jarrek Opublikowano 2 Listopada 2014 Autor #51 Opublikowano 2 Listopada 2014 Jeszcze nie mam żadnych pomp. Wszystko ma być wraz z kotłem zakupione. Grzejniki będą miały termostaty. Chyba, że chcesz napisać, że do takiego typy instalacji mają być2 pompy do co (jedna na parter, druga na poddasze) oraz 1 do cwu, tak ? A czy do cyrkulacji nie ma być ? Z tego co pamiętam instalator mówił, że zawór 3 albo 4 drogowy będzie instalował.
deredas Opublikowano 2 Listopada 2014 #52 Opublikowano 2 Listopada 2014 Sprzedał 25kw bo go przerósł, kupił 12kw i teraz doradza tak sprzedałem, bo nie mialem pojecia że musi byc dopasowany dokłądnie. Ale czy to jest coś złego ? 2 miesiace temu nie wiedziałem nic na temat spalania doboru kotła itd.. ale przez te 2 miesiace temat zgłębiam cały czas... nie wiem wg ciebie to trzeba piec lat zeby czegoś się nauczyć ?:D przecież to jakiś śmiech na sali... fizyka i chemia jest taka sama w każdej kotłowni... jak ktoś opisał wszystko dokładnie w poradniku na temat spalania węgla i to przeczytasz i zrozumiesz to już to wiesz i możesz stosować.. to nie te czasy gdzie zanim zostało się majstrem trzeba było 2 lata jako taczkowy robić :D Doradza ? Raczej kontruje argumenty innych. Czekam na twarde dane Panowie - bo narazie znowu tylko słowa słowa i jeszcze raz słowa. W tej chwili nie moge powiedzieć ile spala w kg bo sam nie wiem. :) mogę Ci powiedzieć że co 2 dzień wiaderko 15litrowe weglu jest dorzucane... może i śmieszne ale taka prawda :D w tym tygodniu mam nadzieje ze da sie to zapiac do neta i beda jakies wiarygodne dane.... "Ostatnio doradzal temp. 65°C na grzeiniki jako kryterium ekonomiki ogrzewania." coś chyba wyrwane z kontekstu... podeślij link do takiego posta to chętnie przeczytam Jaki sterownik obsłuży moją instalację ? jarrek kup tego SPP i zdaj relację jak to chodzi...będzie przynajmniej czarno na białym jak te sterowniki sobie radzą... :)
makog Opublikowano 2 Listopada 2014 #53 Opublikowano 2 Listopada 2014 Deredas, ale kto powiedzial ze musisz podpiac ecoala do neta zeby wiedziec ile pali na dobe ?? :D widzisz jak twoja wiedza jest jeszcze znikoma :)
wuwok Opublikowano 2 Listopada 2014 #54 Opublikowano 2 Listopada 2014 A ile to kg? na oko to.... https://ekotlownia.pl/sterownik/74 tu masz linka do mojego spalania:) aha góral jestem:) .A tamten piec może też ci spalał tyle?
