Gość berthold61 Opublikowano 18 Lutego 2017 #276 Opublikowano 18 Lutego 2017 wylot mam z tak chyba na oko 1/3 licząc od tyłu tam jest pierwsza półka , stałopalność to mam na myśli dokładać węgla kiedy jest taka potrzeba , płyty mogę tam dawać grube bo kocioł 20kw a mnie teraz po dociepleniu potrzeba max 8kw chciałem dodać przekrój ale mi to nie wychodzi ale to ten kocioł http://www.zygmarbis.pl/produkt.php?id=219
drewniak Opublikowano 18 Lutego 2017 #277 Opublikowano 18 Lutego 2017 No to tylko wkombinować płytę ognioodporną, postawić ją np na cegła szamotowych w jakieś rowki a górę jakoś zablokować. Chyba najprościej to zamówić w firmie Wera i niech zamontują. Tylko czy będzie można wrócić do wersji pierwotnej , jakby co.A czy zdajesz sobie sprawę, że w zaleźności od rodzaju węgla będziesz biegał do kotłowni rusztować. Przy gs chyba rusztować nie trzeba. Dla mnie stałopalność to ile będzie się palić bez obsługi.Co innego jak chcesz palić drewnem to ds dużo lepiej.
Gość berthold61 Opublikowano 18 Lutego 2017 #278 Opublikowano 18 Lutego 2017 Nie drewnem nie będę palił bo to chyba niespecjalnie opłacalne , raczej węgiel Marcel lub Bielszowice ,mocne , płyty-kształtki będę robił z Korund z worka sklejony Górkalem 70F za radą kolegi adam mk , najpierw zrobię dokładny wzór ze styropianu potem forma , myślę że to jakoś opanuję , w moim piecu narazie nie trzeba rusztować działa bezbłednie ale ze względu na to że mam ogrzewanie podłogowe to lepiej by było jak by non stop był ogień no a z drugiej strony tak jak teraz też nie jest źle bo wiaderko węgla wystarczy na 8-10 godz ,wygrzeje dobrze podłogówkę i do następnego dnia do np godz 11-tej w domu jeszcze 21-22 st jest , pod dociepleniuu domuu okazało się że 2 letni piec jest 3 razy za duży mocowo , więc można poszaleć i dowalić mu płyt aby go okiełznać , jak się uda będzie ok jak nie to wracam do stanu pierwotnego tylko zamiast obecnych 8 szamotów *** jeszcze z kilka
Marian998 Opublikowano 18 Lutego 2017 #279 Opublikowano 18 Lutego 2017 Może jakieś foto wstaw. Biały dym ? to przy ujemnych temp może być para wodna. Przy dodatnich nic nie powinno widać . Jakie wymiary ma ten palnik - kanał wewnątrz i na jakiej długości ? Nie powstrzymałem się i obejrzałem jeszcze raz ten filmik, ogladałem go ok 1.5 roku temu, i poprostu boki można zrywać jakie banialuki ten facet opowiada. Ta płyta to ordynarna przeóbka kotła gs na ds. Jak rozumiem ,palnik to kanał z jednej strony z płyty betonowej a zdrugiej płaszcz wodny kotła . Jak spaliny z jednej strony sie rogrzewają to z drugiej chłodzą. To byle jaki dolniak z palnikiem szamotowym z obu stron jest lepszy. W mojej przeróbce gaz spala się prawie na 50 cm długości w całkowitej osłonie szamotowej z dodatkiem pw. Opowiada , że kamienie w węglu spalają się na biały proszek, to co Wy na to z mpm ds jak macie problemy z zakamienionym węglem ? Juz odpowiadam. Wym. komory palnika szerokosc 38cm, głębokość 6cm, długość palnika (wys) ok. 50cm. Wlot do palnika wys.-7cm szer.-22cm. Dodam że palę drewnem. Dzisiaj wyłożyłem ruszt cegłą szamotową i zostawiłem tylko otwarty pod palnikiem i uchyliłem dzrzwiczki od popielnika to wchodził mi piec na obroty bardzo powoli ale dymek wyglądał na bielszy a temp. na zew. 1C°, więc teoretycznie nie powinno go być widać wcale. Co doradzacie? Czy zrobić odlew z jakiegoś konkretnego mat. przewodzacego ciepło i odizolowac tylną ścianę płaszcza w celu utrzymania wższej temp. w palniku, czy co tu wykombinować. Nie chcę mieć uchylonych drzwiczek w popielniku bo jak wyjadę z domu a zrobiłoby sie wietrznie to moze mi rozbujac piec pow. 100C°.
Gość berthold61 Opublikowano 19 Lutego 2017 #280 Opublikowano 19 Lutego 2017 płyty-kształtki będę robił z Korund z worka sklejony Górkalem 70F za radą kolegi adam mk , aby zapanować nad piecem to miarkownik powinien załatwić sprawę
drewniak Opublikowano 19 Lutego 2017 #281 Opublikowano 19 Lutego 2017 Zmniejsz wlot do palnika tak na 4x22, za palnikiem ruszt zasłonięty, ewentualnie 1 -2cm2 na pw. PP podawaj nad rusztem a nie z popielnika i troche można przez drzwiczki zasypowe. Ruszt moźna zasłonić człkiem szamotem lub blachą. Przed wlotem do palnika koniecznie zasłoń ruszt blachą tak na 1/4 lub 1/3 rusztu. W mglistą pogodę biała para może być widoczna i przy plusowe temp. Ja palmik mam 18x6 zmniejszający się po12 cm do 3x18.
