Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

no dobra - ja też tak chce zrobić,przecież mogę kupić ups z pełną sinusoidą,do tego aku samochodowy 40Ah i podładowywać go prostownikiem.Jest tylko jedna kwestia -  taki ups jak mu dam taki aku to teoretycznie podtrzyma załóżmy że 3 godziny układ,ale czy elektronika samego ups wytrzyma obciążenie 3 godzinne?

Gość Visitor1230
Opublikowano (edytowane)

Pojemnosc aku ma tylko wplyw na dlugosc podtrzymania. A czy ups da rade zalezy od obciazenia. Przykladowo masz ups ktory moze byc obciazony do 200W. A pobor 250W. I tu wlasnie moze sie pojawic problem. A UPSy przewaznie same pilnuja stanu aku i go podladowywuja. Maja tez czesto okreslone z jak duzym aku sa w stanie wspolpracowac.

Edytowane przez Visitor1230
Opublikowano

Najsłabszym układem w UPS-ie jest ładowarka akumulatora - ją można ją  "załatwić " przez podłączanie rozładowanego dużego akumulatora.

Ponadto aku samochodowe mają inną charakterystykę ładowania i wyższe napięcie końcowe przy ładowaniu przez co aku samochodowy , bez prostownika zewnętrznego będzie ciągle niedoładowany.

Co do wielkości obciążenia UPS pilnuje aby go nie  przekroczyć, przy nadmiernym sam się wyłącza.

Najlepiej jest zrobić bilans mocy pobieranej przez pompy, sterownik i inne urządzenia potrzebne do pracy w kotłowni a następnie szukac - jak największy UPS , najlepiej z możliwością podłączenie zewnętrznych baterii - niektóre APC lub prod  Fideltronik, z jedna uwagą - UPS-y z dłuższym podtrzymaniem mają często wyższe napięcie pracy baterii - 24 lub 48V, wtedy trzeba 2 lub 4 aku samochodowe a to już są koszty.

Opublikowano (edytowane)

no więc na samym początku pisałem że zapotrzebowanie u mnie jest ok.150 W.Więc obojętnie jaki UPS(sinus) z np 400-500W i aku 40Ah spokojnie mi wystarczy.Co i raz doładuję go prostownikiem i będzie gitara - tak?,czy się mylę?

Edytowane przez cder
Opublikowano

Nie chcę krakać, ale upewnij się, czy ten UPS ma pełną sinusoidę czy sinusoidę aproksymowaną, bo taka właśnie często była w tych niższych modelach APC.

Opublikowano

APC ma pseudosinusoidę lepszą niż wiele czystych sinusoid tańszych firm.

Mnie niepokoi raczej jaki jest stan tego UPS-a , gdyż cena jest okazyjna,  jeżeli jest sprawny to brać, te starsze modele miały mocniejsze ładowarki i były ogólnie solidniej wykonywane.

Tam jest kontakt do sprzedawcy, z resztą możesz do nich napisać lub zameilować  o np jaki tam aku jest potrzebny, to w brew pozorom ważne, raczej na pewno 12V, ale warto się upewnić a przy okazji spytać o stan techniczny  UPS-a.

Opublikowano (edytowane)

sambor jesteś absolutnie pewny? W końcu czysty sinus to czysty sinus, a przybliżony sinus to po prostu schodki i taki kształt powoduje, że silniki indykcyjne nagrzewają się, buczą i takie tam. Jak wybierałem dla siebie UPS to czytałem, żeby uważać na tańsze UPS APC, ewentualnie kontaktować się z serwisem APC, podając numer seryjny, co też zrobiłem, bo w tych tanich też występują modele na różne rynki i w jednym może być sinus w innym schodki. Ostatecznie zdecydowałem się na model wymieniony wcześniej, bo cena dobra i bardzo dobrze wypadał w testach, jeden z najlepszych UPS cena/jakość.

Edytowane przez arthi
Opublikowano

Pseudo sinusoida to przeważnie przebieg z obcięcia szpiców  przebiegu trójkątnego  - czyli coś w rodzaju trapezu.

Grzanie silników a w szczególności kondensatorów w silnikach powodują składowe harmoniczne powstające przy wytwarzaniu przebiegu podstawowego.

Pod tym względem najgorsze są "chińczyki no name".

z resztą ten UPS ma taką cenę że warto brać nawet do oświetlenia jakby nie był dobry do CO.

Opublikowano (edytowane)

co do pseudosinusoidy to zależy wszystko jaki ups kupimy. Ja przez długie lata używałem ups ETA i nigdy nie było problemu i nic się  nie spaliło choć pompa buczała. Ale made in china raczej bym nie zaryzykował.

 

Co do UPS sam mam smarta 1500 i do tego kupiłem przetwornicę 300W pełną sinusoidę wychodząc z założenia że w razie czego samochód pomoże choć tu trzeba powiedzieć jedno samochód który nie jedzie a se chodzi na luzie to nie jest zbyt dobre dla silnika.

 

Acha i jak prądu nie było to podłaczałem pod ups ety 600VA żarówkę energooszczędną i 8h światła miałem

Edytowane przez rpc
Opublikowano

samochód który nie jedzie a se chodzi na luzie to nie jest zbyt dobre dla silnika.

Rozmawiamy oczywiście o sytuacji awaryjnej która nie zdarza się często, raz może dwa w roku przez kilka godzin

 

osobiście nie bardzo rozumiem dlaczego praca silnika na luzie przez kilka godzin może być dla niego szkodliwa

Opublikowano

smarowanie na wolnych obrotach silnika nie jest tak skuteczne jak w czasie jazdy. POza tym mam wątpliwości czy silnik pracujący wolno który nie jedzie w ogóle ładuje wystarczająco akumulator (muszę się kogoś zapytać)

Opublikowano

nie musisz nikogo pytać wystarczy sprawdzić miernikiem napięcie na akumulatorze miernikiem (przy uruchomionym silniku) powinno wynosić około 14,4 V

 

Moje auto (focus 1.8 benzyna) przy włączonej przetwornicy do której podłączyłem odbiornik 250W ma napięcie na akumulatorze 14,1V czyli nadal się ładuje

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.