pablos83 Opublikowano 29 Listopada 2015 #351 Opublikowano 29 Listopada 2015 Czyli jeszcze wydłużyć przerwę z obecnych 32 sekund? O ile? Czy ustawiona obecnie moc grozi przegrzaniem kotła? Obecnie kocioł w podtrzymaniu ma 61-63 stopnie. Zastanawiam się też jak wysoka krzywa przegrzeje mieszkanie skoro mam ustawione 22 stopnie i jak dobije do 22 to więcej nie puści?
TIMON120777 Opublikowano 30 Listopada 2015 #352 Opublikowano 30 Listopada 2015 jak realizujesz sterowanie temperaturą domu? tylko poprzez krzywą grzania czy równiez przez termostat pokojowy? wydłuż przerwę- nie powiem Ci o ile bo nie stoję przy kotle i nie widzę co się tam dzieje skoro w podtrzymaniu winduje tak wysoko temperaturę to zostaje zbyt duży zapas na palniku i jest z czego ujmować zrób korektę o 2-3 sekundy i obserwuj co się zmieniło jesli nadal będzie mocno przegrzewał to zrobisz kolejna i ewentualnie obniżysz nadmuch jak zacznie spiekać
pablos83 Opublikowano 30 Listopada 2015 #353 Opublikowano 30 Listopada 2015 Realizuję tylko poprzez krzywą grzania. Nie mam w domu żadnych termostatów. Na noc zostawiłem następujące ustawienia: przerwa 32s dmuchawa 95 krzywa na 7 Rano było o 1 stopień więcej na czujniku bezprzewodowym w porównaniu do tej samej przerwy i dmuchawy, ale krzywej 6. Na krzywej 6, przerwie na 33s i dmuchawie na 91 nie może dobić do 22 stopni od 3 godzin. Gdy jest krzywa na 7. dmuchawa na 95 i przerwa na 33 dobija do 22 dużo szybciej.
TIMON120777 Opublikowano 30 Listopada 2015 #354 Opublikowano 30 Listopada 2015 czyli dla krzywej 6 jest za niski wzrost temperatury przy spadku temperatury zewnętrznej. zostaw zatem krzywą 7 a jedynie obserwuj czy kocioł się nie przegrzewa. jeśli tak będzie to wydłuż przerwę i dopasuj niższy nadmuch
pablos83 Opublikowano 1 Grudnia 2015 #355 Opublikowano 1 Grudnia 2015 Zbankrutuje przy tym piecu. Nie dość, że na dworzu jest na plusie, niewiele ale jednak to ta menda pali mi już teraz +- 30 kg / dobę :blink: To co będzie w zimie?
TIMON120777 Opublikowano 1 Grudnia 2015 #356 Opublikowano 1 Grudnia 2015 30kg to jest średnia moc w okolicy 7,2KW przy kaloryczności 28MJ i sprawności 75% a to nie jest dużo na dom który według Twojego opisu ma jedynie wełnę pomiędzy pustakami nie zmienia to faktu że dom wymaga termomodernizacji inaczej spalanie będzie wysokie obstawiam przy -20stC na dworze zużycie dobowe w okolicy 60-70kg czyli 17KW
pablos83 Opublikowano 1 Grudnia 2015 #357 Opublikowano 1 Grudnia 2015 No to mnie pocieszyłeś, nie ma co :) Przy moim starym 15 letnim śmieciuchu zasypowym rzemieślniczej roboty który był duuużo mniejszy od obecnego spalałem średnio 3 tony węgla na zimę + 10 metrów drzewa. Przy tym piecu taki wynik to chyba będzie marzenie :) Możesz napisać jak obliczyłeś obecną moc 7,2 KW oraz sprawność pieca? Chciałbym móc obliczać to samemu na przyszłość. A groszek według sprzedawcy miał 26 MJ. Co ciekawe przy poprzednim zasypaniu i większej mocy spalił 16-18 a temperatury były nawet niższe wtedy - groszek był ten sam.
TIMON120777 Opublikowano 1 Grudnia 2015 #358 Opublikowano 1 Grudnia 2015 te 10m drewna to jest też dość spora ilośc energii średnio licząc 1900KWh z m3 da dodatkowe 19000KWh a to jest dość sporo jak przeliczymy to na węgiel to aby uzyskać z węgla taką ilość to trzeba spalić ponad 3 tony czyli łącznie gdybyś palił samym węglem to byś 6 ton węgla weź poza tym pod uwagę że zazwyczja paląc w śmieciuchu ciepło masz jedynie przez część czasu zas tu straty są uzupełniane non stop tyle że w mniejszym stopniu. fizyki nie da się oszukać albo masz ciepło i spalasz albo masz zimno gdy nie spalasz . nie da się mieć ciepło nie grzejąc tu link pokazujący jak liczyć http://1st.bloog.pl/id,6429144,title,Kalorycznosc-wegla-opalu-tabela,index.html?smoybbtticaid=6160b0
julo23 Opublikowano 4 Grudnia 2015 #359 Opublikowano 4 Grudnia 2015 30 kg / 24 h / 3.600 s * 28.000 kJ = 9,7 kW * 80% = 7,8 kW O matko, teraz się drapie po głowie po co mi instalator wcisnął 23kW piec sporo w najgorsze mrozy w zeszłą zimę piec spalił mi 30kg/24h Wychodzi moc niespełna 8kW Raz że naraził mnie na przełacenie przy zakupie droższego pieca to dwa - na pewno więcej spali niż mniejszy piecy. Choćbym miał takie 15kW czy 17kW to byłoby już o niebo lepiej. Z danych producenta z tabeli powinien spalić połowego tego.