Marian998 Opublikowano 19 Lutego 2017 #282 Opublikowano 19 Lutego 2017 A 4x22 nie będzie za mały, czy zapewni to dobry ciąg? Całego rusztu nie chcę przykrywać bo nie mogę pogrzebaczem go przeczyścić. Wychodzi na to że mam za duży palnik i muszę go zmniejszyć. Powiedz jak czyścisz taki palnik i czy w ogóle go czyścisz bo zwężenie go na trzy cm. to chyba bardzo mało. A tylną ścianę masz czymś palnika masz wyłożoną jakimś szamotem czy bezp. płaszcz wodny.
drewniak Opublikowano 19 Lutego 2017 #283 Opublikowano 19 Lutego 2017 Tam nic nie trzeba czyścić, tam wszystko wyrywa w górę. Na ruszcie może być dużo popiołu i pali się jeszcze lepiej. Musisz poeksperymentować, nikt Ci gotowej recepty nie da. W kanale -palniku dobrze mieć płaszcz wodny osłonięty izolacją ale u Ciebie jest mało miejsca, chyba, że znajdziesz płytę 1-2 cm grubości. Ja to mam całkowicie inną konstrukcję. Z uwagi , že kocioł mam długi to palnik mam poziomy na 30 cm i nic tam nie czyszczę.
Marian998 Opublikowano 19 Lutego 2017 #284 Opublikowano 19 Lutego 2017 panowie czy beton BOS 150 będzie się nadawał,i czy wystarczy worek 25kg., a może musi być coś z domieszką jakiegoś specjalnego materiału. Zamierzam zbudować palnik tak jak post #36 tylko ze ściankami gr.4cm o wymiarach: szer. 20cm., gł. 7 cm, długość na jakiej dopalają się spaliny 44 cm. i teraz zastanawiam się jakiej wysokości zrobić wlot do palnika czy 4cm, czy 8cm, niektórzy wcześniej proponowali 14cm, bo szerokość ędzie wynosiła 20cm
Gość berthold61 Opublikowano 20 Lutego 2017 #285 Opublikowano 20 Lutego 2017 nie wiem co to za kruszywo w tej mieszance ten, bos , wydaje się że temperaturowo dało by radę ale czy wytrzyma mechanicznie tego nie wiadomo , ja będę robił z cementu górkal 70 a kruszywo zastosuję z kurund bo to chyba trwalsze i twarde jak diabli , służy to jako ścierniwo więc mechanicznie nie do ruszenia , pomysł adama mk a on wie co mówi , największy problem właśnie z tym palnikiem jakiej wielkości x szerokości x wysokości , najpierw chcę zrobić szablony ze styropianu gr 5 cm a potem wg tego dopiero formy bo sporo tego , tył duża płyta potem boki też dosyć duże no i góra a wszystko muusi być dobrze spasowane bo kątówka już tego nie ruszy raczej dodam że mgę poszaleć z zabudową bo kocioł mam przewymiarowany o co najmniej raz , po dociepleniu domu
sambor Opublikowano 20 Lutego 2017 #286 Opublikowano 20 Lutego 2017 W betonie BOS150 lepiszczem (spoiwem) jest cement Górkal 70, a kruszywo może być różne albo szamotowe, albo szamotowo korundowe. Na odlewy domowej produkcji to wystarcza. 1 worek daje ok 8-9 litrów betonu - trzeba policzyć objętość odlewu, dodać z 10% zapasu i tyle kupować suchego.
Gość berthold61 Opublikowano 20 Lutego 2017 #287 Opublikowano 20 Lutego 2017 Czyli mówisz nie ma się co napinać na tej pomysł z kurund o raz górkal , wystarczy BOS 150 , to może i łatwiejsze
Marian998 Opublikowano 20 Lutego 2017 #289 Opublikowano 20 Lutego 2017 sambor powiedz mi czy jest sens przerabiać mój palnik z szamotu który ma grubość 8cm. zastanawiam się bo u mnie podczas spalania ściana palnika nie nagrzewa się do czerwoności i może nie ma tam takiej temp. jak powinna być. piec.pdf Powiedzcie czy u was też rozpala się cała komora zasypowa (chodzi mi o osoby które palą drewnem), bo u mnie tak jest. Czym to może być spowodowane?
drewniak Opublikowano 20 Lutego 2017 #290 Opublikowano 20 Lutego 2017 Może dużo PP puszczasz przez klapę załadowczą ?
