Gość sarzyk Opublikowano 3 Lutego 2011 #1 Opublikowano 3 Lutego 2011 witam wiem ze to głupie jednak bardzo prosze o opinie co jest nie tak ze u mnie nie działa zawór 4d (a moze tak ma byc:/) Nagrałem film na Youtube wiem ze to glupie ale w ten sposób najłatwiej wyjasnic o co mi chodzi z góry bardzo dziekuje za jakakolwiek pomoc. Pozdrawiam film na YT: http://www.youtube.com/watch?v=pAnYXFnRHP8 Cytuj
SanitSystem Opublikowano 3 Lutego 2011 #2 Opublikowano 3 Lutego 2011 Oj chłopie zawór zamontowany poziomo i do tego pomieszałeś króćcie w zaworze. Z tego co widziałem to tak było najłatwiej ale tak się nie robi. Kolanka tu akurat nie mają wiekszego znaczenia. Cytuj
arthi Opublikowano 3 Lutego 2011 #3 Opublikowano 3 Lutego 2011 (edytowane) Zasilanie 54, powrót 52? To jak grzejniki nie odbierają ciepła? Nie rozumiem też jak z 52 przed zaworem na powrocie robi się 48 za zaworem. Pomysł z nagraniem bardzo dobry, nie ma w tym nic głupiego, tylko w pewnym momencie dźwięk chyba rozchodzi się z obrazem i można odnieść błędne wrażenie, że źle podłączyłeś zawór. Samo robiłeś? Ładnie! Tak się zastanawiam, czy zamieszania nie robi pompa CWU. Edytowane 3 Lutego 2011 przez arthi Cytuj
Gość sarzyk Opublikowano 3 Lutego 2011 #4 Opublikowano 3 Lutego 2011 to jednak musi byc pionowo?? w któryms z postów odpisano mi ze jednak podlaczony jest ok bo krecic łopatka mozna o 180* wiec ustawic to mozna dowolnie a same rury sa podlaczone ok ale czekam na dalsze sugestie i dziekuje za odpowiedz Cytuj
piotrek automatyk Opublikowano 3 Lutego 2011 #5 Opublikowano 3 Lutego 2011 Zawór mieszający 4- i 3-drożny nie ma ograniczeń w zakresie pozycji i orientacji montażu. Może być pionowo i ukośnie, także poziomo. Budowa wewnętrzna tego zaworu nie ogranicza sposobu jego zamontowania. Producent też nie zaleca określonego sposobu montażu. Montowane przeze mnie zawory mieszające pracują prawidłowo niezależnie od sposobu zamontowania. Można mieć jednak niezbyt pozytywne wrażenia estetyczne. Nic więcej. Zawór podłączony prawidłowo. Sprawdź prawidłowość kierunku tłoczenia pompy. Cytuj
SanitSystem Opublikowano 3 Lutego 2011 #6 Opublikowano 3 Lutego 2011 Zerknij sobie do instrukcji zaworu tam jest opisane gdzie zasilenie a gdzie powrót. A swoją drogą to ciekawe że nikt nie zaglada do tych małych karteczek które są w pudełkach z zaworami siłownikami itp. A czasami warto tam zerknąć. Cytuj
SanitSystem Opublikowano 3 Lutego 2011 #7 Opublikowano 3 Lutego 2011 Zawór mieszający 4- i 3-drożny nie ma ograniczeń w zakresie pozycji i orientacji montażu. Może być pionowo i ukośnie, także poziomo. Budowa wewnętrzna tego zaworu nie ogranicza sposobu jego zamontowania. Producent też nie zaleca określonego sposobu montażu. Montowane przeze mnie zawory mieszające pracują prawidłowo niezależnie od sposobu zamontowania. Można mieć jednak niezbyt pozytywne wrażenia estetyczne. Nic więcej. Zawór podłączony prawidłowo. Sprawdź prawidłowość kierunku tłoczenia pompy. Oj chyba też nie zagladasz do karteczek. Zasilanie od dołu a powrót z boku ??? Coś mi to nie pasuje. 1 Cytuj
arthi Opublikowano 3 Lutego 2011 #8 Opublikowano 3 Lutego 2011 Zawór ma podłączony jak na schemacie, więc wszystko dobrze. Cytuj
SanitSystem Opublikowano 3 Lutego 2011 #9 Opublikowano 3 Lutego 2011 No to zobacz sobie na filmiku jak jest ułożony zawór. Cytuj
Gość sarzyk Opublikowano 3 Lutego 2011 #10 Opublikowano 3 Lutego 2011 dzieki za pomoc załączam wyjasnienie dotyczace mojego zaworu 4d.bmp Cytuj
