Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Podgrzewacze Solarne Ciśnieniowe I Bezciśnieniowe Opinie


elekdj

Rekomendowane odpowiedzi

Do Gulonek100:

 

Zależy do czego potrzebujesz, ale domyślam się, że do normalnego użytkowania w domku jednorodzinnym. Wtedy zdecydowanie CIŚNIENIOWY. Oczywiście ludzie decydują się na bezciśnieniowe, ale jak dla mnie to one są ok, ale na działkę, czy domek letniskowy.

 

Do bezciśnieniowego z reguły potrzebujesz pompkę, a uwierz mi, woda w tych kolektorach (ciśnieniowych i bezciśnieniowych) bez problemu może się zagotować - pomyśl wtedy co dzieje się z pompką.

 

Pomimo że mieszkam w bloku i kolektor mam na bloku, bez problemu mógłby działać i bezciśnieniowy, ale demontaż rur, na zimę czy wylewanie z nich wody? Dodając porządną pompę wyjdą Cię pewnie podobne koszty co Ciśnieniowego - przy czym tutaj, dodatkowo oszczędzasz bo nie potrzebuje on żadnego prądu.

 

Ciśnieniowego używam już ok 5 lat i żadnych problemów a wygląda to tak:

post-78315-0-07321500-1520089853_thumb.jpg

 

Co do zimy, to jedyna opcja w bloku to ogrzewanie elektryczne, wiec przy samym sezonie letnim jestem na plus. W zimie (jakoś tak od listopada do marca/kwietnia) kolektor stoi pusty. Powinienem go przykrywać, ale przeważnie jest odkryty i jak na razie przez te wszystkie lata nic mi się nie stało. W domkach jednorodzinnych sprawdzi się to pewnie jeszcze lepiej, bo w zimie z reguły ciepła woda jest z centralnego, to i kolektor niepotrzebny. A tak, w lecie nie trzeba specjalnie "palić". Masakra, 30*C na dworze, a trzeba przepalać żeby była ciepła woda...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Ja użytkuje kolektor ciśnieniowy od dwóch sezonów i jestem bardzo zadowolony. Dokładnie taki jak Twój tylko że 100l i 12 rur. Mieszkając w domku jest to super sprawa bo nie trzeba rozpalac w lecie. A samo urządzenie jest tak proste że nie ma tam potrzeby żadnego serwisu. Generalnie nie potrzebuje też prądu... Ja dołożyłem pompę cyrkulacyjną żeby ciepła woda szybciej docierała do kranu. Załączam ją tylko przed korzystaniem z ciepłej wody. Minuta, max. dwie wystarczy żeby pompka przepchnęła wodę do kranów. Widzę że Twój ma 15 rur, czyli ok 150l. Jakbym to robił jeszcze raz to też bym wziął większy... Ale może dołożę jeszcze jeden mały jeśli będzie taka potrzeba

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do Solarny: 

Jest to 15 rur ale 125L a więc podobnie jak u Ciebie, troszkę lepsza wydajność. Z tego co się orientuję to w przypadku kolektorów próżniowych na jedną rurę powinno przypadać ok 8L wody do ogrzania, a więc do twoich 100L ok 12 rur a do moich 125L ok 15 rur. 

 

Widzę, że wiele firm oferuje 1 rura do 10L a więc wydajność jest teoretycznie ok 20% niższa.

 

Mój pomarańczowy w przeliczeniu na 1 rurę wcale nie był droższy niż te mniej wydajne.

 

Ten sąsiada z tyłu też ma 12rur i 100L tylko w innym kolorze, też tej samej firmy, i też już ładnych pare lat stoi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Witam

Może w ktoś wiecej w tej chwili użytkuje ciśnieniowych

Możecie napisać konkretnie w tej chwili jaki najlepiej kupić podgrzewacz ciśnieniowy .Jakiej firmy, przdstawiciela ?

Te solarne.pl nie wiem czy oni jeszcze działaja

Jeszcze pytanie do kol Solarny ty dołozyłes pomke cyrkulacyjną czyli z solara idziesz napierw do zbiornika  cwu(od centralnego) w domu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę że producent nie ma większego znaczenia bo to i tak wszystko z jednego kierunku idzie..

