Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

 

Proszę o pomoc, radę, gdyż już nie mam siły na to co zastałem w domu w którym niedawno zamieszkałem.

Problem to zapowietrzająca się non stop instalacja a własciwie rura doprowadzająca ciepło do G1 i G2, oraz kiepska praca G6.

Mimo ciągłego odpowtrzania nie widać żadnych skutków, pogrzeją 2-3 dni po czym znów się zapowietrzają i historia sie powtarza.

Było kilku "szpeców" ale niestety żaden nic nie powiedział mi sensownego.

To że instalacja jest zrąbana to widać na 1 rzut oka.

Grzejniki nie posiadają zaworów regulacyjnych.

Cała instalacja posiada wyłącznie 1 odpowtrznik, zanaczony na schemacie literą O. Jest to odpowietrznik automatyczny.

Grzejniki nie posiadają odpowietrzników, poza grzejnikiem nr 6. Odpowietrzam je na śrubunkach.

Zapowietrza się rura oznaczona na rysunku kolorem czerwonym.

Punkt A - do tego miejsca jeszcze nieraz z tym zapowietrzaniem jest znośnie. Grzejnik 1 grzeje gorzej lub wogóle nie grzeje porównując go do grzejnika 2.

Rura zaznaczona na żóto znajduje się pod posadzką, zabetonowana - brak dostępu.

 

I tu postaram się opisać co się dzieje dokładnie.

 

Dopóki zawory na bojler są otwarte na pełną przepustowość instalcja grzeje, nie zapowietrza się tak często rura doprowadzająca ciepło do G1 i G2 ale prawie wogóle nie grzeje

 

G6. W pokoju w którym sie znajduje G6 panuje wtedy temperatura 10-12C.

 

Gdy przymkniemy zawory na bojler tak na 40-50% G6 grzeje już lepiej ale zapowietrza się rura doprowadzająca ciepło do G1 i G2.

 

W momencie zamknięcia zaworów doprowadzających ciepło na bojler rura doprowadzająca ciepło na G1 i G2 zapowietrza się w 5-10 minut, grzejniki zimne. G6 pracuje najwydajniej.

 

Dlaczego zamykam zawory na bojler - odpowiadam.

a) bojler nie posiada grzania elektrycznego, zasilany jest tylko wodą z CO.

B) w momencie położenia sie spać i ustawienia zewnętrznym wyłącznikiem czasowym aby pompa za 2-3 godziny się wyłączyła woda się automatycznie wychładza i nad ranem jest już

 

letnia a z rana jest najbardziej potrzebna. W piecu nie pali się cały czas, jest wygaszany na noc.

c) dla mnie najlepszym rozwiązaniem jest zagrzanie wody do 70 stopni, nagrzanie bojlera i zamknięcie go. Mam wtedy ciepłą wodę a i G6 grzeje dobrze.

 

O - odpowietrznik

G - grzejnik.

K - kocioł - nie wiem co to jest na górnych drzwiach wyrtye jest tylko i wyłacznie "PABIANICE" - kocioł sprzed 20-30 lat zapewne.

P - pompa GRUNDFOS UPS 25/40

B - bojler

Z - zbiornik wyrównawczy (wejście wody, odpowietrzenie, rura przelewowa)

pogrubione elementy - trójniki.

 

Odległość od pieca:

B - 1m

G2 - 2m

G1 - 6m

G3, G4 - 12-13m

G5 - 18m

G6 - 24-25m.

 

 

Oto moje pytania.

1. Skąd się bierze powietrze non stop ? Czy to możliwe aby na powrocie który jest zabetonowany jest jakaś mikro dziurka i zasysa stamtąd powietrze ?

2. Jak to odpowietrzyć ?

3. Czy zbiornik wyrównawczy jest dobrze podłączony ?

 

 

Jakieś gruntowne przebudowy nie wchodzą w rachubę. Jest pora jaka jest i niestety trzeba grzać. Gruntowna przebudowa zapewne w ciągu 3 lat, ale kiedy dokładnie nie wiem, na

 

chwilę obecną muszę się męczyć z tym co mam.

 

Jeśli potrzebne jakieś zdjęcia - zrobię i podeślę.

co.bmp

Opublikowano

no tradycja zbiornik żle wpięty i zamiast woda do grzejników to idzie w przelew znowu jakiś domorosły specjalista z polecenia to montował

na szybko zmienić podłączenie zbiornika bezpośrednio do kotła i w miejscu gdzie obecnie wpięty jest zbiornik rure uciąc i zamontowac automatyczny odpowietrznik jak to zrobisz to się odezwij wtedy tylko regulacja instalacji i przyjemne ciepełko ....