Robercikus Opublikowano 2 Listopada 2014 #55 Opublikowano 2 Listopada 2014 Jeszcze nie mam żadnych pomp. Wszystko ma być wraz z kotłem zakupione. Grzejniki będą miały termostaty. Chyba, że chcesz napisać, że do takiego typy instalacji mają być2 pompy do co (jedna na parter, druga na poddasze) oraz 1 do cwu, tak ? A czy do cyrkulacji nie ma być ? Z tego co pamiętam instalator mówił, że zawór 3 albo 4 drogowy będzie instalował. Termostaty na grzejnikach, to w mojej ocenie minimum i być powinny. Na grzejniki wystarczy jedna pompka, na podłogówkę druga, na cwu trzecia, jak chcesz cyrkulację, to czwarta i jeszcze jedna, jak chcesz obieg kotłowy zrobić - zawór 4d. Ewentualnie możesz zamiast zaworu 4d, dać wymiennik, który zepnie Ci mały obieg kotłowy - wtedy będzie on otwarty, a reszta zamknięta - jednak tu też wymagana jest pompka, zatem w Twoim układzie potrzebujesz 5 pompek. Sterownik do kotła nie musi być wyszukany, ale im więcej będzie miał opcji, to więcej sam zrobi. Na pewno pompka do cwu musi być zarządzana niezależnie od pompki co, a pod pompką co mogą być wszystkie pozostałe niezwiązane z cwu - czyli trzy: 'mały obieg', 'grzejniki' i 'podłogówka'. Do podłogówki fajnie byłoby dołożyć jakiś niezależny moduł, o ile nie będzie go miał sterownik kotła, coby ta pompka reagowała na podwyższoną temp w małym obiegu - powiedzmy pow 40 stC, ewentualnie gdyby ster kotła miał funkcję niezależnego zarządzania dodatkową pompką, to byłoby ok. Namawiam jednak na ten wymiennik - nie jest to wcale droga sprawa, a obieg otwarty na kotle jest o wiele bezpieczniejszy - poleganie na prawach fizyki jest pewniejsze od polegania na jakichś zaworach bezpieczeństwa. Ponadto część producentów wyraźnie pisze w instrukcjach kotłów, że zainstalowanie kotła w obiegu zamkniętym spowoduje utratę gwarancji - tak ja mam u siebie i wielu tak ma. Sprawdź to :-) ale zrobisz ja będziesz uważał.
energotop Opublikowano 2 Listopada 2014 #56 Opublikowano 2 Listopada 2014 Kolego Deredas masz takie same narzędzie jak my więc licz a mi się już nie chcę prowadzić jałowej dyskusji z Tobą ;). Przepraszam Jarrek za zasmiecenie watku. Jedna do CO, jedna do podłogowki, CWU jedna i cyrkulacja jedna. Możesz też podpiąć CWU pod pompę CO ale wtedy będziesz miał CWU równe CO ale mozesz tak mieć załatwionà temp powrotu i stabilniejsza pracę kotła
Gość Visitor1230 Opublikowano 2 Listopada 2014 #57 Opublikowano 2 Listopada 2014 "Ostatnio doradzal temp. 65°C na grzeiniki jako kryterium ekonomiki ogrzewania." coś chyba wyrwane z kontekstu... podeślij link do takiego posta to chętnie przeczytam https://forum.info-ogrzewanie.pl/topic/17940-heitz-eko-junior-10kw/page-7 Post 129
Pieklorz Opublikowano 2 Listopada 2014 #58 Opublikowano 2 Listopada 2014 Kilka osób opinie już wyraziło kolega z ciepłomierzem też mierzył -jemu na jego instalacji spp pracuje z wyższymi sprawnościami jak dobrze dobrane grupowe. Jeden producent sterownika automat nazywa adaptacyjny, drugi pid, trzeci fl a czwarty pid+fl itd. Grunt,że dany sterownik zmienia podawanie i nadmuch na podstawie swojego algorytmu. 1.w coali masz opcję wpisania czasu pracy podajnika 2.masz też opcję korekty nadmuchu, aby było można spalić dany opał, co już koledzy tłumaczyli, tacy, co nieco dłużej z tym sterownikiem pracują Ręcznie w tym automacie musisz też ustawić podtrzymanie czyli: 3. Czas pracy podajnika[sek] 4. Czas postoju podajnika [min] 5. Czas krótkiej przerwy [sek] 6. Ilość powtórzeń 7. Moc dmuchawy Zatem masz do zmiany w automacie 7parametrów, powiedzmy,że dla normlanego opału pierwszych dwóch nie zmieniasz, ale podtrzymanie przy zmianach paliw korygować pewnie będziesz. W grupowym 1.min moc kotła np. 8kW 2. do tej min mocy dobierasz nadmuch, np. dla jakiejś z EBM 36W 39%dmuchania 3. max. moc kotła, np. 12kW 4. do tego nadmuch np. 43% plus 5. Czas pracy podajnika[sek] 6. Czas postoju podajnika [min] 7. Czas krótkiej przerwy [sek] 8. Ilość powtórzeń 9. Moc dmuchawy i to w oficjalnym sofcie, bo w testowym, nowszym masz opcję zmiany podań w grupie.... automat z ciągłym nadmuchem i zmianą podawania może przeciągać nastawę o 5st.C grupowe pomijając priorytet dokończenia grupy o 1st.C Co do SPP, producent/instalator/kumaty user ma: 1. Czas podawania dla 100%mocy np. 8sekund 2. Czas przerwy dla 100%mocy np.48sekund 3. Moc dmuchawy w biegach np. dla takiej 36W 28bieg (rozruch jest az ustawianą wartością przez producenta kotła ze względu na typ silnika dmuchawy, dla dmuchaw 75-80W wartość 2, dla dmuchaw 34-40W wartość 4, pomijam zatem, bo tego nie zmieniamy) 4. Przepalanie np. 45minut i to jest koniec Tyle do pracy automatycznej wystarcza. Aż 4 rzeczy, aby poprawnie chodził w tzw pidzie Ja ustawiam to pod węgle kamienne 22-26MJ, czyli od Jaretu, przez retopal po Jaret-Plus i max. pieklorza z piekar - z tym sobie poradzi bez zabaw w korekty Jak ktoś chce się bawić i np. ma brucera czy dużą ekoenergię czy rynnę, to można załączyć opcję tło, aby te palniki tak nie kopciły, dojdzie zatem 5-typarametr do ustawienia, ustawia się to tak, aby na palniku była świeczka, ale aby nie dmuchał na tyle mocno,że wystarcza to do grzania ani na tyle słabo, aby palnik zaczął kopcić. Dla zaawansowanych czy zalogowanych na forum producenta userów dochodzi nie opisane menu serwisowe, tzw menu PID-a, gdzie moge dobrać "prędkośc" i "głębokośc" reakcji - w praktyce na ile przez zadaną ma o daną wartość zwalniać. Stabilny odbiór ciepła, ciepło na zewnątrz P na wartość 1, wówczas wcześniej i mocniej przez zadaną zwolni, dłużej będzie osiągał temp. domyślnie u producenta jest kompromisowe 2 a jak masz termostat pokojowy i chcesz mocniejszych zmian, to robisz na wartość 3 i tyle wiedzy wystarcza. Wówczas pod zadaną idzie mocniej. Tego jednak nikt nie musi zmieniać, to moga zmieniac osoby doświadczone szukające przysłowiowych gramów. w skrócie SPP działa nieco inaczej od reszty tzw automatów np. Jak masz 8sek podawanie i 40sek pauza rzeczywista (po odjęciu czasu podawania) dla 100%mocy a także dajmy na to dmuchawę ustawioną na 28bieg, to przy 100%mocy, jeżeli tak wyliczy sterownik dmucha ciągle z biegiem 28 i podaje co 40sekund jak by Ci wyliczył 50%mocy, to tak obrazowo pauzę rozciągnie na 80sekund i dmuchnie 2razy z siłą 28biegu po 20sekund..... przepalanie natomiast zastępuje parametry podtrzymania i jest to jeden parametr, dajesz np. 45minut, wówczas co ten czas przez 1minutę jest tzw. cykl pracy
wuwok Opublikowano 2 Listopada 2014 #59 Opublikowano 2 Listopada 2014 I jeśli pompka od cyrkulacji cwu będzie ci chodziła non stop to będzie ci wychładzała bojler. [więcej będzie paliło]Czyli dobrze jakby jakieś sterowanie tego było.
