Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem Z Instalacją Co


Lichy

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie.Mam problem z istniejącą instalacją CO,gdyż jestem zmuszony zainwestować w nowy kocioł.Kotły z podajnikiem są dla mnie wysokie ponieważ rury do grzejników wychodzą w piwnicy na wysokości 145cm.Nie mam możliwości ich podnieść.Fachowiec zaproponował mi aby wyjście z kotła zrobić na płaszczu bocznym na wysokości jaka mi odpowiada.Jeżeli kocioł ma około 145cm i żeby zmieścić się z zaworem 4D i zaworem różnicowym będzie to około 25cm poniżej górnego płaszcza kotła.Problem dotyczy głównie zaworu różnicowego który najlepiej gdy jest w pionie (podobno) Inne rozwiązanie które mnie najlepiej by pasowało to wyjść z kotła normalnie od góry i opuścić rurę w dół do odpowiedniej wysokości aby zmieścić się ze wszystkim i następnie w górę do grzejników. Załączyłem "rysunek".Dodam że jest to układ otwarty.Następne pytanie to jaki kocioł.Mam dom 180m plus bojler 150l na obecnym kotle UKS temperatura to 50 stopni,przy -15 ustawiałem 55 stopni.Wydaje mi się że dom jest ocieplony w miarę dobrze.Obecny kocioł ma 3,5 m powierzchni grzewczej nie wiem ile to kW.Kocioł z podajnikiem zalecają 25kW.Czy taki będzie dobry?Bardzo proszę o pomoc ponieważ w tej branży jestem bardzo cieniutki,a znając życie to ...

post-66665-0-17295000-1452931145_thumb.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pamietaj o najwazniejszej rzeczy zawor 4D jak juz chcesz to 25 cm nad kotlem i rury CU 1 1/4 cala i zawor tez .ja by ssie sklanial na rozwiazanie .Pompa kotlowa i zaw 3D i masz reg. na grzejniki np. przez pogodowke lub czyjnik w domu.

Duzy ten piec 25kw na dom 180m2.

Ja ma 230m2 i piec 25kw i chodzi caly czas na 7/8kw bez grzania cwu na razie .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w przypadku stosowania zaworu 4d , zawór różnicowy nie będzie praktycznie działał , ponieważ zazwyczaj pracuje w takim położeniu mieszania że na instalacje przepustnica podaje bardzo mało wody gorącej , niby zostawia się na sterowniku jakiś zapas np 20 % domknięcia ale to i tak niewiele i na obieg grawitacyjny nie ma szans ( u siebie miałem taki zawór ) . I nie bardzo rozumiem co fachowiec ma na myśli mówiąc ze wyjście z kotła zrobi sobie na wysokości takiej ka zechce , to niech zrobi wyjście na wysokości powrotu :) . Zawór różnicowy zadział tylko w jednym wypadku jeśli sterownik otworzy go na max. ,ale awaria sterownika , zaworu mieszającego , brak zasilania : zawór mieszający nie otworzy się sam . Można z kotła na instalacje zrobić zasyfonowanie ( wyższy kocioł niż  1,4 m ) wystarczy dać odpowietrznik odpowietrzający ten syfon i kocioł i po problemie , pompa da rade :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dziękuję za zainteresowanie.Pisze pan o zasyfonowaniu,to czy tak jak narysowałem może być.Czy po zamknięciu zaworu 4D taki układ będzie grawitacyjny?Kotła niższego raczej nie kupię ponieważ ze względu zamieszkania jestem skazany na Pleszew,a tu robią jeden rodzaj,jedynie jakość różna.Nie rysowałem bojlera i zbiornika wyrównawczego ze względu na czytelność.Narysowałem wys.kotła i rur tak jak są w rzeczywistości.Jeżeli tak jest źle to bardzo proszę o dokładne wskazówki.Ja nie jestem w tej branży fachowcem,potrafię zrobić,ale o grawitacjach i innych bajerach nie mam zielonego pojęcia.Ze swojego doświadczenia przekonałem się że gdy człowiek nie ma o czymś  chociaż trochę pojęcia to rynek jest bardzo okrutny.Jeszcze takie pytanie czy montować zawór 4D,czy wystarczy 3D.Natomiast jeżeli chodzi o wielkość kotła to obecny 3,5m pow.grzewczej wydaje mi się że to jest olbrzym.Kiedyś znajomy powiedział mi że w zupełności 2,5m wystarczyło by.Kupowałem z bardzo znanej firmy z Pleszewa i taki polecili.Dlaczego prawie wszyscy zawyżają normy nie wiem,przecież różnica w cenie jest niewielka.

post-66665-0-55353300-1453022535_thumb.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie punkt wpięcia naczynia jest wyznacznikiem jak należy działać dalej. Prawdopodobnie naczynie masz wpięte w pion grzewczy i w tej sytuacji pompa na zasilaniu i 4D odpadają. Musiałbyś przerobić naczynie wpinając je bezpośrednio w kocioł.