sambor Opublikowano 20 Lutego 2017 #291 Opublikowano 20 Lutego 2017 Ja bym tą ściankę zostawił, tylko lekko zmodyfikował Jaki jest wymiar otworu w tej ściance z szamotu? Z resztą jak gazy mają wprost za palnikiem styczność ze ścianą z metalu , chłodzoną wodą to nigdy się nie dopalą do końca. I dlatego jest niższa temp samej ścianki. Na tej tylnej ściance za palnikiem powinna być cienka warstwa szamotu - 2 warstwy cegły 3cm. Ten kątownik to niby "rura wezyra" lub doprowadzenie PW. Jak rozpala się cała komora to masz jakieś lewe powietrze , lub nieszczelności tej ścianki, ale tym się nie przejmuj.
drewniak Opublikowano 20 Lutego 2017 #292 Opublikowano 20 Lutego 2017 A jaką masz głębokość rusztu w komorze zasypowej ?. Jeśli wiecej jak 25cm i luźno ułożone drewno, nie przykrywające palnika, to przy podawaniu pp tylko przez klape może rozpalać się całość. Najlepiej jak szczapy leźą jedne na drugich . Spróbuj podawać pp przez drzwiczki nad rusztem.
Marian998 Opublikowano 20 Lutego 2017 #293 Opublikowano 20 Lutego 2017 pp podaję przez drzwiczki zasypowe, głębokość komory zasypowej 57cm, a ruszt jest na tym samym poziomie co palnik do SAMBOR ten kontownik nie jest doprowadzeniem pw. otwór wlotowy palnika 22cm x 7cm
drewniak Opublikowano 20 Lutego 2017 #294 Opublikowano 20 Lutego 2017 Takim wielkim kotłem to Ty byś 4 takie domy ogrzał. Jak załadujesz cały kocioł drewnem, może jeszcze drobnym, to w 0,5 godz zagotujesz wodę. Na takim głębokim ruszcie 57 cm nie ma siły, żeby nie zapalił się prawie cały wkład. Uważam, że głębokość komory trzeba zmniejszyć do max 30cm. Ja mam 38 x24 cm i przy 140m2 kocioł na drewnie jest za mocny.
Marian998 Opublikowano 20 Lutego 2017 #295 Opublikowano 20 Lutego 2017 Może i racja, ale przy takich wym. komory zasypowej jak załaduję o 23 to rano o 7 pusto w piecu (fakt że drewno bardzo słabej jakości bo z rozbiórki starej stodoły) i zaczyna się zimno robić (brak ocieplenia ścian i stare okna), więc nie chciałbym zmniejszać komory zasypowej.
drewniak Opublikowano 20 Lutego 2017 #296 Opublikowano 20 Lutego 2017 Paląc takim drewnem , będzie Ci się sszybko spalać. Te podawanie pp nie podoba mi się. Gdyby był wymuszony ciąg to co innego, byłaby namiatka gotła hg ,ale przy naturalnym ciągu podaj pp nad ruszta, spróbuj.
Marian998 Opublikowano 20 Lutego 2017 #297 Opublikowano 20 Lutego 2017 ok. spróbuję, ale w momencie dokładania paliwa będę musiał zamykać miarkownik, żeby mi się nie dymiło. dzięki za podpowiedzi
Gość berthold61 Opublikowano 21 Lutego 2017 #298 Opublikowano 21 Lutego 2017 mam pytanie do drewniaka i sambora bo wasza wiedza jest duużo większa od mojej , czy ten otwór-palnik czyli jego wielkość ma jakieś przełożenie na moc kotła czy to tylko chodzi o cug , bo mój kocioł to defro górniak 20kw ale po dociepleniu okazuje się że zapotrzebowanie na moc domu to 4,5kw w największy mróz a średniodobowe to 2,5kw , traktuję to z przymrużeniem oka ale jest za mocny , więc realizować to wiadomo zmniejszać komorę zasypową tylko nurtuje mnie ta wielkość otworu-palnika czy to też ma wpływ na moc , mam ruszt wodny i teraz czy ten otwór palnika zrobić zaraz od rusztu wodnego czy ciut wyżej , wysokość komory zasypowej to 43 cm jak pamiętam , grubość tej płyty-przegrody planuję po bokach z tyłu 12cm a środek 5 cm tak aby z tyłu było 7cm pustki oraz szerokość 20cm bo cała szerokość paleniska ma 30 cm , ciężko to tak nakreślić , jak zrobię szablony ze styro to porobię zdjęcia
sambor Opublikowano 21 Lutego 2017 #299 Opublikowano 21 Lutego 2017 otwór wlotowy palnika 22cm x 7cm To dla drewna za dużo, wstaw na spód palnika cegłę 3cm , zukosowaną w klin, tak aby była zwężająca się w stronę wylotu dysza.
drewniak Opublikowano 21 Lutego 2017 #300 Opublikowano 21 Lutego 2017 Może być 22x7 i wtedy grubością dolnej płytki możesz regulować faktyczny prześwit. Dobrze dać choć jedną płytkę na tylną ścianę, żeby struga ognia nie uderzała w płaszcz wodny a w tą płytkę. Na łączenie dolnej i tylnej płytki wstaw klin aby płomień łatwiej zawijał do góry.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.