Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jak Palić W Kotle Z Palnikiem Rynnowym Defro Duo Uni


thepablo

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Erpolis dalej masz ta klapke otwarta? Dalej sie dymi i syfi w kotle?

Opublikowano

Ja mam klapkę otwartą ale nie ma dymu a i syfu nie ma ja pale obecnie peletem

Opublikowano

Aha myslalem ze eko palisz. Co do pelletu to jest go objetosciowo wiecej niz eko ale nastawy co do podawania i przerwy co pewnie duzo mniejsze. W sensie pellet sie szybciej dpala i dlatego trzeba go podawac czesciej

Opublikowano

Ja teraz pale 10 / 60 a w podtrzymaniu 8 s / 6m ale to dopiero początek i będę próbował zejść z tych parametrów.

Dziś skończyłem palić na pid-zie wprowadziłem kilka poprawek i palił od 4 do 9 s podawanie przerwa od 1 m do 2:30 a w podtrzymaniu podawał 2s co ok 4 min.

Opublikowano

Nie moge ustawic w podtrzymaniu podawania na 2sek co 4min

Opublikowano

Nie mam pid

 

Mam zwykly ster defro aglux

Opublikowano

Witam!

Posiadam defro duo uni 15 kw ze sterownikiem pid. obecnie pale na pidzie i mimo zainstalowanego zaworu 4d z siłownikiem nie mogę ustawić pogodówki i powrotu. Np jeżeli ustawię ochronę powrotu na 55*C to temp za zaworu to jakieś 30-35*C i nie chce isć więcej. jeżeli ustawię temp za zaworem poweidzmy 40 i więcej to wtedy temp. powrotu ma 30 kilka stopni. macie jakies pomysły?

Opublikowano

Jak masz podpietą podłogówkę ?

 

Wrzuć zdjęcia instalacji

Opublikowano

Więc ja nieśmiało podpowiadam, co należało by uczynić.

 

Na początek okiełzać powietrze, które przedostaje się do komory dopalania, poza obszarem (warstwą) spalanego opału.

 

 

Taka myśl mnie naszła.

Gdyby powietrze należało kupować tak jak opał, to z pewnością większe poszanowanie dla powietrza było by.

Wniosek z tego taki że nadmuch musi być niewielki żeby wolno unoszone części lotne zdążyły się dopalić przed dojściem do deflektora (rusztu wodnego)

w pierwszej części kotła , komorze spalania i nie osiadały na pozostałych wymiennikach ciepła. 

Czyli chyba miałem rację uzyskana zadana przy jak najniższej temperaturze spalin.

Opublikowano

A co lepsze czopuch mam zamkniety

Czopuch to lepiej mieć otwarty szybsze spaliny lepiej ogrzewają muskają wymiennik , po drugie nie mogąc się

wydostać dogaszają palnik i temperatura spalania de facto jest niższa. 

Opublikowano

No właśnie jak miałem otwarty to spaliny dochodziły do 200 teraz przy paleniu mam 160 -170

Opublikowano

Obniż nadmuch a zobaczysz że tu nie chodzi o temperaturę spalin a możliwość szybkiej zmiany wartości spalin .

Temperatura spalin powstaje z dwóch czynników albo wielkości nadmuchu albo ilości opału na palniku .

Jeżeli nie chcesz zmniejszać nadmuchu to delikatnie wydłuż przerwę i zobaczysz że spaliny i tak spadną a zadana

zostanie osiągnięta. Cel osiągniętą zadana a nie wysoka temperatura spalin.

 

PS. Masz 160-200 przy +10 na zewnątrz to ile będziesz miał przy -20 , 500 stopni.

Opublikowano

Nadmuch mam 30 pelet ledwo wychodzi na rynne 20 minut dochodzi do zadanej jak obniże nadmuch to dłużej będzie dochodził

Opublikowano

Dłużej ale może równiej mniejsze wahania temperatury zadanej to mniejsze spalanie.

Opublikowano

Ma znaczenie bo jak wygaśnie to trzeba od nowa grzać a zapalarka w automacie działa tylko w pid wiec i tak nie zgaśnie bo pid nie pozwoli. Tylko w skrajnych przypadkach gdzie jest skok temperatury przechodzi w nadzór i długo nie spada jak wygaśnie to pomaga sobie zapalarka ale to skrajne przypadki

Opublikowano

Ile peletu musi spalić żeby dogrzać z 40* do 50*  , a ile z 48* do 50* ?

Opublikowano

Tak ale ile będzie w podtrzymaniu w pierwszym przypadku a ile w drugim? Mniejsza histeza to niższa temperatura spalin w podtrzymaniu

Opublikowano

W pierwszym przypadku przebije do 70* i dlatego dłużej będzie stał w podtrzymaniu , w drugim dojdzie do 55*  stąd powstaje różnica ,

Jak stoi w podtrzymaniu to też trzeba utrzymywać żar na palniku dlatego z zapalarką mamy to w d...., w drugim przypadku żar cały czas

będzie i się sam rozpali . 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.