jarrek Opublikowano 2 Listopada 2014 Autor #60 Opublikowano 2 Listopada 2014 Ewentualnie możesz zamiast zaworu 4d, dać wymiennik, który zepnie Ci mały obieg kotłowy - wtedy będzie on otwarty, a reszta zamknięta - jednak tu też wymagana jest pompka, zatem w Twoim układzie potrzebujesz 5 pompek. Na pewno pompka do cwu musi być zarządzana niezależnie od pompki co, a pod pompką co mogą być wszystkie pozostałe niezwiązane z cwu - czyli trzy: 'mały obieg', 'grzejniki' i 'podłogówka'. OK. W takim razie rozumiem, że najbezpieczniejsze wyjście to mały obieg kotłowy z wymiennikiem - i tu jedna pompka. Jedna pompka do cwu, jedna do cyrkulacji i chyba też jedna do podłogówki i grzejników. Piszę, że chyba też jedna do podłogówki i grzejników bo jak widać na foto i podłogówkę i grzejniki mam na jednej listwie ( na listwie powrót jest termostat, który jest z podłogówki) Dobrze rozumuję ? To pierwsza kwestia. Druga kwestia to, czy mogę w takim razie pod sterownik np. SPP podłaczyć pod jedno wyjście pompkę od cwu a pod drugie resztę pomp ? @derdas. Nie wiem czy kupię SPP. Właśnie dlatego pytam tu zawczasu, żeby nie kupić w ciemno a później wylewać żale na forum.
jarrek Opublikowano 2 Listopada 2014 Autor #61 Opublikowano 2 Listopada 2014 I jeśli pompka od cyrkulacji cwu będzie ci chodziła non stop to będzie ci wychładzała bojler. [więcej będzie paliło]Czyli dobrze jakby jakieś sterowanie tego było. I o takie proste przekazy mnie chodzi, chwała Ci za to :) . To tera tak: - w tym przypadku muszę mieć sterownik, który obsłuży 3 pompy? (jedna do cwu, jedna do cyrkulacji i spiętę pod jedno wyjście sterownika pompy od co i obiegu kotłowego). Tak ?
wuwok Opublikowano 2 Listopada 2014 #62 Opublikowano 2 Listopada 2014 Do Spp podłączysz 2 pompki . CO i CWU Odnośnie cyrkulacji to jeśli chodzicie do łazienek o podobnych porach to sterownik rozwiąże problem. U mnie nie zdał egzaminu ,rożne pory dnia,każdy domownik ma inne przyzwyczajenia i generalnie sam szukam rozwiązania na "czujnik ruchu". To jest najbardziej sensowne dla mnie..
deredas Opublikowano 2 Listopada 2014 #63 Opublikowano 2 Listopada 2014 Deredas, ale kto powiedzial ze musisz podpiac ecoala do neta zeby wiedziec ile pali na dobe ?? :D widzisz jak twoja wiedza jest jeszcze znikoma :) Hehe makog czy Ty mnie masz za idiote?:D Czy uważasz że ja kupiłem automat po to żeby teraz siedzieć w kotłowni i zliczać kilogramy ?:D hehe jeśli tak uważasz to dobry jesteś... widzisz jeszcze jak znikome są Twoje możliwości w odkryciu rozumowania innych ludzi :) @wuwok jak chcesz porównać spalanie w moim domu do swojego ? u mnie masz tak dom ma pole 8m na 12m. dom jest pietrowy. na pietrze nie ma grzejników, brak ocieplenia dachu - same deski i papa i blacha,piętro oddzielone od parteru zasłonką, strop niedocieplony, ocieplone sciany zewnętrzne 20cm grafit, stare okna dwuszybowe... ogolnie grzeje 100 metrow na dole ale przez strop leci na górę... temperatura jaką utrzymuję w domu to 24 stopnie ze wzgledu na dzieci... jak podlacze to pod neta to wtedy zobaczymy moje statystyki... po tych twoich to ja widze ze masz male spalanie... Kolego Deredas masz takie same narzędzie no to samo co do makoga...ja nie po to kupiłem automat żeby teraz coś zliczać w kotłowni.. skąd wam takie pomysły do głowy przychodzą ? cały czas piszę że dyskusja jest jałowa bo nie podajesz konkretnych danych tylko