dhadrys Opublikowano 9 Grudnia 2012 #1 Opublikowano 9 Grudnia 2012 Witam Przymierzam się do dokupienia kotła gazowego jednofunkcyjnego z zamknięta komora spalania który będzie wspomagany zima z piecem OKP nowa linia 20kw. I pytanie do was jaki to miałby byś kocioł gazowy i jaki sterownik?? Mam do grzania 100m2+garaz 20m2. jedna łazienka 20m od kotłowni. podłogówki mam 40 m2 i posiadam jeszcze 8 grzejników. Dom 3 letni zbudowany z cegły robena plus styropian 15cm 0.031współczynik przenikliwości. poddasze ocieplone okna tez są szczelne. I jeszcze jedno pytanie czy jest ktos w stanie obliczyc jakie mam zapotrzebowanie na gaz ile m3, oraz jaka moc kotła i jaki zestaw zaworów itp żeby sprawnie działał z węglowym
Erozja Opublikowano 31 Grudnia 2012 #2 Opublikowano 31 Grudnia 2012 pytanie z innej beczki - kto ci wcisnął 20kW dla 100m2? a gazowego to ty patrz w okolicach maxymalnej mocy 12-13kW modulacją od 3kW czy mniejszej jak znajdziesz np. junkers smart 4 - 13kW i to będzie troche za duzy
dhadrys Opublikowano 1 Stycznia 2013 Autor #3 Opublikowano 1 Stycznia 2013 No wcisnął instalator o którym nawet nie chcę się wypowiadać.Mówisz od 3-13kw to zakres w jakim mam patrzec kocioł, a możesz podać jakieś modele dobre oszczędne ja szukam kondensacyjnego jednofunkcyjnego
Erozja Opublikowano 2 Stycznia 2013 #4 Opublikowano 2 Stycznia 2013 kazdy ma być z reguły oszczędny <_< grunt to jak najniższa moc minimalna, pozatym szukaj czegoś co ma blisko ciebie serwis zeby poźniej nie było problemów z gwarancjami i serwisami wszystkie działają podobnie, a sprawność czy to 110 czy 106% to nie ma znaczenia bo zazwyczaj w nieprojektowanych instalacjach to rzadkość poczytaj o junkersie smart na pewnym dużym forum budowlanym na literkę M........
Gość mak Opublikowano 2 Stycznia 2013 #5 Opublikowano 2 Stycznia 2013 Zakres mocy uwaga słuszna (kotły atmosferyczne mają znacznie niższe możliwości modulacji niż kondensacyjne). Ale tak naprawdę ważniejsza jest budowa instalacji która ma ciepło odebrać i zastosowane elementy które z kotłem (u ciebie z dwoma kotłami) mają współpracować. A ty chcesz zamontować w jednym ukladzie kotły o różnych parametrach. Inaczej (na inne parametry ) dobiera się grzejniki dla kotła na paliwo stałe inaczej dla kotła gazowego ( raz piszesz kotle z zamkniętą komorą spalania drugi raz o kondensacyjnym a oba znacznie róznią się parametrami pracy), podobnie z podłogówką gdzie możesz spotkać się z problemami w sterowaniu. No i tak prozaiczna sprawa jak połączenie obu kotłów w jednej instalacji, gazówka to przeważnie układ zamknięty który nie zawsze możesz zastosować przy kotle na paliwo stałe, czyli może być potrzebny wymiennik i dodatkowa pompa a to rodzi kolejne problemy.
dhadrys Opublikowano 5 Stycznia 2013 Autor #6 Opublikowano 5 Stycznia 2013 Układ mam zamkniety a kondensacyjny wydaje mi sie być najlepszym rozwiązaniem dla mnie . Dlaczego ma to wszystko ze soba nie współpracowac znajomi mają dwa piece i nikt nie narzeka.podłogówka niczym sie nie rózni od zasilania piecem gazowym a na paliwo stałe
dhadrys Opublikowano 8 Marca 2013 Autor #7 Opublikowano 8 Marca 2013 Może się ktoś jeszcze wypowiedzieć bo na dniach chce kupić JUNKERS CERAPUR SMART ZSB 14-3C KONDENSAT czy to dobry pomysł?? co będę potrzebował jeszcze do niego ( sterownik pogodowy, komin turbo - bo nie podpinam go pod komin tylko przez scianę) I mam rodzielacz do podłogówki bez termostatów tylko pompa zawór trójdrożny i termostat który odpala pompę i ja wyłacza. Mam zamiar zmienić belke na belke z termostatami . i tu pytanie czy zawór trojdrożny jest w tedy potrzebny ??