Kolega aniol1972 miał zamiar nabyć coś takiego https://proecosolar.eu/pl/podgrzewacze-przeplywowe-z-wezownica/96-solar-system-proeco-hx-170-5902734700117.html

Cena ok, a rozwiązania już trochę lepsze niż u mnie. Może warto się temu przyjrzeć i porównać do innych ofert.

Co do pompki C.w.u. to pcha ona wodę bezpośrednio do instalacji z pominięciem bojlera , który zakrecam zaworem. Ja mam 120l, więc idąc przez bojler wodą by się ochłodziła. A tak idzie bezpośrednio z zasobnika solara do kranu. Pompa wymusza obieg i woda krąży sobie w instalacji wymieniając tą którą się wychlodzila. Tak ok minuty potrzeba uruchomic pompke zeby ciepla woda byla prawie ze od razu w kranie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

do końca nie rozumiem tego podłaczenia  pompki,, masz za solarem miedzy kranem?

Tylko sie zastanawiałem nad jedna rzeczą   szybkość przepływu za pompka i ciśnienie i szybkość z wodociągów przed pompka.

Jak nikt nie bierzę wody ok ale jak jest pobór i chodzi popmpka? sch nr3

zobacz 3 wersje masz cos takiego?

ScreenHunter_132 Apr. 17 11.33.jpg

ScreenHunter_133 Apr. 17 11.37.jpg

ScreenHunter_133 Apr. 17 11.42.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Instalacja ma pętlę cyrkulacyjną. Tzn moze wymuszac obieg cieplej wody.

Tak to wygląda w piwnicy. 3 rury poziome po prawej idą do kolektora. 

 

20200417_205430.jpg

Pompa jest właśnie na tej rurze cyrkulacyjnej.  Zawór pod bojlerem zamyka dostęp do niego w czasie korzystania z kolektora. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tam nie ma zakresu temp. Są wartości od 1 do chyba 6. Założenie było takie że przy małym dziecku może dojść do poparzenia przy pełnym nasłonecznieniu. No i jak jest słońce i nie używa się cieplej wody jakiś czas to nie można się dotknąć. W lecie ustawiam czasem na połowę wartości czy 1/4. Ale myślę że można z tego zrezygnować i regulować sobie kranem. 

Pompę mam jedną do solara. Wcześniej była zamontowana przy bojlerze do cyrkulacji cwu z bojlera ale nie była wlaczana bo nie miałem wykończonej łazienki na górze domu. To hydraulik przełożył ją do nowej instalacji i tam się chociaż przydała.  Od niedawna mam już łazienkę i pasowało by dodać drugą pompę ale jakoś nie ma okazji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

powiedzcie mi jedna rzecz jeszcze ciśnieniowe

na zimę spuszczacie   wodę   , wyciagacie rury?

bo w instrukcji piszą ze trzeba spuścić, lub troche zostawić wody żeby rury pracowały ale otworzyć zawory cisnieniowe?

czy montujecie naczynia przeponowe? czy tylko na zaworach ciśnieniowo -termicznych?

jak to wyglada w praktyce?

(czy macie grzałki)

 

Jeszcze jedno montaż na dachu plaskim prawie spadek nie wiem dokładnie ile ale wyraźnie  widoczny (garaż)

jest jakaś regulacja nużek- spadek poprzeczny do słońca regulacja bocznych tylnych i przednich nużek ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na zimę spuszczam wodę z zasobnika i z instalacji, przedmuchujac ją sprężonym powietrzem. Rury wyciągam i chowam do garażu w oryginalnym pudełku gdzie są specjalnie uformowane styropiany i mogą bezpiecznie przelezec zimę. 

Wiem, że nie jest to konieczne ale tak już robię. Żeby rury nie pracowały można je przykryć czymś, tak żeby nie było dostępu słońca. A z zostawianiem wody na zimę ją bym osobiście nie ryzykował.

Co do grzałki to jest możliwość zamontowania ale ja jej nie mam.

U mnie nie ma regulacji stopek w samym stelażu kolektora. W betonowych słupkach mam wypuszczony po dwie śruby jedna nogę i nimi można coś wyregulować. Ale słupki staralem się zalać w poziomie, bo stelaż ma odpowiedni kąt do słońca. Wystarczy go dac w poziomie. U Ciebie na dachu będzie to bardziej skomplikowane ale widziałem że też tak montują. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli jest jednak troche zachodu jeżeli są na dachu.

gdzieś doczytałem ze głownie chodzi o np topi sie śnieg  miedzy rurami  gdzies tam pożniej zamarznie  ,rozpycha i może doprowadzić do peknieć rury , ewentualnie przykryć jakoś plexą?

jak cena średnia jednej rury?