ciągle słowa i słowa. ,miałeś podać te dane które pokazują mniejsze spalanie... @Vistior ten link i cytat https://forum.info-ogrzewanie.pl/topic/17940-heitz-eko-junior-10kw/page-7 jak jestesmy już przy spalaniu to wg mnie warto mieć termostat pokojowy który będzie włączał/wyłączał pompę CO przy zadanej temperaturze. Oraz warto puszczać na grzejniki wodę o temp. 65 stopni lub więcej.... zauważyłem u siebie że gdy puszczam wodę o takiej temp. na na cały dom to szybciej dom się nagrzewa (rzecz oczywista)... szybciej dom się nagrzeje to termostat wył. pompę CO a piec będzie chodził w stanie podtrzymania.. podpisuje się pod nimi własną krwią :) sprawdzone i przetestowane na własnej skórze... a wytłumaczenie jest proste. Grzejnik ma swoja moc nominalna przy określonej temp. zasialania. Jak Ty mi proponujesz zasilać grzejniki wodą o temp. 50 stopni to dzięki wielkie ale nie skorzystam. Moc grzejników dobierana jest do pomieszczeń przy założeniu że będą one generowały daną moc. Ja na swoje 100 metrów mam 7 grzejników. Każdy grzejnik ma 10 żeberek. 1 żeberko 0,3 litra. Gdybym się cb posłuchał to by każdy grzejnik grzał z mniejszą mocą i przez to aby dostarczyć takiej samej energii musiałby grzać dłużej. To jest proste. Poza tym wygodniejsze jest też bo jak ktoś zużyje wodę w CWU to ogrzanie ponowne zbiornika spowoduje spadek temp wody co z 65 na przykład na 55 a nie z 55 na 45. I kolejna sprawa to jest kwestia ochrony powrotu. Poza tym Robert też tak trzyma wysoko temp. i to jest bdb wg mnie. Co do argumentu że wiecej trzeba spalić żeby uzyskać 65 na piecu... nagrzewamy piec tylko raz a potem utrzymuje temp. na piecu w okreslonej delcie...dogrzanie z 52 do 55 czy z 62 do 65 będzie wymagało dostarczenia takiej samej energii... @Pieklorz śmiesznie to porównałeś bo napisałeś że w ecoalu muszę Ręcznie w tym automacie musisz też ustawić podtrzymanie czyli: 3. Czas pracy podajnika[sek] 4. Czas postoju podajnika [min] 5. Czas krótkiej przerwy [sek] 6. Ilość powtórzeń 7. Moc dmuchawy co nie jest prawdą bo nic nie musisz... ja nic nie zmieniałem i chodzi...ale to nie o to chodzi...producent sam podaje tam wartości domyślne... i teraz w SPP producent też podaje warrtości domyślne Podawanie 3/25;- Dmuchawa Obroty:30, rozruch:4, tło 14; i tutaj jakoś nie piszesz że musisz zmienić nastawy... :D nie znam sterownik SPP dokładnie ale z tego co teraz spojrzałem nastaw masz dokładnie tyle samo... tylko Ty sobie w jednym przypadku przyjąłeś że trzeba coś zmieniać a w drugim przypadku że nie trzeba... co oczywiście jest nie prawdą... dołóż jeszcze te powyżej parametry które w SPP musisz ustawić i bedziesz miał tyle samo parametrów...:)
janklos12 Opublikowano 2 Listopada 2014 #64 Opublikowano 2 Listopada 2014 jarecki tak fajnie opisał te wszystkie parametry do ustawienia w ecoalu że jak byłbym przed zakupem to bym się poważnie zastanowił :D ja nadal jednak będe twierdził że ecoal to dobry ster dla nowicjusza jakim ja byłem a parametry podtrzymania można spokojnie zostawić fabryczne
wuwok Opublikowano 2 Listopada 2014 #65 Opublikowano 2 Listopada 2014 Jaką masz różnicę miedzy tamtym a tym piecem w spalaniu ilości węgla? Ecoal jest bardzo dobry dla laika z tym że są inne też dobre sterowniki. Uważam że teraz maksimum wyciskam z opału :) . Dobry wymiennik mam i sterownik umiejący w sposób prosty lecz skuteczny spalić każdy opał.
