Andrzej222 Opublikowano 12 Marca 2012 #76 Opublikowano 12 Marca 2012 Czy ten materiał ogniotrwały lepiej spisuje się niż cegły szamotowe. Jaki masz obecnie kształt palnika, gdzie dajesz powietrze wtórne. Może wkleisz zdjęcia. Pytam tak bo przede mną budowa palnika a koncepcji kształtu i miejsc w które należy podać powietrze wtórne jest wiele. Zastanawiałeś się nad zdudowaniem zwężki venturi.
przemyslaw2ar Opublikowano 12 Marca 2012 #77 Opublikowano 12 Marca 2012 W dniu 10.03.2012 o 17:30, piotr3 napisał(a): Z innego forum wnoszę, że już szukasz sprzętu B) Już znalazłem ;)
RedEd Opublikowano 12 Marca 2012 Autor #78 Opublikowano 12 Marca 2012 Witam Andrzej222 w mojej konstrukcji cały czas coś się zmienia, materiał jest wykorzystywany w kominkach, dziś zrobię foto i wkleję, ale to sprawa indywidualnego doboru do pieca, i teraz jest coś na kształt klosza do lampy naftowej z elementem rozbijającym płomień na środku, materiał jest izolatorem i ładnie się nagrzewa do czerwoności dopalając prawie wszystko pozdrawiam RedEd
piotr3 Opublikowano 12 Marca 2012 #79 Opublikowano 12 Marca 2012 W dniu 12.03.2012 o 11:25, przemyslaw2ar napisał(a): Już znalazłem ;) Nie wiem, czy dobrze kojarzę fakty, ale wnioskuję, że kocioł RedEda pospawałeś przy pomocy dedry tig-mma. Mam takową, przymierzam się do bufora i nie wiem czy jej na nim nie zarżnę. Może lepiej spawy komuś zlecić bo to w końcu sprzęt raczej amatorski.
przemyslaw2ar Opublikowano 12 Marca 2012 #80 Opublikowano 12 Marca 2012 Dobrze kojarzysz fakty ;) Trochę odbiegamy od tematu ale powiem Ci że daje jakoś radę, jednak zbiornik to blacha 3mm więc migomat jest do tego odpowiedniejszy. A Dedry tak szybko nie zarżniesz mi spadła 2 razy ze schodów, była cała zaje....a opiłkami, spawam bez większych przerw 5-8h dziennie elektrodą 3,2mm i nadal się nie poddaje. Tym razem małe Chińskie rączki zrobiły kawał dobrej roboty :D :D ;)
RedEd Opublikowano 12 Marca 2012 Autor #81 Opublikowano 12 Marca 2012 Witam oto fotki bez czyszczenia od czwartku wieczór po rusztowaniu zawsze trochę poleci ze spalinami i osadza się na wymienniku, ale niema kożucha pozdrawiam RedED
Andrzej222 Opublikowano 12 Marca 2012 #82 Opublikowano 12 Marca 2012 Na jaką wysokość masz płytę izolacyjną. Powietrze wtórne podajesz od dołu, czy poprowadziłeś wyżej i podajesz z boku. Mierzyłeś temperaturę w czopuchu.
RedEd Opublikowano 12 Marca 2012 Autor #83 Opublikowano 12 Marca 2012 Andrzej222 płyta ma ok 35cm wysokości a wloty powietrza dodatkowego są powyżej przegrody komory zasypowej ok3cm ponad jej krawędzią, jak się kocioł mocno rozpędza to ogień sięga ponad tą płytę, a wnętrze na dole robi się czerwone, a mimo tego woda się nie gotuje. Temperatura w czopuchu waha się między 70-120c tylko ostatnio jest dość ciepło, zobaczę jak wrócą mrozy, a i tak w planie są zawirowywacze na przyszły sezon. A i czekam na precyzyjny termometr do spalin. pozdrawiam RedEd
piotr3 Opublikowano 12 Marca 2012 #84 Opublikowano 12 Marca 2012 W dniu 12.03.2012 o 16:28, przemyslaw2ar napisał(a): małe Chińskie rączki zrobiły kawał dobrej roboty :D :D ;) W sumie też nie narzekam. Dopóki była na gwarancji to ją wręcz katowałem momentami, np. upalanie rur grubościennych na max. prądzie do momentu, aź stwierdzała dośc, muszę odpocząć. Normalnie z reguły el.2,5, bo najczęściej rzeźbię w profilach zamkniętych, ale nie na tyle dużo, żeby inwestować w porządnego miga.
wolo22 Opublikowano 12 Marca 2012 #85 Opublikowano 12 Marca 2012 Kolego Reded w poście nr81 zdjęcie jest od jakiej strony bo nie łapię . Jakiej blachy Użyłeś?
