automatyk Opublikowano 22 Września 2013 #51 Opublikowano 22 Września 2013 to nie jest duzy obiekt o czym ty piszesz zobacz o co chodzi o sposób liczenia mocy i co z tego wynika
kiminero Opublikowano 22 Września 2013 #52 Opublikowano 22 Września 2013 ja mam odmienne zdanie ja kocioł od 50 do 400m2 stawiam zawsze 25kW i klienci zawsze są zadowoleni a jaką decyzję podejmiesz to twoja sprawa Jak to nie jest wkładanie kija w mrowisko, to nie wiem co to jest.
automatyk Opublikowano 22 Września 2013 #53 Opublikowano 22 Września 2013 no i co to jest informacja do pytającego ,masz inne zdanie to napisz mu ze proponujesz inny kocioł i niech gość myśli o za i przeciw a wy na mnie, grzebiąc w mrowisku zamiast dać gościowi informację
kiminero Opublikowano 22 Września 2013 #54 Opublikowano 22 Września 2013 Oczywiście nie napiszesz, że klepnąłeś bzdurę, bo postawi to pod znakiem zapytania resztę twoich postów, nawet jeśli w 99% masz rację. Po prostu zwracaj uwagę na to co piszesz. Już ci raz mówiłem, że jak siejesz wiatr, to burze zbierasz.
januszj26 Opublikowano 22 Września 2013 #55 Opublikowano 22 Września 2013 Sposób wyliczenia mocy to zapoznanie się z obiektem ,to proste jak cep .Nie rób z siebie geniusza.
automatyk Opublikowano 22 Września 2013 #56 Opublikowano 22 Września 2013 Oczywiście nie napiszesz, że klepnąłeś bzdurę, bo postawi to pod znakiem zapytania resztę twoich postów, nawet jeśli w 99% masz rację. Po prostu zwracaj uwagę na to co piszesz. Już ci raz mówiłem, że jak siejesz wiatr, to burze zbierasz. kolego masz cos do napisania w tym temacie to napisz pytającemu i tyle a nie się pastwisz próbując mi cos wmówić a chyba nawet nie wiesz co ,a daczego bzdurę ??? bo wy na forum promujecie odpicowane stoliki nocne o mocy 8kW do których trzeba dokłądac co 3 godziny ,palisz w takim masz takiego ???? dlaczego wciskacie taki kit ludziom po co to ,gość wyraźnie napisał że miał problemy z wodą czyli wody zużywa dużo czyli potrzebna mu moc i tyle to konczy temat a wy że bzdura to napisz post poniżej jak ma wygladac ta kotłownia wg twoich wytycznych i poprowadzimy polemikę ale nie wiem czy prowadzić polemikę czy od razu jak wyskoczy że to ty odpowiedziałeś to napisac że to bzdura ???? sam robisz zamęt i nie wiem po co i cały czas się zastanawiam bo nadal nie wyraziłeś swojej opinii w tym temacie do tematu tylko cały czas dymisz do mnie pytam się po co?
