hubertp99 Opublikowano 7 Grudnia 2014 #1 Opublikowano 7 Grudnia 2014 Witam. Mam instalacje CO skladajaca sie z pieca 14 kW bez dmuchawy, niestety palone od dolu (od góry się nie da), pompy, dwóch grzejników żeliwnych, trzech mniejszych stalowych i dwóch aluminiowych, przy których to wystąpił problem. Mam je zamontowane może od tygodnia i grzeją tylko górą. Próbowałem różnych "myków" typu przykrecić inne grzejniki, ustawilem pompe na najwyzszy bieg, ale to na nic. Przy tych grzejnikach mam zamontowane zawory 1/2 cala, nie wiem jak sie one fachowo nazywają, działają na takiej zasadzie, że zakrecając kurek zbliża się taki tłok do drugiej ścianki zaworu i blokuje przepływ. Problem chyba leży w tym, że te zawory mają za małą przepustowość, przynajmniej ten powrotny. Wydaje mi sie, że zawór kulkowy 1/2 cala, dzięki swojej budowie, może uzyskać większą przepustowość. Czy to prawda? Da coś wymiana zaworów na kulkowe? Dodam jeszcze, że do końca grudnia będzie nowy piec z troche większą mocą, dmuchawą, sterownikiem i palony od góry. Z góry dziękuję za pomoc. Pozdrawiam.
hubertp99 Opublikowano 7 Grudnia 2014 Autor #3 Opublikowano 7 Grudnia 2014 Tak około 70 stopni się utrzymuje
Franek19 Opublikowano 7 Grudnia 2014 #4 Opublikowano 7 Grudnia 2014 Witam!.Gdybyś wrzucił na forum dwie fotki z tego zaworu na zasileniu i z rurki na powrocie z grzejnika.Być może na powrocie jest zaworek i nim jest przydławiony przepływ przez grzejnik.Jeśli jest to należy odkręcić zaślepkę i śrubokrętem,lub kluczem imbusowym odkręcić go tylko nie całkowicie bo "potop".Pozdrawiam.
hubertp99 Opublikowano 7 Grudnia 2014 Autor #5 Opublikowano 7 Grudnia 2014 Tak, na powrocie jest wlasnie taki zawór, ze pod zaślepką jest śruba na imbus. Jest odkręcona maksymalnie, tam jest taki ogranicznik. Może go spiłowac czyms i całkiem tę srube na imbus wykrecic, żeby jej nie było w ogóle?
majschi Opublikowano 7 Grudnia 2014 #6 Opublikowano 7 Grudnia 2014 Może go spiłowac czyms i całkiem tę srube na imbus wykrecic, żeby jej nie było w ogóle? Wykręcenie dławika z zaworu spowoduje duży problem z jego uszczelnieniem. Jakie zawory znajdują się na pozostałych grzejnikach ? W jaki sposób zostały podłączone nowe grzejniki oraz jakimi średnicami rur ?
Franek19 Opublikowano 8 Grudnia 2014 #7 Opublikowano 8 Grudnia 2014 Witam! Polecam jeszcze przepłukanie filtra znajdującego się przed pompą.Zwróć uwagę na moment gdy włącza się pompa- powinien być słyszalny głuchy "stuk".To znaczy ,że zawór różnicowy się zamknął (działanie prawidłowe).Jeśli się nie zamknie, część grzejników nie będzie grzała (lub słabo)-zwłaszcza te położone na poziomie kotła.Pozdrawiam.
hubertp99 Opublikowano 8 Grudnia 2014 Autor #8 Opublikowano 8 Grudnia 2014 Takiego stuku właśnie nie ma ostatnio. A był, na 100% pamiętam. I co z tym fantem można zrobić? Filtr pod pompą czyściłem już z tydzień temu. Za niecały miesiąc będzie wstawiany nowy piec, więc na pewno coś się zrobi, zeby ten zawór działał, jak trzeba. A póki co można coś na to poradzić? W reszcie grzejników są właśnie kulowe zawory. Przy tych są takie, bo takie dostaliśmy przy kupnie grzejników. Pozdrawiam.
hubertp99 Opublikowano 8 Grudnia 2014 Autor #9 Opublikowano 8 Grudnia 2014 A cała instalacja to: przy piecu rury 2 calowe, a potem one sie zwężają do 3/4 cala. Potem idzie redukcja. Zawory są 1/2 cala.
hubertp99 Opublikowano 8 Grudnia 2014 Autor #10 Opublikowano 8 Grudnia 2014 Panowie, problem rozwiązany. Zawór różnicowy sie zaciął. Tutaj na forum jeszcze przeczytałem, ze taki zawór się powinno wymieniać co 3 lata około. Mój ma już z 6, po prostu sie zużył. Musiałem go troche "obić" i puściło tę kulkę wreszcie. Jednak nie zawsze się otwiera. Jak będzie robiony piec, to koniecznie wstawie nowy zawór. Wszystkim dziękuje za pomoc. Pozdrawiam.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.