Opublikowano (edytowane)

czyli mam wpiąć zbiornik przed pompą dobrze rozumiem ?

 

i czy musi być to rura prosta, gdyś takie rozwiązanie będzie dla mnie naprawdę ciężkie do wykonania, trzeba będzie zamontować dwa kolanka. Czy można tak zrobić.

Dodam że zbiornik jest zawsze zalany ok 18l.

 

Czy przyczyną zapowietrzania się instalacji jest źle zamontowany zbiornik ?

Jeśli tak to prosze o jakieś dokładniejsze opisanie procesu zapowietrzania cobym był mądrzejszy.

Edytowane przez vomit
Opublikowano

Zbiornik należy wpiąć bezpośrednio do kotła , przed wszystkimi zaworami i innymi "odcinaczami" instalacji.

Rurę do zbiornika należy wykonać ze spadkiem w stronę kotła, najlepiej w pionie.

 

Pozdr.

Opublikowano

czyli mam wpiąć zbiornik przed pompą dobrze rozumiem ?

 

i czy musi być to rura prosta, gdyś takie rozwiązanie będzie dla mnie naprawdę ciężkie do wykonania, trzeba będzie zamontować dwa kolanka. Czy można tak zrobić.

Dodam że zbiornik jest zawsze zalany ok 18l.

 

Czy przyczyną zapowietrzania się instalacji jest źle zamontowany zbiornik ?

Jeśli tak to prosze o jakieś dokładniejsze opisanie procesu zapowietrzania cobym był mądrzejszy.

zbiornik jest za mały jak chcesz mieć spokój to zbiornik min 30l -50l taka stara szkoła robienia instalacji ,a co do kolan to mogą być, ja robię to tak:

kocioł ,śrubunek ,nypel ,trójnik z odejsciem w bok 1cal ,w góre 1/1/4 tam redukcja na 1 cal i do zbiornika ,w bok nypel, zawór nypel ,filtr ,kolano wz ,nypel ,pompa ,nypel ,zawór i do instalacji, i tyle jak to zrobisz to się odezwij ,a rura wznośna do zbiornika moze isć poprzez kolana ale ze sadkami min 2% tak aby każdy bąbel powietrza z kotła uciekał do zbiornika ,a i rura najlepiej jakby byłą 1 cal ale jak nie ma technicznej mozliwości to chociaż w kotłowni jak najwyżej szło 1 cal, a nastepnie nie mniej niż 3/4 ,wtedy predkośc w rurach jest niewielka pozwalająca odseparować powietrze od wody i jej swobodne odgazowywanie ,

Opublikowano

co.jpg

 

Czy mój schemat będzie powiedzmy ok ?

Z pieca mam wyjście 1 1/2 czy za trójnikiem robić redukcję do 1 cala czy puścić tak jak jest ?

Nie powiem ale taka opcja mi najbardziej pasuje (najmniej przeróbek).

W powyższym schemacie brak zaworu kulowego, czy tak ma zostać ?

 

Na moim poprzednim rysunku, mamy powrót z bojlera, zawór, następnie trójnik, który od góry jest zakryty korkiem, czy zamiast korka zamontować tam odpowietrznik ?

Opublikowano

A wiec tak już po przeróbce.

 

G1,G2, G6 - są piekielnie gorące i są całe gorące, natomiast G3,G4,G5 są gorące w 3/4 wysokości.

Podczas przeróbek zauważyłem że część z rur strasznie zaszła rdzą od wewnątrz?

Czy opłaca się to płukać jakimiś kwasami czy nic z pompą się nie stanie w kwaśnym środowisku ?

 

Instalacja natomiast nie zapowietrza się.

Wielkie dzięki za rady !

Opublikowano

Nic nie płucz , taka instalacja wytrzyma jeszcze kilka lat a kwasy lub odrdzewiacze mogą oprócz rdzy usunąć ochronę z kamienia kotłowego wewnątrz rur.

Pompa też określone warunki środowiska pracy i kwas może ją uszkodzić.

 

Pozdr.

Opublikowano

A wiec tak już po przeróbce.

 

G1,G2, G6 - są piekielnie gorące i są całe gorące, natomiast G3,G4,G5 są gorące w 3/4 wysokości.

Podczas przeróbek zauważyłem że część z rur strasznie zaszła rdzą od wewnątrz?

Czy opłaca się to płukać jakimiś kwasami czy nic z pompą się nie stanie w kwaśnym środowisku ?

 

Instalacja natomiast nie zapowietrza się.

Wielkie dzięki za rady !

nic nie płucz, po prostu powietrze w układzie robiło swoje, proponuje przykryzowac te grzejniki co za mocno grzeją i po tygodniu wylac wode z układu i nalac nowej i tyle

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.