robogaz Opublikowano 13 Czerwca 2011 Autor #401 Opublikowano 13 Czerwca 2011 Witam wszystkich :D Chciałbym wszystkim prowadzącym rozmowe w tym poscie podziękować za udział.Oczywiście zachęcam do dalszej dyskusji i wymiane doświadczeń. Do Czesława : nie jestem wielki tylko lubie majsterkowac a że wychodzą nieraz fajne rzeczy to jest satysfakcja.(ale tak jestem wysoki mam 195 cm) Dziękuje wszystkim za miłe słowa chociaż i za krytyke poniewż ona mobilizuje.Mam nadzieje że przy następnym sezonie grzewczym znowu wymienimy nowe doświadczenia. A wszystkim majsterkowiczom grzewczym większym lub mniejszym powodzenia i konsekwencji w pracach. W najbliższej przyszłości opiszę z rysunkiem cały kociołek z podpieciami i udogodnieniami elektronicznymi. :) Pozdrawiam!
robogaz Opublikowano 19 Czerwca 2011 Autor #402 Opublikowano 19 Czerwca 2011 Witam wszystkich :D Dzisiaj został całkowicie zakończona przeróbka pieca zasypowego na piec tłokowy. Ale w miedzyczasie został jeszcze zrobiony mały sterownik :sprzęglo podajnika który ma za zadanie pilnowania prawidłowej pracy silnika elektrycznego przed spaleniem a także zrywanie zawleczki Silnik jest mocy 90W W ostatnim czasie zerwalo mi zawlęczkę 3 razy (znalazłem kamienie) i powstał pomysł aby wyeliminowac takie zjawisko. Ponieważ za każdym razem zerwało w nocy wię c było to bardzo uciążliwe Wiem że w niektórych kotłach śa takie sprzęgła elektryczne ale podobno one zatrzymują i trzeba samemu załączyc. my natomiast zrobiliśmy to automatycznie i jeżeli nie odblokuje po 3 min tj. ok.7 cofnięc to wtedy zatrzyma całkowicie. Zrobiliśmy próby i wystarczający czas jest te 3 min nawet na kamyki takie 5x5 cm. Nie opisuje tutaj sterownika tylko zrobiłem filmik.
arturromarr Opublikowano 19 Czerwca 2011 #403 Opublikowano 19 Czerwca 2011 Witam. Wielki szacunek i podziw dla twojej konstrukcji. Mam nadzieję, że nie zapomnisz o tym temacie i podzielisz się doświadczeniami z eksploatacji. Bardzo bym był wdzięczny jakbyś opisał trochę budowę swojego podajnika, ponieważ niedługo zabieram się za swój własny i zbieram wszelkie informacje. Na pewno ja i wielu innych będziemy wdzięczni za jakiś chociaż prosty opis budowy a najlepiej rysunki. Ponieważ będę robił również sterownik interesuje mnie jak sterujesz wentylatorem a dokładniej jego mocą? Jaki zastosowałeś algorytm podawania paliwa i powietrza? W czym programujesz i jakich kontrolerów używasz? Pozdrawiam, pod wielkim wrażeniem Artur
robogaz Opublikowano 19 Czerwca 2011 Autor #404 Opublikowano 19 Czerwca 2011 Witam Dzieki za słowa uznania.Oczywiście że nie zapone i będe opisywał w miare możliwości prace kotła juz w okresie jesiennym W tym poscie jest praktycznie wszystko co jest potrzebne do zbudowania podajnika ale będe odpowiadał na pytania .Wszystko jest programowane w bascomie.Schematy w głowie i wyobrażnia :D Ale służe pomocą i radą. Jutro zaczynam robić rębak aby sobie troche w okresie letnim naprodukowac zrębków i wymieszać z miałem . Będzie zawsze troche taniej :D
arturromarr Opublikowano 19 Czerwca 2011 #405 Opublikowano 19 Czerwca 2011 Ja piszę w C, głównie Atmelki. Pytałem o sterowanie dmuchawą, bo zrozumiałem, że robisz to na zasadzie ściemniacza do żarówek, dobrze myślę? Wiem, ze nie jest to najlepsze rozwiązanie dla silników klatkowych, stąd wynika słaby moment przy niskich obrotach. Zastanawiam się nad metodą polegającą na puszczaniu całych fal i wypełnianiu przebiegu ich wielokrotnościami, zeby nie szatkować sinusoidy. Trzeba by to przetestować, bo nie natrafiłem na informację jak to by się sprawdziło. Jaki masz czujnik do sprawdzania przeciążenia tłoka?
