akon81 Opublikowano 10 Października 2024 #1 Opublikowano 10 Października 2024 Jestem w trakcie instalacji kotła SAS Bio Compact Plus 12kw. Mam problem z połączeniem internetowym kotła do aplikacji emodul. Jako że w kotłowni nie mam możliwości przeciągnięcia kabla z routera głównego, chciałem wykorzystać stary router TP-Link MR3420 jako bridge aby łączył się przez wifi z routerem głównym i po kablu przesyłał net do kotła. I wszystko w zasadzie się udało. Tp-link skonfigurowałem wg. filmu youtube.com/watch?v=7XAGXfZFqF8, daje internet przez kabel. Podłączyłem do kotła, zarejestrowałem w aplikacji, wygenerowałem kod, wszystko się powiodło. Ukazały się kafelki więc niby wszystko ok. Zmieniłem kilka ustawień np. temp. zadana C.O czy CWU. i myślałem że jest wszystko ok. Jednak po chwili przestało wszystko działać jakby zrywało połączenie. Przestawiłem ustawienia z DHCP i ustawiłem ręcznie IP na 192.168.1.100 i zaczęło znów działać ale tylko znów na chwilę i to samo. Po ponownym włączeniu DHCP znów ok tylko na chwilę. Coś blokuje połączenie? Czy ktoś ma pomysł co to może być? Może lepiej kupić zwykły wzmacniacz sygnału zamiast tego routera? Sam już nie wiem o co chodzi. Cytuj
brav Opublikowano 10 Października 2024 #2 Opublikowano 10 Października 2024 (edytowane) Ja jestem nowym użytkownikiem kotła Kołton ze sterownikiem Tech, dlatego często zaglądam do aplikacji/strony eModul, pomimo podłączenia kotła przewodem RJ45 zauważyłem że dość często aplikacja/strona jest niedostępna (w dniu 09.10.2024 około 12 miałem taki problem przez około 1h). Zauważyłem także że często nie zgadzają się informacje o stanie niektórych urządzeń z rzeczywistością, np.: mam inforację że grzałka ciągle grzeje/rozpala a piec pracuje już od dłuższego czasu na 100% pompka obiegowa pracuje (animacja pracy) pomimo tego że tak naprawdę nie pracuje Edytowane 10 Października 2024 przez brav Cytuj
akon81 Opublikowano 10 Października 2024 Autor #3 Opublikowano 10 Października 2024 Dzwoniłem do TECH-a i tylko tyle się dowiedziałem, że w ten sposób nie będzie to działało i skoro zrywa połączenie to tylko stałe łącze pomoże... Jakoś nie jestem przekonany bo widziałem w necie że mają ludzie takie połączenia i im działa. Cytuj
akon81 Opublikowano 11 Października 2024 Autor #4 Opublikowano 11 Października 2024 Dzwoniłem jeszcze raz do TECH-a i zapytał w jakiej sieci mam internet. Jak powiedziałem, że światłowód w Play to powiedział, że mają problemy z play, coś pozmieniali, pozabezpieczali i nie będzie działało. Czy ma ktoś działający emodul w połączeniu przez PLAY? Cytuj
pepa81 Opublikowano 17 Grudnia 2024 #5 Opublikowano 17 Grudnia 2024 Cześć, czy cos udało sie ustali/naprawić w tym temacie? mam ten sam problem, z tym ze mam kabel puszczony od routera i tez zrywa połączenie, kabel wymieniony, router podmieniony i dalej jest klopot. Nie mam pomysłu Cytuj
akon81 Opublikowano 17 Grudnia 2024 Autor #6 Opublikowano 17 Grudnia 2024 Cześć. Niestety z Play dałem sobie spokój. Udało mi się załatwić mobilny internet z Tmobile i router w kotłowni zamontowałem i śmiga bezproblemowo. Czekam aż skończy mi się umowa na ten światłowód w Play i żegnam się z tą padaką. Cytuj
pepa81 Opublikowano 17 Grudnia 2024 #7 Opublikowano 17 Grudnia 2024 Ja nie miałem problemu przez 5 lat, az do teraz.. internet sie nie zmienił, światłowód od lokalnego dostawcy. Router podmieniałem, kabel nowy i bez efektu... działa chwilke i zonk. Nie mam pomysłu, w Techu powiedzieli zeby odesłać to sprawdzą ale teraz sie mi nie widzi w okresie zimowym. przywrócę router do fabrycznych. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.