automatyk Opublikowano 22 Września 2013 #57 Opublikowano 22 Września 2013 Sposób wyliczenia mocy to zapoznanie się z obiektem ,to proste jak cep .Nie rób z siebie geniusza. odnieś się do tematu czytając go od początku ,czasami żeby cos odpowiedzieć trzeba zaznajomić się z tematem
automatyk Opublikowano 22 Września 2013 #58 Opublikowano 22 Września 2013 no i jaka cisza się zrobiła jak trzeba cos konstruktywnego napisać .....a założyciel tamatu czeka
przemyslaw2ar Opublikowano 22 Września 2013 #59 Opublikowano 22 Września 2013 Ja odpowiedziałem to mnie wyśmiałeś że " z kalkulatorem..." Tak jak napisał Janusz26 aby dobrać właściwie kocioł trzeba zapoznać się z budynkiem i instalacją albowiem jak instalacja będzie skopana to nawet poświęcony przez biskupa kocioł nie pomoże. Wróżyć z fusów nikt raczej tu nie będzie albowiem to zbyt trudna decyzja i musi ją podjąć autor tematu, ma w okolicy dobrego instalatora to niech z jego usług skorzysta a gdyby miał jakieś obiekcje zawsze może zweryfikować swoje swoje obawy pytając na forum Moim zdaniem instalacja powinna być zawsze zaprojektowana (na papierze) i nie wyobrazam sobie sytuacji gdzie podłącza się duży budynek na zbuduj-projektój a już w budynkach administracyjnych to by napewno nie przeszło (podkładka musi być) Pozdrawiam
automatyk Opublikowano 22 Września 2013 #60 Opublikowano 22 Września 2013 kolego zmuszony do przeczytania całego watku pokaz mi miesce gdzie ty jednoznacznie odpowadasz na pytanie i jednocześnie w którym miejsciu cie wyśmiałem bo albo slepy albo zmeczony jestem ,naskoczyliscie na mnie bo nie tak ale jak ma być to już nie odpisaliście albo przynajmniej jak sugerujecie i dlaczego
sambor Opublikowano 22 Września 2013 #61 Opublikowano 22 Września 2013 Autor już w pierwszym poście określił raczej prawidłowo moc kotła - teraz trzeba dobrać producenta a nie dyskutować o lokalach i hotelach. Kocioł na miał to tylko GS z wentylatorem, kocioł na węgiel to nie zależnie czy GS czy Ds tylko z miarkownikiem. Pozdr. PS Kolega automatyk ma prawo być dziś zmęczony - naklepał prawie 70 postów :P
automatyk Opublikowano 22 Września 2013 #62 Opublikowano 22 Września 2013 no już ktoś mi napisał ze spamuje forum ....
sambor Opublikowano 22 Września 2013 #63 Opublikowano 22 Września 2013 Też mi tak się wydaje . Nie gniewaj się, ale twoje opisy co robisz zawodowo przypominają przechwałki dzieci w piaskownicy : a ja mam ....., mój tata to ..... ;) Większość z nas coś robi zawodowo- jeden instalacje, drugi gruchy kijem obija, ale te przechwałki co i gdzie robiłeś to już reklamą trącają. Pozdr.
przemyslaw2ar Opublikowano 22 Września 2013 #64 Opublikowano 22 Września 2013 Nie wiem o co chodzi z tymi pompkami i nawet nie wnikam ale to chyba nie załatwi problemu właściwego doboru kotła. W tym przypadku mamy pewnie problem z kondensacją w wyniku nadmiernie wychłodzonych spalin + nie zapewnienie właściwego ciągu komina (duży komin, niewygrzany i stąd problem z cofaniem powietrza i kondensacją) Jeżeli chodzi o kotły miałowe 25kW to mają one średnią moc eksploatacyjną (w tej mocy uzyskują najlepszą sprawność) 12kW. Cena za miał jaką płacisz odpowiada cenie za 0,75t dobrego węgla więc nie wiem czy warto się babrać z tym miałem Na rynku kotłów w przedziale 12-16kW jest bezliku więc zapewne coś dobierzesz (może nawet sobie małżonka kolor wybrać ;) ) Skoro miejscowy dobry instalator (jak sam to stwierdziłeś) doradza Ci kocioł 14kW kocioł węglowy to chyba wie co mówi i radził bym się jego posłuchać. Oczywiście zanim podejmiesz decyzję warto zrobić OZC choćby poglądowo. Co do cwu. to jej najwyższe zużycie jest w godzinach 6-8 i 18-20 czyli co 12h, na podgrzanie 300l wody o 50* potrzeba