Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Mój Bufor - Wykonanie I Koszty.


tomtomek

Rekomendowane odpowiedzi

Nie jestem pewny, ale chyba ten by się nadawał. Musisz zapytać czy ma styki NC i NOhttp://allegro.pl/termostat-kuchenki-piekarnika-amica-bosch-50-300c-i6702765750.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potrzebuje sterownik pompą CO na komin ... ...Wymyśliłem że jak bym miał sterownik na czopuch toby się wyłaczyła pompa jak temp spalin spadnie .

 

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Termostat R12-5  (50-300*C posiada styki NO i NC) z czujnikiem założonym przylgowo do rury kominowej. Dodatkowo jako zabezpieczenie termostat bimetaliczny NO, który załączy pompę obiegową, gdyby z jakiś powodów nie załączył termostat, a temperatura w kotle wzroście do 100*C (temperaturę załączania awaryjnego można dobrać w zależności od tego jakie temperatury osiągamy w kotle).

Schemat podłączenia:

post-65254-0-25828700-1513899696_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Termostat na czopuchu działa ok ale ten bimetal coś niechce współpracować. Miałem go podpiętego pod te same styki w tym z czopucha i cały czas trzymał pompę mimo że przestało się palić. Teraz go odłączyłem i zaraz po wygaśnięciu ładnie pompę wyłączyło ale ten bimetal jest niezbędny bo żar podgrzewa wodę w kotle i trzeba włączyć pompę co powinien on zrobić. Teraz mam go znowu założonego na rurze ok 30 od kotła i podpiętego pod miernik z ustawionym sygnałem dźwiękowym w razie zwaecia styków i mimo 110'c na zasileniu nie zwarło ich. Może być uszkodzony??

 

Wysłane z mojego ASUS_Z01HD przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomtomek jak wstawił grzałki, nie zagląda do kotłowni jak i na forum :)

Jak już zajrzysz, napisz jak tam grzałki w mroźne dni się sprawują, zdążą dobić bufor w nocnej taryfie i czy wystarczy na cały dzień?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomtomek jak wstawił grzałki, nie zagląda do kotłowni jak i na forum :)

 

Do kotłowni nie zaglądam zbyt często, ale na forum tak :) Niestety ostatnio nie miałem czasu i dostępu do komputera, a z telefonu nie lubię pisać, więc tylko czytałem ;)

 

 

Termostat na czopuchu działa ok ale ten bimetal coś niechce współpracować. Miałem go podpiętego pod te same styki w tym z czopucha i cały czas trzymał pompę mimo że przestało się palić. Teraz go odłączyłem i zaraz po wygaśnięciu ładnie pompę wyłączyło ale ten bimetal jest niezbędny bo żar podgrzewa wodę w kotle i trzeba włączyć pompę co powinien on zrobić. Teraz mam go znowu założonego na rurze ok 30 od kotła i podpiętego pod miernik z ustawionym sygnałem dźwiękowym w razie zwaecia styków i mimo 110'c na zasileniu nie zwarło ich. Może być uszkodzony??

 

Szkoda, że u Ciebie nie działa zbyt dobrze :( U mnie spisywało się idealnie, tylko, że u mnie gdy rozpaliłem to paliło się ciągle aż do wygaśnięcia, a Ty trochę inaczej palisz. Ten termik raczej nie jest przeznaczony do ciągłego załączania i wyłączania, miał on być tylko na wypadek przegrzania wody co miało się raczej nie zdarzać. Jedyne co przychodzi mi na myśl w takim wypadku, to kupić drugi termostat taki jak ten na czopuchu (lub podobny, wystarczy pewnie do 150*C) i wstawić go zamiast tego termika. Wtedy precyzyjnie ustawisz sobie temperaturę przy jakiej włączy się pompa, gdy w piecu będzie tylko żar i spaliny zimne, a mała histereza (w przeciwieństwie do tego termika) spowoduje, że pompa wyłączy się gdy temperatura trochę się obniży.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak już zajrzysz, napisz jak tam grzałki w mroźne dni się sprawują, zdążą dobić bufor w nocnej taryfie i czy wystarczy na cały dzień?