robogaz Opublikowano 20 Czerwca 2011 Autor #406 Opublikowano 20 Czerwca 2011 Dmuchawa sterowana fazowo cos jak ściemniacz ale nie ma najmniejszego problemu z pracą. A czujnik do tłoka to rezystor i mały transformator wykrywa różnice a reszte robi mały sterownik.
arturromarr Opublikowano 25 Czerwca 2011 #407 Opublikowano 25 Czerwca 2011 W takim razie nie będę kombinował inaczej. Robiłeś jakieś filtry żeby triak nie siał do sieci? Ciekawe jak robię jakieś kupne firmowe sterowniki, czy też na fazówce? Myślałem że trzeba bardziej kombinować bo kiedyś próbowałem regulować jakiś silnik prostym ściemniaczem i było tak że trochę dało się zwolnić a potem od razu się zatrzymywał, ale może teraz silniki są inne. Myślałem o zastosowaniu dwóch dmuchaw, żeby osobna była na wtórne, tak by precyzyjnie kontrolować proces, myślisz (jako że masz doświadczenia z PW) że warto czy odpuścić sobie?
Vlad24 Opublikowano 25 Czerwca 2011 #408 Opublikowano 25 Czerwca 2011 Myślałem o zastosowaniu dwóch dmuchaw, żeby osobna była na wtórne, tak by precyzyjnie kontrolować proces, myślisz (jako że masz doświadczenia z PW) że warto czy odpuścić sobie? Warto, warto, sterowanie wtórnym to dobra rzecz z własnych obserwacji wiem, że zawartosć tlenu spada trochę ponad normę tuż po podaniu nowej dawki. W tym momencie przydało by się podkręcić na jakiś czas wtórne nie ruszając pierwotnego.
vernal Opublikowano 25 Czerwca 2011 #409 Opublikowano 25 Czerwca 2011 Może dałoby się tutaj zastosować zasadę samoregulacji powietrza wtórnego. Za pomocą ciągu. Już pisze jak to widzę: Założenie jest takie, że ciąg jest większy niż cisnienie podawane przez dmuchawę pow. pierwotnego. Pow. wtórne podawane przez zwykłą rurkę poprowadzoną z zewnątrz nad żar. Zauważyłem (przy antracycie! ;) ), że zmniejszenie iości pow. pierwotnego powoduje mocniejsze zasysanie przez ową rurkę (więcej wtórnego!). Wiadomo, że przy podawaniu nie będziemy zmniejszać ilości pow. pierwotnego. To musiałaby regulować... temperatura spalin (zwiększa ciąg i zaciąga więcej wtórnego). Tylko teraz jak to jest w tłokowcach, czyli budowa paleniska i podajnika. Zeby to zjawisko zaistniało, wystarczy zrobić tak, żeby podanie paliwa zwiększało temp. spalin. Jeśli np. będziemy podawać zbyt dużą dawkę jednorazowo, to temp. spalin spadnie i efekt będzie odwrotny. Pozdrawiam.