arthi Opublikowano 3 Lutego 2011 #11 Opublikowano 3 Lutego 2011 (edytowane) Napisz co się dzieje jak wyłączysz pompę CWU i ustal czemu zasilanie masz 54, a powrót 52, tak nie powinno być. To samo tyczy się 48 na powrocie za zaworem, powinno być 52, a nawet więcej, ale nie mniej, bo zawór nigdy nie jest szczelny. Edytowane 3 Lutego 2011 przez arthi Cytuj
Gość sarzyk Opublikowano 3 Lutego 2011 #12 Opublikowano 3 Lutego 2011 (edytowane) juz wyjasniam mam mocna pompe która kupiłem WILO 25-70 4 biegowa i na 1 biegu ciagnie 50- kilka wat wiec mam szerokie pole regulacji bo na maksymalnym biegu ciagnie 115 wat wiec moze szybko krążąca woda w układzie powoduje ze na grzejniki idzie temp wody 54 wraca 52 wiec tylko 2 stopnie róznicy ale juz w (małym obiegu) na powrocie mam 48 czyli spadek temp w porównaniu za zaworem 4d na powrocie i przed zaworem 4d na powrocie jest 4 stopni to jest rzeczywiscie dziwne. Mam jednak jakies dziwne obawy bo dziwi mnie fakt ze: zamkne na maxa zawór 4d czyli woda wali tylko do bojlera (jesli pompa sie załacza) i czy temp wody powinna od razu rosnac czy po jakims czasie u mnie to trwa kilkanascie sekund jak zacznie temp na powrocie w małym obiegu rosnac:( Jak zrobie zawór na poł czyli pól wody na zasilanie pol na powrót to obie temp wody na zasilaniu do grzejników i powrotu na małym obiegu zaczynaja malec :D((( i to mnie najbardziej dziwi gdzie w takim razie podziewa sie ta temp:/ Jak na przykład przymkne zawór o 30% wiec 70 idzie na grzejniki (by troche dogrzac powrót) to po jakims czasie temp zasilania spada np. do powrotu na małym obiegu spada juz nie pamietam do ile ale wiem ze temp pieca zamiast zadanych np. 65 rosnie do 85 i raczej potem musze recznie powolutku puszczac wode na zasilanie co by kotła nie przegrzac. inaczej poradzcie jak zrobic tak: temp zadana na kotle 75 temp na grzejniki 55-60 i co by porótn na małym obiegu był np.w okolicach 65-70 był bym wdzieczny pozdrawiam aha nie zauwazyłem by pompa cwu miala jakies znaczenie raczej nic sie nie dzieje ale podobno mozna ja jakos zaprzegnac jako pompe kotłowa tylko jak:/ i czy trzeba Edytowane 3 Lutego 2011 przez sarzyk Cytuj
SanitSystem Opublikowano 3 Lutego 2011 #13 Opublikowano 3 Lutego 2011 z tą pompą to też przegięcie i to duże. Cytuj
Gość sarzyk Opublikowano 3 Lutego 2011 #14 Opublikowano 3 Lutego 2011 Ta pompa miala realizowac ladowanie zasobnika do okreslonej temp na sterowniku piece I nawet dziala Cytuj
vernal Opublikowano 3 Lutego 2011 #15 Opublikowano 3 Lutego 2011 (edytowane) Nagrałem film na Youtube wiem ze to glupie ale w ten sposób najłatwiej wyjasnic o co mi chodzi z góry bardzo dziekuje za jakakolwiek pomoc. Pozdrawiam Witam, Film jest fajowy. Trochę za szybko przesuwasz kamerę ale daje radę. Nie wiem tylko czemu Vlad się nic w temacie tym nie odzywa :D Ten obieg kotłowy jest fatalny - woda to w nim chyba stoi w miejscu. Musisz go lepiej potraktowac (dopracować) bo inaczej bedzie odmawiał współpracy. Masz tam niewiele do przerobienia. Moja propozycja jest taka: 1. Zawór daj pionowo (tu się przyda bo 1 kolano przecież mniej!) 2. Daj go na wprost wyjścia z kotła (wcześniej możesz trójniki zapodać) tak jak jest teraz. 3. W obiegu kotłowym rozmiar rur taki jak zawór 4. Na dół zjeżdzasz prosto z zaworu i tylko 1 kolano 90 na powrocie do kotła. 5. Obieg grzejnikowy (tudzież bojler) zrób jak Ci się tylko podoba - tu są pompy. Potem dopiero weź się za ewentualne nie wiem co (pomiary, analizy, zabawy). Pozdrawiam i powodzenia życzę. Edytowane 3 Lutego 2011 przez vernal Cytuj
Gość sarzyk Opublikowano 3 Lutego 2011 #16 Opublikowano 3 Lutego 2011 mam juz pomysł jak to przerobic mysle ze bedzie ok jutro nakresle swoj pomysł ale czy po zamontowaniu zawory w pionie (wyprowadzenia pozostana tak samo (zasilania i powroty) i zwiekszajac rure w obiegu kotłowym na 5/4 osiagne zamierzony cel?? jeszcze jedno w czym robic powrót miedz 35 czy stal?? co by waszym zdaniem taniej wyszło?? z 2 strony tyle miedzi wiec chyba nie warto dokładac stali niech w tym bedzie jakis sens no i przy miedzi wiecej miejsca bedzie:] Cytuj
vernal Opublikowano 3 Lutego 2011 #17 Opublikowano 3 Lutego 2011 jeszcze jedno w czym robic powrót miedz 35 czy stal?? co by waszym zdaniem taniej wyszło?? z 2 strony tyle miedzi wiec chyba nie warto dokładac stali niech w tym bedzie jakis sens no i przy miedzi wiecej miejsca bedzie:] Miedż, nie ma co mieszać. A z tymi temperaturami, to myślę, że zamierzone 75C nie jest konieczne. Zupełnie wystarczy 65C. Cytuj
Gość sarzyk Opublikowano 3 Lutego 2011 #18 Opublikowano 3 Lutego 2011 ok dzieki wielkie na wiosne bede pruł a jutro nakresle pomysł pozdrawiam Cytuj
arthi Opublikowano 4 Lutego 2011 #19 Opublikowano 4 Lutego 2011 (edytowane) z tą pompą to też przegięcie i to duże. No właśnie nie jest tak, że ta pompa jest za duża i stąd te problemy? Jak wytłumaczyć to, że przy zamkniętym zaworze mieszającym, woda wchodząca do kotla ma 48 stopni, a wychodząca 54, przecież to tyle co nic, praktycznie można powiedzieć, że woda nie została podgrzana, a na filmiku 58 stopni na kotle! Jakoś trudno mi jest sobie wyobrazić, że na działanie układu ma wpływ płaszczyzna w jakiej zainstalowany jest zawór mieszający, w końcu i tak musi pracować pompa i ona wymusza obieg. Edytowane 4 Lutego 2011 przez arthi Cytuj
Gość sarzyk Opublikowano 4 Lutego 2011 #20 Opublikowano 4 Lutego 2011 tego własnie tez nie rozumie ale co jak pompa nie chodzi od cwu?? juz sam nie wiem p.s pompa jest na 1 biegu ta od cwu czyli 45W Cytuj
arthi Opublikowano 4 Lutego 2011 #21 Opublikowano 4 Lutego 2011 (edytowane) Zaraz te WILO25/70 to jest pompa tylko do CWU? Przeczytaj wątek, dobór pompy i prawidłowy przepływ. https://forum.info-ogrzewanie.pl/topic/2374-dobor-pompy/ U siebie mam pompe UPS 25-40/180, około 140 żeberek, dwa piętra plus piwnica, po wymianie uszkodzonych termostatów musiałem zmniejszyć bieg z II 50W na I 35W. Edytowane 4 Lutego 2011 przez arthi Cytuj
arthi Opublikowano 4 Lutego 2011 #22 Opublikowano 4 Lutego 2011 (edytowane) Wracając do prawidłowego montażu zaworu mieszącego, upewnij się, czy masz jak na prezentacji, kliknij zasada działania. Rzeczywiście kolega SanitSystem słusznie zwrócił uwagę na złe podłączenie. Musisz obrócić zawór! http://www.luskar.pl/imp/kotly/prezentacja_zawor.html Edytowane 4 Lutego 2011 przez arthi Cytuj
Gość sarzyk Opublikowano 5 Lutego 2011 #23 Opublikowano 5 Lutego 2011 witam koledzy mam ten "schemat" i własnie tam bedzie teraz umieszczony zawór jak na schemacie na stronie luskar. chyba jednak zrobie to z rury bezszwowej czarnej - mam gwinwownice a koszt metra 27zł a miedzi 35 57;/ wiec róznica jest. a i problem z ta miedzia bo tylko na zamówienie;/ co wo na moj schemat?? zastosowałem tylko kolana 45* bo mysle ze pomoze to grawitacji i bedzie lepiej trójniki juz mam bo zostało tylko kolana i rury i montuje to jesze pytanie odnosnie montazu 4d to powiedzcie prosze jakie ma znaczenie czy zasilanie jest na lewo czy prawo na górze czy dole jak blacha w srodku mozna krecic o 180 stopni wiec ustawic moge ja dowolnie tylko moim zdaniem znaczenie ma by nie pomylic par czyli zasilanie od doły po lewej badz prawej na grzejniki powrót od góry i do pieca na lewo byle pary nie bylo pomylone chyba ze w srodku jest to jakis scpejalnie rozwiazane. Cytuj
Gość sarzyk Opublikowano 5 Lutego 2011 #24 Opublikowano 5 Lutego 2011 zauwazyłem odpowiedz dotyczaca pompy i masz pewnie racje ale 25/7 idzie na cały obieg c.o a 25/6 do cwu. wiem ze 25/6 jest za mozna i to duzo na cwu ale narazie nie mam nic innego leci na 1 biegu a co do wilo to zaduzo moze i to jest ale jeden z pionów mam słaby tzn...zrobiony z cienkiej rury 18 i tam słabo cisnie wiec musi byc na 3,4 biegu by ten pion grzał a ia tak jest ponad 10 stopni róznnicy pomiedzy temp wody w piecu a temp wody w grzejniku (na tym pionie sa 2 grzejniki drabinka w łazience i grzejnik 15 zeberek zaliwnych w kuchni). wiem ze dobrze było wyregulowac instalacje ale u mne raczej nie przejdzie choc kto wie... Mam 4 piony 3 piony normalne grubsze rury w piwnicy reszta do góry w Cu 22, poziomy (parter i pietro) 18 a podejscia pod grzejnik 15. na tych 3 pionach nie ma na parterze w grzejnikach (stare zeliwne) normalych zaworów (zasilajacego i powrotu kryzujacego) tylko sa zawory motylkowe. Na jednej z rur (zasilajacej) na wysokosci ok 1,5 metra na parterze jest zawór kulowy. Wiem ze to dziwne ale tak było. dało by sie zrobic tak ze zakrece wszystkie grzejniki w domu i zakrece zasilania na wszystkich 3 pionach mocniejszych ten zawór na rurze zasilajacej i zobacze czy pion łazienkowy zacznie mocniej grzac. potem zaczne pozostałe bardzo powoli odkrecac. Dodam ze ten pion łazienkowy jest w rurze 18 (bezposrednio z piwnicy na 1 pietro) a tam łączy sie ze stara rura stalowa 1/2 cala stara instalacja skręcana) do tego jeszcze jest obejscie (schodzi do ziemi omijajac drzwi ) wiec moze problemem jest słaby przepływ przez ten odcinej stalowej rury?? Jak sadzicie?? Cytuj
arthi Opublikowano 5 Lutego 2011 #25 Opublikowano 5 Lutego 2011 (edytowane) jesze pytanie odnosnie montazu 4d to powiedzcie prosze jakie ma znaczenie czy zasilanie jest na lewo czy prawo na górze czy dole jak blacha w srodku mozna krecic o 180 stopni wiec ustawic moge ja dowolnie tylko moim zdaniem znaczenie ma by nie pomylic par czyli zasilanie od doły po lewej badz prawej na grzejniki powrót od góry i do pieca na lewo byle pary nie bylo pomylone chyba ze w srodku jest to jakis scpejalnie rozwiazane. Gdybyś mógł kręcić pokrętłem w drugą stronę to wszystko byłby dobrze, zobacz schemat i poruszaj zaworem na tej stronie (czerwona strzałka w rogu) zrozumiesz w czym leży problem. Kręcąc tak jak u ciebie w połowie, woda powracająca z grzejników wpada do zasilania kotła i o tym właśnie pisał SanitSystem, w prawidłowym montażu, ustawiając zawór w połowie, woda powracająca powinna się "rozbijać" o "blaszkę". Zapewne po przestawieniu zaworu jak należy, żadne przeróbki nie będą konieczne, jedynie tam pompa, bo właściwie na powrocie masz temperaturę tak wysoką, że żaden zawór nie jest potrzebny. Edytowane 5 Lutego 2011 przez arthi Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.