hajtaler428 Opublikowano 5 Marca 2016 #76 Opublikowano 5 Marca 2016 W takim ukladzie ma to oczywiscie sens. Bo sam 3d bez sprzegla juz raczej nie. Bez sprzęgła z zaworami termostatycznymi czemu nie ma sensu - ale już tego nie wałkujmy co kto lubi, jednak przy takim układzie nie ma problemu z regulacją temp w pomieszczeniach, a dodatkowym plusem jest że wszystko chodzi na jednej pompie . A sterowanie pogodowe do 3D za sprzeglem ma wedlug mnie uzasadnienie. Jak ma juz byc drogo i dobrze to od poczatku do konca. Ma uzasadnienie jeśli są same grzejniki bez termostatów a jak są i do tego siłownik z pogodówką to już "dwa grzyby w barszczu" - albo jedno albo drugie, po co niepotrzebnie zwiększać wydatki Czy ten zawór tzm może być 1 cal czy też trzeba brać większy zw względu na przewezenia? . Wyjścia z kotła mam też 1 cal Dla ścisłości to zarówno ten VTC na powrocie jak i ten na CO mogą być 1". Jeszcze mnie ciekawi jakie rozwiązanie wybierzesz z zaworem 3d za sprzęgłem- siłownik + pogodówka czy TZM z ręczną regulacją temperatury?
tomaszzakopane Opublikowano 5 Marca 2016 Autor #77 Opublikowano 5 Marca 2016 Myślę że na razie ręczne
hajtaler428 Opublikowano 5 Marca 2016 #78 Opublikowano 5 Marca 2016 To wtedy zawór esbe VTA 572/ 45-65C lub VTA 522/45-65C (albo jego odpowiedniki z innych firm)
tomaszzakopane Opublikowano 5 Marca 2016 Autor #79 Opublikowano 5 Marca 2016 http://allegro.pl/zawor-temperaturowy-herz-teplomix-1-55-63-stopni-i5091385371.html Mam na oku ten
hajtaler428 Opublikowano 5 Marca 2016 #80 Opublikowano 5 Marca 2016 Ten nie jest dobry. Też rozważałem jego zakup https://forum.info-ogrzewanie.pl/topic/19615-kocio%C5%82-z-podajnikiemzaw%C3%B3r-4dprzer%C3%B3bka-instalacji/page-3 post #57,58
tomaszzakopane Opublikowano 6 Marca 2016 Autor #81 Opublikowano 6 Marca 2016 Wciaz nie napisał mi nikt jak jak mają być sterowane pompy bo mają być dwie a jak pisałem sterownik obsługuje 1 CO i 1 CWU ?
tomaszzakopane Opublikowano 6 Marca 2016 Autor #82 Opublikowano 6 Marca 2016 Wciaz nie napisał mi nikt jak jak mają być sterowane pompy bo mają być dwie a jak pisałem sterownik obsługuje 1 CO i 1 CWU ?
hajtaler428 Opublikowano 6 Marca 2016 #83 Opublikowano 6 Marca 2016 Tą w obiegu kotłowym możesz podłączyć na sztywno
tomaszzakopane Opublikowano 7 Marca 2016 Autor #84 Opublikowano 7 Marca 2016 A dawać przy zaworach i przy sprzegle srubunki czy nie trzeba ?
hajtaler428 Opublikowano 7 Marca 2016 #85 Opublikowano 7 Marca 2016 Warto dać -zawsze łatwiej zdemontować w razie czego Ja u siebie dałem zawory odcinające ze śrubunkiem na zaworze.
