach 230 m2 do ogrzania w tym garaż 24 m2. Jest ktoś kto pomoże? Mocowo to wystarczy 14-16kW, ta 26 pomimo dobrej pracy na małych mocach wydaje się za duża, znowu 20kW chyba nikt nie widział w realnej pracy - to kocioł sprzed kilku tygodni więcej na jego temat będzie można pisać po zimie, choć wg mnie to też za duży kocioł. Ja bym brał 14 kW SASa lub Defro 16kW, jak koniecznie chcesz Ogniwo to starszy model OEP16kW.
ZawiJan99 Opublikowano 14 Sierpnia 2016 #67 Opublikowano 14 Sierpnia 2016 ...jak koniecznie chcesz Ogniwo to starszy model OEP16kW. Z jedną uwagą: Kotły OEPlusM są zdecydowanie mniej pracochłonne, jeśli chodzi o czyszczenie, niż OEPlus.
Leniobec Opublikowano 15 Sierpnia 2016 Autor #68 Opublikowano 15 Sierpnia 2016 Panowie, wasza klutnia jest juz zalosna. Zaczynam zastanawiac sie czy zamiast brac te wasze kotly nie kupic kotla robionego przez szwagra i miec w nosie problemy z doborem mocy, skoro to takie dla Was problemowe.
maciejtoya Opublikowano 15 Sierpnia 2016 #69 Opublikowano 15 Sierpnia 2016 Też tak twierdzę. Najlepiej wybrać wg swojej intuicji, taki jaki chciałeś na początku.
emigrant Opublikowano 15 Sierpnia 2016 #70 Opublikowano 15 Sierpnia 2016 Kupowanie kotła na podstawie intuicji jest śmieszne, zwłaszcza przy nowym domu, gdzie wszystko jest obliczalne.
Gość jacek61 Opublikowano 15 Sierpnia 2016 #71 Opublikowano 15 Sierpnia 2016 A kupowanie na podstawie argumentów sprzedawców kotłów, obecnych w znacznej liczbie na tym forum, jeszcze śmieszniejsze. Jedynym sposobem jest poszukanie użytkownika kotła który się wybrało i poczytanie co on ma do powiedzenia - wyszukiwarka!!! Bo wchodzenie na forum by przeczytać reklamę to już czysty kabaret.
jackjj Opublikowano 15 Sierpnia 2016 #72 Opublikowano 15 Sierpnia 2016 Ja to bym kupił na podstawie własnego rozumu, jak to mówił Pawlak trzeba mieć na czym czapkę nosić. Po to się ma głowę żeby z tego całego zamglenia wybrać rzeczy istotne...to niestety kocioł to nie smartfon, że jest kupa oszołomów, którzy robią bezpłatne testy i wywracają urządzenie wnętrznosciami na widok żeby zyskać popularność.... :-P Kolejny kocioł kupisz już lepszy..... PS. Cholera mam taki szalony pomysł żeby połączyć pożyteczne z tym co się lubi, a może zrobimy taki numer że będziemy testować kotły jak komórki, oblicznikujemy wszystko, może producenci nam od razu nie dadzą kotła do testów ale mamy swoje, zrobimy plan testów opiszemy wszystko w necie i jak zdobędziemy renomę to będziemy jak Jeremy Clarkson w Top Gear tylko od kotłów! ! :-P
ZawiJan99 Opublikowano 16 Sierpnia 2016 #73 Opublikowano 16 Sierpnia 2016 Kiedy w 2009r. zakładałem swój blog zawijan.wordpress.com, przedstawiłem producentom propozycję wykonania takich właśnie badań. Miałem do dyspozycji wszystko, co potrzeba i to w najwyższym wydaniu jakościowym. Na propozycję odpowiedział tylko jeden producent, firma OGNIWO z Biecza. Inne momentalnie stały się moimi przeciwnikami... Ale próbuj :)
Ryszard Opublikowano 20 Sierpnia 2016 #74 Opublikowano 20 Sierpnia 2016 Posty dotyczące ciepłomierza w instalacji grzewczej wydzielono do nowego tematu: https://forum.info-ogrzewanie.pl/topic/21888-ciep%C5%82omierz-w-instalacji-grzewczej-co-wydzielony-z-tematu-jaka-moc-pieca-oepm-czy-mo%C5%BCe-oe/
sambor Opublikowano 21 Sierpnia 2016 #75 Opublikowano 21 Sierpnia 2016 I co ja ci na to poradzę, cytujesz mądre słowa konstruktora, ale jak mi wiadomo te cegiełki często spadają. I co wtedy? Spada klasa kotła z 5 do 4? czy już do 3? Jak zwykle Konstruktor siedzi cicho więc trzeba samemu dojść co i jak. Ale za południową granicą firma z Biecza działa prężnie i radośnie. W jej ofercie oprócz kotła OEPM 26kW jest kocioł OEPM 26 CZ V Ten drugi to hybryda idei kotła M w połączeniu ze starym palnikiem Burner-S. Dodatkowo są następujące różnice - sprawność M PL jest rzędu 90-92% , dla kotła M CZ V sprawność to 86,8% Czyżby różnica wynikała tylko z dwóch cegiełek? Jeżeli tak, to znalazłem odpowiedź na pytanie co dają te cegiełki. Ale dodatkowy koszt tych dwóch cegieł to ok 12 000 CZK Na stronach sprzedawców kocioł OEPM 26 CZ V jest podane , że spełnia on klasę 5 dla węgla kamiennego i klasę 4 dla węgla brunatnego. Poniżej zestawienie dwóch kotłów z czeskiego rynku + przekroje obu kotłów Nie wiem dlaczego nie ma wersji OEPM 26 CZ V na naszym rynku?, lecz pewnie wynika to z : ewentualnych dotacji do kotłów klasy 5, której ten kocioł nie spełnia i dodatkowo chęci głębszego drenażu naszych kieszeni. U Czechów są dotacje do kotła klasy 4 i 5, więc po co sprzedawać 5 jak i 4 kupią.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.