GOSIA2300 Opublikowano 22 Października 2011 #1 Opublikowano 22 Października 2011 Proszę o pomoc, w tym roku przerabialiśmy piec 25 W - Eko groszek Eko Max - tzn. dodano bojler w kotłowni, który doprowadza wodę do mieszkań, piec ma około 5 lat i do tej pory miał kilka awarii głownie spowodowanych właśnie niby zbyt małym obiegiem wody (woda była w grzejnikach, ale nie użytkowa) - zrobiony był tak przez Pana hydraulika chyba bez kompletnego pomysłu, a nas laików narażał na podwójne koszty - węgiel i prąd do bojlerów. W tym roku niby wszystko przerobione jest ok., ale pojawiły się dwa problemy - pierwszy nie można ustawić pieca, tzn. zaraz, kiedy zaczyna pracować szybko podnosi się temperatura podajnika i następuje blokada. Ponieważ walczymy z tym juz z miesiąc dodam, iż robiliśmy różne rzeczy - zmiana parametrów, dmuchawy itp. najprawdopodobniejszą przyczyną wg fachowców jest za dobry węgiel tzw. Piekorz, dziś dokupiliśmy gorszego żeby może to wreszcie zaczęło działać, ale czy to ma sens. Non stop kontrola pieca? Wszyscy cos radzą, ale to i tak nie działa. Proszę o pomoc może ktoś to przerabiał? Drugi problem to to, że woda z bojlera zanim dotrze do mieszkań jest zimna i trzeba z dwa wiadra spuścić, aby moc się umyć, nawet w dzień szybko się wychładza, przy małym poborze ciągle jest zimna. Jak to przerobić.? Dziękuje i pozdrawiam Cytuj
kotłowy Opublikowano 22 Października 2011 #2 Opublikowano 22 Października 2011 Witam "za dobry węgiel" -dobre . Może czujnik temperatury podajnika jest uszkodzony lub nie w tym miejscu co trzeba założony lub źle podłączony do sterownika. Od tego bym zaczął .A nawet ,jeżeli można to wyjąć go z pochwy na podajniku ,jeżeli jest tak umieszczony i zobaczyć co dalej czy się zablokuje . A z tą wodą to tylko cyrkulacja . Powodzenia Cytuj
SanitSystem Opublikowano 22 Października 2011 #3 Opublikowano 22 Października 2011 Uszczelnić podajnik i zasobnik na opał tak żeby nie zasysał "lewego powietrza" Cytuj
lukbok Opublikowano 23 Października 2011 #4 Opublikowano 23 Października 2011 Witam Ja też walczę z tą temperaturą podajnika. Obecnie przy tych ciepłych dniach temperatura podajnika dochodzi do 73 st. C. (Alarm ustawiłem na 75 st. C.) Nic nie pomogło uszczelnianie dysz, wszystkich szczelin. Jestem pewny, że żar nie schodzi w dół, a jedynie ciepło przenosi się przez żeliwo (mam palnik żeliwny ekoenergia). Co do spuszczania wody to winna jest cyrkulacja, w zasadzie jej brak. Można wykonać pompę która w przypadku określonych warunków (praca ciągła, praca po przycisku lub np. po czujce ruchu) powoduje cyrkulację wody użytkowej w obiegu zamkniętym. Obieg ten powinien być wykonany jak najbliżej spustu wody (kranu). W ten sposób woda ciepła w miarę szybko pojawi się po odkręceniu kurka. (Jednak, wielu rezygnuje z tego rozwiązania (albo narzeka na to rozwiązanie) ponieważ wg nich praca pompy znacząco zwiększa zużycie prądu). Pozdrawiam Łukasz Cytuj
robogaz Opublikowano 23 Października 2011 #5 Opublikowano 23 Października 2011 Moja ocena jest taka. Prawdopodobnie macie zbyt małe podawanie opału a za duży nadmuch i groszek zaczyna sie palić w srodku podajnika Potrzedna jest podawanie w taki sposób aby cały cas był kopczyk ok 8 cm a zar nie schodził w dół. Następnie uszczelnić zbiornik od strony zasypu aby nie powodowal zaciągu lewego powietrza przez slimak. Jeżeli chodzi o wode to najlepsze jest tzw. koło i moze byc bez pompy ale rury musza być plastykowe. Można to zrobić bardzo szybko ale musza być wejscia cyrkulacji do bojlera i nie musi być pompy Woda ciepła jest po odkreceniu kranu. Cytuj