Wszystko spisuje się idealnie, czysto i bezobsługowo :)

Co do dobicia bufora to nie ma żadnych problemów. Nie wiem dokładnie jaka była średnia temp. początkowa, bo ją wczoraj podniosłem do 50ciu paru stopni (nie sprawdziłem jeszcze jaka jest średnia), ale dziś przed 13-stą było 46,5*C (60, 53.5, 38.5, 34), więc zapas jeszcze jest - zobaczę ile zagrzeje się do 16-tej. Przez 2 ostatnie dni zużyło 100 kWh, czyli 50 dziennie, a grzałki są 6 kW x 13h = 78kWh. Dokładniej będę wiedział pod koniec tygodnia, po solidnych mrozach.

 

Jak pisałem wcześniej wstawiam kilka zdjęć i opis :)

 

Termostat 1 z czujnikiem na buforze - ustala temp. zagrzania bufora. Jako, że wejścia do bufora mam 3/4", a na forum muratora twierdzili, że to za mało, obawiam się, że woda może mieć za mały przepływ, zwłaszcza, gdy bufor będzie częściowo naładowany. Pomyślałem więc o drugim termostacie T2, którego czujnik będzie na "zespole grzejnym", w razie zbyt wysokiej temp. termostat będzie wyłączał na chwilę grzałki. Termik NC będzie zabezpieczał przed przegrzaniem w razie awarii termostatu. Drugi termik NO będzie dodatkowym zabezpieczeniem na wypadek przyspawania styków w styczniku - po zadziałaniu zamknie obwód między fazą a uziemieniem, co spowoduje wyłączenie się różnicowoprądówki.

 

Podłączenie jest rurami jakie miałem w garażu - od dołu 5/4 " później 1", a wejścia do bufora 3/4".

 

 

 

Teraz trochę uwag i co bym zmienił robiąc od nowa.

 

Kupiłbym raczej stycznik na szynę DIN, bo ten jest duży i musiałem podcinać skrzynkę.

 

Zamiast rury 2" na grzałkę dałbym wysoki profil i zamontował 2 grzałki jedna nad drugą. W razie spalenia jednej szybko przełączam da drugą. Ewentualna możliwość zamontowania paneli PV i podłączenia do drugiej grzałki niezależnie od prądu z sieci.

Na łączeniu rury pionowej z rurą od grzałki dałbym zawór kulowy. Teraz w razie potrzeby wymiany grzałki muszę rozbierać obudowę i ocieplenie na dole przy grzałce i u góry aby zakręcić zawór.

 

Mufki wspawane na czujniki temperatury są bez sensu. W zależności od napływu zimnej wody zmienia się tam ciągle temperatura. Czujki zamocowałem na zewnątrz rury. Można by dać na rurze pionowej trójnik i w niego wstawić czujkę.

 

post-65254-0-08266900-1519653746_thumb.jpg

post-65254-0-49918300-1519653746_thumb.jpg

post-65254-0-97081500-1519653746_thumb.jpg

post-65254-0-32771900-1519653747_thumb.jpg

post-65254-0-24234900-1519653993_thumb.jpg

post-65254-0-67413600-1519653747_thumb.jpg

post-65254-0-95698600-1519653747_thumb.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo fajny, niedrogi, z alarmem. Będzie OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już działa jak powinien ten bimetal. Wreszcie rano na buforze jest ponad 90 :)

 

 

Wysłane z mojego ASUS_Z01HD przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakim cudem po rozłączeniu termostatu czopucha i bimetal w pozycji otwartej na jednym styku tzn nr 2 (termostat piekarnika) pojawia się faza??

 

Wysłane z mojego ASUS_Z01HD przy użyciu Tapatalka

bf1570f6546bc1074ef0e2d3387c980d.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Post 202# wg tego schematu. Rozłączanie pompy bufora.

 

Wysłane z mojego ASUS_Z01HD przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten bimetal odcina "zero", faza zamyka sie przez pompe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak jest 1 biegun rozłączany to na 1 stronie po rozłączeniu zawsze będzie faza - należy z tym bardzo uważać lub pompę puścić przez przekaźnik z zasilaniem cewki przekaźnika np 24V i to napięcie byłoby rozłączane przez bimetal.