ok 15kWh czyli zakładając że nagrzewa się ona 12h potrzeba dostarczyć na jej podgrzanie ok 1,25kW/h co daje że ok 10% mocy efektywnej kotła 12-14kW idzie na podgrzanie cwu. Zapewne trzeba poprawić instalację aby woda nie obrała najmniejszej linii oporu (przez zasobniki) ale z ilością pomp też bym nie przesadzał Pozdrawiam Nie wskazałem konkretnego typu i mocy albowiem nie jestem alfą i omegą jednak podpowiedziałem co trzeba zrobić innymi słowy podałem jakieś informacje z których trzeba wyciągnąć odpowiednie wnioski kolego ja tak robię ,ty tak nie musisz nie musisz tez tego komentować ja nie narzucam a forumowicz ma wybrać co chce, ja tobie nie narzucam ze tak ma być wiec ty korzystając z tego samego prawa nie narzucaj że tak jest źle ponadto tylko raz w zyciu się zgodziłem na mniejszy kocioł dla domu bo klient chciał zaoszczędzić 500zł i miał jak dobrze pamiętam 15kW i do tego zasobnik stojący 200l po roku urytkowania wyposażył łazienkę jedna w duzy hydromasaż a druga w prysznic z bajerami i nagle telefon ze wody ciepłej brakuje a kocioł dmucha i dmucha i nie może 40st osiągnąć skończyło się na szybko na wymianie dmuchawy na wiekszą ogień szedł w komin ale kocioł jakoś to ciągnął wszystko a za poł roku kocioł wyleciał z hukiem na złom po 1,5 roku jestestwa i dlatego tez nigdy w życiu nikt mnie nie namówi na kocioł mniejszy niż 20kW i tyle ja jestem praktykiem a nie mądralą przed karteczką z kalkulatorkiem Być może nie skierowane bezpośrednio do mnie ale jako osoba udzielająca się wcześniej w temacie mogłem poczuć się dotknięty tą wypowiedzią. Kotły 20kW zgoda ale najpierw zobacz jaką mają podaną moc eksploatacyjną a nie znamionową ja dopiero po kontakcie z ICHPW zrozumiałem gdzie tkwi haczyk (a nie wszystkie kotły są na węgiel) I teraz gdyby ktoś nieopatrznie pomylił moc znamionową takiego kotła i kupił sobie DS-a o takiej samej mocy to nie było by najmądrzejszym posunięciem. Kiedyś już wyraziłem swoją opinię że zarówno kocioł jak i instalacja muszą być dobrze dobrane i muszą ze sobą współgrać a dokładanie większych dmuchaw czy pomp nie zawsze skutkuje tym czego byśmy się spodziewali. Złota myśl: "Umiesz liczyć, licz na siebie" Pzdr
automatyk Opublikowano 22 Września 2013 #65 Opublikowano 22 Września 2013 Też mi tak się wydaje . Nie gniewaj się, ale twoje opisy co robisz zawodowo przypominają przechwałki dzieci w piaskownicy : a ja mam ....., mój tata to ..... ;) Większość z nas coś robi zawodowo- jeden instalacje, drugi gruchy kijem obija, ale te przechwałki co i gdzie robiłeś to już reklamą trącają. Pozdr. oki chodziło o sposób liczenia ale jeśli uznałeś to za lokowanie produktu to widać źle trafiłem z wypowiedzią bo nie taki był cel
mperlak Opublikowano 23 Września 2013 Autor #66 Opublikowano 23 Września 2013 strach sie odzywac;) wiec jaki kociol 17kw na wegiel oraz drzewo byscie doradzili? Mial chyba faktycznie slabo juz wychodzi przy tych cenach a brudu i kurzo pelno. Hheh tani i dobry ;)
kiminero Opublikowano 23 Września 2013 #67 Opublikowano 23 Września 2013 Są dwa sposoby na zapewnienie odpowiedniej ilości CWU. Pierwszy polega na wysokowydajnym podgrzewie na bieżąco i "na zawołanie", co wymaga wysokiej mocy kotła, który temu podoła. Drugi sposób polega na zabezpieczeniu odpowiedniej ilości CWU przed okresem dużego rozbioru, na zasadzie dużej pojemności zasobników i tutaj zapas mocy kotła może być mniejszy. Sam wpadłeś na to, że najsensowniej dołożyć drugi zbiornik 140l i masz problem rozwiązany. Niestety nie odpowiedziałeś automatykowi jak ty masz je podpięte, a to ważne pod kątem ewentualnego sterowania procesem ładowania każdego z nich. Jeżeli priorytetem jest ciągły dostęp do tych 280 l ciepłej wody