Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. To mój pierwszy post, jak dotąd tylko czytałem, teraz piszę.

Mam nowy dom o powierzchni 160 m2, ściany 24 Porotherm, 12 cm styropian, dach dachówka + 20 cm wełny, okna PCV. Komin o przekroju 200 mm z wkładem ceramicznym o wysokości 7,7 mb.

Posiadam kocioł Elektromet Wind 20KW zasypowy, podłączony do niego jest zbiornik CWU 140L, 11 grzejników V22 z głowicami termostatycznymi oraz instalacja ogrzewania podłogowego o powierzchni 40 m2.

Poniżej przedstawiam zdjęcie kotłowni oraz rozdzielacza na op, a także schemat kotłowni.

 

Proszę o opinię, uwagi o ewentualnych błędach w instalacji co oraz op.

 

post-23393-1293977353_thumb.jpg

 

post-23393-1293977439_thumb.jpg

 

post-23393-1293977522_thumb.jpg

Opublikowano

Jak widać już "pozamiatane".

Jakiś problem? Coś nie działa? Mamy zgadywać?

 

To może naczynie. Wpina się je bezpośrednio w kocioł, tak po bożemu.

Rozwiązań rozprowadzenia instalacji inaczej niż ty to zrobiłeś też pewnie byłoby kilka, tylko po co jeśli działa twoja wersja.

Grzej, obserwuj i ciesz się ciepełkiem. Nie ma co wyważać otwartych drzwi.

Opublikowano

Niby wszystko w porządku, ale jedynym sposobem regulacji temperatury na grzejnikach to temp na piecu?? Mam też głowice termostatyczne na grzejnikach. Czy może mam wstawić "coś" do regulacji - piec ma trochę problem to wszystko nagrzać - ciągle pracuje.

Opublikowano

Co to znaczy ciągle pracuje? Nie dogrzewa pomieszczeń? Termostaty się nie zamykają na grzejnikach?

 

Co to za 3d na powrocie? Manualny czy termostatyczny? Jeśli ten drugi to jakie parametry otwarcia?

Na zdjęciu widać termometr w okolicach powrotu. Co on wskazuje?

Jak z różnicą temp zasilania do temp powrotu?

Opublikowano

No właśnie nie dogrzewa - tzn. w pomieszczeniach jest max 18 stopni. Piec pracuje cały czas. Zawór na powrocie jest trzydrogowy manualny, założony w celu podniesienia temperatury powrotu (wytyczne producenta). Temperatura zadana na piecu to 65 stopni. Termometr na powrocie wskazuje temperaturę 35-40 stopni. Zgodnie z tym typem instalacji na grzejnikach i w rurach będzie temperatura taka jak zadana na piecu czyli 65 stopni. Może tu jest "byk" bo piec nie może utrzymać tej temp i ciągle pracuje - wyłącza się na dosłownie 5 minut i dalej jazda.

Opublikowano
Niby wszystko w porządku, ale

ale sa pewne niedogodnosci dla uzytkownika

1 cwu bedzie miec temp proporcjonalna do temp kotła

2 przy rozruchu kotła w OP pójdzie woda taka jak na zasilaniu dopiero jak zagrzeją sie na powrocie petli głowica przymknie , cos jak z RTL-em

3 mozesz regulowac ilosc wody a zatem i temp na grzejnikach zaworem 3-D ale w ograniczonym stopniu

jak to robia głowice na grzejnikach to kociołek jest nie rownomiernie obciazony co przy zasypowym to troche nie praktyczne

jesli piec ma problem to nagrzac to nie wina instalacji tylko odbiorników ma za duzo naraz

bojler z pompa i prorytetem byłby najwygodniejszy

Opublikowano

Dzięki za konstruktywne uwagi

 

1. Zastosuję się do tej pompy na zasilaniu CWU (przerobię to).

2. Co do tej podłogówki to czy jest to prawidłowe, bo rzeczywiście woda idzie na podłogówkę wysoka - taka jak na piecu i dopiero potem głowica przymyka?

 

3. Co do instalacji i regulacji temperatury na grzejnikach to rozumiem pozostaja mi tylko głowice termostatyczne na grzejnikach??