Ciekawy jestem jakie straty były by np gdyby ,po prostu zalać  z glikolem i dać do płaszcza domowego bojlera, o trzymać cały rok. Wtedy pompka obowiązkowa do przepychania cieczy w obwodzie.

do ilu ogrzalo by bojler np 120L latem i jak szybko by byl kolejna wzrost, przy średnim nasłonecznieniu.

anlizuje , bo ojciec sie nastawił choć jest to u niego mało ekonomiczne(mały pobór i typ ogrzewania)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy owinąć czarną folią strech i nic im się nie stanie.

Jak kupowałem 4 lata temu to koszt rury był niewiele ponad 100zl. Póki co żadna się nie uszkodziła i nie rozszczelniła. 

Co do glikolu to nie mam pojęcia czy to jest przystosowane i czy dałoby radę. To już lepiej wziąć zwykle solary, 2 panele. Z dofinansowaniem nie wyjdą dużo drożej. Koszt ponad 100l glikolu będzie też spory. A jeszcze chcąc nie chcąc będzie się powoli mieszał z wodą. Bo będzie przełączanie piec - kolektor. 

Ja bym brał to z tego linka poniżej.

https://proecosolar.eu/pl/podgrzewacze-przeplywowe-z-wezownica/96-solar-system-proeco-hx-170-5902734700117.html

 

Wydaje mi się to sensownym rozwiązaniem i myślę że jest lepsze niż moje. Ale nie mam więc nie mogę nic powiedzieć. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 17.04.2020 o 21:29, Solarny napisał:

 

Instalacja ma pętlę cyrkulacyjną. Tzn moze wymuszac obieg cieplej wody.

Tak to wygląda w piwnicy. 3 rury poziome po prawej idą do kolektora. 

 

20200417_205430.jpg

Pompa jest właśnie na tej rurze cyrkulacyjnej.  Zawór pod bojlerem zamyka dostęp do niego w czasie korzystania z kolektora. 

Cześć, a jak często masz ustawioną tą pompkę ,żeby się uruchamiała i żeby w obiegu była non stop ciepła woda?  Widzę na zdjęciu , że rurkę od cyrkulacji masz prosto od Solarów - ma twój Solar takie wyjście ogyginalne? Mój ma na ciepłą, na zimną i dodatkowy jakiś na "Magnesium Bar" ale na cyrkulację nie ma. Ty masz dodatkowy plus , że masz widzę cyrkulację już w całym domu zrobioną nawet pod bojler chyba tak ?

Też mam solary Pro Eco 200l , już 3 rok i chwalę ale jedyny minus to właśnie długa odległość solarów od kotłowni,a większość ciepłej wody korzysta się na piętrze więc czas po odkręceniu kranu do jej pojawienia się to 40 sekund - teraz mierzyłem. I to nie komfortowe ale i nie oszczędne - trzeba sporo wody wylać i zapłacić za ścieki aż pojawi się ciepła. Niestety nie mam cyrkulacji zrobionej ale jeśli trzeba będzie to ją wykonam tak jak u Ciebie. Obecnie rurki od ciepłej wody mam wpięte zaraz za bojlerem w kotłowni, myślę jeszcze nad opcją, żeby może wpiąć przed bojlerem i żeby ciepła woda z solarów trafiała do bojlera . Plusy to takie , że prosto z bojlera dużo bliżej do kranu i szybciej w kranie leciała by ciepła woda, minus jest taki , że pewnie trochę ta woda przez to , że trafia do bojlera wychładzałaby się ale bojler mam 100l a solar 200l, w bardzo słoneczne dni i tak przykrywam połowę solarów bo w domu tylko 3 osoby a temperatura na solarze 90-95 - więc przykrywam 3/5 solarów i tak mam 70-80 st. Problem może być jedynie jak przez parę dni nie będzie dużo słońca  - na solarze było by. np.45 i zanim trafi do bojlera to zostanie 40 albo i mniej.