 

Bez przerabiania naczynia musisz wszystkie "nowoczesne" urządzenia montować na powrocie. Zaworu 4D nie da się więc domontować. Jeżeli masz zamiar regulować temperaturę wody wysyłanej na grzejniki, to pompa musi współpracować z zaworem 3D, by można zróżnicować temperatury kotła i instalacji. Tu rodzi się problem bojlera, ponieważ w okresach przejściowych wiosna, jesień, dla grzejników wystarczyłoby np 35-40 stopni, ale dla skutecznego i wydajnego podgrzewu wody użytkowej to zdecydowanie za mało. W związku z tym potrzebna druga pompa i wydzielenie obiegu grzewczego bojlera. Jak już druga pompa się pojawi, to warto wykorzystać ją jako pompę ochrony powrotu. Odpuszczamy sterowanie nią czujnikiem bojlera i zostawiamy włączoną non stop. Strata wynikająca z oddania energii do CWU przy działającej ciągle pompie bojlera będzie niewielka, bo nie będzie okresów postoju. Woda z wężownicy/płaszcza pozostanie więc na tyle gorąca, by skutecznie powrót kotła podgrzewać.

 

Przemyśl co można zrobić w twoim przypadku, ale priorytetem powinno być wg mnie zachowanie bezpiecznej pracy układu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie.Panowie,znalazłem w internecie 3 rozwiązania i bardzo proszę o wskazanie które jest dla mnie odpowiednie.Przypomnę że wyjście z kotła musi być u mnie na wys.maksymalnie145cm to jest jak wys.kotła i wszystkie urządzenia w poziomie.Tak jak narysowałem innej możliwości nie mam.Zawór 4D czy 3D chcę zamontować w celu utrzymania na kotle temperatury np.60 stopni a na grzejnikach niższej np.50 stopni,na bojlerze oczywiście 60.Po miesięcznej lekturze w głowie mam większy mętlik jak z Trybunałem Konstytucyjnym.Teraz już nie wiem czy zamontowanie zaworu 3D,czy 4D ma sens.Bardzo proszę o odpowiedź.

post-66665-0-92477600-1453115933_thumb.jpeg

post-66665-0-10785300-1453115974_thumb.jpeg

post-66665-0-76647500-1453116008_thumb.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za pompą do bojlera cwu zawór zwrotny , zawory odcinające pomp , filtry , jeśli będą jakieś zasyfonowania to automatyczne odpowietrzniki , jakieś sterowanie elektroniczne tym wszystkim , oczywiście zawór 4d na siłowniku elektrycznym sterowanym jakimś sterownikiem , ale to wszystko wiadomo , instalator będzie wiedział .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogromnie dziękuję za wyczerpującą pomoc.Jeszcze jedno pytanko.Znalazłem kocioł Ogniwo Eko Plus,który jest niski tylko problem z czyszczeniem.Ja mam 170cm w piwnicy natomiast kocioł 25kW ma 137cm,a kocioł 16kW ma 117cm pozostałe wymiary są identyczne.Czy na moje 180m,dom średnio ocieplony ten 16kW wystarczy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o wydajność cieplną kotła to 16 kW  na pewno wystarczy , szukaj kotła o nie dużej wydajności a jak największej komorze załadowczej , kotły dolnego spalania mają największą możliwość progresywnego działania . To bardzo wdzięczne kotły w użytkowaniu choć mają spore wymagania jeśli chodzi o " nauczenie się kotła " , al e jak już już go pokochasz to z wzajemnością :) co  do  konkretnego koła nie podpowiem nie ma na tyle doświadczenia aby komuś doradzać , ja sam sobie cała instalację zmodernizowałem ale robiłem to dla siebie i na własne ryzyko . Jedno absolutnie pewne ,bez bufora to kocioł absolutnie nieprzewymiarowany , lepiej mieć kilka dni w sezonie grzewczym w domu 18 st niż ponad pół roku smołę w kotle i kominie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.