Opublikowano
No właśnie nie dogrzewa - tzn. w pomieszczeniach jest max 18 stopni. Piec pracuje cały czas. Zawór na powrocie jest trzydrogowy manualny, założony w celu podniesienia temperatury powrotu (wytyczne producenta). Temperatura zadana na piecu to 65 stopni. Termometr na powrocie wskazuje temperaturę 35-40 stopni. Zgodnie z tym typem instalacji na grzejnikach i w rurach będzie temperatura taka jak zadana na piecu czyli 65 stopni. Może tu jest "byk" bo piec nie może utrzymać tej temp i ciągle pracuje - wyłącza się na dosłownie 5 minut i dalej jazda.

To nie jest "byk". Duży ten domek? Jak z ociepleniem?

Jeśli kocioł nie daje rady rozgrzać instalacji to nie jest jej wina. Jest po prostu za mały lub z jakością opału jest coś nie tak. Próbowałeś z różnymi paliwami?

Niska temp powrotu świadczy o wysokim schłodzeniu na instalacji, czyli wytworzona energia jest przekazywana. Tak ma być.

Ogranicz ilość odbiorników ciepła. Wyłącz podłogówkę, zamknij boiler i obserwuj. Kocioł będzie miał lżej i powinien wyłączyć się na dużo dłużej.

Kocioł wygląda na nowy ale warto też go wyczyścić, żeby lepiej odbierał ciepło. Sprawdź też tamperaturę na wylocie kotła. Może grzejesz komin.

Opublikowano

Tak jak napisałem na początku dom 160m2 ocieplony 12 styropianem - ogólnie ciepły. Czopuch jest na 45 stopni (kąt), temp zadana 65 stopni, wentylator 25%. To pierwszy sezon grzewczy, nie mam tynków jeszcze. Może to dlatego ma tak ciężko? 20KW mocy na 160m2, 40m2 podłogówki, 11 grzejników i 2 drabinki, bojler 140L CWU , może to za mało???

Opublikowano

ad2. to mozesz sprawdzis jak podłoga bedzie zimna i rozpalasz kocioł , zamontuj termometr na belce zsilania OP i bedzie jasnosc

potem musisz uwazac aby na podłoge nie przekraczac temp 50 st

czyli najpierw rozgrzac podłoge a potem podnosci temp na kotle do wymaganej

 

ad3. tutaj tez music pokrecic zaworem i obserwowac reakcje grzejników

jak za duzo wody pojdzie w kocioł to grzejniki przestana grzac

Opublikowano

Witam. Doszedłem do wniosku, że czas na odpowiedzi po przeprowadzonych testach.

A więc:

 

1. Przy podłogówce czujnik (kapilara) została zainstalowana na zasilaniu - efektem czego jest niższa temperatura wody zasilającej ten układ - dzięki Wam za pomoc.

 

2. Wymiennik (bojler) przerobiłem na osobnym zasilaniu z własną pompą i podłączyłem do sterownika - nastawiłem na nim 45 stopni i taka mam wodę. SKUTEK - piec nie nagrzewa zbędnie wody użytkowej do temperatury zadanej czyli 65 stopni - i za to sam ma lżej - mniej opału.

 

3. Trzeci najważniejszy wniosek - W TYM PIECU TRZEBA PALIĆ OD GÓRY - nie zawsze to robiłem i miałem problem nagrzać grzejniki i tym samym cały dom a opału szła cała fura. Teraz jest zdecydowanie lepiej. Poniekąd istotne jest to, że dom jest nowy i potocznie mówiąc jeszcze nie całkiem wygrzany. Byłem u kilku kolegów i usłyszałem opinie, że w pierwszym sezonie grzewczym po budowie spala się do 30-40 procent więcej opału. Tyle.

 

Dzięki za uwagi szanowni koledzy :rolleyes:

Opublikowano
Śmiało nie obrażę się :rolleyes:

Witam.

Rotametry powinny być na górnej belce (zasilającej)

Za pompą powinien być zawór zwrotny.

Na bajpasie zawór regulacyjny np rlv-s danfos Ale to do przeżycia.

Kapilara na belce zasilającej (górnej)

Do pompki przydałby się jakiś sterownik, żeby załączyć ją przy zadanej temp chyba że załącza się z pieca.

Na belce przydałby się jakiś termometr. Skąd wiesz że pompa dobrze miesza i temp idzie właściwa?

Kto robił te luty i jakie to są Twarde czy miękkie bo nie wygląda mi to na nic?

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.