Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Spora część tematów to problemy związane z paleniem, kotłem, instalacją, kominem itd. Jedna osoba zgłasza problem z prośbą o pomoc. Bardziej doświadczeni koledzy doradzają, podają sprawdzone przepisy, patenty i różne inne pomysły. Bardzo często jest ich kilka, a nierzadko zdarza się, że są bardzo różne.

Teraz najważniejsze:

Brakuje mi informacji od osoby zgłaszającej problem o jego rozwiązaniu. Co pomogło, jaka rada była najtrafniejsza. Poza satysfakcją dla osoby, która postawiła najtrafniejsza diagnozę - będzie to kopalna wiedzy dla czytających. Unikniemy także dublowania tematów przy podobnych problemach.

Opublikowano

Masz rację bobek310. Popieram twój apel. Było by fajnie gdyby wszyscy zastosowali się do tych prostych zasad. Jednak znając życie możemy tylko o tym pomarzyć.

Opublikowano

Na forum elektroda.pl jest przycisk "pomógł" jest to fajny sposób na podziękowanie.

Na tym forum spotkałem się z postami w których dziękowano innym za pomoc.

 

 

Bardzo często jest ich kilka, a nierzadko zdarza się, że są bardzo różne.

Bo mogą być różne przyczyny jednego problemu.

 

 

Jednak znając życie możemy tylko o tym pomarzyć.

Zawsze znajdą się osoby które nie wiedzą i doradzają, lub wydaje się im że wiedzą i też doradzają. Podziękowania są mile widziane, ale nie są one obowiązkowe.

Opublikowano

Moim zamysłem nie jest dziękowanie (choć to przyjemne), ale żeby to było równanie bez niewiadomych.

Jest problem - są porady - jest rozwiązanie problemu.

Będzie to gotowiec, od którego sprawdzenia należy rozpocząć rozwiązywanie problemu.

Wtedy ktoś kto czyta, to zanim po raz setny zada takie samo pytanie spróbuje naprawić, udoskonalić swoje urządzenie lub system działania w oparciu o gotowe, wzięte z życia rozwiązania. Jest rozpoczęcie tematu, to i powinno być jego zakończenie. Czytając niektóre tematy można odnieść wrażenie, że albo dana osoba przyzwyczaiła się do niedoskonałości swej kotłowni, albo się wyprowadziła do Afryki i ten temat już ją nie interesuje.

Opublikowano

Też uważam, że podziękowania są najmniej ważne. Zamiast poszperać, często ktoś pyta o sprawy, które były dosłownie chwilę wcześniej poruszane. Za mało jest też wśród pytających cierpliwości. Oczekują natychmiastowej odpowiedzi i gniewają się gdy muszą trochę poczekać, a po uzyskaniu porady nie potrafią już poinformować czy i jakie były jej efekty. Niby każdy to rozumie, ale niestety w teorii, bo praktyka jest już inna.

Warto jednak coś z tym zrobić. Propozycja bobek310 jest moim zdaniem dobra i przynosi pozytywne efekty dla pytających i udzielających porad.

Opublikowano

Jeżeli rady pomogły to i podziękowania być powinny. Wiedza kosztuje a słowo dziękuje nie! Ja wiem że większość się tu udziela i nie oczekuje podziękowania, ale chyba milej by było jak człowiek pomagający wie że pomógł i gdy o tym przeczyta.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.