Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[Ważne Pytanie] Kolektory Słoneczne A Palenie W Piecu


bagwell

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Panowie,

Mam Pytanie odnośnie palenia w piecu i kolektorów słonecznych.

Instalatorzy poinfoirmowali mnie, że gdy rozpalam w piecu zakręcać dopływ glikolu do zasobnika wody (200 litrów), ale tu pojawia się moje pytanie,

Czy gdy zakręce obieg ciepła w kolektorach, to co stanie się gdy w zimę będzie świeciło słońce a kolektory będą zakręcone?

Czy może porostu zostawić obieg tak jak jest, ale to znowu może zbędnie dogrzewać solary.

Proszę o odpowiedź kogoś kto ma wiedzę w tym temacie, bo tak jak widać jestem laikiem.

Z góry dziękuję.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zimą, ani latem kiedy okresowo przepalam w kotle CO nie ruszam, ani nie wyłączam instalacji solarnej. Bogu dzięki przez dwa lata nic się nie działło ciepełko zostawało tam gdzie trzeba. Największe szkody zawsze robią kombinatorzy, o niewielkim pojęciu, ale słuchający plotek. Raz ustawionego prawidłowo układu nie rusza się. Można co najwyżej sprawdzić wielkość przepływu cieczy przez panele. O restę dba sterownik i zawry zwrotne w układzie. To tyle.Nic nie zakręcaj, ani nie wyłączaj. Gdy układ nie pracuje zasilasz tylko sterownik, a on niewiele pobiera prądu. A co będzie gdy zapomnisz, a przygrzeje słonko. Wtedy zrobi się większy i kosztowniejszy problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To proste. Jakiś osioł ,,skopie" instalację, a potem ratuje się zakręcając zawory i twierdzi,że tak się robi biednemu inwestorowi. Reszta pseudo fochowców pwtarza jak mantrę jego twierdzenie. i tak sie rodzą legendy.A całą tę autmatykę to panie Żydzi w Hameryce wymyślili bo siłów w hendach nie mieli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach