siwyws Opublikowano 28 Listopada 2010 #1 Opublikowano 28 Listopada 2010 Witam, jak w temacie, bojler zainstalowany ok.3lata temu i od jakiegoś miesiąca może dwóch ciśnienie spadło :) , o co chodzi? przyznam że nie jest to moja branża ale nie mam żadnych oporów żeby to jakoś samemu naprawić mam nadzieje z waszą pomocą bo samemu wole nie kręcić zaworami, dodam parę zdjęć żeby było bardziej przejrzyście bardzo proszę o jakieś wskazówki co się mogło stać i jak się do tego dobrać bo spać po nocach nie mogę :) ... Cytuj
adamasz Opublikowano 28 Listopada 2010 #2 Opublikowano 28 Listopada 2010 Instalacja jest stalowa po stronie ciepłej, czyli zarasta i będzie zarastać - kamieniem+produktami korozji. Lepiej byłoby przejść na miedź, szczególnie w okolicach zaworów zwrot/bezp/naczynia przeponowego (niebieski baniaczek). Przyczyny trzeba szukać w 'wąskich gardłach', czyli w zaworze zwrotnym/bezp - to ten z czerwonym łebkiem. Zamknąć dopływ gazu, potem wody zimnej i odpływ ciepłej (bo będzie cofka). Narysować sobie kolejność detali, rozkręcić, wyczyścić wnętrza z osadu; skręcić na pakuły+pastę i włączyć najpierw zimną, potem odpływ ciepłej - i sprawdzić ciśnienie/przepływ. Jak OK, to włączyć gaz i odpalić kociołek - dopiero wtedy! PowodzeniA. :) Cytuj
siwyws Opublikowano 28 Listopada 2010 Autor #3 Opublikowano 28 Listopada 2010 Dziękuje za szybką odp. i biorę się do roboty :) , rozumiem że jak nie zmienię tych rur na miedź w okolicy zaworów to problem będzie się powtarzał co jakiś czas? Cytuj
adamasz Opublikowano 28 Listopada 2010 #4 Opublikowano 28 Listopada 2010 ... rozumiem że jak nie zmienię tych rur na miedź w okolicy zaworów to problem będzie się powtarzał co jakiś czas? To się okaże 'w środku rurek' - w moim miasteczku jest twarda woda, która po 3ch latach użytkowania zatkała mi kiedyś (średni Gierek) totalnie bojler el. - wybrałem pół wiaderka brązowych łusek. Teraz jest instalacja odżelaziająca i kamienia osadza się niewiele, jak w czajniku: białawy i miękki. To właśnie jest problem dla ZZ sprężynowych, jak ten bojlerowy - ma chęć puścić ciepłą wodę, a kamień mu przeszkadza w otwarciu. No a rurki stalowe, jak będą czyste w miarę, to mogą pozostać, wszystko zależy, jak miejscowa woda ze stalą sobie radzi (ocynk już dawno poszedł przez krany, bo woda gorąca)! Trochę się z tą miedzią rozpędziłem, bo tak u siebie mam teraz, no ale u mnie dalej plastik, a u Pana dalej żelazo, czyli rurka będzie się wówczas jeszcze szybciej rozkładać z powodu aktywniejszych el-chem jonów miedzi... Proszę pomyśleć w przyszłości nad wymianą (albo równoległym poprowadzeniem) CW w rurkach nie-stalowych (miedź, PP-R, AlPex, AlPert). ZW doskonale płynie stalowymi (miałem test ponad 40-letni w bloku), tylko ta CW im nie służy :) ; jeszcze w szkole nas uczyli, że reakcje chem. przyspieszają wraz z temperaturą... Aha, na wejściu ZW powinien być filtr siatkowy - może być pełny, wypada od niego zacząć, po zamknięciu dopływu+odpływu do i z bojlerka! PozdrA. Cytuj
siwyws Opublikowano 28 Listopada 2010 Autor #5 Opublikowano 28 Listopada 2010 Czy ten filtr siatkowy to może być to zaznaczone czarną lub czerwoną strzałką? jak to ustrojstwo rozkręcić i wyczyścić? Mam jeszcze pytanie z innej beczki tzn. w okresie letnim wodę ogrzewam przez ten bojler gazowy a w zimowym przechodzę na bojler ogrzewany kotłem i tu moje pytanie czy woda która stoi w bojlerze gazowym nie wpływa na korozję i czy nie lepiej ją spuścić z bojlera? Cytuj
tomek66 Opublikowano 28 Listopada 2010 #6 Opublikowano 28 Listopada 2010 Witam, to ustrojstwo to jest reduktor ciśnienia wody. Cytuj
