Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Postanowiłem spisać kilka zasad, których przestrzeganie pozwoli nam na utrzymanie wysokiego poziomu naszego forum:

 

0. Dyskutujemy kulturalnie!!! - czyli przede wszystkim dyskutujemy, a nie kłócimy się - nie używamy wulgaryzmów. Tego punkt regulaminu będziemy szczególnie przestrzegać i dbać o jego przestrzeganie.

 

1. Piszemy na temat - ta zasada będzie stosowana aby nasze forum było czytelne, a dyskusja treściwa i wartościowa.

 

2. Jeżeli odpowiadacie bezpośrednio na post powyżej nie cytujcie - zmuszacie czytelnika do czytania 2 razy tego samego - co innego gdy odpowiadacie na któryś z poprzednich postów - wtedy cytat jest jak najbardziej na miejscu (najlepiej tylko fragment, którego dotyczy odpowiedź).

 

3. Starajmy się używać akapitów - post napisany jednym ciągiem jest mniej czytelny.

 

4. Forum ma mechanizm zabezpieczający przed pisaniem tytułów tematów w całości dużymi literami - wiedzcie o tym formułując tytuł tematu.

 

5. Tematy starajcie się umieszczać w forach do tego przeznaczonych - każde jest w miarę dokładnie opisane i nie powinno być z tym problemów - oczywiście jeżeli zupełnie nie macie pewności napiszcie tam gdzie uważacie - moderator może temat przenieść tam, gdzie to uzna za stosowne.

 

6. Tytuł tematu powinien jednoznacznie i możliwie dokładnie opisywać jego zawartość.

 

7. Zastosujmy się do stylu forum - posty pisane np. w całości innym kolorem (zwłaszcza nie pasującym do kolorystyki forum) powodują, że forum staje się nieczytelne - kolory, pogrubienia itp stosujmy tylko tam, gdzie faktycznie coś warto podkreślić. DUŻE LITERY TO W INTERNECIE KRZYK - na forum dyskutujemy kulturalnie, więc bez krzyku.

 

8. Na forum zakazana jest wszelka reklama - dotyczy to stron www, produktów itp. Zasada ta dotyczy tylko osób, których jedynym celem na naszym forum jest rozreklamowanie swoich produktów, stron, natomiast nie dotyczy (oczywiście w rozsądnych granicach) stałych i udzielających się bywalców naszego forum. Zainteresowanych reklamą prosimy o kontakt.

 

9. Shoutbox nie służy do przedmiotowych dyskusji a jego przeznaczeniem są krótkie informacje. Dyskusje prowadźmy w odpowiednich forach, a shoutbox zostawmy na ważne informacje (może być też np. skrót pytania i link do wątku, w którym je zadaliśmy).

 

10. Przed zadaniem pytania rozejrzyj się po forum, czy przypadkiem ktoś już nie uzyskał na nie odpowiedzi. Zadawanie po raz dziesiąty tego samego pytania jest dla stałych bywalców forum bardzo irytujące, tym bardziej, że wyszukiwanie nie jest aż tak trudne.

 

11. Podając osiągi kotła lub jakiekolwiek mierzalne informacje podaj konkretne warunki, których wartości te dotyczą. W szczególności jeżeli podajesz spalanie kotła podaj o jaki okres czasu chodzi, dokładny opis powierzchni ogrzewanej (w tym ocieplenie), temperaturę utrzymywaną w domu a także warunki zewnętrzne (w chwili gdy ktoś przeczyta Twój post warunki mogą być diametralnie różne). Jeżeli w danym okresie spalałeś jeszcze coś innego (czy też ogrzewałeś innym źródłem ogrzewania) podaj tę informację

 

12. Na forum piszemy po polsku. Zastrzegamy sobie prawo usuwania wypowiedzi, które ze względu na dużą liczbę błędów ortograficznych są nieczytelne. Nie jest stosowana żadna taryfa ulgowa dla użytkowników z różnymi dysfunkcjami w tym zakresie (polecamy używanie przeglądarek z funkcją poprawy pisowni).

 

Kolejne będę zamieszczał w miarę jak mi przyjdą do głowy. Jeżeli ktoś nagminnie i celowo (aby np. wprowadzić nieporządek na forum) będzie te zasady łamał - wtedy może liczyć się z ostrzeżeniem (tak - jest taki mechanizm ) - 5 ostrzeżeń może spowodować usunięcie użytkownika z forum.

 

Czasem moderator decyduje się na edycję wypowiedzi pod kątem tych zasad (ale tylko pod tym - w żadnym razie nie ingerujemy w treść wypowiedzi).

 

Oczywiście czekamy również na Wasze uwagi w tym temacie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dodałem punkt 9 dotyczący shoutboxa:

 

9. Shoutbox nie służy do przedmiotowych dyskusji a jego przeznaczeniem są krótkie informacje. Dyskusje prowadźmy w odpowiednich forach, a shoutbox zostawmy na ważne informacje (może być też np. skrót pytania i link do wątku, w którym je zadaliśmy).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dodałem punkt 10:

 

10. Przed zadaniem pytania rozejrzyj się po forum, czy przypadkiem ktoś już nie uzyskał na nie odpowiedzi. Zadawanie po raz dziesiąty tego samego pytania jest dla stałych bywalców forum bardzo irytujące, tym bardziej, że wyszukiwanie nie jest aż tak trudne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W pełni popieram administratora co chwile pojawiają sie podobne tematy a odpowiedzi do nich takie same czasami robi sie to nudne pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Idea może słuszna, ale mało realna.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Będzie trudno znaleźć dla siebie interesujący temat. W ciągu ostatniego roku powstało 65 stron po 25 tematów na stronę, co daje jakby nie patrzeć ponad 1600 tytułów tematów do przeczytania nie wspominając już o samej treści tych tematów, gdzie są poruszone kolejne wątki niekoniecznie związane z tematem. Jednak jak najbardziej jestem za, bo faktycznie nie chce się odpowiadać na po raz nie wiem który powtarzane te same pytania. A czas pokaże jak będzie respektowany ten punkt regulaminu.

 

Pozdrawiam

Piotr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rozwiązaniem byłoby opracowanie przez administrację forum jakiegoś skorowidza, podobnego do tego jak w książkach, ale to byłaby cholerna praca...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Kolego m77, moim zdaniem jest to bez szans nie tylko ze względu na potężny zakres prac ale i na to, że wielokrotnie temat nie ma nic lub niewiele wspólnego z jego treścią. Generalnie jak na pewno sam zauważyłeś jest tak, że tematy i wątki się krzyżują a w zakresie podanego tematu ( tytułu ) jest poruszanych mnóstwo innych zarówno zagadnień jak i tematów. Właściwie to moim zdaniem nie ma złotego środka na zastosowanie 10 punktu regulaminu, choć jest to naprawdę potrzebne. Może łatwiej byłoby przekierowanie zainteresowanego na odpowiedni temat poprzez podanie w odpowiedzi linku?

 

Pozdrawiam

Piotr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Aż się boję napisać, co miałem na myśli :) Miałem na myśli przeczytanie przez administratora od nowa każdego postu i wpisanie linków istotnych odpowiedzi do wcześniej ułożonej listy zagadnień, typu "moc kotła", "ciąg kominowy", "piece kondensacyjne", etc. Wiem, że to straszny pomysł, może się śnić po nocach...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dość mocno uczestniczę w innym forum na tematy informatyczne - tam faktycznie takie wątki ze "skorowidzami" tematów są "przyklejone" na górze każdego forum. W ogóle forum tamto jest dużo "czystsze", gdyż bardziej restrykcyjnie prowadzone - człowiek, który zada (przekładając to na nasze) pytanie co to jest zawór 4d dostaje ostrzeżenie, 3 ostrzeżenia i ban (ew. np. tygodniowy "odpoczynek od forum"). Podobnie traktowane jest cytowanie poprzedniego posta w wątku - zupełnie niepotrzebne, zwłaszcza, gdy pytanie jest wielokrotnie obszerniejsze niż odpowiedź - ja generalnie codziennie edytuję jakieś 30 postów napisanych w ten sposób - niestety jak widać (mimo czasami nawet personalnych próś:) mało kto próbuje w ten sposób utrzymać "czystość" na forum.

