Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Kocioł Własnego Pomysłu


RedEd

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Czy ten materiał ogniotrwały lepiej spisuje się niż cegły szamotowe. Jaki masz obecnie kształt palnika, gdzie dajesz powietrze wtórne.

Może wkleisz zdjęcia.

Pytam tak bo przede mną budowa palnika a koncepcji kształtu i miejsc w które należy podać powietrze wtórne jest wiele.

Zastanawiałeś się nad zdudowaniem zwężki venturi.

Opublikowano

Witam

Andrzej222 w mojej konstrukcji cały czas coś się zmienia, materiał jest wykorzystywany w kominkach, dziś zrobię foto i wkleję, ale to sprawa indywidualnego doboru do pieca, i teraz jest coś na kształt klosza do lampy naftowej z elementem rozbijającym płomień na środku, materiał jest izolatorem i ładnie się nagrzewa do czerwoności dopalając prawie wszystko

 

pozdrawiam RedEd

Opublikowano

Już znalazłem ;)

Nie wiem, czy dobrze kojarzę fakty, ale wnioskuję, że kocioł RedEda pospawałeś przy pomocy dedry tig-mma. Mam takową, przymierzam się do bufora i nie wiem czy jej na nim nie zarżnę. Może lepiej spawy komuś zlecić bo to w końcu sprzęt raczej amatorski.

Opublikowano

Dobrze kojarzysz fakty ;) Trochę odbiegamy od tematu ale powiem Ci że daje jakoś radę, jednak zbiornik to blacha 3mm więc migomat jest do tego odpowiedniejszy. A Dedry tak szybko nie zarżniesz mi spadła 2 razy ze schodów, była cała zaje....a opiłkami, spawam bez większych przerw 5-8h dziennie elektrodą 3,2mm i nadal się nie poddaje. Tym razem małe Chińskie rączki zrobiły kawał dobrej roboty :D :D ;)

Opublikowano

Witam

oto fotki bez czyszczenia od czwartku wieczór

 

post-35989-0-33696000-1331575407_thumb.jpg

 

post-35989-0-03419500-1331575611_thumb.jpg

 

po rusztowaniu zawsze trochę poleci ze spalinami i osadza się na wymienniku, ale niema kożucha

 

pozdrawiam RedED

Opublikowano

Andrzej222 płyta ma ok 35cm wysokości a wloty powietrza dodatkowego są powyżej przegrody komory zasypowej ok3cm ponad jej krawędzią, jak się kocioł mocno rozpędza to ogień sięga ponad tą płytę, a wnętrze na dole robi się czerwone, a mimo tego woda się nie gotuje. Temperatura w czopuchu waha się między 70-120c tylko ostatnio jest dość ciepło, zobaczę jak wrócą mrozy, a i tak w planie są zawirowywacze na przyszły sezon. A i czekam na precyzyjny termometr do spalin.

 

pozdrawiam RedEd

Opublikowano

małe Chińskie rączki zrobiły kawał dobrej roboty :D :D ;)

W sumie też nie narzekam. Dopóki była na gwarancji to ją wręcz katowałem momentami, np. upalanie rur grubościennych na max. prądzie do momentu, aź stwierdzała dośc, muszę odpocząć. Normalnie z reguły el.2,5, bo najczęściej rzeźbię w profilach zamkniętych, ale nie na tyle dużo, żeby inwestować w porządnego miga.

Opublikowano

Witam

wolo22 zdjęcie jest od góry przez wyczystkę, i nie blacha a płyta, izolator termiczny

 

pozdrawiam RedEd

Opublikowano

Witam

blacha od strony drzwiczek jest po skosie jak w dakon dor ruszta pionowe tzn u góry schowana pod "nawis" ścianki komory zasypowej a na dole widać ok11cm rusztu czyli komora żarowa skraca się z ok17cm do ok10cm może więcej nie mierzyłem, w każdym bądź razie zmniejsza to objętość żaru w komorze paleniskowej co skutkuje mniejszym kopceniem przy przestojach, dodatkowo dowiedziałem się o nowej wersji sterownika dmuchawy tej samej firmy co mój (zdjęcia) który będzie miał premierę w kwietniu a jego parametry bardzo odpowiadają moim wymaganiom i jestem skłonny zainwestować w ten sterownik aby dopracować całość

 

pozdrawiam RedEd

Opublikowano

Pytanie moje było mało precyzyjne . Chodzi mi o grubość i rodzaj blachy do budowy kotła.Gdzie można dostać materiał izolacyjny do komory spalania?

Odniśnie sterownik to gdzieś czytałem ,że SPR-10 ma wiele zalet.

Opublikowano

Chodzi mi o grubość i rodzaj blachy do budowy kotła.