robogaz Opublikowano 26 Czerwca 2011 Autor #410 Opublikowano 26 Czerwca 2011 W takim razie nie będę kombinował inaczej. Robiłeś jakieś filtry żeby triak nie siał do sieci? Ciekawe jak robię jakieś kupne firmowe sterowniki, czy też na fazówce? Myślałem że trzeba bardziej kombinować bo kiedyś próbowałem regulować jakiś silnik prostym ściemniaczem i było tak że trochę dało się zwolnić a potem od razu się zatrzymywał, ale może teraz silniki są inne. Myślałem o zastosowaniu dwóch dmuchaw, żeby osobna była na wtórne, tak by precyzyjnie kontrolować proces, myślisz (jako że masz doświadczenia z PW) że warto czy odpuścić sobie? Na początku były przekażniki i siały na triakach jest spokój nie ma problemu.Kupne z tego co się orietuje nie są sterowane fazowo i nie pracuja poniżej 100V maje swoje programy. Dwie dmuchawy oczywiscie że można ale na zasadzie takiej że programowo będzie jedna druga korygowac A żeby to zrobić idealnie to musisz sobie zrobic pomiar czujnikami:: np. czujnik spalin na poziomie 150-200*C i do tego sade lambde na ok 0,8-0,9V czyli ok1,75% Pamietaj tylko o tym ze sąda nie jest pod paliwo węgiel i najlepiej działa przy temp.300-400*C Mysle że jest to dobry kierunek myslenia.Ja bede osobiście coś takiego tworzył w niedługim czasie więc będe stopniowo to opisywał. Teraz z racji że jest ciepło to zrobiłem rebak i produkuje zrebki na zime dla siebie do mieszania z miałem.Czyli czyszczę wokół siebie las z wyschniętych gałęzi.
Vlad24 Opublikowano 26 Czerwca 2011 #411 Opublikowano 26 Czerwca 2011 i do tego sade lambde na ok 0,8-0,9V czyli ok1,75% tzn ma to regulować tak by lambda pokazała 0,8 - 0,9V? co oznacza 1,75%?
robogaz Opublikowano 26 Czerwca 2011 Autor #412 Opublikowano 26 Czerwca 2011 To jest zboczenie zawodowe 1,75 lambda nie procent Najlepiej to zobaczyc na wykresie np. w samochodzie ale nie bierz tego do siebie . Trzymaj się raczej napięcia w okolicach 0,8 do 1 V Najlepsze parametry uzyskasz przy takich napięciach. Zrób zapas na sondy poniewaz są jakościowo rózne.
Vlad24 Opublikowano 26 Czerwca 2011 #413 Opublikowano 26 Czerwca 2011 :) no to ciekaw jestem co sobie pomyślałeś po mojej odpowiedzi na PW Ale nic poczekam na twoje doświadczenia z tematem i efekt palenia w kotle z napięciem 1V na sondzie.
robogaz Opublikowano 26 Czerwca 2011 Autor #414 Opublikowano 26 Czerwca 2011 Nic co byłoby obrażliwego. Ja nie twierdze że nie masz racji ale takie parametry sa nie do przyjęcia na dobrej jakosci sondy. :) Na nowym sterowniku jak pisałeś 0,8 tak.
Vlad24 Opublikowano 26 Czerwca 2011 #415 Opublikowano 26 Czerwca 2011 0,8 pojawiało się na zmniejszonym palniku z podawaniem co 55s 200gr miału na palnik z nadmuchem 40%. Płomienie sięgały dolnych płomieniówek czyli 1m od palnika. lambda 1 to jest ok 0,4-0,5, lambda 0,9 to napięcie 800-900mV, lambda 1,1 to 50-100mV chyba że mówimy o dwóch różnych sondach ja o zwykłej 0-1V, a ty o szerokopasmowej tu rzeczywiście wraz ze wzrostem napięcia sondy rośnie współczynnik lambda
garbolino77 Opublikowano 27 Czerwca 2011 #416 Opublikowano 27 Czerwca 2011 Witam kolegów widzę ze temat żyje :) Mam pytanie do kolegów w ilo letnich piecach i jakich producentów wycinaliście otwory z boku pod podajnik i w jakim stanie i jakiej grubości była blacha zwłaszcza wewnętrznego płaszcza pieca /było do czego spawać :)/ Bo mam dylemat że jak rozetnę pod palnik to bedę musial szukać nowego pieca - mój obecny piec to skamet 25kw 6 latek palony na miale temp przez 95 % sezonu na piecu to 35 stopni wiec niezbyt /raczej bandyckie/ dobre palenie !!! Pozdrawiam
vernal Opublikowano 27 Czerwca 2011 #417 Opublikowano 27 Czerwca 2011 Wycinałem taki otwór w 4 letnim kotle miałowym. Blacha 5 mm. Nie było żadnych problemów. Pozdrawiam.
garbolino77 Opublikowano 27 Czerwca 2011 #418 Opublikowano 27 Czerwca 2011 Dzieki za odp Vernal Spawaleś sam /adam słodowy :)/ czy spawał ci to jakiś spawacz dobry ? Pozdro
vernal Opublikowano 27 Czerwca 2011 #419 Opublikowano 27 Czerwca 2011 Czasem coś tam pospawam, ale ręka się za bardzo trzęsie - muszę odstawić te wina :lol: Jak widzę swoje spawy i te, które zrobił fachowiec, to się cieszę, że mu to zleciłem. Robił to "migomatem". Po napełnieniu i tak ciekło w 3 miejscach, ale poprawka sie udała. Za wycięcie dziury i wspawanie kryzy wziął 200 zł. Minął sezon i na razie jest ok. Pozdrawiam.
robogaz Opublikowano 27 Czerwca 2011 Autor #420 Opublikowano 27 Czerwca 2011 Ja wycinałem sam i spawałem sam magiem. Posiadam sprzęt a grubośc blachy to 6 wewnątrz i 4 zewnatrz Tyle że piec nowy.
garbolino77 Opublikowano 6 Lipca 2011 #421 Opublikowano 6 Lipca 2011 witam ponownie i mam do Was kilka pytań - jakich wymiarów macie otwór pod podajnik oraz ile wiecej wycieliście zewnętrzy płaszcz zeby dobrze spawać ? - załączam poglądowy schemat wstawienia zaworu 3-drogowego oceńcie fachowym okiem Pozdo schemat pieca.bmp
garbolino77 Opublikowano 6 Lipca 2011 #422 Opublikowano 6 Lipca 2011 Witam jeszcze raz Oceńcie koledzy z doświadczenia czy taki schemat monatażu zaworu 4d zda egzamin / woda z powrotu w jednym miejscu bedzie miał pod górę/ jeśli zda egzamin to jaki zawór 4d kupić i jaki zawór wstawić na powrocie pomiędzy dojściami powrotu do zaworu 4d Dla jasności rys. czarny kolor stara instalacj gruba 2cale - kolor zielony instalacja to co planuję 1 cal pozdro schemat 4d.bmp
robogaz Opublikowano 7 Lipca 2011 Autor #423 Opublikowano 7 Lipca 2011 Ja dałbym 4d i dołączył sterowanie zaworem elektrycznie jakimś siłownikiem np. womix.Na schemacie poprawnie. Ato że ma pod góre to nic nie szkodzi jeżeli będzie pompa. Tylko w zime jak będzie mróz to pompa będzie musiała chodzić na wysokim biegu ponieważ grawitacja jest 2 calowa a zasilanie 1 cal Najlepiej jek byłoby na odwrót.
garbolino77 Opublikowano 11 Lipca 2011 #424 Opublikowano 11 Lipca 2011 Witam Konczę wlaśnie montaż zaworu 4d / za namową hydraulików / i SZP R.........:) Kolejnym elementem jest sterowanie podajnikiem tlokowym wiem że Robogaz wykonal samodzielnie sterowanie ja aż taki dobry nie jestem i muszę zaiwestować w gotowca co byście polecali i jakie funkcje winien posiadać Z góry dzieki i czekam na opinie Tłokowców Pozdro
robogaz Opublikowano 12 Lipca 2011 Autor #425 Opublikowano 12 Lipca 2011 Ja się tak mocno nie zagłębiałem w sterownikach ale godne uwagi sa wyroby Geco ale awaryjne poniewaz widze oferty napraw sterowników na alegro. Każdy ze sterowników posiada funkcje które napewno wszystkie nie wykorzystasz w 100% więc najlepiej siąść i poczytac który co robi i wybrać dla siebie najlepszy. Napewno jak budowałes podajnik to myślałeś o tym jak ma pracować i co najlepiej byłoby osiągnąc A teraz dobierz do tego sterownik i po bulu. Dużo tez jest sterowników z techa i działają bardzo poprawnie.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.