deredas Opublikowano 2 Listopada 2014 #66 Opublikowano 2 Listopada 2014 janklos podaj proszę linka :)
janklos12 Opublikowano 2 Listopada 2014 #67 Opublikowano 2 Listopada 2014 jest w każdym moim poście na dole w info o instalacji, domu.. ster mam często nie dostepny gdyż jak jest zanik prądu to nie ma kto wbić pin do internetu
deredas Opublikowano 2 Listopada 2014 #68 Opublikowano 2 Listopada 2014 "jarecki tak fajnie opisał te wszystkie parametry do ustawienia w ecoalu" podaj linki do tego opisu....
janklos12 Opublikowano 2 Listopada 2014 #69 Opublikowano 2 Listopada 2014 https://forum.info-ogrzewanie.pl/topic/18171-jaki-kocio%C5%82-do-nowego-domu-130m2/page-3?do=findComment&comment=194391 Jarecki79 z muratora to Pieklorz na tym forum
Robercikus Opublikowano 2 Listopada 2014 #70 Opublikowano 2 Listopada 2014 OK. W takim razie rozumiem, że najbezpieczniejsze wyjście to mały obieg kotłowy z wymiennikiem - i tu jedna pompka. Jedna pompka do cwu, jedna do cyrkulacji i chyba też jedna do podłogówki i grzejników. Piszę, że chyba też jedna do podłogówki i grzejników bo jak widać na foto i podłogówkę i grzejniki mam na jednej listwie ( na listwie powrót jest termostat, który jest z podłogówki) Dobrze rozumuję ? To pierwsza kwestia. Druga kwestia to, czy mogę w takim razie pod sterownik np. SPP podłaczyć pod jedno wyjście pompkę od cwu a pod drugie resztę pomp ? Jeżeli masz problem z przeciągnięciem rurek na strych i wywaleniem zbiornika wyrównawczego wysoko, to mały obieg plus wymiennik jest rozwiązaniem chyba najbardziej optymalnym. Co do pompek i ich podpinania, to lepiej gdy masz oddzielny obieg i zawór mieszający dla podłogówki, ale rozwiązanie z termostatem też powinno działać, szczególnie, jak to małe powierzchnie. Wobec tego powinny wystarczyć cztery pompki - mały obieg, grzejniki + podłogówka, cwu i cyrkulacja, ale ta wychładza wodę w zasobniku i zwiększa zużycie opału - taka wygoda, ale kosztowna. Pompki do ogrzewania podpinasz pod jedno gniazdo sterownika, a pompkę do cwu pod drugie - najlepiej to rozdzielić. Jak będzie wymiennik, to już on zapewni stabilną pracę kotła. Pamiętać trzeba, że mały obieg należy poprowadzić grubszymi rurami, np calówkami, to będzie szansa, że ruszą grawitacyjnie i w razie przerw w dostawach prądu instalacja nie będzie zamierać.
