piterb Opublikowano 9 Października 2012 #1 Opublikowano 9 Października 2012 witam mam takie pytanko bo poczytalem troche o tych zaworach ale jako ze nie znam sie na tym postanowilem zapytac. Posiadam kominek z plaszczem wodnym ktory bardzo sie poci w srodku - w palenisku. Po dokladnym czyszczeniu do golych blach godzina palenia i wklad jest czarny i scieka z niego smola/maz. Czy taki zawor po montazu podniesie mi temp na powrocie co bedzie skutkowalo ze wklad bedzie lepiej dogrzany i nie bedzie sie pocil??dodam ze wklad od zewnatrz docieplony welna z folia alu. Teraz temp na kotle mam w granicach 45-50stopni jak zrobie 60 to w domu mam po 26stopni. Cytuj
Gość mak Opublikowano 10 Października 2012 #2 Opublikowano 10 Października 2012 Przy prawidłowym montażu zaworu i pompy tak ( patrz schematy na forum lub stronach producentów).Producenci kominków przeważnie zalecają stosowanie ochrony powrotu (zawór 3D, laddomat lub pompa mieszająca), dlatego sprawdź zalecenia producenta kominka odnośnie jego montażu. Czy stosujesz do kominka sterownik? Druga sprawa to dobór wielkości kominka do powierzchni domu (ile m2 jakie zapotrzebowanie na ciepło, jaka moc kominka) Cytuj
mlodzieniec Opublikowano 10 Października 2012 #3 Opublikowano 10 Października 2012 Nie bez znaczenia jest też jakość drewna i sposób spalania, za mało powietrza powoduje "kiszenie" i osadzanie smoły na ściankach. Cytuj
piterb Opublikowano 10 Października 2012 Autor #4 Opublikowano 10 Października 2012 Witam dzieki za zainteresowanie tematem mak mam kominek o mocy 14albo 16kW nie pamietam, moje mieszkanie to 50m, w tym 5 grzejnikow alu + bojler 140l producent nic nie pisze o ww zaworze w instrukcji jaki sterownik masz na mysli ?? ja mam tylko taki co pompa steruje mlodzieniec drewno mam sezonowane teraz pale ponad 2-letnim staram sie nie przymykac kominka niestety wartosci temp na piecu nie pozwalaja mi caly czas palic na uchylonym bo bedzie poprostu za goraco jesli taki zawor ma sens i pomoze mi z problemem smolowania scianek kominka to napiszcie mi prosze jak go sie montuje (gdzie w ktorym miejscu) z tego co widzialem na schematach to zasilanie i powrot spiete sa razem tym zaworem (dobrze to rozumuje) pozdrawiam Cytuj
piterb Opublikowano 12 Października 2012 Autor #5 Opublikowano 12 Października 2012 no to jak dobrze mysle z tym zaworem?? Cytuj
vernal Opublikowano 13 Października 2012 #6 Opublikowano 13 Października 2012 (edytowane) Trochę ciemno to widzę. Kominek z płaszczem wodnym to jest generalnie nieporozumienie - dziwny wymysł ludzi/producentów nie mających pojęcia o spalaniu opału a szczególnie drewna. To jest raz. A dwa to masz ten kominek o mocy 3 krotnie za dużej i to musi skutkować nadmiernym dymieniem i smołą (która z dymu powstaje). Czy to się da uratować choć trochę? Sam widzisz, że nie bardzo. 2 poważne błędy. Temperaturę to trzeba podnieść w ogóle w płaszczu wodnym, bo podejrzewam, że ta na powrocie niewiele różni się od zasilającej. W tym płaszczu to musisz mieć jakieś 70C co najmniej, żeby było troszkę lepiej. Tu raczej zawór 4D jest potrzebny i to z siłownikiem i sterownikiem tegoż siłownika. Taki zawór jednocześnie podniesie temp. w płaszczu i ochroni powrót. Potrafi on również puścić na grzejniki 35C a w płaszczu utrzymywać 70C. Tylko teraz czy da się to zrobić bez dodatkowej pompy. To zależy od tego jakiej wielkości masz wyjście z płaszcza. A tak w ogóle to można zmniejszyć trochę moc tego płaszcza (np. o połowę) - podaj jakiś link do tego konkretnego kominka. Edytowane 13 Października 2012 przez vernal Cytuj
piterb Opublikowano 13 Października 2012 Autor #7 Opublikowano 13 Października 2012 dzieki za naswietlenie sprawy oto link do tego kominka http://www.halmat.kielce.com/index.php?option=com_content&view=article&id=61&Itemid=109 Cytuj
vernal Opublikowano 13 Października 2012 #8 Opublikowano 13 Października 2012 Dość ubogo opisali. Czy ścianki w komorze spalania są również płaszczem wodnym? (czy za nimi jest od razu woda?). Cytuj
albodek Opublikowano 13 Października 2012 #9 Opublikowano 13 Października 2012 widziałem inne kominki , które w celu lepszego spalania były wyłożone wewnątrz , szamotem albo wermikulitem, to pozwala lepiej spalać opał i podnosi temp. wenątrz kominka.Dodatkowo zawór 4d i powinno być lepiej. Cytuj
piterb Opublikowano 13 Października 2012 Autor #10 Opublikowano 13 Października 2012 wlasnie dzisiaj a raczej wczoraj wyciagnalem cegielki szamotowe, wylozylem nimi palenisko i scianki wkolo na wysokosc cegielki (lezacej), nie wiem czy lepiej, napewno tam gdzie byly cegielki bylo czysciutko, ale zmniejszyla mi sie komora spalania i przez to ze wszystko poszlo wyzej, jakos slabo powietrze z dolu dochodzilo (ciezko rozpalic). tak dokladnie 3 scianki to woda oraz gora nie wiem czy w samy palenisku tez jest woda ale wydaje mi sie ze nie choc pewnosci nie mam Cytuj
vernal Opublikowano 13 Października 2012 #11 Opublikowano 13 Października 2012 To daj cegiełki do samej góry ale nie zatykaj otworów powietrza (wchodzących i wychodzących. Powinno to zmniejszyć moc kominka co najmniej o 1/3. Jeżeli kominek sterowany jest temperaturą spalin, to powinno być dużo lepiej. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.