mistalova Opublikowano 10 Marca 2013 #9 Opublikowano 10 Marca 2013 Zadajesz podstawowe pytania na ktore masz odpowiedzi na tym forum. Poczytaj troche, a sprawa sie rozjasni. A tak na szybko - laczenie OG z OP to nietrafiony pomysl, tak jak i laczenie kotla z piecem. Bedzie oczywiscie to dzialac, ale niepotrzebnie komplikuje instalacje
dhadrys Opublikowano 10 Marca 2013 Autor #10 Opublikowano 10 Marca 2013 Po to jest forum żeby zadawać pytania , dlaczego łączanie pieca jest bezsensowne?? jak juz mam piec defro to przecież go nie wyrzucę , zawsze jak drzewo będe w stanie załatwić tanio to przy bardzo niskich temperaturach będe palił kopciuchem.
arthi Opublikowano 10 Marca 2013 #11 Opublikowano 10 Marca 2013 Zadajesz podstawowe pytania na ktore masz odpowiedzi na tym forum. Poczytaj troche, a sprawa sie rozjasni. A tak na szybko - laczenie OG z OP to nietrafiony pomysl, tak jak i laczenie kotla z piecem. Bedzie oczywiscie to dzialac, ale niepotrzebnie komplikuje instalacje Piec, to które twoim zdaniem kocioł gazowy czy kocioł węglowy? Można łączyć węgiel z gazem, nie ma ku temu przeszkód zwłaszcza, że już taki posiada, ale po bożemu, to musi być wymiennik płytowy, ponieważ kocioł gazowy pracuje w ukłądzie zamkniętym, a węglowy w otwartym. Rozpytaj instalatora, czytałem, że próbuje się obecnie odejść od wymenników płytowych na rzecz sprzęgła hydralicznego. Ewetualnie, jeśli producent dopuszcza układ zamkniety w przypadku kotła na węgiel z wężownicą schładzającą to problem rozwiązany. Jeśli możesz zamknąć układ, to potrzebne będą ci dwa zawory zwrotne na zasilaniu gaz i węgla, wężownica schładzająca, naczynei przeponowe, zawory bezpieczeństwa 1,5bar, trochę rurek, zawory kulowe i serownik, żeby to wszystko zagrało razem.
mistalova Opublikowano 10 Marca 2013 #12 Opublikowano 10 Marca 2013 Kociol to kociol na gaz, a piec to piec na paliwa stale. Pewnie ze mozna je laczyc, ale to zaczyna tracic sens. Dlaczego ? Bo piece najlepiej pracuja przy duzym obciazeniu i wysokiej t. czynnika, a kondensaty wrecz przeciwnie - dlugotrwala praca przy niskim obciazeniu i niskiej t. czynnika. Czyli idealnie np. do OP. I teraz polacz dwa tak odmienne zrodla energi - albo tracisz na sztucznym obnizaniu t. dla instalacji niskotemperaturowej jak np. OP, albo tracisz na pracy kondensata na niepotrzebnie duzej t. dla OG. Zreszta tak samo jest przy laczeniu OP z OG. A teraz do rzeczy - rzuc schemat swojej instalacji, to bedzie mozna rozwazyc jaka mozliwosc jest dla Ciebie najlepsza .
blackguitar Opublikowano 11 Marca 2013 #13 Opublikowano 11 Marca 2013 Piec, to które twoim zdaniem kocioł gazowy czy kocioł węglowy? Można łączyć węgiel z gazem, nie ma ku temu przeszkód zwłaszcza, że już taki posiada, ale po bożemu, to musi być wymiennik płytowy, ponieważ kocioł gazowy pracuje w ukłądzie zamkniętym, a węglowy w otwartym. Rozpytaj instalatora, czytałem, że próbuje się obecnie odejść od wymenników płytowych na rzecz sprzęgła hydralicznego. Ewetualnie, jeśli producent dopuszcza układ zamkniety w przypadku kotła na węgiel z wężownicą schładzającą to problem rozwiązany. Jeśli możesz zamknąć układ, to potrzebne będą ci dwa zawory zwrotne na zasilaniu gaz i węgla, wężownica schładzająca, naczynei przeponowe, zawory bezpieczeństwa 1,5bar, trochę rurek, zawory kulowe i serownik, żeby to wszystko zagrało razem. Kolega mówił, że ma układ zamknięty, dlatego problem z głowy(wymiennik generuje dodatkowe straty). W OP będzie grzał kondesatem co ma sens, a kotłem na paliwo z stałe w OG, takie rozwiązanie przyniesie bardzo duże oszczędności, dlaczego chcesz zmienić obieg z mieszaczem na belkę?