A jeśli np. woda w bojlerze by się wychłodziła do np. 20 stopni bo np. parę dni nie było słońca, nagle przychodzi słońce, solar nagrzewa się do 70 st. - ja odkręcam kran to najpierw musi zlecieć te 100l zimnej z bojlera aż trafiłaby ciepła woda do kranu,dobrze rozumiem ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

To tak. Z włączeniem tej pompki miałem problem, dlatego że ona nie może chodzić non stop. Wychladza przez to wodę. Wiec najlepiej włączyć ją przez 1 - 2 min przed użyciem ciepłej wody, kąpiel czy mycie naczyń. Potem jak już ruszy obieg nie jest potrzebna. Na początku rozwiazalem to tak że podłączyłem ją przez programator czasowy i wlaczana/wylaczana była o określonych godz. Jest to dobre jak ma sie regularny tryb życia i pilnuje się określonych godz. U mnie się to nie sprawdziło...

Drugim rozwiązaniem było chodzenie do piwnicy włączanie pompki i czekanie tam aż przepchnie wodę. Też się nie sprawdziło. Było to uciążliwe.

Trzecim rozwiązaniem jest obecnie włącznik w kuchni, zaraz obok łazienki. Jest blisko i nie trzeba nigdzie chodzić. Najlepiej jakby byl w lazience ale ja wykorzystalem przewod wentylacyjny piwnica kuchnia, do puszczenia przewodu. Jest też minus. Często zapominamy wyłączyć pompkę i woda niepotrzebnie krąży.

Wiec wg mnie najlepszym rozwiązaniem jest to trzecie z tym że trzeba by było w lazience załączać pompkę ręcznie ale musiała by się np po 3 min sama wyłączać. To chcę zrobić tylko jakoś pomysłu i czasu brak...

Tak, instalacja cyrkulacji jest zrobiona w calym domu, głównie pod bojler. Kolektor dopiero później został zamontowany. Nie używałem jej wczesniej bo nie mialem wykonczonej lazienki na górze. A teraz mam przelozoną pompe do kolektora i z bojlera nie działa. Muszę się też za to w końcu wziąć...

Jeżeli chodzi wpiecie instalacji w kolektorze to u mnie dodatkowa rura od cyrkulacji jest wpieta do otworu gdzie można zamontować grzalke elektryczną. Foto poniżej.

Instalacja wpieta u mnie za bojlerem z dodatkowym zaworem aby woda nie cofala się do bojlera. Wg mnie puszczanie przez bojler nie będzie dobre bo woda się zmiesza i ostudzi niepotrzebnie. Nie jestem hydraulikiem, ale tak mi się wydaje. A z nagrzaniem dodatkowych 120L kolektor nie da rady. 

Swoją drogą to ile rur ma ten Twój zestaw 200L? Ile wyniósł? 

20160506_164117.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie masz żadnego naczynia przeponowego, tylko zawór ciśnienia, bo niektórzy je zalecają.

Rury masz klejone/zgrzewane , one wytrzymuja taką max wysoka temp wody  głownie chodzi o ta wyjście z bojlera..

i temp zewnetrzne latem i zima

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Solarny napisał:

Witam,

To tak. Z włączeniem tej pompki miałem problem, dlatego że ona nie może chodzić non stop. Wychladza przez to wodę. Wiec najlepiej włączyć ją przez 1 - 2 min przed użyciem ciepłej wody, kąpiel czy mycie naczyń. Potem jak już ruszy obieg nie jest potrzebna. Na początku rozwiazalem to tak że podłączyłem ją przez programator czasowy i wlaczana/wylaczana była o określonych godz. Jest to dobre jak ma sie regularny tryb życia i pilnuje się określonych godz. U mnie się to nie sprawdziło...

Drugim rozwiązaniem było chodzenie do piwnicy włączanie pompki i czekanie tam aż przepchnie wodę. Też się nie sprawdziło. Było to uciążliwe.

Trzecim rozwiązaniem jest obecnie włącznik w kuchni, zaraz obok łazienki. Jest blisko i nie trzeba nigdzie chodzić. Najlepiej jakby byl w lazience ale ja wykorzystalem przewod wentylacyjny piwnica kuchnia, do puszczenia przewodu. Jest też minus. Często zapominamy wyłączyć pompkę i woda niepotrzebnie krąży.

Wiec wg mnie najlepszym rozwiązaniem jest to trzecie z tym że trzeba by było w lazience załączać pompkę ręcznie ale musiała by się np po 3 min sama wyłączać. To chcę zrobić tylko jakoś pomysłu i czasu brak...