tomaszzakopane Opublikowano 8 Marca 2016 Autor #86 Opublikowano 8 Marca 2016 Ten nie jest dobry. Też rozważałem jego zakup https://forum.info-ogrzewanie.pl/topic/19615-kocio%C5%82-z-podajnikiemzaw%C3%B3r-4dprzer%C3%B3bka-instalacji/page-3 post #57,58 chmm to ciekawe bo mi kolega sambor na zadane pytanie Sorki ze tyle zawracam a czy ten też może być sporo tańszy a firma też chyba ok http://allegro.pl/zawor-temperaturowy-herz-teplomix-1-55-63-stopni-i5091385371.html odpowiedział tak Może być Sprzegło kupilem takie http://allegro.pl/elterm-she40-oc-25-65-sprzeglo-hydrauliczne-40kw-i6025477642.html reasumując potrzebuje jeszcze 2 zawory 3 drogowe 1 zaraz przy zasilaniu taki http://allegro.pl/zawor-temperaturowy-esbe-vtc511-1-55-stopni-i5940504843.html a za sprzęgłem taki http://allegro.pl/zawor-mieszajacy-3-drogowy-1-cal-herz-q4-i5812302664.html i pompe http://allegro.pl/grundfos-pompa-co-alpha-2l-25-40-promocja-i6018478879.html?
hajtaler428 Opublikowano 10 Marca 2016 #87 Opublikowano 10 Marca 2016 Ten zawór za sprzęgłem chyba nie taki - ten który wybrałeś miesza procentowo wodę z powrotu i zasilania( nie wiadomo jaki będzie wynik, chyba że ręcznie ustawisz, dasz za nim termometr i będziesz kontrolował i korygować) Powinien być termostatyczny jezeli chcesz konkretną temp np taki http://allegro.pl/esbe-zawor-mieszajacy-vta572-1-45-65-termost-412-i6026376349.html
Gość Digitrax Opublikowano 10 Marca 2016 #89 Opublikowano 10 Marca 2016 A ja bym zostawił ten zawór za sprzęgłem i dodatkowo podłączył do niego siłownik elektryczny i sterownik pogodowy. Wtedy nie musi regulować temperatury ręcznie a zrobi to automatyka zależnie od temperatury zewnętrznej.
sambor Opublikowano 10 Marca 2016 #90 Opublikowano 10 Marca 2016 chmm to ciekawe bo mi kolega sambor na zadane pytanie odpowiedział tak No pewnie, że tak ale do tego trzeba jeszcze zakupić zawór regulujący przepływ, więc cenowo wyjdzie na 1 i to samo Poniżej schemat firmowy PS Ten zawór VTC jest duży, jak nie ma podłogówki a moc kotła jest ok 10kW można spróbować rzadziej spotykanego VTC 311 jak masz kupić zawór 3-D do siłownika to trzeba patrzeć na cenę zestawu - zawór + odpowiedni siłownik, dostosowany do sterownika inaczej można się na tym przejechać i przepłacić.
tomaszzakopane Opublikowano 10 Marca 2016 Autor #91 Opublikowano 10 Marca 2016 Czy w takim razie ten zestaw bedzie ok? http://allegro.pl/zawor-mieszajacy-3-drogowy-1-herz-silownik-herz-i6027572542.html PS Ten zawór VTC jest duży, jak nie ma podłogówki a moc kotła jest ok 10kW można spróbować rzadziej spotykanego VTC 311 chodzi ci o ten? http://allegro.pl/zawor-temperaturowy-esbe-vtc511-1-55-stopni-i5940504843.html co to znaczy za duży ? VTC 311 jest jeszcze droższy Kurde tanio ta modernizacja nie wyjdzie :(
Gość Visitor1230 Opublikowano 10 Marca 2016 #92 Opublikowano 10 Marca 2016 Kurde tanio ta modernizacja nie wyjdzie :( :) Tanszym rozwiazaniem byloby 4 d z pompa w obiegu kotlowym. Ale to rozwiazanie nieidealne.
tomaszzakopane Opublikowano 10 Marca 2016 Autor #93 Opublikowano 10 Marca 2016 Jestem w stanie zaryzykować i przełknąć te koszty pytanie tylko czy tamto rozwiązanie jest na tyle lepsze ze warte tej ceny?
Gość Visitor1230 Opublikowano 10 Marca 2016 #94 Opublikowano 10 Marca 2016 Bedziesz mial optymalnie. I jak bedziesz madrze grzal to uzyskasz optimum przy niewygorowanych kosztach. Jak juz idziesz w koszty, zaloz na obiegu grzejnikowym adaptacyjna pompke. Tym bardziej jezeli masz termostaty na grzejnikach. I niech dziala non stop. Bez bzdurnych obnizen nocnych, czy idiotycznego stosowania tygodniowek uzyskasz optymalna ekonomike. Zwlaszcza jak optymalnie to dosterujesz jakas pogodowke sterujaca silownikiem. Takie Defro dla przykladu wymaga dla zachowania gwarancji powrot min 55 stopni. Co przy 4D ciezko uzyskac.
sambor Opublikowano 10 Marca 2016 #95 Opublikowano 10 Marca 2016 Ja jestem wg ciebie niewiarygodny , więc nie będę ci tłumaczył co i jak ma być ;) PS Czytaj ze zrozumieniem - napisałem, że jest duży a nie " za duży", A Herz jest jeszcze większy
tomaszzakopane Opublikowano 10 Marca 2016 Autor #96 Opublikowano 10 Marca 2016 Sambor nigdzie nie napisałem że jesteś dla mnie niewiarygodny chodzi o to że z tobą ciężko dyskutować bo od razu się obrażasz klub piszesz że to już było 1000 razy Ja jestem z tych co lubią dociekać dlaczego tak a dlaczego nie inaczej. Mam w domu część starej instalacji jest kiepsko izolowana więc jak dla mnie utrzymywanie na instalacji 60 stopni wiąże się z dużymi stratami stąd ten opor do Twojej koncepcji.
tomaszzakopane Opublikowano 10 Marca 2016 Autor #97 Opublikowano 10 Marca 2016 Według producenta mojego kotła minimalna temperatura na powrocie to 45 stopni
sambor Opublikowano 10 Marca 2016 #98 Opublikowano 10 Marca 2016 Znowu dajesz przykład czytania bez zrozumienia - wg mojej koncepcji od kotła do sprzęgła ma być min 60C a od sprzęgła do instalacji tyle ile na zaworze 3-D ustawisz, Jak nie chcesz sprzęgła to niestety będzie jak sam piszesz ,czyli woda o temp min 60C zasuwająca na instalację.
hajtaler428 Opublikowano 10 Marca 2016 #99 Opublikowano 10 Marca 2016 Nie bardzo rozumiem po co płynna regulacja temp CO przez pogodowke skoro są termostaty na grzejnikach a kolega chce tylko obniżyć temp CO do stałej np 45st więc chyba wystarczy TZM. Chyba że ktoś dla bajeru chce wydać tysiaka zamiast 300 zł. Pozatym nie sądzę żeby pogodowka byla takim super wynalazkiem - siłownik miesza wodę do temp w zależności od temp zewnętrznej powiedzmy -10 na zewnątrz 40 co, +10 na zewnątrz 30 co. A co jak chce w salonie 22, w sypialni 19 a w łazience 24? Jedynie idealne dobranej mocy grzejniki ale nie wydaje mi się żeby cokolwiek zastąpiło termostaty na grzejnikach. A pogodowka i termostaty jednocześnie to nie ma sensu dla mnie. Chyba że czegoś nie wiem to chętnie się dowiem
Gość Visitor1230 Opublikowano 10 Marca 2016 #100 Opublikowano 10 Marca 2016 Dla przykladu 65 na grzejnikach sprawia ze wdychasz wiecej kurzu. Ponad to przypalaja sie roztocza i inny badziew ktory tez wdychasz. A tak szczerze to idealnie dobrane grzejniki tez sa przez wiekszosc sezonu grzewczego przewymiarowane. W przewymiarowanym grzejniku jezeli wystarczy 35 stopni do nagrzania pomieszczenia w danych warunkach pogodowych to po co dawac mu 60? Dobrze ustawiona pogodowka daje stabilny odbior ciepla zalezny od zapotrzebowania. Teoretykiem nie jestem a praktykiem bardziej. Dwa lata mam tak skonfigurowane i nie widze lepszego rozwiazania.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.