maciekchn Opublikowano 12 Maja 2015 #1 Opublikowano 12 Maja 2015 Witam mam pytanie do osób co już montowali piec , interesuje mnie sprawa czujników i połańczanie pompy pod sterownik LUKSUS ECO , pompę mam GPA25-40-180 0501W - Ferro z funkcja AUTO(na bypass) , jak ja ustawić podłączając pod sterownik, i co do dmuchawy , jest tak kabelek z czujnikiem termicznym , nie wiem gdzie jest jego miejsce, oraz czujnik płaszcza gdzie go umieścić, dodatkowo króciec na 3/4 w instrukcji nazwany miarkownikiem ciągu ma byś zaślepiony?
kiminero Opublikowano 12 Maja 2015 #2 Opublikowano 12 Maja 2015 Czujniki zamontuj na rurze bezpośrednio nad wyjściem z kotła, oba razem. Jeden jest "elektroniczny" drugi to zwykły bimetal, będący czujnikiem awaryjnym na wypadek defektu elektroniki (jest fabrycznie wyskalowany na rozłączenie dmuchawy przy określonej temperaturze). Czujniki przy tym montażu koniecznie zaizolować. Otwór pod miarkownik (jeśli już z miarkownika rezygnujesz) możesz zaślepić korkiem lub wykorzystać do podpięcia naczynia, dodatkowego termometru lub manometru, albo zaworu bezpieczeństwa. Pytania o pompę musisz sprecyzować, bo nie do końca rozumiem.
maciekchn Opublikowano 12 Maja 2015 Autor #3 Opublikowano 12 Maja 2015 a na te czujniki jest jakieś miejsce specjalne? , z miarkownika rezygnuje bo jest dmuchawa , co do pompy to podłączam ja pod sterowni, ale jak ustawić pompę ? jaki program?
kiminero Opublikowano 12 Maja 2015 #4 Opublikowano 12 Maja 2015 Jak widać nie ma tulei pomiarowej na kotle, czyli musisz oba czujniki przytwierdzić do rury zasilającej (za pośrednictwem specjalnej wyprofilowanej metalowej płytki lub opaską elektryczną czy taśmą). Ważne by dobrze do metalu dolegały i zostały zaizolowane termicznie. Pompa ustawiona na AUTO będzie sama dobierała prędkość obrotową w zależności od oporów instalacji. Jest to zalecane gdy masz termostaty na grzejnikach. Jeśli ich brak to możesz ręcznie ustawić wydajność pompy na odpowiednią prędkość (do tego skala potencjometru).
maciekchn Opublikowano 12 Maja 2015 Autor #5 Opublikowano 12 Maja 2015 No dostałem do pieca opaskę teraz patrze ze rzeczywiście jest blaszka wyprofilowana na oba czujniki , tylko gdzie je przyczepić ? miało być tak ze zaraz z pieca bedzie wychodził bypass z pompa , wiec muszę dać kawałek rury i dopiero bypass , i do tego kawałka rury oba czujniki dać ?
kiminero Opublikowano 12 Maja 2015 #6 Opublikowano 12 Maja 2015 To nie musi być dosłownie "rura". Możesz je przytwierdzić do pierwszego trójnika bypassu. To nowa instalacja, czy wymieniasz kocioł? Pytam pod kątem naczynia. Jak będzie wpięte?
maciekchn Opublikowano 12 Maja 2015 Autor #7 Opublikowano 12 Maja 2015 Wymieniam piec, stary piec nie miał sterownika, pompy i dmuchawy, i był za mały, "Wczepiam" się w istniejącą już instalacje ,zamieniam piece Zastanawiam się nad 4 zdjęciem tylko pompą w dól czy można zamontować tak bypass i będzie się domykał? BYPASS
kiminero Opublikowano 12 Maja 2015 #8 Opublikowano 12 Maja 2015 Do montażu poziomego lepiej nadają się zawory zwrotne klapowe, ale dobry ZZ kulowy też powinien działać. Jak widać producent dopuszcza taki montaż. Przy pompie na zasilaniu naczynie ma być wpięte przed pompą.
maciekchn Opublikowano 16 Maja 2015 Autor #9 Opublikowano 16 Maja 2015 Zrobione :) Nabite powietrzem 1.5 bara czekam czy coś ucieknie :P
Gość Digitrax Opublikowano 16 Maja 2015 #10 Opublikowano 16 Maja 2015 Jest źle podłączone ! Pomiędzy wyjściem z kotła w naczyniem otwartym nie ma prawa być żadnych zaworów nawet ZR, który u Ciebie się znalazł ! Naczynie masz zapewne wpięte do tej grubej rury co zasila grzejniki. W takim przypadku cały ten BYPASS z pompą winien się znaleźć na powrocie kotła.
maciekchn Opublikowano 19 Maja 2015 Autor #11 Opublikowano 19 Maja 2015 na powrocie brak możliwosci,bo za mała kotlownia rura wychodzi z ziemi wszystko pospawane, strach ruszyć.... jeszcze nei paliłem w piecu ale czemu zle podlazenie, ludzie montuja popmy na zasilaniu I mam pytanie czy w instalacju grawitacyjnej czy w instalacji z pompka sa wieksze cisnienia? Rura "obrana" z ocieplenia to zasilanie
sambor Opublikowano 19 Maja 2015 #12 Opublikowano 19 Maja 2015 Jak instalacja jest otwarta to ciśnienia są takie same = wysokości słupa wody w instalacji
Gość Digitrax Opublikowano 19 Maja 2015 #13 Opublikowano 19 Maja 2015 na powrocie brak możliwosci,bo za mała kotlownia rura wychodzi z ziemi wszystko pospawane, strach ruszyć.... jeszcze nei paliłem w piecu ale czemu zle podlazenie, ludzie montuja popmy na zasilaniu Jak kocioł był wymieniany to możliwość była. Wystarczyło zakręcić w bok a bypassa wykonać na zaworze zwrotnym klapowym i wrócić w stronę kotła. To, że ludzie tak maja nie oznacza, że mają poprawnie. PS: to że przechodzisz na czerwonym świetle jak inni nie oznacza, że jest to dozwolone, kiedyś ktoś pierdyknie i będzie pozamiatane...