Tak, instalacja cyrkulacji jest zrobiona w calym domu, głównie pod bojler. Kolektor dopiero później został zamontowany. Nie używałem jej wczesniej bo nie mialem wykonczonej lazienki na górze. A teraz mam przelozoną pompe do kolektora i z bojlera nie działa. Muszę się też za to w końcu wziąć...

Jeżeli chodzi wpiecie instalacji w kolektorze to u mnie dodatkowa rura od cyrkulacji jest wpieta do otworu gdzie można zamontować grzalke elektryczną. Foto poniżej.

Instalacja wpieta u mnie za bojlerem z dodatkowym zaworem aby woda nie cofala się do bojlera. Wg mnie puszczanie przez bojler nie będzie dobre bo woda się zmiesza i ostudzi niepotrzebnie. Nie jestem hydraulikiem, ale tak mi się wydaje. A z nagrzaniem dodatkowych 120L kolektor nie da rady. 

Swoją drogą to ile rur ma ten Twój zestaw 200L? Ile wyniósł? 

20160506_164117.jpg

20 rurek, płacone 4lata temu jakieś 4tysiace z montażem na gotowo.  

Trochę rzeczywiście lipę masz z tą pompka, a nie zdało egzaminu to żeby np. ustawić ja na programatorze że uruchamia się od 16  do 23 i co pół godziny załącza na chwilę ? U mnie cyrkulacji brak i to jest też minus. Mogę ją dorobić ale jedynie z solarów do przyłącza w kotłowni. Wkurza mnie , że głupie ręce trzeba myć w zimnej wodzie.

No właśnie też się zastanawiam jak to by było jakbym wpiął prosto do bojlera, czy to by się mieszało z zimną czy nie. W ocieplonym bojlerze w domu zawsze ta woda się tak szybko nie studzi. Problemem mogłoby być to , że np. woda nie była by brana w domu przez cały dzień i w bojlerze by się wychlodziła i wtedy rzeczywiscie doszło by wymieszania gorącej z solarów z zimną w bojlerze w którym jest 100l. Można by to było rozwiązać i stosując pompkę która załączała by się co np. godzinę czy dwie i pilnowała aby w bojlerze zawsze była ciepła woda. Wiem , że woda i tak by się studziła ale jestem ciekaw jak bardzo, obecnie jak jest ciepło to mam 80-90st na solarach a czasem nawet muszę je przykrywać żeby nie wywaliło więc jeśli temp. spadła by o 10st. to nie byłoby źle. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozwiązan podłaczenia bojlera domowego  np z  bojlerem Solarem wg mnie to jest  w miarę proste . woda w bojlerze domowy bedzie tak jak w solarze,oczywiscie po czasie jak te temperatury sie zrównaja . Dopiera w bojlerze i solarze  temp. sie obnizy jak odkreciasz kran bo dojdzie zimna woda z sieci. Która znowu bedzie ogrzewana  przez solar w cyrkulacji i tak w koło.

sterownie  to pompka i np dwa sterowniki zwykłe od pieca co miałowca .

np

1 sterownik włacza pompe cyrk wtedy kiedy temp w solarze bedzie większa niż np 40st 

żeby ta pompa nie chodziła caly czas a tylko do ogrzania bojlera do temp jakiej chcemy podłaczamy drugi sterownik

2 sterownik czujnik w bojlerze domowym  wyłacza sterownik 1(pompe i solara) w momencie kiedy woda w bojlerze domowym uzyska np 50stC

Jak temp w bojlerze domowym spadnie np do 40stC włacza sie znowy poprzez sterownik 2 sterownik 1 i znowu ogrzewa przez cyrkulacje

problemem jest noc i jak temp spadnie a solar juz się nie nagrzeje wtedy mozna nap jakis cxaswoy wyłocznik ze sterwnok 1 nie chodzi od zalezności od  zachodu słońca od np 22.00-5.00

Tak na szybko to rozwiazanie pewnie nie doskonałe

Co do czasu właczania samej pompy  cyrkulacji żeby nie chodziła cały czas np podłaczenie czujnika ruchu od lampy gdzies w kuchni łazience kt6óry po wejściu włacza pompę  - mamy wode  bez chodzenia pompy non stop

schematy bez bojlera wrzucałem wcześniej

ale to sa moje propozycje i rozwiązania na razie teoretyczne

ScreenHunter_149 May. 02 17.24.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 2.05.2020 o 17:43, gorny7 napisał:

Rozwiązan podłaczenia bojlera domowego  np z  bojlerem Solarem wg mnie to jest  w miarę proste . woda w bojlerze domowy bedzie tak jak w solarze,oczywiscie po czasie jak te temperatury sie zrównaja . Dopiera w bojlerze i solarze  temp. sie obnizy jak odkreciasz kran bo dojdzie zimna woda z sieci. Która znowu bedzie ogrzewana  przez solar w cyrkulacji i tak w koło.

sterownie  to pompka i np dwa sterowniki zwykłe od pieca co miałowca .

np

1 sterownik włacza pompe cyrk wtedy kiedy temp w solarze bedzie większa niż np 40st 

żeby ta pompa nie chodziła caly czas a tylko do ogrzania bojlera do temp jakiej chcemy podłaczamy drugi sterownik

2 sterownik czujnik w bojlerze domowym  wyłacza sterownik 1(pompe i solara) w momencie kiedy woda w bojlerze domowym uzyska np 50stC

Jak temp w bojlerze domowym spadnie np do 40stC włacza sie znowy poprzez sterownik 2 sterownik 1 i znowu ogrzewa przez cyrkulacje

problemem jest noc i jak temp spadnie a solar juz się nie nagrzeje wtedy mozna nap jakis cxaswoy wyłocznik ze sterwnok 1 nie chodzi od zalezności od  zachodu słońca od np 22.00-5.00

Tak na szybko to rozwiazanie pewnie nie doskonałe

Co do czasu właczania samej pompy  cyrkulacji żeby nie chodziła cały czas np podłaczenie czujnika ruchu od lampy gdzies w kuchni łazience kt6óry po wejściu włacza pompę  - mamy wode  bez chodzenia pompy non stop

schematy bez bojlera wrzucałem wcześniej

ale to sa moje propozycje i rozwiązania na razie teoretyczne

 

Dzięki za rady. Fajne rozwiązanie zaproponowałeś. Ile wyniosła by mnie pompka + 2 sterowniki ? z tym , że może być problem z odczytaniem temperatury z solara, mam już jakiś wyświetlacz odczytujący z solara ale tego się raczej nie da podpiąć pod sterownik. Pierwsze zdjęcie to moja instalacja, drugie to to co mi się wydaje , że dało by się zrobić.Czyli woda z bojlera z solarów była by wpięta w wężownicę do bojlera w kotłowni, zapewne potrzebna będzie pompka która musiałaby się uruchamiać co jakiś czas by wodę która będzie w obiegu rurek i wężownicy przepompować bo jeśli będzie dłuższy czas bez ruchu to będzie zimna.No i teraz pytanie
a) czy taki obieg ogrzeje wodę w bojlerze ? No ale skoro pali się w piecu na 55 stopni i to potrafi ogrzać wodę w bojlerze to czemu by nie ogrzała tego woda z solarów?
b) czy jesli bym tak wykonał, czy czasem woda w solarach nie będzie dalej mi się "gotować" ? teraz gdy tą wodę pobieram z bojlera solarów, to automatycznie zostaje dopuszczona zimna, a jeśli bym ją wpiął w obieg wężownicy to ona nie będzie nigdy pobierana i nie będzie do niej dopuszczana zimna, ta woda będzie tylko krążyć w zamkniętym obiegu i ogrzewać bojler - mam tu zagwozdkę.

To obecna instalacja

Bez tytułu.png

Tak wydaje mi się ze powinno być , + gdzieś pompka pewnie i sterownik

Bez tytułu2.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na dole ta niebieska linia grubsza to chyba powrót z c.o do pieca  i tam chyba masz dopuszczenie wody do układu?

1 schem w tej chwili masz Tak jak dziłaja salary czyli woda uzytkowa przepływa przez solar tam sie ogrzewała i leci do kranu

2 schemat to juz jest woda w slolarze jest tylko czynnikiem podgrzania wody użytkowej w bojlerze

Wg mnie jężeli masz  dość dlugi czas do wypływu ciepłej to najlepiej dołozyć tą jedną rurke , i woda i tak bedzie szybciej niz z bojlera

nie masz naprawdę  3 wyjścia w bojlerze ,może masz wkrecone w nie  jakieś zawory itp ,żeby pociągnąc z tąd 3 rurkę do cyrkulacji, ? Wode czym spuszczasz  z solara ?

