marcin Opublikowano 29 Października 2015 #26 Opublikowano 29 Października 2015 Skoro manualne ustawienia nic nie zmieniają to raczej nie wina pompy (chyba że uszkodzona).
PrOgram Opublikowano 29 Października 2015 Autor #27 Opublikowano 29 Października 2015 oba punkty obalam zwrotny był sprawdzany jest ok podobnie jak zawory słychać je przy zamykaniu jak i otweiraniu Na manualnych 3 bieg te same obiawy co na auto , 2 pompa pracuje na 30w i podobnie 3.4k3/h na 1 biegu jest 7 wat ale to już pompa za słabo tłoczy co dziwne przy 1 biegu również słychać prace pompy taki ciągły sygnał jakby pisk
marcin Opublikowano 29 Października 2015 #28 Opublikowano 29 Października 2015 A jak działa pompa na biegu I proporcjonalnym?
sambor Opublikowano 29 Października 2015 #29 Opublikowano 29 Października 2015 To naczynie wzbiorcze pewnie połączone z zasilaniem i powrotem - sprawdź czy naczynie jest ciepłe Lub tak jak na forum jeden z kolegów podłączy pompą w instalacji z zaw 4-D na zasilaniu pomiędzy zaworem i kotłem
PrOgram Opublikowano 29 Października 2015 Autor #30 Opublikowano 29 Października 2015 Naczynie zimne i podłączone na powrocie ,a czy problemem może byc stary filtr siatkowy , może go całkowicie wywalić ?
emus Opublikowano 29 Października 2015 #31 Opublikowano 29 Października 2015 Podsumujmy. Założenia. 1. Naczynie zimne. 2. Bypass szczelny. 3. Zawory odcinające szczelne. Tezy. 1. Pompa niesprawna. lub 2. Założenie są fałszywe. Ktoś ma inne pomysły?
sambor Opublikowano 29 Października 2015 #32 Opublikowano 29 Października 2015 Zapchany filtr to by zatrzymywał przepływ a nie powodował te 3,5m3/h
marcin Opublikowano 29 Października 2015 #33 Opublikowano 29 Października 2015 Do założeń dodałbym jeszcze fakt, że stara pompa działała poprawnie. Albo coś oprócz wymiany pompy się zmieniło (bo powinna działać poprawnie przynajmniej na którymś ze stałych biegów) albo pompa jest uszkodzona.
PrOgram Opublikowano 29 Października 2015 Autor #34 Opublikowano 29 Października 2015 Na poprzedniej pompie bylo wszystko ok ,problem jest z aplha ,jak powiedziałem jestem sklonny poczekać ten tydzień na auto i zobaczymy czy coś sie naprawi czytałem jeszcze,że można załozyc zawor termostatyczny na cwu ,ale nie wiem czy to pomoze ?
sambor Opublikowano 29 Października 2015 #35 Opublikowano 29 Października 2015 Może przydałby się schemat kotłowni. A stara pompa też niedogrzewała domu sorry była głośna
MIQ Opublikowano 29 Października 2015 #36 Opublikowano 29 Października 2015 piec 2(letni) zawór zakrecony na niego pompa reaguje: Jak zamknąłeś zawór na ten piec2, grzejniki zaczęły grzać?
marcin Opublikowano 29 Października 2015 #37 Opublikowano 29 Października 2015 Pompa na biegach stałych prędkości działa identycznie jak pompa bez autoadaptów i regulacji proporcjonalnej/stałej - tak więc jeżeli coś z pompą to raczej jakieś uszkodzenie. Zastanawiają mnie te odgłosy pracy pompy (nawet na 1 biegu). Może ona faktycznie ma zapchany filtr. Nie wiem jak pompa mierzy przepływ, ale być może ten pomiar jest zafałszowany.