Gość Visitor1230 Opublikowano 2 Listopada 2014 #71 Opublikowano 2 Listopada 2014 Hehe makog czy Ty mnie masz za idiote? :D Czy uważasz że ja kupiłem automat po to żeby teraz siedzieć w kotłowni i zliczać kilogramy ? :D hehe jeśli tak uważasz to dobry jesteś... widzisz jeszcze jak znikome są Twoje możliwości w odkryciu rozumowania innych ludzi :) Deredas jestes swietny. Szkoda slow. Spalanie kolegi deredesa to jakas straszna tajemnica. . Grzejnik ma swoja moc nominalna przy określonej temp. zasialania. Zgadza sie. Ten grzejnik ma byc obliczony dla danego pomieszczenia, jego zapotrzebowania maksymalnego. I jezeli to wystapi grzejnik ma byc zasilony temp. 65°C. W innych przypadkach jest to zbedne! Jak Ty mi proponujesz zasilać grzejniki wodą o temp. 50 stopni to dzięki wielkie ale nie skorzystam. Moc grzejników dobierana jest do pomieszczeń przy założeniu że będą one generowały daną moc. W tej chwili Kolego zasilam grzejniki woda o temp. 28 do 29 °C przez wiekszosc dnia To tzw obnizenie temp. za zaworem w przypadku dogrzania pokojowki.. Tzn., ze grzejniki sa chlodne. Trzy do czterech razy dziennie mieszac podnosi temp CO do zadanej przez pogodowke ( 43 do 45 °C)dostajac sygnal od sterownika pokojowego. Pompka obiegu CO dziala non stop. Gdybym zastosowal twoja zasade wypuscilbym przez komin o wiele wiecej. A kociol pracuje caly czas na swoich 72 do 75 stopni uzupelniajac tylko straty ciepla jakie sa powolnie odnierane z kotla. Temperature powrotu mam w zaleznosci od odbioru 45 do 60 prawie stopni. Tempoeratury w pomieszczeniach maja byc w miare stale. Mury w miare stale wygrzane i staly minimalny( potrzebny) obior ciepla z kotla. A nie dogrzewanie schladzanie s.ranie takie w banie i pompek wylaczanie. Wtedy jest naj e ko no miczniej kolego sympatyczny.
makog Opublikowano 2 Listopada 2014 #72 Opublikowano 2 Listopada 2014 deredsa a ciebi co 230V popiescilo przy montazu tego kotla ze chcesz zliczac klikgramy ?? myslisz ze wszystkie rozumy pozjadales a nie raczyles nawet instrukcji sterownika poczytac, masz tam podanyw sterowniku czas pracy podajnika, moze wlacz myslenie nastepnym razem niz cos napiszesz, bo ja jesli cos juz pisze to jestem tego pewien na 100 %
Pieklorz Opublikowano 2 Listopada 2014 #73 Opublikowano 2 Listopada 2014 jarecki tak fajnie opisał te wszystkie parametry do ustawienia w ecoalu że jak byłbym przed zakupem to bym się poważnie zastanowił :D ja nadal jednak będe twierdził że ecoal to dobry ster dla nowicjusza jakim ja byłem a parametry podtrzymania można spokojnie zostawić fabryczne janklos, napisałem tylko co masz dostępne do zmian, że nie zawsze musisz ruszać, to inny temat, Nie twierdzę też,że to zły sterownik, bo tak nie jest. Jak innym gaśnie na danym węglu, to podtrzymanie zmieniają, zresztą wydaje mi się,że to wiesz. Na jednym węglu możesz dać podtrzymanie co 120minut a inny z takim zgaśnie i trzeba dać np. 45minut. Deredas, dobry chłopie jesteś, ja pracowałem na bruli i pozostałych sterownikach a Tobie jak zwykle się wydaje, bo rysunek to i to, bo instrukcja to i tamto... jak się Tobie pisze jak jest w realu, to kwadratowych jaj szukasz. Współczuję Twojemu sprzedawcy, jak przez przypadek kupisz wesołą, dowali mrozu -30st.C i nie daj Bóg będziesz musiał przez 4-5dni popracować na 10-12kW...