RedEd Opublikowano 13 Marca 2012 Autor #86 Opublikowano 13 Marca 2012 Witam wolo22 zdjęcie jest od góry przez wyczystkę, i nie blacha a płyta, izolator termiczny pozdrawiam RedEd
Andrzej222 Opublikowano 13 Marca 2012 #87 Opublikowano 13 Marca 2012 Myślę, że wolo22 pytał się o blachę którą położyłeś w komorze zasypowej, opisałeś ją w poście 75
RedEd Opublikowano 13 Marca 2012 Autor #88 Opublikowano 13 Marca 2012 Witam blacha od strony drzwiczek jest po skosie jak w dakon dor ruszta pionowe tzn u góry schowana pod "nawis" ścianki komory zasypowej a na dole widać ok11cm rusztu czyli komora żarowa skraca się z ok17cm do ok10cm może więcej nie mierzyłem, w każdym bądź razie zmniejsza to objętość żaru w komorze paleniskowej co skutkuje mniejszym kopceniem przy przestojach, dodatkowo dowiedziałem się o nowej wersji sterownika dmuchawy tej samej firmy co mój (zdjęcia) który będzie miał premierę w kwietniu a jego parametry bardzo odpowiadają moim wymaganiom i jestem skłonny zainwestować w ten sterownik aby dopracować całość pozdrawiam RedEd
wolo22 Opublikowano 15 Marca 2012 #89 Opublikowano 15 Marca 2012 Pytanie moje było mało precyzyjne . Chodzi mi o grubość i rodzaj blachy do budowy kotła.Gdzie można dostać materiał izolacyjny do komory spalania? Odniśnie sterownik to gdzieś czytałem ,że SPR-10 ma wiele zalet.
penio Opublikowano 15 Marca 2012 #90 Opublikowano 15 Marca 2012 W dniu 15.03.2012 o 15:20, wolo22 napisał(a): Chodzi mi o grubość i rodzaj blachy do budowy kotła. Też miałem taki dylemat. Jak chcesz sam robić piec to polecam zwykłą blachę S23JR(ST3S). Blacha kotłowa jest przeznaczona na kotły wysokotemperaturowe, a kotły do domowej kotłowni nie mają takich wymagań. Poza tym 3x mniejsze koszty spawania. i przy pomyłce mniejsza strata ;) Co do grubości to wew gr. max 6, zew 4mm. W dniu 15.03.2012 o 15:20, wolo22 napisał(a): Gdzie można dostać materiał izolacyjny do komory spalania? allegro.pl
tomcar11 Opublikowano 15 Marca 2012 #91 Opublikowano 15 Marca 2012 Płyta izolacyjna którą wykłada się kominki to wermikulit i pewnie Reded tez takiej użył bo jest ogólnie dostępna
RedEd Opublikowano 15 Marca 2012 Autor #92 Opublikowano 15 Marca 2012 Witam blachy użyte to st3: 6 mm w komorze zasypowej i kanale ogniowym i 4 mm wymiennik i obudowa kanałów wodnych a i tak całość waży ok 260 kg bo z arkuszy zostały tylko skrawki a tyle było kupione, co do materiału ogniotrwałego to jest to mieszanka którą firma produkująca kominki robi na miejscu i skład jest tajemnicą (chyba), mieszanka ta dobrze się sprawuje w charakterze dopalacza, jestem z tego kotła zadowolony bardziej niż z poprzednika który poszedł do domku wolno stojącego i ogrzewa z powodzeniem 200m2, odnośnie sterownika to mam przyniesiony ze złomu sterownik rk2001e od kotła zgazowującego drzewo i ma znacznie lepsze parametry niż jego poprzednik płomyk, a na targach instalacje w Poznaniu będzie zaprezentowany nowy sterownik tej firmy który przy badaniach spełnił najwyższą 3 normę emisji nie pamiętam jaka to norma ale będę jednym z pierwszych nabywców pozdrawiam RedEd
wolo22 Opublikowano 16 Marca 2012 #93 Opublikowano 16 Marca 2012 Koledzy czy można w kotle DS dać komorę załadowczą 28x45cm i jak wtedy wykonać palnik?
wolo22 Opublikowano 16 Marca 2012 #94 Opublikowano 16 Marca 2012 Reded mam prośbę . Jakie zadanie ma ta część rusztu , która opada w dół na wprost wlotu powietrza ? Może jakiś dokładniejszy szkic lub przykład rozwiązania na jakim kotle się wzorować?