PrOgram Opublikowano 29 Października 2015 Autor #38 Opublikowano 29 Października 2015 stara pompa na 3 biegu hałasowala dlatego ją wymieniłem, na 2 biegu nie dawała rady bo to samo zimny powrot, zawór na drugim piecu jest cały czas zamknięty grzejniki grzeją tylko jest problem z zimnym powrotem oraz dziwna pracą pompy
sambor Opublikowano 29 Października 2015 #39 Opublikowano 29 Października 2015 Jak z instalacją jest wszystko Ok to pozostała tylko pompa. Jak pompa ze sklepu to reklamować, jak z portalu aukcyjnego , to może być problem z podróbką
PrOgram Opublikowano 29 Października 2015 Autor #41 Opublikowano 29 Października 2015 Pompa zakupiona na allegro jak podróbka ? jak to poznać ?
emus Opublikowano 29 Października 2015 #42 Opublikowano 29 Października 2015 Tak to wygląda u mnie w chwili obecnej. Zawory otwarte AUTO 7W. Ssanie samknięte AUTO 5W. Tak samo jest jak zamknę tłoczenie Tak samo jest jak zamknę ssanie i tłoczenie
marcin Opublikowano 29 Października 2015 #43 Opublikowano 29 Października 2015 Na poprzedniej pompie bylo wszystko ok ,problem jest z aplha ,jak powiedziałem jestem sklonny poczekać ten tydzień na auto i zobaczymy czy coś sie naprawi czytałem jeszcze,że można załozyc zawor termostatyczny na cwu ,ale nie wiem czy to pomoze ? Wydaje mi się, że jeżeli pompa nie pracuje poprawnie na trybie PP1, PP2 lub PP3 to czekanie nic nie da.
emus Opublikowano 29 Października 2015 #44 Opublikowano 29 Października 2015 Bypass 2 cale na pompie otwarty. Moc z 7 W do 13 W wzrosła w ciągu około 6 minut. Dużej mi się nie chciało czekać, bo mi się skończyła substancja w butelce. Po zamknięciu bypassu moc wróciła do 7 W w ciągu około 83 sekund.
PrOgram Opublikowano 29 Października 2015 Autor #45 Opublikowano 29 Października 2015 Spróbuje wywalczyć zwrot pompy i kupię normalną biegową ale w podobnej klasie energetycznej wilo yonos pico 25/1-6 lub halm hep plus 25-60 bedzie dobrym zamiennikiem ? Tak to wygląda : http://zapodaj.net/d6e34bf1e702f.jpg.html
marcin Opublikowano 29 Października 2015 #46 Opublikowano 29 Października 2015 W podobnej klasie energetycznej to będzie Ci ciężko jeżeli chodzi o "biegowe" pompy. Może po prostu pompa jest uszkodzona i trzeba uzyskać nowy egzemplarz. Generalnie teraz chyba takie proste pompy to się kupuje tylko na jakieś "myki" (bo nie wolno ich sprzedawać). Alpha2 na biegach 1-3 działa identycznie jak pompy biegowe (stała prędkość wirnika). Jeżeli Alpha2 nie działa a UPS działa i na 100% nic innego się nie zmienia w instalacji przyczyną może być tylko uszkodzenie pompy.
emus Opublikowano 29 Października 2015 #47 Opublikowano 29 Października 2015 Kupienie pompy elektronicznej np. z AUTOADAPT to nie wszystko. Należy tak wyregulować przepływy w instalacji (bardzo trudne do wykonania!!!) aby: 1. Przy wszystkich grzejnikach otwartych moc była 1-2 W mniejsza od mocy maksymalnej. 2. Zamknięcie jednego grzejnika powodowało spadek mocy o 1-3 W w zależności od ilości grzejników i wielkości pompy. 3. Zamknięcie wszystkich grzejników powodowało ustawienie mocy na mocy minimalnej na przykład 5-6 W.
PrOgram Opublikowano 29 Października 2015 Autor #48 Opublikowano 29 Października 2015 To dotyczy nastaw przy grzejniku ? Moze tu leży problem , póki co w planie jest wymiana lub zwrot pompy.
emus Opublikowano 29 Października 2015 #49 Opublikowano 29 Października 2015 Nastawy wstępne na zaworach termostatycznych. Oczywistym jest że jak coś zamkniesz to jest zamknięte, pompa sprawna i instalacja dobrze wykonana. Kolego PrOgram. Zobacz moje zdjęcie "Ssanie zamknięte AUTO 5W". Czy masz możliwość zamknięcia ssania czy tłoczenie albo obu na raz bezpośrednio przy pompie?
PrOgram Opublikowano 29 Października 2015 Autor #50 Opublikowano 29 Października 2015 znaczy mam zawor przed i za pompa moge sprawdzic zamykajac ktorys z nich ,ale czy to nie uszkodzi pompy ? http://zapodaj.net/074826bef60a2.jpg.html
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.