SUSPENSER Opublikowano 4 Grudnia 2015 #360 Opublikowano 4 Grudnia 2015 Połowy by nie spalił, ale na pewno mniej, a do tego byłby tańszy i łatwiej byłoby nim sterować. Kocioł 12 kW by spokojnie Ci wystarczył bo ma on maksymalnie 15 kW a wtedy jak widzisz powinien spalać około 60 kg / dobę.
TIMON120777 Opublikowano 4 Grudnia 2015 #361 Opublikowano 4 Grudnia 2015 W dniu 4.12.2015 o 14:59, julo23 napisał(a): 30 kg / 24 h / 3.600 s * 28.000 kJ = 9,7 kW * 80% = 7,8 kW O matko, teraz się drapie po głowie po co mi instalator wcisnął 23kW piec sporo w najgorsze mrozy w zeszłą zimę piec spalił mi 30kg/24h Wychodzi moc niespełna 8kW Raz że naraził mnie na przełacenie przy zakupie droższego pieca to dwa - na pewno więcej spali niż mniejszy piecy. Choćbym miał takie 15kW czy 17kW to byłoby już o niebo lepiej. Z danych producenta z tabeli powinien spalić połowego tego. często ludzie nie są świadomi jaka ilosć węgla dostarczy jakiej ilości energii do układu i myślą że z jednej strony 10kg to dużo a z drugiej dają sobie władować kocioł 300-400% za duży i spalają zamiast tych 10kg średnio to 18 czy 20 i myślą że jest ok
julo23 Opublikowano 7 Grudnia 2015 #362 Opublikowano 7 Grudnia 2015 Jest gdzieś u nas na forum temat jak obniżyć moc kotła i czy wogóle stosuje się takie rozwiązania ? Posiadam 2 zawory 4D więc to też jest jakiś sposób na przewymiarowanie kotła. Ale chciałbym się jeszcze dowiedzieć czy jakaś przeróbka mechaniczna też wchodzi w grę ?
TIMON120777 Opublikowano 7 Grudnia 2015 #363 Opublikowano 7 Grudnia 2015 wszystko zależy od konstrukcji można wyeliminować część wymiennika z odbioru można zmniejszyć moc palnika poszukaj a znajdziesz coś w tej materii. masz sasa z wymiennikiem pionowym mozesz zaślepić część kanału dymnego mozesz wyłożyć dół komory spalania szamotem, jest parę myków
pablos83 Opublikowano 2 Stycznia 2016 #364 Opublikowano 2 Stycznia 2016 Zaczęły się mrozy i zaczęły się problemy :) Mianowicie problem jest taki. Ustawienia są takie: podawanie 5 s przerwa 34 s krzywa 7 Piec osiąga temperaturę 60-65 stopni, na powrocie 45-50, ale ma problemy z dobiciem temperatury w domu. Wygląda to tak. Temperatura spadnie o wartość histerezy i piec ma problem z dobiciem do temperatury ustawionej na czujniku bezprzewodowym. Wartość 0,4 stopnia dobija z godzinę. I teraz pytanko. Czy ustawić krzywą na 8, czy skrócić przerwę? Nie chciałbym też latać co chwilę do kotłowni by patrzeć, czy piec się nie przegrzewa :)
TIMON120777 Opublikowano 3 Stycznia 2016 #365 Opublikowano 3 Stycznia 2016 mozesz zmienić krzywą wyższa temperatura wody to wyższa moc instalacji i szybciej uzupełni straty
pablos83 Opublikowano 3 Stycznia 2016 #366 Opublikowano 3 Stycznia 2016 Tylko czy zmiana samej krzywej sprawi, że będzie do osiągnięcia wyższą temperaturę wody? Starczy mu mocy na jej wytworzenie? Kurde, nie umiem zrozumieć tej zależności jak zmiana samej krzywej sprawi że będzie wyższa temperatura wody.