RedEd Opublikowano 16 Marca 2012 Autor #95 Opublikowano 16 Marca 2012 Witam wolo22 jak zrobisz tak dużą komorę (powierzchnię rusztu) to możesz zrobić piec ok40kw, bo inaczej nie będzie się palić tylko zadymiać, ta blacha ma za zadanie ograniczyć przestrzeń żaru, chyba że tak duże ruszta do przepalania drewnem to ok pozdrawiam RedEd
przemyslaw2ar Opublikowano 17 Marca 2012 #96 Opublikowano 17 Marca 2012 Generalnie prawda ale wszystko zależy od tego czym kocioł będzie opalany i od budowy samego palnika. Przykładem mogą być np kotły kalvis Palnik należy wykonać tak aby sprężał gazy wówczas może komora zasypowa być nawet 50x50 ;) pytanie tylko jak sprężyc te gazy w tym palniku? wymagało by to zbudowanie osobnego cyrkulatora spalin
piotr3 Opublikowano 17 Marca 2012 #97 Opublikowano 17 Marca 2012 W dniu 17.03.2012 o 17:24, przemyslaw2ar napisał(a): wymagało by to zbudowanie osobnego cyrkulatora spalin A tak dokładniej to to jak by to miało wg Ciebie wyglądać? Jakaś komora wirowa?
penio Opublikowano 17 Marca 2012 #98 Opublikowano 17 Marca 2012 piotr3 nie badź ignorantem. Czytaj forum i nie krzycz na innych, którzy Ci dobre rady dają.
przemyslaw2ar Opublikowano 17 Marca 2012 #99 Opublikowano 17 Marca 2012 W dniu 17.03.2012 o 20:09, piotr3 napisał(a): A tak dokładniej to to jak by to miało wg Ciebie wyglądać? Jakaś komora wirowa? Dokładnie. Musiało by to wprowadzać spaliny w ruch wirowy z jednoczesnym zawężaniem wylotu aby na wyjściu utworzyło się odpowiednio wysokie ciśnienie, wówczas dojdzie do całkowitego spalenia gazów a jednocześnie przed palnikiem utworzy się podciśnienie które będzie zasysało gazy w ten palnik nie dopuszczając smołowania się komory zasypowej. To tyle w teorii ale jak to zrobić w praktyce aby pomieścić to wszystko w kompaktowej obudowie, tego już nie wiem ale pracuje nad tym ;)
piotr3 Opublikowano 18 Marca 2012 #100 Opublikowano 18 Marca 2012 W dniu 17.03.2012 o 22:29, przemyslaw2ar napisał(a): Musiało by to wprowadzać spaliny w ruch wirowy z jednoczesnym zawężaniem wylotu aby na wyjściu Osobiście zainspirowałem się frolingiem turbo i w zbudowanej namiastce coś takiego zastosowałem, jednak bez zawężania wylotu. Spręża sam kanał dyszy, zasysając na początku PW. Zaraz po rozpaleniu faktycznie widać w komorze spiralę płomienia, potem jednak jedynie język ognia z dyszy, albo wręcz bez widocznego płomienia, jedynie wirujące iskry. Temperatura spalin, wnioskując z pomarańczowego fragmentu nieosloniętego izolacją rury łączącej palenisko z wymiennikiem/kotłem to jakieś 900 stopni. Dopala wszystko bezdymnie i bezaromatycznie, no może prawie wszystko, bo opon, pcv i tym podobnych ekskrementów nie próbowałem. Całość z izolacyjnej ceramiki. Prototyp. W sumie dość kompaktowy. Obserwację prowadzę przez niewielki otwór w przeciwległej do wylotu spalin zaślepce komory wirowej. Nadaje się też do odpalania papierosów. Paskudny nałóg palacza :( Jak mniemam dostarcza on też trzecie powietrze dopalające. Penio? W czym problem?
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.