to automatyk ma te swoje 99% racji i potrzebny ci przewymiarowany kocioł (tak na ścisłość to on przewymiarowany będzie tylko wtedy, gdy rozbioru CWU nie będzie) . Mam jednak podejrzenie, że żadnej kuchni z jadłodajnią to ty tam nie masz, więc dla 4-osobowej rodziny i metrażu 140 dobrze kombinujesz z tymi 17 kW węglowy. Będzie nawet zapas po docieplenie murów. Większy kocioł będzie się dusił na małej mocy i znów pojawi się problem częstego czyszczenia. Argument o możliwości utrzymywania 45 st na dużym kotle, "czekającym" na pobór CWU, do mnie nie trafia. To nie kondensat tylko kocioł węglowy, chociaż przy 45 st jest duża szansa na zainicjowanie kondensacji... tej "niefajnej". Jeśli mam doradzać cokolwiek, to mogę tylko powtórzyć to do czego sam chyba doszedłeś i co potwierdził sambor i przemyslaw2ar. Odpuść sobie ten miał i montuj kocioł węglowy. DS bedzie pewnie wygodniejszy, bo nawet jeśli pojedyńczy zasyp nie wystarczy na 10-12 h, to nie ma to aż takiego znaczenia skoro w każdej chwili możesz opału dosypać. W kotle takim praktycznie nie wygaszasz poza czyszczeniem. Wybór konkretnego modelu to już twoja decyzja. Ewentualnie możesz wybrać wstępnie 3-4 modele i poprosić forumowiczów o opinię. Najwięcej o kotle powiedzą ci użytkownicy, a nie "teoretycy z kalkulatorkami"... kimkolwiek oni są. Pozdrawiam wszystkich (automatyka też)
automatyk Opublikowano 23 Września 2013 #68 Opublikowano 23 Września 2013 i zaczyna się konstruktywna rozmowa co mnie cieszy i tez cię pozdrawiam
kiminero Opublikowano 23 Września 2013 #69 Opublikowano 23 Września 2013 strach sie odzywac;) wiec jaki kociol 17kw na wegiel oraz drzewo byscie doradzili? Mial chyba faktycznie slabo juz wychodzi przy tych cenach a brudu i kurzo pelno. Hheh tani i dobry ;) Nie zauważyłem. To czym ty chcesz palić, węglem czy drewnem? W tzw. kotłach uniwersalnych drewnem sensownie palić sie nie da. Ogrzejesz dom ale z niską sprawnością a o 10 h stałego palenia bez dokładania zapomnij. Można się w to bawić gdy własny las za oknem. Inaczej musisz pomyśleć o kotle na drewno lub buforowaniu (najlepiej jedno i drugie).
mperlak Opublikowano 23 Września 2013 Autor #70 Opublikowano 23 Września 2013 tak to u mnie wyglada, przy piecu to mam nadzieje okolo 2000pln wydac ale z tego co czytalem to bedzie ciezko. Propozycje 17kw: SAS UWG 1.5 17 kw GALMET GT KWR OGNIWO S6WC
kiminero Opublikowano 23 Września 2013 #71 Opublikowano 23 Września 2013 Czyli CWU szeregowo, a wężownice równolegle. Można więc oba boilery potraktować jako jeden i sprawa się upraszcza. Wstawiłbym zawór regulacyjny na zbiorczym powrocie boilerów, by wymusić wiekszy przepływ na grzejnikach. Tak samo na powrotach pionów, by je lepiej zbilansować.
mperlak Opublikowano 23 Września 2013 Autor #72 Opublikowano 23 Września 2013 chodzi o cos takiego? a co z propozycja kolegi automatyk, odzielne zasilanie zasobnikow ? I tak bede musial spuszczac wode wiec moge dolozyc te kilka elementow.
kiminero Opublikowano 23 Września 2013 #73 Opublikowano 23 Września 2013 Nie ma się co "rujnować". Wystarczy zawór typu zasuwa jak niżej lub zwykły zawór grzbkowy skośny. Byle nie kulowy. Zasilanie jest oddzielne. Boilery są podpięte pod CO równolegle.
SONY23 Opublikowano 23 Września 2013 #74 Opublikowano 23 Września 2013 Mógłby ktoś uzasadnić dlaczego zawory kulowe nie nadają się do takich zastosowań o jakich np. tu mówimy.
kiminero Opublikowano 23 Września 2013 #75 Opublikowano 23 Września 2013 Wysoka turbulencja powodująca głośny szum przy minimalnym otwarciu zaworu. Mało precyzyjne możliwości regulacji. "Zapiekanie" się kuli. Można się męczyć z kulowym, ale nie widzę powodu.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.