TIMON120777 Opublikowano 3 Stycznia 2016 #367 Opublikowano 3 Stycznia 2016 zmieniając krzywą zmienisz parametr temperatura CO dla danej temperatury zewnętrznej im ostrzejsza krzywa tym mocniej podnosi zadaną wraz ze spadkiem temperatury na zewnątrz zmieniając temperaturę na kotle na wyższą przez kilka pierwszych cykli kocioł będzie jedynie dłużej dochodził do zadanej aby mocniej zagrzać układ potem powinno się ustabilizować jeśli teraz kocioł osiaga zadaną to nie powinien mieć problemu przy wyższej temperaturze na kotle, chyba że moc na styk ustawiona jesli jednak mocy mu zabraknie to wtedy skrócisz przerwę o 1-2 sekundy i odrobinę podniesiesz nadmuch
pablos83 Opublikowano 3 Stycznia 2016 #368 Opublikowano 3 Stycznia 2016 I wszystko jasne. Dzięki za wyjaśnienia i pomoc.
pablos83 Opublikowano 3 Stycznia 2016 #369 Opublikowano 3 Stycznia 2016 Zszedłem z przerwą do 28 podciągając delikatnie nadmuch, krzywą ustawiłem na 8, ale przy ustawieniach przerwy 38 i obniżeniu nadmuchu oraz krzywej 6 podaje tyle samo na grzejniki, czyli maksymalnie 50 stopni przy -10 stopniach na dworzu i tym samym długo dobija do temperatury zadanej na sterowniku domowym. W sterowniku na piecu wyczytałem, że powinien podawać przy tej temperaturze w zależności od ustawionej krzywej od 69 do 81 na grzejniki. Gdzie zatem może leżeć problem? Sterownik pieca działa w trybie pogodowym.
TIMON120777 Opublikowano 3 Stycznia 2016 #370 Opublikowano 3 Stycznia 2016 daj link do instrukcji sterownika poczytam moze coś mądrego mi wpadnie w oczy
nex1983 Opublikowano 3 Stycznia 2016 #371 Opublikowano 3 Stycznia 2016 Powiem wam panowie ze pid przy obecnie utrzymujących się mrozach nie radzi sobie. Jest kiepsko ze stabilnością temperatury kotła. Poobserwowalem kilka godzin w kotłowni jego pracę i dopasowalem dzięki ustawieniom pid dwustanowiskowy na 3s podawanie, 40s przerwa, nadmuch 18% przy otwartej klapce. Podtrzymania 4s co 10min, wentylator 30s co 5min. Rano sprawdzę wykres. Mam pytanie, czy w dwustanie trzeba często dopasowywać ustawienia czy jak np są dobre przy obecnych mrozach to takie mogą zostać na dodatnia temp?
pablos83 Opublikowano 4 Stycznia 2016 #372 Opublikowano 4 Stycznia 2016 TIMON120777 link to instrukcji sterownika mojego kotła: http://recalart.com/data/files/economic_premium_draco.pdf Dodam jeszcze tylko, że obecnie kocioł włącza się przy 54 stopniach i wyłącza przy 59 po czym dobija do 60-65. Na powrocie osiąga max 50.
nex1983 Opublikowano 4 Stycznia 2016 #373 Opublikowano 4 Stycznia 2016 Teraz w dwustanie piec pracuje świetnie, węgiel dopalony, ustawienia zagrały idealnie, dochodzi do temp zadanej koło 13min i trzyma. Na piecu zadane 60, histereza 2 i pracuje sobie od 55 do 65 stopni. Przy tych dużych mrozach jest duży odbiór ciepła i powrót 36 stopni się utrzymuje. Też tak macie czy palicie z wyższą zadana co aby powrót był lepszy? Mieszaczem steruje siłownik z pogodowka, w domu 22 stopnie
TIMON120777 Opublikowano 4 Stycznia 2016 #374 Opublikowano 4 Stycznia 2016 pablos w instrukcji nie doczytałem jak realizuje algorytm w oparciu o pogodówkę jest jednak zależnośc którą bierze pod uwagę czyli temperatura wewnętrzna i dodatkowo koryguje krzywą jeden wniosek mi się nasuwa jeśli przy danej krzywej nie daje ile trzeba na układ to musisz ją podnieść na ostrzejszą nie ma też mozliwości ustawienia temperatury wyjściowej przy pogodówce a szkoda bo byłoby łatwiej ze strony użytkownika jeśli spalanie jest poprawne pozostaje zabawa krzywymi tak aby w domu była komfortowa temperatura
pablos83 Opublikowano 4 Stycznia 2016 #375 Opublikowano 4 Stycznia 2016 Dzięki za Twoje zaangażowanie TIMON120777. Zdobyłem kod i wszedłem w ustawienia serwisowe i rzuciło mi się w oczy jedno ustawienie. Mianowicie tak jak pisałem wcześniej - na grzejniki podaje maksymalnie 50 stopni niezależnie od ustawień przerwy, nadmuchu, i krzywej oraz temperatury zewnętrznej. I nie wiem jakim cudem, ale taka temperatura jest zadana w ustawieniach serwisowych. Czyli wydaje mi się, że choćbyśmy puchli od kombinacji to nic to nie da bo więcej na grzejniki nie puści. Tylko nikt nigdy w ustawieniach serwisowych nie grzebał, skąd zatem zadana taka temperatura i co zrobić żeby uzależniał temperaturę puszczania na grzejniki od temperatury zewnętrznej?
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.