maciekchn Opublikowano 19 Maja 2015 Autor #14 Opublikowano 19 Maja 2015 Ok , a co jak tak zostanie , jakies konkrety, uzasadnij czemu zle podłaczone ?
sambor Opublikowano 19 Maja 2015 #15 Opublikowano 19 Maja 2015 Wystarczy stwierdzenie - " Podłączono Nie zgodne z Polską Normą" I po co więcej udowadniać , że się nie jest wielbłądem :)
maciekchn Opublikowano 21 Maja 2015 Autor #16 Opublikowano 21 Maja 2015 dziś pierwsze palenie , i wszystko działa jak należy , grzejniki całe ciepłe od góry i od dołu tak samo wszystko jest ok nie spodziewałem się ze aż tak będzie super :) Polecam tez pompkę co zamontowałem , cichutka i max 20w pobiera :) dzięki wszystkim za pomoc pozdrawiam
LukeMike Opublikowano 29 Maja 2015 #17 Opublikowano 29 Maja 2015 @ MACIEKCHN Kolego, posłuchaj doświadczonych kolegów z forum. Ja mam dokładnie takie samo podłączenie i w poniedziałek będę to zmieniał na powrót. Czemu pytasz? Bo jak się zapcha to masz 120 na piecu. Tu masz mój wątek: https://forum.info-ogrzewanie.pl/topic/19580-wy%C5%82%C4%85czona-pompa-wzrost-temperatury-do-120c/?p=217796
maciekchn Opublikowano 29 Czerwca 2015 Autor #18 Opublikowano 29 Czerwca 2015 Ok, ja niemam mozliwosci zmiany dlatego tak jest , wiec nie zmienie zeby mi piec w polowie wystawal z kotlowni bo tak.... ludzie maja montowane na zasilaniu i nic sie nie zapycha nic sie nei dzieje jak instalacja jest prawidlowa, a pompa pracuje jak powinna, do tego jest bypass i zbiornik przelewowy w razie czego wywali wode nim, Co do zapchania to mam rury 2 calowe wiec nie ma co sie bac o zapchanie sie czegokolwiek
Gość Digitrax Opublikowano 29 Czerwca 2015 #19 Opublikowano 29 Czerwca 2015 Taki pewny jesteś ? nie życzę Tobie niczego złego ale jak coś zadziała nie tak jak to sobie wyobrażasz to w najlepszym wypadku nie uzyskasz odszkodowania za zniszczone ściany lub budynek. W najgorszym przypadku nie napiszesz już nic bo albo wyparujesz albo zrobisz kuku komu innemu a wtedy to na długo dostępu do neta mieć nie będziesz...
hajtaler428 Opublikowano 30 Czerwca 2015 #20 Opublikowano 30 Czerwca 2015 Tu nie chodzi o to że pompa na zasilaniu-nie jest to błędem. Błędem jest to że rura bezpieczeństwa nie jest podlaczona bezpośrednio z kotła. Nie może być na niej żadnych zaworów,pomp itp
hajtaler428 Opublikowano 30 Czerwca 2015 #21 Opublikowano 30 Czerwca 2015 Tak to powinno mniej więcej wyglądać
Gość Digitrax Opublikowano 30 Czerwca 2015 #22 Opublikowano 30 Czerwca 2015 W tym przypadku nie ma możliwości poprowadzenia osobnej rury bezpieczeństwa. Zapoznaj się z tematem od 1 wpisu. Z tego powodu jedynie montaż pompy na powrocie zagwarantuje bezpieczeństwo.
hajtaler428 Opublikowano 30 Czerwca 2015 #23 Opublikowano 30 Czerwca 2015 Zapoznałem się z wszystkimi wypowiedziami i pisał że nie ma możliwości przeniesienia pompy na powrót więc podałem inne rozwiązanie. To że ono nie wchodzi tu w grę nie widać na zdjęciach -nikt nie jest jasnowidzem ale jedno jest pewne -któreś z tych rozwiązań będzie musiał zastosować
maciekchn Opublikowano 30 Czerwca 2015 Autor #24 Opublikowano 30 Czerwca 2015 byłem w 3 sklepach pytajac o sposob montazu pompy w kazdym twierdzili ze na zasilaniu, paliłem już tak kilka razy i nic sie nie dzieje, rora na ktorej jest pompa idzie do gory rozdziela sie na grzejniki i idzie dalej do zbiorniczka wyrownawczego, wczesniej jak nei mialem pompy i stary piec jak zagotowal na 120 stopni wywalalo mi rurka z zbiornika przelewowwego Instalacja nie zmieniła sie nic po za tym ze doszedł bypas i pompka, zamykajac zawory bypas zadziala jak instalacja grawitacyjna ktora u mnie sie sprawdzala nawet przy 120* w otwor w piecu na dodatkowy termometr wkrece zawor zabezpieczejacy :P bo aktualnei jest zaslepiony
Gość Digitrax Opublikowano 30 Czerwca 2015 #25 Opublikowano 30 Czerwca 2015 Zapoznaj się z obowiązującym prawem budowlanym w tej kwestii. W sklepach powiedzą wszystko aby tylko opitolić towar. EOT
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.