 

Też miałem taki dylemat. Jak chcesz sam robić piec to polecam zwykłą blachę S23JR(ST3S). Blacha kotłowa jest przeznaczona na kotły wysokotemperaturowe, a kotły do domowej kotłowni nie mają takich wymagań. Poza tym 3x mniejsze koszty spawania. i przy pomyłce mniejsza strata ;)

 

Co do grubości to wew gr. max 6, zew 4mm.

 

Gdzie można dostać materiał izolacyjny do komory spalania?

 

allegro.pl

Opublikowano

Witam

blachy użyte to st3: 6 mm w komorze zasypowej i kanale ogniowym i 4 mm wymiennik i obudowa kanałów wodnych a i tak całość waży ok 260 kg bo z arkuszy zostały tylko skrawki a tyle było kupione, co do materiału ogniotrwałego to jest to mieszanka którą firma produkująca kominki robi na miejscu i skład jest tajemnicą (chyba), mieszanka ta dobrze się sprawuje w charakterze dopalacza, jestem z tego kotła zadowolony bardziej niż z poprzednika który poszedł do domku wolno stojącego i ogrzewa z powodzeniem 200m2, odnośnie sterownika to mam przyniesiony ze złomu sterownik rk2001e od kotła zgazowującego drzewo i ma znacznie lepsze parametry niż jego poprzednik płomyk, a na targach instalacje w Poznaniu będzie zaprezentowany nowy sterownik tej firmy który przy badaniach spełnił najwyższą 3 normę emisji nie pamiętam jaka to norma ale będę jednym z pierwszych nabywców

 

pozdrawiam RedEd

Opublikowano

Reded mam prośbę . Jakie zadanie ma ta część rusztu , która opada w dół na wprost wlotu powietrza ? Może jakiś dokładniejszy szkic lub przykład rozwiązania na jakim kotle się wzorować?

Opublikowano

Witam

wolo22 jak zrobisz tak dużą komorę (powierzchnię rusztu) to możesz zrobić piec ok40kw, bo inaczej nie będzie się palić tylko zadymiać, ta blacha ma za zadanie ograniczyć przestrzeń żaru, chyba że tak duże ruszta do przepalania drewnem to ok

 

pozdrawiam RedEd

Opublikowano

Generalnie prawda ale wszystko zależy od tego czym kocioł będzie opalany i od budowy samego palnika. Przykładem mogą być np kotły kalvis

Palnik należy wykonać tak aby sprężał gazy wówczas może komora zasypowa być nawet 50x50 ;)

pytanie tylko jak sprężyc te gazy w tym palniku? wymagało by to zbudowanie osobnego cyrkulatora spalin

Opublikowano

A tak dokładniej to to jak by to miało wg Ciebie wyglądać? Jakaś komora wirowa?

Dokładnie. Musiało by to wprowadzać spaliny w ruch wirowy z jednoczesnym zawężaniem wylotu aby na wyjściu utworzyło się odpowiednio wysokie ciśnienie, wówczas dojdzie do całkowitego spalenia gazów a jednocześnie przed palnikiem utworzy się podciśnienie które będzie zasysało gazy w ten palnik nie dopuszczając smołowania się komory zasypowej. To tyle w teorii ale jak to zrobić w praktyce aby pomieścić to wszystko w kompaktowej obudowie, tego już nie wiem ale pracuje nad tym ;)
Opublikowano

Musiało by to wprowadzać spaliny w ruch wirowy z jednoczesnym zawężaniem wylotu aby na wyjściu

Osobiście zainspirowałem się frolingiem turbo i w zbudowanej namiastce coś takiego zastosowałem, jednak bez zawężania wylotu. Spręża sam kanał dyszy, zasysając na początku PW. Zaraz po rozpaleniu faktycznie widać w komorze spiralę płomienia, potem jednak jedynie język ognia z dyszy, albo wręcz bez widocznego płomienia, jedynie wirujące iskry. Temperatura spalin, wnioskując z pomarańczowego fragmentu nieosloniętego izolacją rury łączącej palenisko z wymiennikiem/kotłem to jakieś 900 stopni. Dopala wszystko bezdymnie i bezaromatycznie, no może prawie wszystko, bo opon, pcv i tym podobnych ekskrementów nie próbowałem. Całość z izolacyjnej ceramiki. Prototyp. W sumie dość kompaktowy.

Obserwację prowadzę przez niewielki otwór w przeciwległej do wylotu spalin zaślepce komory wirowej. Nadaje się też do odpalania papierosów. Paskudny nałóg palacza :(

Jak mniemam dostarcza on też trzecie powietrze dopalające.

 

 

Penio? W czym problem?

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.