Pieklorz Opublikowano 2 Listopada 2014 #74 Opublikowano 2 Listopada 2014 I o takie proste przekazy mnie chodzi, chwała Ci za to :) . To tera tak: - w tym przypadku muszę mieć sterownik, który obsłuży 3 pompy? (jedna do cwu, jedna do cyrkulacji i spiętę pod jedno wyjście sterownika pompy od co i obiegu kotłowego). Tak ? Wspominałeś,że masz mieć zawór mieszający, jak ma być on z siłownikiem, to musisz wiedzieć,że zarówno Bruli jak też SPP siłownika zaworu mieszającego nie obsługują. Co do cyrkulacji, pompę cyrkulacyjną (lub podłogową lub mieszającą, zależy co wybierzesz w menu sterownika) możesz obsłużyć z poziomu Bruli. Pompę cyrkulacyjną tj. jej załączanie można załatwić na różne sposoby, ciekawym rozwiązaniem jest jej załączanie wraz z zapalaniem światła w łazience. Można ją także wpiąć w taki programator z marketu za pewnie jakieś 40-50zł, tam ustawiasz czas pracy i godziny, w których to ma działać. Coś takiego:
deredas Opublikowano 2 Listopada 2014 #75 Opublikowano 2 Listopada 2014 eredsa a ciebi co 230V popiescilo przy montazu tego kotla ze chcesz zliczac klikgramy ?? no jak na wiaderka Ci zliczyłem to miałeś jakieś problemy :D to stwierdziłem że lepiej w SI żeby każdy mógł ocenić :D raczej mam wrażenie jak ty bys wszystkie rozumy pozjadał... nie mogłeś być pewien tego co ja myśle i w jaki sposób myśle wiec po co coś tam pisałeś na moj termat ? @visitor no a umnie nie jest to zbędne bo tak jak ci opisalem mam male grzejniki... a dla mnie komfort cieplny jest istotny.... ". A nie dogrzewanie schladzanie s.ranie takie w banie i pompek wylaczanie. Wtedy jest naj e ko no miczniej kolego sympatyczny." nie jest to prawdą... nie każdy dom jest typu 1,5 litrowego czy 7 litrowego... wyobraź sobie dom ktory można by zobrazować jako halę 200metrow kwadratowych z 4 pokojami a reszta to jedno wielkie pomieszczenie... grzałbyś całą halle czy tylko te 4 pokoje ? nie które domy maja bardzo paskudny rozkład - np. salon, hol, klatka schodowa, wejscie do domu to jedno wielkie pomieszczenie gdzie ruchy powietrza sa bardzo duze i utrzymanie tam stalej temp. np. 21 jest nieopłacalne... sprawdziłem to na własnej skórze "kupisz wesołą, dowali mrozu -30st.C i nie daj Bóg będziesz musiał przez 4-5dni popracować na 10-12kW..." normalnie jak bym czytał http://czysteogrzewanie.pl/zakupy/co-za-duzo-to-niezdrowo-dobor-mocy-kotla-weglowego/ Ostatnio były ciepłe zimy, a jak przyjdzie porządny mróz to co pan zrobisz? Tak wygląda żerowanie na niepewności klienta. Niepewność zawsze będzie, bo nikt nie chce zmarznąć zimą i to jest normalne. Sęk w tym, by wyleczyć ją jak najdokładniejszym bilansem cieplnym budynku, a nie wielgachnym zapasem mocy, bo to będzie o wiele droższe i bardziej bolesne. Jak przyjdzie duży mróz to ubiorę polar... włącze przenosny piec olejowy i po problemie... sęk w tym że takie mrozy to moge byc tydzien dwa i koniec... raz na 5 lat... wczesniej ten kociol wymienie niż taką zimę trafię... :) bruli nie ma tego algorytmu automatycznego chyba prawda ? ale mniejsza z tym czy ma czy nie...ja za soba mam sterownik titanic.. nie bylem z niego zadowolony zmienilem na ecoala..nie bede zadowolony z ecoala to juz wtedy tylko gaz...ja tam nie mam problemu z przyznaniem sie do bledu... jesli sie okaze ze ten ecoal po całym sezonie mnie nie zadowoli to napiszę o tym...mozesz byc pewny...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.