Wymyśliłem tak schemat na cyrkulację jak by nie było absolutnie innego miejsca do cyrkulacji , nie jestem pewien na 100 procent

jak by to zadziałało, byś musiał z kimś skonsultować sterownie sterownik do pompy może zwykła lampa z czujnikiem ruchu lub sam czujnik ruchu podpiety do pompy

ScreenHunter_149 May. 02 23.45.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, gorny7 napisał:

na dole ta niebieska linia grubsza to chyba powrót z c.o do pieca  i tam chyba masz dopuszczenie wody do układu?

1 schem w tej chwili masz Tak jak dziłaja salary czyli woda uzytkowa przepływa przez solar tam sie ogrzewała i leci do kranu

2 schemat to juz jest woda w slolarze jest tylko czynnikiem podgrzania wody użytkowej w bojlerze

Wg mnie jężeli masz  dość dlugi czas do wypływu ciepłej to najlepiej dołozyć tą jedną rurke , i woda i tak bedzie szybciej niz z bojlera

nie masz naprawdę  3 wyjścia w bojlerze ,może masz wkrecone w nie  jakieś zawory itp ,żeby pociągnąc z tąd 3 rurkę do cyrkulacji, ? Wode czym spuszczasz  z solara ?

Wymyśliłem tak schemat na cyrkulację jak by nie było absolutnie innego miejsca do cyrkulacji , nie jestem pewien na 100 procent

jak by to zadziałało, byś musiał z kimś skonsultować sterownie sterownik do pompy może zwykła lampa z czujnikiem ruchu lub sam czujnik ruchu podpiety do pompy

 

tak , to jest powrót z co i cuw , a tam jest odcięcie i dopuszczenie wody do układu. 

Tak , też nad tym co zaproponowałeś myślałem, nawet to już sobie rozrysowałem wcześniej. Mam w bojlerze od solarów jeszcze dwa wyjścia, jedno na anode magnezową (której brak u mnie) a drugie na grzałkę której też nie ma, a pod grzałkę też dałoby podpiąć pewnie zawór cyrkulacyjny. 

Uważasz , że opcja z cyrkulacją będzie lepsza niż opcja wpięcia do bojlera ? 

Z czujnikami ruchu będzie problem, bo mam 2xkuchnie i 2xlazienkę. Pompka by chodziła non stop pewnie.

 

Bez tytułu3.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chyba cyrkulacja jest lepsza tak jak narysowałeś

sterowniki może coś takiego . Tylko czujniki musiału by być blisko siebie żeby miały podobne temperatury , i najlepiej jak najbliżej solara,

W momencie jak byś odkręcał kran woda idzie do rurki która sie nagrzewa i włacza pompe

Kwestia jak szybko sie ta rurka nagrzeje (takie same materiały rurek (chyba miedziane najszybciej)

ale tak jak mówie skonsultuj jeszcze z kimś innym

https://www.techsterowniki.pl/p/st-21-cwu

https://allegro.pl/oferta/sterownik-do-pompy-c-w-u-euroster-e11b-7807684532?utm_feed=aa34192d-eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_DIO_pla_dom_budownictwo-ogrzewanie-łazienka&ev_adgr=Ogrzewanie&gclid=Cj0KCQjw17n1BRDEARIsAFDHFezTTs9d4oK88OX0UpbmpC3qngzqy17ZaIRXTLmgSheqR5AGz0tSlqgaAtGfEALw_wcB

droższe

https://sterownikitech.pl/sterownik-pompy-cwu-st-11-eco-circulation,id598.html?gclid=Cj0KCQjw17n1BRDEARIsAFDHFexWG8Bxp5dws5FCsCxSRlf56Tz1Wx7x4oOTRD77T67dq-e7VBC1rwgaAghDEALw_wcB

tez na YT

Najprostsze

 zwykła czasówka właczanie pompy np co 5 min na1 min   czyli na godzine masz ok 10 min pracy , noc można wyłaczyć w jakiś godzinach  .doświadczalnie sprawdzić jak szybko stygnie w rurach

https://nowyelektronik.pl/index.php?id_product=53218&controller=product
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.