siwyws Opublikowano 28 Listopada 2010 Autor #7 Opublikowano 28 Listopada 2010 no tak, czyli rozumiem że nie ma tam żadnego filtra i należy ten reduktor ciśnienia wyczyścić i może założyć takowy filter zeby w przyszłości było mniej roboty z czyszczeniem.... Cytuj
adamasz Opublikowano 28 Listopada 2010 #8 Opublikowano 28 Listopada 2010 Mógłby być filtr wstawiony przed zaworami, ale ciasno tam jest i trzeba pokołować tymi kolanami trochę... a ten czerwony krasnal może faktycznie ograniczać tylko ciśnienie, bo zabezpieczaniem zajmuje się niebieski baniaczek z membraną w środku. Powinien mieć też ciśnienie wg tabliczki znamionowej napompowane, powinien go sprawdzić serwisant, a membrana nie ma prawa być uszkodzona :) bo wówczas brak jest kompensacji rozszerzania się wody przy nagrzewaniu! PozdrA. Cytuj
siwyws Opublikowano 28 Listopada 2010 Autor #9 Opublikowano 28 Listopada 2010 a ten czerwony krasnal może faktycznie ograniczać tylko ciśnienie, bo zabezpieczaniem zajmuje się niebieski baniaczek z membraną w środku. Tzn że ten zawór zwrotny jest nie potrzebny? i można go usunąć po czym ciśnienie wróci do normy? coś mi się wydaje że dam komuś zarobić bo sam to ja tego chyba nie naprawię :) Cytuj
orzech1976 Opublikowano 28 Listopada 2010 #10 Opublikowano 28 Listopada 2010 Ten reduktor ciśnienia bodajże ma na wejściu w sobie siatkę (filtr), ale żeby się tam do niego dostać musisz rozkręcić prawie wszystko zaczynając od śrubunku przy bojlerze, naczynie przeponowe itd. Cytuj
adamasz Opublikowano 28 Listopada 2010 #11 Opublikowano 28 Listopada 2010 Tzn że ten zawór zwrotny jest nie potrzebny? i można go usunąć po czym ciśnienie wróci do normy?coś mi się wydaje że dam komuś zarobić bo sam to ja tego chyba nie naprawię :) Bez ZZ woda ogrzewana uciekałaby wstecz do sieci ZW, czyli to nie jego tam widać - bo jest na wlocie ZW, sorki - mea culpa. To jakby badać pacjenta z częściowej jego fotografii... Jak się zabaczy cały układ zasilania i odbioru bojlera, i wyobrazi sposób działania, to można wnioskować o poszczególnych elementach! Poddaję się, bo jak sie rozkręci i skręci, to ma działać - inaczej w domu sodoma z gomorą może być :) Tam wiele spraw mogło przepływ zakłócić i na odległość ciężko wyrokować jednak :) Ktoś zarobi pewnie przy tej okazji jednak i nie będzie to Pan! PozdrA. Cytuj
siwyws Opublikowano 29 Listopada 2010 Autor #12 Opublikowano 29 Listopada 2010 No i wziąłem sprawy w swoje ręce (taki ze mnie dusigrosz :) ) rozkręcone, wyczyszczone i skręcone i hula jak tralala....dzięki za wszystkie odpowiedzi, trochę się człowiek douczył hydrauliki :) pozdr. Cytuj
adamasz Opublikowano 29 Listopada 2010 #13 Opublikowano 29 Listopada 2010 Cieszę się i serdecznie GRATULUJĘ !!! A byli tutaj i tacy, co chcieli naprawiać instalki skopane akurat przez...siebie i swoją ignorancje :) Całe szczęście Pan do takich nie należy. Hydraulika współczesna nie jest najłatwiejszą dziedziną, ale zadaniem użytkownika jest niedopuszczanie do nadmiernej jej komplikacji przez frenetycznych instalatorów :) PozdrA. Cytuj
tas79 Opublikowano 4 Maja 2020 #14 Opublikowano 4 Maja 2020 witam, Podepnę się pod temat z prośbą o poradę... po 14 spokojnych latach użytkowania, od kilku miesięcy nastąpił drastyczny spadek ciśnienia CW. Jaka instalacja: Posiadam w bloku przepływowy pojemnościowy podgrzewacz gazowy, czyli bojler gazowy Ariston Micro 45. *Instalacja od głównego wodomierza wykonana w plastiku. *Anoda nigdy nie wymieniana. *Dopływ ZW z sieci, poprzez wężyk elastyczny do ZZ i bojlera. *odpływ CW z bojlera wężykiem elastycznym Wymieniłem wężyki i ZZ, cienkim drutem sprawdziłem czy nie przytkana rura odpływu CW z bojlera, a teraz po wymianie CW tylko się sączy. Pomocy, co może być nie tak ??? Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.