Gość Jastrzab315 Opublikowano 8 Grudnia 2014 #1 Opublikowano 8 Grudnia 2014 Witam , powiedzmy że mam możliwość modyfikacji kotła na etapie jego budowy. Coś takiego wymyśliłem jak w załączniku , prosze o opinie. Problemem pewnie bedzie czyszczenie przerwy pomiędzy pierwszym wymiennikiem , a blachą jaką zaproponowałem, ale może tą klapę do czyszczenia z góry da radę zrobić większą. Zastanawiałem się jeszcze czy zamiast blachy nie dac dużej płyty szamotowej , którą można zawsze ściągnąc i przeczyścić , a wspawac tylko kątowniki żeby się na nich opierała.
gondoljerzy Opublikowano 8 Grudnia 2014 #2 Opublikowano 8 Grudnia 2014 Jakie zadanie ma spełniać przegroda? Oddymianie? Powietrze wtórne? Co do pytania: szamot czy blacha, to moim zdaniem szamot. Dłużej powinien wytrzymać i ma mniejszą rozszerzalność cieplną.
Gość Jastrzab315 Opublikowano 8 Grudnia 2014 #3 Opublikowano 8 Grudnia 2014 Blacha ma za zadanie dopalać gazy z rozgrzanego opału i kierowac powietrze wtórne do paleniska.
jurgonka Opublikowano 8 Grudnia 2014 #4 Opublikowano 8 Grudnia 2014 Ta jest za wysoka temperatura dla blachy.
Gość Jastrzab315 Opublikowano 8 Grudnia 2014 #5 Opublikowano 8 Grudnia 2014 Generalnie ma to działać na takiej zasadzie żeby nie magazynowac niepotrzebnie gazów w komorze zasypowej , jak otwiera się drzwiczki żeby nie "dusiło" i żeby też nie tracić tego (gazów) co ma jakąś wartość energetyczna tylko to dopalić , dlatego blacha/szamot ma kierowac wprost do paleniska z powietrzem jednoczesnie. Taką przynajmniej mam koncepcje.
gondoljerzy Opublikowano 8 Grudnia 2014 #6 Opublikowano 8 Grudnia 2014 Poczytaj o czymś, co nazwano ceramiczny wezyr. Podobne do twojego pomysłu, tylko umieszczone po stronie zasypu i ze szparami do wciągania gazów. Robi to samo co sobie zamierzyłeś, a wydaje się, że lepiej, bo zbiera gazy bezpośrednio z zasypu, a nie dopiero ze szczytu komory. Oczywiście w kotle dolnego spalania, więc górny przelot powinieneś zaslepić.
mac65 Opublikowano 8 Grudnia 2014 #7 Opublikowano 8 Grudnia 2014 Generalnie ma to działać na takiej zasadzie żeby nie magazynowac niepotrzebnie gazów w komorze zasypowej , jak otwiera się drzwiczki żeby nie "dusiło" i żeby też nie tracić tego (gazów) co ma jakąś wartość energetyczna tylko to dopalić , dlatego blacha/szamot ma kierowac wprost do paleniska z powietrzem jednoczesnie. Taką przynajmniej mam koncepcje. Dobrze kombinujesz tylko widzę w tym rozwiązaniu dwa problemy . 1 Powietrze idzie tam gdzie mu łatwiej więc może się zdarzyć tak że ciąg będzie większy pod blachą ( czysty przepływ ) niż przez palnik a to spowoduje odwrócenie ciągu w palenisku i wytwornicę dymu . 2 Zamiast blachy raczej profil lub rura o niewielkiej średnicy ale i tak żywotność materiału na 1 sezon więc musiała by to być część zamienna .
Gość Jastrzab315 Opublikowano 14 Grudnia 2014 #8 Opublikowano 14 Grudnia 2014 Panowie co sądzicie o tym "wynalazku" ? http://kotlydrewmet.pl/pl/kotly/manualne/mj-2
Gość Jastrzab315 Opublikowano 16 Grudnia 2014 #12 Opublikowano 16 Grudnia 2014 Mam kolejne "cacko" Hef - niby firma jakaś jest ... http://www.hef.com.pl/hef_start_hef_i_hef_mini,2,11.html - mam na myśli kocio HEF, co sądzicie?
Gość Jastrzab315 Opublikowano 16 Grudnia 2014 #14 Opublikowano 16 Grudnia 2014 http://www.hef.com.pl/hef_start_hef_i_hef_mini,2,11.html
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.