sambor Opublikowano 11 Marca 2013 #14 Opublikowano 11 Marca 2013 Rozpytaj instalatora, czytałem, że próbuje się obecnie odejść od wymenników płytowych na rzecz sprzęgła hydralicznego. Ewetualnie, jeśli producent dopuszcza układ zamkniety w przypadku kotła na węgiel z wężownicą schładzającą to problem rozwiązany. Kolego @Arthi od kiedy wymiennik można sprzęgłem zastąpić? Ty jakieś herezje czytasz, może zapodasz źródło tej wiedzy na forum to się podszkolimy. ;) A tak na serio - wymiennik służy do hydraulicznej separacji obwodów np otwartego i zamkniętego tak jak transformator w elektryce. Sprzęgło służy do zrównoważenia przepływów pomp - sprzęgło hydrauliczne powoduje niezależne działanie poszczególnych obiegów i niezakłóconą pracę pomp (pompy nie zakłócają się wzajemnie). Dodatkową funkcją sprzęgła jest odmulanie układu i jego odpowietrzanie. Sprzęgło hydrauliczne także chroni kocioł przed zbyt niską temperaturą wody powrotnej (korozja niskotemperaturowa. Dodatkową rolą sprzęgła może być funkcja odmulania - zanieczyszczenia opadają na dno sprzęgła - skąd są usuwane przez kran spustowy. Pozdr.
dhadrys Opublikowano 11 Marca 2013 Autor #15 Opublikowano 11 Marca 2013 Witam I dziękuje że zainteresował Was temat i mój problem. Mój piec defro otpima komfort plus jest w obiegu zamkniętym zanim przejdzie do rozdzielaczy to przechodzi instalacja przez zbiornik biawara 200l, ostatnie zdjęcie to miejsce przygotowane pod piec gazowy, zabudowałem sobie rzeby rury nie wystawały , jest tam też połaczenie z górą przyszłościowo , bo poddasze mam 30m2 nie wykończone.Belke chcę zmienić w podłogówce z powodu braku ustawienia róznych temperatur w pomieszczeniach naprzykład w łazience 25 a w pralni 19 , i dla tego chcę wsadzić belke z termostatami, czy dobrze myśle ?? nie jestem instalatorem więc jak macie jakieś pomysły to proszę o wyrozumiałość ze ja nie wszystko rozumiem :)Aha co mam dokupić co mam zmienic zeby to działało , zapomniałem ze w 3 pokojach mam tylko grzejniki i tam nie ma podłogówki, oporócz tego tam gdzie jest podłogówka mam też grzejniki ogólnie to mam ich wszystkich 7 szt. z tym że jak podłogówka by chodziła poprawnie to urzywał bym tylko 2-3 sztuk na ostatnim zdjeciu jest grzejnik jakie posiadam
arthi Opublikowano 11 Marca 2013 #16 Opublikowano 11 Marca 2013 Rzeczwyiście zaćmienie jakieś, sprzęgło jest oczywiście do równoważenia przepływów.... gdzieś tam czytałem, ale to może z rozpędu, nie uwzględniłem, że przecież wówczas i tak oba kotłby musiałby pracować w układzie zamkniętym. Skoro kolega ma układ zamknięty to w zasadzie bez znaczenia jaki sposób połączy oba kotły.
gambolo Opublikowano 11 Marca 2013 #17 Opublikowano 11 Marca 2013 naczynie przeponowe można stosować w układach zamkniętych pod warunkiem że kocioł posiada zabezpieczenie przed przegrzaniem (np. wężownice schładzającą) oczywiście czy to jest rozsądne rozwiązanie pozostaje osobną kwestią połączenie kotła gazowego z kotłem na paliwa stałe ma bardzo dużo plusów min.: - podtrzymanie ogrzewania gdy nie ma cię dłużej w domu (grzeje gazowy) - ciepła woda cały czas (nie trzeba rozpalać w lecie) - niezależność energetyczna (gaz, drewno, węgiel, trociny, itp.) wadami jest skomplikowana i droższa instalacja
dhadrys Opublikowano 11 Marca 2013 Autor #18 Opublikowano 11 Marca 2013 Dla tego zamontowałem śmieciucha bo chciałem kontrolować koszty opału i dostęp do drzewa mam , ale zasze wiedziałem ze gaz zamontuje dla tych właśnie spraw typu woda latem ipt. powiedzcie mi co mam zrobić żeby to było dobrze zrobione , co zmienić,
mistalova Opublikowano 11 Marca 2013 #19 Opublikowano 11 Marca 2013 Ja jeszcze dorzuce jedna propozycje - mozna polaczyc (pisze teraz o sterowaniu, nie hydraulice) piec z kotlem w taki sposob, ze w momencie gdy palisz weglem, kondensat jest wylaczony, gdy weglowy wygasa, bo np.nie chce Ci sie dorzucic do niego, to dopiero wtedy startuje kondensat. Czyli zostaje taniosc wegla a w razie czego dochodzi komfort gazu. Teraz sobie pomyslalem, zeby obrac inna, latwiejsza droge. Skoro i tak musisz grzac czynnik do wysokich parametrow (nie wszedzie jest OP), to odpusc sobie kondensat i kup kociol turbo - roznica pomiedzy kondensatem a turbo bylaby przy calej instalacji niskotemperaturowej, a w Twoim przypadku roznica w cenie zakupu bedzie sie dluuugo zwracala.
