Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Co Zrobić Z Nowym Zepsutym Kotłem Immergas Nike Star 243e


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

24 sierpnia kupilam w Bielsku u autoryzowanego przedstawiciela kocioł

nike star 243E;

Po zamontowaniu okazalo się, że płyta glowna jest uszkodzona i niestety

piec nie działa w zakresie ogrzewania. Reklamowałam piec w sklepie i na

infolinii Immergasu i tutaj wystepuje rozbieżność w uzyskanych

informacjach. Mam pytanie czy na wymienioną w takim przypadku płytę

główną mam 3 letni gwarancję czy już tylko roczną. Podczas I

uruchomienia serwisant stwierdził wadę tej płyty i wpisał to do

protokolu. Głównie chodzi o tą 3 letnią gwarancję. Sprzedawca dzwonił

do Immergasu i twierdzi, że w takikm przypadku mam nadal 3 letnia

gwarancję, a Pani odbierająca telefon pod nr 042 6493600 w Immergasie

mówi, że rok. Mogę oczywiście wymienić piec na nowy w sklepie, ale wiąże

sie to z kosztami demontażu, poźniejszego zamontowania nowego pieca,

powstaje pytanie kto je poniesie? Proszę o pomoc. Pozdrawiam.

Opublikowano

To są szczególne warunki, masz w rękach gwarancję? Jeśli nie obowiązują ogólne przepisy, minimum 2 lata:

USTAWA z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego. (Dz. U. z dnia 5 września 2002 r.),

Dla Ciebie szczególnie art 8:

Art. 8. 1. Jeżeli towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową, kupujący może żądać doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę albo wymianę na nowy, chyba że naprawa albo wymiana są niemożliwe lub wymagają nadmiernych kosztów. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość towaru zgodnego z umową oraz rodzaj i stopień stwierdzonej niezgodności, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie naraziłby kupującego inny sposób zaspokojenia.

2. Nieodpłatność naprawy i wymiany w rozumieniu ust. 1 oznacza, że sprzedawca ma również obowiązek zwrotu kosztów poniesionych przez kupującego, w szczególności kosztów demontażu, dostarczenia, robocizny, materiałów oraz ponownego zamontowania i uruchomienia.

3. Jeżeli sprzedawca, który otrzymał od kupującego żądanie określone w ust. 1, nie ustosunkował się do tego żądania w terminie 14 dni, uważa się, że uznał je za uzasadnione.

4. Jeżeli kupujący, z przyczyn określonych w ust. 1, nie może żądać naprawy ani wymiany albo jeżeli sprzedawca nie zdoła uczynić zadość takiemu żądaniu w odpowiednim czasie lub gdy naprawa albo wymiana narażałaby kupującego na znaczne niedogodności, ma on prawo domagać się stosownego obniżenia ceny albo odstąpić od umowy; od umowy nie może odstąpić, gdy niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową jest nieistotna. Przy określaniu odpowiedniego czasu naprawy lub wymiany uwzględnia się rodzaj towaru i cel jego nabycia.

Polecam strony:

http://www.federacja-konsumentow.org.pl/story.php?story=390

http://www.abc.com.pl/serwis/du/2002/1176.htm

NIE TELEFON - PISMO !!!

Opublikowano

Tak jest: 'verba volant, scripta manet' - już dawni Rzymianie wiedzieli, że tylko pisane dokumenty sie liczą w sądzie. Teraz można i nagrania załączać jako dowody, ale jest masa z tym mitręgi (uwierzytelnianie). W każdym razie dla sklepu można zapodać na CD fotki tej 'martwej' płyty - oraz skutki jej niedziałania...

Brawa za poradę Kolego - szykuje sie nowy dział 'Prawny' na forum!

Pozdr A.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.