 

Co do powtarzających się wątków - paradoksalnie zadawanie tych samych pytań może wynikać z tego, że zbyt szybko i zbyt "miło" są na nie udzielane odpowiedzi :) Być może trzeba po prostu kierować do wątku, który już był i prosić o przeszukanie forum przed zadaniem kolejnego pytania - to naprawdę oszczędza czas - pytający najczęściej szybciej znajdzie odpowiedź, która już na forum się znajduje, a odpowiadający nie muszą się powtarzać.

 

Planowana jest od dłuższego czasu reorganizacja działów (te, które utworzyliśmy gdy forum powstawało mało przystają teraz do właściwego podziału tematów) - jednak na to muszę przewidzieć dość sporo czasu i sprawa się odwleka - być może przy okazji takiego procesu pomyślę też o takim skorowidzu najważniejszych na danym podforum tematów.

 

Pozdrawiam

Marcin

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dodałem punkt 11:

 

11. Podając osiągi kotła lub jakiekolwiek mierzalne informacje podaj konkretne warunki, których wartości te dotyczą. W szczególności jeżeli podajesz spalanie kotła podaj o jaki okres czasu chodzi, dokładny opis powierzchni ogrzewanej (w tym ocieplenie), temperaturę utrzymywaną w domu a także warunki zewnętrzne (w chwili gdy ktoś przeczyta Twój post warunki mogą być diametralnie różne). Jeżeli w danym okresie spalałeś jeszcze coś innego (czy też ogrzewałeś innym źródłem ogrzewania) podaj tę informację.

 

Powodem wprowadzenia tej zasady jest fakt, że spotykam na forum wypowiedzi typu "A ja spalam 30kg". I tyle - żadnej innej informacji - czasami nawet nie wiadomo czego. Powoduje to potem wiele niedomówień/oskarżeń itp - myślę, że wprowadzenie takiej zasady pozwoli ich uniknąć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dodałem punkt 12:

12. Na forum piszemy po polsku. Zastrzegamy sobie prawo usuwania wypowiedzi, które ze względu na dużą liczbę błędów ortograficznych są nieczytelne. Nie jest stosowana żadna taryfa ulgowa dla użytkowników z różnymi dysfunkcjami w tym zakresie (polecamy używanie przeglądarek z funkcją poprawy pisowni).

 

Uzasadnienie: Nie jest obecnie problemem skorzystanie z przeglądarki posiadającej kontrolę pisowni (chociażby Firefox czy Opera w najnowszych wersjach). Osoby tłumaczące się dysleksją i popełniające w wypowiedziach więcej błędów ortograficznych niż jest wyrazów będą raz informowane o powyższym - w przypadku notorycznego ignorowania takiej informacji użytkownicy tacy będą usuwani z forum.

 

Oczywiście nie będziemy "czepiać się" pojedynczych błędów ortograficznych (które zresztą i tak w dobie ułatwień o których pisałem są małym nietaktem), jednak zdarzają się wypowiedzi kompletnie nieczytelne z powyższego powodu i takie będziemy się starali z forum wyeliminować.

 

I proszę nie mylić tego z dyskryminacją chorych na dysleksję - nie neguję schorzenia - wskazuję tylko na łatwy sposób zminimalizowania jego wpływu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.