Skocz do zawartości

marcin

Administrator forum
  • Postów

    2333
  • Dołączył

  • Wygrane w rankingu

    44

Ostatnia wygrana marcin w dniu 28 Września

Użytkownicy przyznają marcin punkty reputacji!

O marcin

  • Urodziny 07/01/1980

Informacje o ogrzewaniu

  • Co ogrzewam?
    Dom wolnostojący o powierzchni 200 metrów kwadratowych. Ocieplony od góry wełną mineralną 30 cm i od spodu styropianem 5 cm.
  • Instalacja
    Grzejniki, 6m2 podłogówki, bojler CWU, instalacja zamknięta.
  • Kocioł
    Vaillant ecoTEC plus VC 25CS/1-5

Metody kontaktu

  • Adres strony www
    https://forum.info-ogrzewanie.pl

O sobie

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Lokalizacja
    Ożarowice
  • Zainteresowania
    Informatyka, Ogrzewanie (amatorsko), Sport (głównie biernie niestety)

Ostatnie wizyty

51426 wyświetleń profilu

Osiągnięcia marcin

  1. marcin

    Cześć.

    Witaj na forum
  2. Edit. Hmmm. W sumie muszę to sprawdzić. @Andrzej_M_ wprowadził mnie w błąd 😉 Faktycznie logujemy się za pomocą adresu email. Czy to rozwiązanie jest takie "przestarzałe" to akurat można się sprzeczać. Rozważę umożliwienie logowania na oba sposoby. Pozdrawiam.
  3. Bardziej niż o samym hamowaniu pisałem o tym, że jeżdzę tak, żeby jak najrzadziej hamulca używać. Aczkolwiek faktycznie wolę wolniej dojechać do punktu zatrzymania hamując częściowo silnikiem niż jechać do końca i mocno hamować. Tym niemniej w jeździe zawsze zdarzają się momenty nieprzewidziane kiedy hamulec trzeba mocno docisnąć i doszlifować co trzeba 😉 Podobnie zresztą traktowałem silnik - 95% czasu jeździ on na minimalnych sensownych obrotach. Ale od czasu do czasu (jak sądzę dla jego zdrowia) daję mu wejść na obroty 🙂 Tarcze wymieniałem raz na te prawie 200 tys. km. Zresztą wydaje mi się, że wydatki na klocki/tarcze nie są jakoś bardzo istotne w kosztach utrzymania samochodu i nawet gdybym musiał je wymieniać 2x częściej nie bardzo wpłynęłoby to na całość kosztów.
  4. Niestety nie pamiętam szczegółów (chyba ta wymiana miała mieć miejsce jakoś po 30 tys km). Pamiętam tylko rozmowę o tych klockach że w książce jest żeby wymienić ale mechanik nie widział powodu.
  5. Przy"czytuję" się rozmowie. Padają dowody andegdotyczne, statystyki (też oszustwo). Ja mam swoje latka, są tutaj (zwłaszcza chyba w tym wątku) bardziej doświadczeni koledzy. Nie jeżdżę dużo. Zawsze to spalinowe silniki (najczęściej iskrowe - z małym epizodem o zapłonie samoczynnym Ford Escort 1,8 td - też dał radę 🙂 ). Jeszcze nie miałem elektryka, ale znajomi mieli (brak awarii, nie narzekają). Moje doświadczenie obejmuje głównie jeden samochód. Seat Ibiza 1,4 (wersja Sport Rider - 75km). Kupiłem w salonie w 2006 roku (w promocji rocznikowej 2005). Ma już prawie 20 lat i (skromne) prawie 200tys km. Bez awarii krytycznych. Raz padła cewka - wymieniłem więc 4 zgodnie z założeniem, że jak jedna padła to następne też za chwilę padną).Kupiłem za 50 tys. Koszt coroczny standardowych serwisów rzędu 500-800 zł. Czasem jakiś rozrząd za 400 więcej. Preferuję hamowanie silnikiem więc przy pierwszym serwisie jak serwisowałem "autoryzowanie" z planową wymianą klocków Pan zasugerował, że raczej nie trzeba - pokazał klocki że są prawie całe więc nie wymieniłem. Potem wymieniłem je pewnie z 2 razy. Teraz samochód już rdzewieje, wycieraczka tylna też dziwnie działa. Ale 20 lat przejeździłem na tyle na ile mi potrzebne. Pewnie jeszcze z 3-4 lata w miarę bezproblemowo przejeździ - będzie tylko trochę brzydszy z zewnątrz. Nawet nie planuję sprzedaży bo nikt nie uwierzy w przebiegi i dbanie o niego. Możliwe że to jeszcze samochód z czasów Ale jest ok. A i nie mam nawet anegdotycznych dowodów, że elektryki są gorsze. Mam za to 2 przypadki ludzi, którzy już od 3 lat bardzo chwalą - wiadomo jeszcze im się nie zepsuły. Ale może... się nie zepsują po prostu. Albo zepsują za 10 lat.
  6. Ja mam 1.3 Turbo (ja bym powiedział rotfl, ale podobno teraz mówi się lmao) i mam "w komputerze" taką opcję. Nie powiem - działa przyjemnie (acz głowy nie dam czy to akurat v12, ale na pewno więcej niż 1,3l i 4 cylindry) 😉
  7. marcin

    Witam

    Witamy na forum
  8. Witaj na forum.
  9. Istotnie - przeniosłem temat.
  10. Tutaj proszę o Setlans Selvan 11kW. Wątek o wyborze kotła wydzieliłem:
  11. @Pjottter https://costerowniki.pl/autoinstalator/eShop-74336/htdocs/pl/p/Pliki-wsadowe-SKZP-05/54
  12. Witaj na forum, Generalnie jeżeli żar schodzi za nisko podczas aktywnej pracy to albo podnieść czas podawania albo obniżyć czas przerwy. Ja miałem identyczną (inny kocioł i sterownik) i ustawienia podawanie 15s, przerwa 45s. Jeżeli schodzi za nisko podczas podtrzymania to można zwiększyć "Przerwa w podawaniu" albo zmniejszyć Praca w podtrzymaniu (tylko z czuciem, żeby nie wygasało). Retortę przy zakładaniu uszczelniasz?
  13. Część wpisów wydzielono, odpowiednie informacje w formie ostrzeżeń powysyłałem odpowiednim osobom. Informuję, że nie rozważam wprowadzenia zakazu wypowiadania się w wątkach tylko właścicieli danego urządzenia (chociażby ze względu na to, że nie mam możliwości weryfikacji tego, zresztą nie jest to powszechna praktyka). Wszystkim przypominam głównie pkt pierwszy zasad forum: Do momentu powrotu dyskusji o kotle temat podlega zatwierdzaniu postów.
  14. Dziś zmieniliśmy sposób działania wyszukiwarki. Powinno być szybciej i lepiej. Informacja dla nerdów: z wyszukiwania mysql przeszliśmy na elasticsearch.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.