dhadrys Opublikowano 11 Marca 2013 Autor #20 Opublikowano 11 Marca 2013 No to tak jak sterownie temperaturą pokojową skoro ona spada to kondensat sie odpala chyba że masz inny sterownik
blackguitar Opublikowano 11 Marca 2013 #21 Opublikowano 11 Marca 2013 Ja jeszcze dorzuce jedna propozycje - mozna polaczyc (pisze teraz o sterowaniu, nie hydraulice) piec z kotlem w taki sposob, ze w momencie gdy palisz weglem, kondensat jest wylaczony, gdy weglowy wygasa, bo np.nie chce Ci sie dorzucic do niego, to dopiero wtedy startuje kondensat. Czyli zostaje taniosc wegla a w razie czego dochodzi komfort gazu. Teraz sobie pomyslalem, zeby obrac inna, latwiejsza droge. Skoro i tak musisz grzac czynnik do wysokich parametrow (nie wszedzie jest OP), to odpusc sobie kondensat i kup kociol turbo - roznica pomiedzy kondensatem a turbo bylaby przy calej instalacji niskotemperaturowej, a w Twoim przypadku roznica w cenie zakupu bedzie sie dluuugo zwracala. Bez sensu jest stosowanie kotła stałopalnego i kotła "turbo" oszczędność będzie znikoma pomyśl o okresach przejściowych, które są bardzoooo długie ostatnio, gdzie koledze wystarczy minimalna temperatura czynnika i kocioł kondensacyjny osiągnie przyzwoitą sprawność dodatkowo niską modulację. większość automatyk w kotłach ma funkcję współpracy z kotłem stałopanym. Co do zastosowania belki nie jest to złe rozwiązanie ja jednak spróbowałbym najpierw regulacji zaworami termostatycznymi na grzejnikach, a dopiero później ładował pieniążki w belkę.
dhadrys Opublikowano 11 Marca 2013 Autor #22 Opublikowano 11 Marca 2013 Tak ja chcę belke zmienic tylko w podłogówce chce wstawić w nią termostaty do każdej sekcji. w grzejnikach belki nie zmieniam bo termostaty mam na grzejnikach.widzicie zdjęcia które wstawiłem ?? czy coś Wam się nie podoba czy jest ok??? I co myslicie o tym kondensacie z junkersa?? macie jakieś alternatywne rozwiązania .
blackguitar Opublikowano 11 Marca 2013 #23 Opublikowano 11 Marca 2013 zawory zawsze pomagają wyregulować odpowiednio układ. Jeśli chodzi o kotły to uważam, że kondensaty najlepsze na rynku ma firma ze Szwajcarii nie chcę pisać nazwy (nie robie nikomu reklamy) sam stosuje(i projektuje) je od lat i jedno mogę powiedzieć lepszych w eksploatacji nie ma. Junkers w jakiej cenie?
dhadrys Opublikowano 14 Marca 2013 Autor #24 Opublikowano 14 Marca 2013 powiedzcie mi czy jaką moc kotła muszę mięć bo jeden " specjalista" powiedział ze ten junkers ma za małą moc i potrzebuję 21-24kw. bo mam boiler 200litró. co o tym myślicie. podawajcie jakieś konkretne modele
Gość rentix Opublikowano 20 Marca 2013 #25 Opublikowano 20 Marca 2013 naczynie przeponowe można stosować w układach zamkniętych pod warunkiem że kocioł posiada zabezpieczenie przed przegrzaniem (np. wężownice schładzającą) oczywiście czy to jest rozsądne rozwiązanie pozostaje osobną kwestią połączenie kotła gazowego z kotłem na paliwa stałe ma bardzo dużo plusów min.: - podtrzymanie ogrzewania gdy nie ma cię dłużej w domu (grzeje gazowy) - ciepła woda cały czas (nie trzeba rozpalać w lecie) - niezależność energetyczna (gaz, drewno, węgiel, trociny, itp.) wadami jest skomplikowana i droższa instalacja Dużo droższ i bardziej skomplikowana dla przecietnego kowalskiego który bedzie jej uzywał.Zakładasz gazowe kondensat i zapominasz o ogrzewaniu.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.