To co masz obecnie jest niebezpieczne!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24v jest uzywane w przemysle. Na pottzeby domowe lepsze i tansze jest 12v.

 

Elementy stycznikowe,, wlaczniki itd. montuje sie na fazach, zero pozostaje nierozlaczalne (nie dotyczy RCD).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedna z zasad bezpieczenstwa jest ochrona przed dotykiem bezposrednim. Realizuje sie to poprzez izolacje lub oslone czesci tak aby nie moglo dojsc do kontaktu z nimi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To o czym piszemy jest termostatem z piekarnika , zabudowanym podczas normalnej pracy w urządzeniu.

A przy zastosowaniu jako czujnik temp komina na obecną  chwilę nie osłony zestyków czyli części będącej pod napięciem fazowym.

Trzeba po prostu dorobić do termostatu osłonę i obowiązkowo uziemić wymiennik kotła oraz czopuch

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli pod uziemienie z gniazdka podpiąć rurę przy czopuchu i sam kocioł a termostat zabezpieczyć przed przypadkowym kontaktem??

 

Wysłane z mojego ASUS_Z01HD przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Digitrax

Dokładnie to winna być wykonana tzw GSU (główna szyna uziemiająca). Na niej następuje podział przewodu przyłącza energetycznego PEN na N + PE. GSU winna posiadać własne uziemienie w postaci bednarki lub szpilki. Do GSU uziemia się wszystkie instalacje będące w domu. U mnie jest to np główna tablica rozdzielni elektrycznej, przyłącze wody zimnej z sieci wodociągowej, instalacja C.O. Gdy jest to trzeba też uziemić przyłącze z sieci gazowej. Gdy mamy to wykonane to mamy pewność, że wszystkie metalowe elementy instalacji w domu posiadają potencjał elektryczny ziemi czyli zerowy. Wszystkie przewody ochronne PE w gniazdkach (kabel żółto zielony) poprzez tablice elektryczną są połączone z GSU i dalej z ziemią. W przypadku uszkodzenia urządzenia elektrycznego na jego obudowie nie wystąpi więc niebezpieczny dla życia potencjał elektryczny. Prędzej zadziała zabezpieczenie zasilające to urządzenie i odłączy prąd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I to jest wlasciwa odpowiedz.

 

Uzupelnie tylko informacje, ze podlaczenie instalacji zewnetrznych typu wodociagi, gaz i inne wymaga pozwolenia od zarzadcy instalacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Digitrax

Dodatkowo dobrze uziemiona GSU zabezpieczy nam urządzenia w domu w przypadku usterki przewodu PEN na sieci energetycznej dostawcy prądu. Gdy to następuje to zamiast w gniazdach napięcia 230 V mamy 400 V co skutecznie uwali niemal wszystko co jest w danej chwili podłączone do zasilania. Własne uziemienie zapewni nam "zerowanie" i dzięki temu w gniazdkach nadal będziemy mieć 230 V. Uziemienie musi być wtedy wykonane bardzo dobrze np w postaci uziomu fundamentowego lub otokowego. Ja wykonałem fundamentowe podczas budowy domu w ten sposób, że wszystkie pręty w fundamentach zespawałem ze sobą tworząc powierzchniowo bardzo dużą powierzchnię styku. W kilku miejscach wyprowadziłem zwody i podłączyłem je tablicy głównej, masztu antenowego i kotła. Pomiary wykazały 0,5 ohma co jest wartością bardzo dobrą. Sąsiad się nabijał, że to przesada ale nie było mu po kilku latach do śmiechu gdy upaliło się "zero" na słupie energetyki do którego jesteśmy podłączeni. Moje odbiorniki przeżyły, jemu padł TV, lodówka, sterownik kotła, pompy, zmywarka i wszystkie punkty świetlne a miał ich sporo w tym czasie włączonych :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam wszystkich próbuje pomału podłączyć drogi bufor obecny ma 650l jest do niego podjętych 7 kolektorow hewalex.drugi 500l.dokładam aby mniej wypuszczać w lecie ciepła i chciałem przetestować grzanie prądem czy ta konstrukcja pod grzalke będzie działała prawidłowo? Czy moze coś jeszcze udoskonalic.

post-78617-0-94486200-1521654398_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.