GOSIA2300 Opublikowano 23 Października 2011 Autor #6 Opublikowano 23 Października 2011 Panowie to co napiszę jest dziwne ale wczoraj zakupiliśmy o wiele gorszy węgiel (taki najtańszy groszek) i o dziwo piec działa idealnie i temperatura się nie podnosi, nie wiem jaka jest przyczyna. Ten lepszy będziemy dodawać zimą. Po tym miesiącu walki i robienia wszystkiego temperatura w normie to szok i naprawdę radość. Może komuś to pomoże i zrobi tak samo. Dziękuje i pozdrawiam Cytuj
GOSIA2300 Opublikowano 23 Października 2011 Autor #7 Opublikowano 23 Października 2011 może Pan napisać coś więcej o tym rozwiązaniu w załczniku dodaje schemat mojego pieca i wody. Proszę napisać opinie co zrobic aby nie wylewać codziennie po 3 - 4 wiadra wody zimnej Z góry dziękuje PIEC.pdf Cytuj
Kessel Opublikowano 23 Października 2011 #8 Opublikowano 23 Października 2011 Witam Ja też walczę z tą temperaturą podajnika. Obecnie przy tych ciepłych dniach temperatura podajnika dochodzi do 73 st. C. (Alarm ustawiłem na 75 st. C.) Nic nie pomogło uszczelnianie dysz, wszystkich szczelin. Jestem pewny, że żar nie schodzi w dół, a jedynie ciepło przenosi się przez żeliwo (mam palnik żeliwny ekoenergia). Vaccum w pomieszczeniu kotłowni. !!??. Cytuj
robogaz Opublikowano 24 Października 2011 #9 Opublikowano 24 Października 2011 może Pan napisać coś więcej o tym rozwiązaniu w załczniku dodaje schemat mojego pieca i wody. Proszę napisać opinie co zrobic aby nie wylewać codziennie po 3 - 4 wiadra wody zimnej Z góry dziękuje Tak jak pisałem trzeba wykonać sobie nowy obieg CWU i po bólu. Narysowałem szkic ciepłej wody jak musi być zrobiona i tylko w taki sposób będzie ciepło po odkręceniu kranów. Nitki od koła do kranów muszą byc nie zbyt długie. Ja nie korzystam z pompy a całośc zrobiłem na plastyku typu NIBCO Jest już pare lat i nie ma ztym najmniejszego problemu Policzyłem w najdalszym punkcie kranu ok 6-7m od bojlera i woda po odkręceniu kranu jest po 3 sekundach. Cytuj
GOSIA2300 Opublikowano 24 Października 2011 Autor #10 Opublikowano 24 Października 2011 DZIĘKUJE. Wie Pan jak patrze na ten układ to wiem w którym miejscu jest błąd, u mnie te rury się przecinają i nie ma tego obiegu, dopiero co założona instalacja i takie błędy, nie wiem co my zrobimy, pomysł Pana jest świetny ale trzeba byłoby od nowa kopać, dopiero co kilka tysięcy na to wydaliśmy, a szkoda słów normalnie, jestem wściekła że takie proste rozwiązania są, a u nas zawsze pod górkę. Pozdrawiam Gosia Cytuj
GOSIA2300 Opublikowano 24 Października 2011 Autor #11 Opublikowano 24 Października 2011 to moja instalacja Cytuj
robogaz Opublikowano 24 Października 2011 #12 Opublikowano 24 Października 2011 DZIĘKUJE. Wie Pan jak patrze na ten układ to wiem w którym miejscu jest błąd, u mnie te rury się przecinają i nie ma tego obiegu, dopiero co założona instalacja i takie błędy, nie wiem co my zrobimy, pomysł Pana jest świetny ale trzeba byłoby od nowa kopać, dopiero co kilka tysięcy na to wydaliśmy, a szkoda słów normalnie, jestem wściekła że takie proste rozwiązania są, a u nas zawsze pod górkę. Pozdrawiam Gosia To nie są zbyt duże koszty pod warunkiem że intalujący ten obieg instalator będzie MYŚLAŁ. :) Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.