Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Siemka.Odpływ jest na strychu właśnie do wiadra bo rura przelewowa się zapchala.Co do zaworu zwrotnego to chyba jest uszkodzony bo jak chciałem wymienić pompę bez spuszczania wody z układu to lało się z niego jak cholera.A co do nastawy wstępnej to szumy znikają jak nastawy są na 1 ale wtedy grzejniki są letnie a w pomieszczeniach jest chłodno przy ustawieniu głowicy na 5 a przy ustawieniu np.3 są zimne a w pomieszczeniach jest np.19 stopni.

Edytowane przez dzonson
Opublikowano

Jestes pewny, ze rozmawiamy o nastawach wstepnych? Zobacz jeszcze raz co napisałem wyżej cyfry na głowicy termostatu, to nie nastawy wstępne na zaworze termostatycznym, to dwie zupełnie różne rzeczy. Z tego co napisales, praktycznie jestem pewny, ze mylisz jedno z drugim. Cyfry na glowicy opowiadają pożądanej w pomieszczeniu temperaturze i tak 3 to 20 stopni, 4 - 24 jakoś tak, zależy od głowicy, 1 to chyba 12.

Opublikowano

Ok arthi pewnie masz rację.Chciałem mieć w każdym pomieszczeniu 22 stopnie.Tylko że jak nastawie wszędzie na 3 to zaczyna szumiec.Na dole na metalowych panelowych grzejnikach da sie wytrzymać ale na górze na alu już nie bardzo.

Opublikowano

Cyfry na głowicach (plastikowych pokrętłach) to zupełnie odrębny temat i nie ma nic (no prawie) wspólnego z szumem. Wyobraź sobie, że zamiast 3 masz 20 stopni, a zamiast 4 24. Głowica poprzez zamykanie lub otwieranie dopływu reguluje temperaturę w pomieszczeniu, do tych wartości. Przekręcając na 1 praktycznie zamykasz dopływ wody, bo 1 odpowiada mniej więcej 12 stopniom, z kolei przekręcając na 5 otwierasz maksymalni, bo ta wartość odpowiada tmperaturze 28 stopni. Dopóki w pomieszczeniu nie będzie 28 stopni, dopóty głowica nie dopuści do zakmnięcia zaworu.

 

Nastawa wstępna, to pokręto, śruba, różnie wygląda... pod głowicą, ustala sie maksymalny przepływ przez grzejnik, im bliżej kotła tym niższy numer im dalej, tym wyższy.

Opublikowano (edytowane)

Dlatego napisałem że jak nastawie pokrentlo na zaworze nie głowicy na 1 to szum znika ale grzejnik nie grzeje tak jak powinien przy ustawieniu głowicy na 5 mimo iż w pomieszczeniu jest 20 stopni.Jak zwieksze przepływ tzn.przestawie pokrentlo na zaworze na 2 albo 3 grzejnik zaczyna grzac jak powinien ale zaczyna szumiec a gdy głowica jest na 3 wręcz gwizdać.Pompa na auto nic nie daje a miała.

Edytowane przez dzonson
Opublikowano (edytowane)

Nie czytałem dokładnie tematu, uparłeś się na autoadapt, u mnie autoadapt się nie sprawdził, czasami szumiało, zwłaszcza pod koniec palenia, gdy głowice otwierały częśc grzejników. Ogólnie ten autoadapt musi się dopasować, w pierwszych dniach to w ogóle była porażka, szum jak diabli. Aktualnie calkowicie zrezygnowałem z auto, pompa pracuje zawsze na I biegu. Sprawdziłeś? Pierwszy bieg, też ma jakąś modulację potrafi zejśc z 7W do 5W.

 

Gdy bawisz się pokrętłem, to hałas pojawia się na wszystki czy tylko niektórych? Co to znaczy według ciebie, nie grzeje jak powinien? Wszystko zależy od tego jaką masz temperaturę zasilania, im niższa tym, mniejsza moc grzejnika. Prawidłowo dobrany grzejnik i wyregulowana instalacja, góra cieplesza, dół chłodniejszy.

 

Ogólnie dziwna sytuacja, u mnie w ostatnich dniach praktycznie 90% grzejników było zamkniętych niemal całkowicie, a mimo to szumu żadnego nie było. Z tego co zaobserwowałem I bieg ma bardzo niską wydajność, zdziwiłbym się gdyby mimo to pojawiał się gwizd.

Edytowane przez arthi
Opublikowano

Na parterze 5 grzejników ma nastawy na 1 i one są ciche a reszta gwieździe jak kręce głowica najczęściej na pozycji 3,5 - 3 a jeden nawet szumi jak głowica jest na 0. A wydaje mi się że się nie dogrzewa jak jest nastawa nastawiona na 1 bo jak na piecu jest 55 i na grzejniki idzie 55 a nawet więcej bo piec przeciąganie to w porównaniu z grzejnikiem w łazience który jest ustawiony na max ten jest ciepły a w łazience gorący

Opublikowano

Ustaw termostaty na trochę powyżej 3 tam gdzie chcesz mieć 22 stopnie, na 4 w lazienkach czyli tam gdzie chcesz mieć 24 i przede wszystkim nie ustawiaj żadnego na 1 i 2. Pompa na I bieg. Skoro u mnie dziala na I biegu i obsłuży 19 grzejników całkiem sporych, to tym bardziej u ciebie 12. Ustawiajac termostat na 1, grzejnik nie grzeje, czyli jesli z 12 zamykasz defacto 5, to masz swój hałas i świszczenie.

Opublikowano (edytowane)

Po lewej - jedna pionowa kreska.

Edytowane przez arthi
Opublikowano

Siemka.Wczoraj przestawiłem wszystkie nastawy na 0 czyli na neutral.Pompa na pierwszy bieg tak jak napisałeś.Pościągałem wszystkie głowice.Odczekałem 24h czyli do dzisiejszego wieczoru żeby się wszystko unormowało.Dzisiaj pozakręcałem głowice.11 głowic ustawiłem na 3,5.Dwie w łazienkach na 5.Plus jeden zawór który jest bez głowicy bo jest zabudowany chodzi na max.Razem 14 zaworów.Na dole i u góry w pokojach prawie się pozamykały.Grzejniki są letnie.Na razie jest cicho.Słychać leciutko jak się uch przystawi do grzejnika :D :D Gwiżdże tylko jak głowice przestawię np. na pozycję 4 :( .Ciekawe jak się zrobi zimniej i głowice zaczną odmykać zawory.Czy zacznie szumieć bardziej. :P

Opublikowano

Siemka.Dzisiaj rano u góry w salonie jeden grzejnik zaczął gwizdać.Odkrencilem u góry trochę głowice tak żeby na piątce były luźne i ustawilem 3,5.Na razie jest cicho.Ogólnie jest dużo lepiej niż było wcześniej.

Opublikowano (edytowane)

Dziwne te zawory, może warto skontaktować się z producentem celem wyjaśnienia? Trudno mi uwierzyć, żeby to było normalne zachowanie. Za moje danfoss click zawor + glowica placilem okolo 50zl i nie ma najmniejszego świszczenia, pojawiał się wyłącznei suzm w instalacji, ale tylko przy starej pompie, a w nowej elektroniczenj jak pisalem wczesniej.

 

Dobrze, ze zmniejszenie biegu pompy rozwiązało częsciowo problem, ale sprawdziłbym jeszcze jedną rzecz... Czy zaworu są prawidłowo zainstalowane? Na korpusie zaworu powinna być strzałka wskazująca kierunek przepływu czynnika. Niby taka oczywista rzecz, ale w Polsce instalatorstem najczęsciej zajmują się ludzie, którzy wcześniej nie mieli nic z tym wspólnego i nawet nie próbują poszerzać swojej wiedzy.

Edytowane przez arthi
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano (edytowane)

Siemka.Czy można np zdławić pompę np przykręcając zawór kulowy na wylocie.Jak przykręcam lekko zawór to pompa z 7 watt schodzi do 5.Czy automatycznie zmniejsza się ciśnienie w układzie.I czy na dłuższą metę nie zaszkodzi to pompie.

Edytowane przez dzonson
Opublikowano

A nie lepiej ustawić tą pompę nie w autoadapcie tylko na biegu ręcznym np I, powinno być to samo co dławienie zaworem.

Pompie dławienie nić nie szkodzi.tylko przy pracy w trybie auto.

 

Pozdr.

Opublikowano

Czyli jest prawidłowo, u mnie podobnie na I biegu schodzi z 7W do 5W. Nie wydaje mi się, żeby szkodziło to pompie, to jest w końcu to na czym wyróżnia się alpha spośród zwykłych pomp, elektronicznie modulowana moc.

  • 5 tygodni później...
Opublikowano

A pompą próbowałeś? np na niższy bieg?

Czy masz pewność że nie pomylono rur zasilającej z powrotem, takie objawy są często gdy pomyli się przyłącza do grzejnika lub niewłaściwy kierunek przepływu na zaworze.

Przy bocznym zasilaniu łatwiej to wychwycić - zasilanie jest cieplejsze od powrotu i powinno być na górnej rurze.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.