Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Tech ST-505 moduł ethernet i sterownik i-2 PLUS nie mogą połączyć się z serwerem Tech-a, blokowanie portów w Play?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć, witam Was po paru latach 🙂

Od razu powiem, że opisywany sprzęt nie należy do mnie, a problem dotyczy mojego taty więc informacje mogą być nieścisłe. Wczoraj widziałem to "cudo" pierwszy raz w życiu. Nie znalazłem w sieci za dużo informacji o tym module i chciałbym się zapytać czy komuś to teraz działa, bo informacja na infolinii TECH-a jest co najmniej dziwna.

Od 31.05.2024 jego sterownik i-2 PLUS z modułem ST-505 od TECH Sterowniki nie mógł się połączyć z aplikacją emodul.pl. Ojciec głównie używa tego włączania oświetlenia zdalnie (jakieś dodatkowe wyjście) i sterowania ogrzewaniem zdalnie. Wcześniej system działał 1,5 roku. Podobno zdarzały mu się dłuższe zwiechy i wtedy ojciec np. przechodził od nowa procedurę rejestracji sterownika generując nowy kod rejestracji. Teraz niestety generowanie nowego kodu rejestracji trwa długo i okienko z komunikatem się nie zamyka, brak jest kodu. Po dwóch godzinach wyszliśmy z ustawień modułu (to była najdłuższa próba). Wyrejestrowaliśmy też ten sterownik z jego profilu w emodul.eu w nadziei że może kod nie jest generowany ze względu na już zarejestrowany sterownik.Niestety bez zmian.

I teraz najciekawsze i informacja od TECH-a. Aplikacja emodul.eu po odpaleniu informuje, że sterownik utracił podłączenie z netem. Jedno z rozwiązań to sprawdzenie i odblokowanie portu 2000. Internet do domu jest dostarczany przez modem LTE 4G w sieci PLAY. Ostatni raz konfigurację zmieniałem rok temu, żadne porty nie są blokowane na wyjściu. Konfiguracja firewall jest domyślna (nawet nie wiem czy w tym routerze coś da się zmieniać bo jest bardzo prosty). Sieciowo wszystko jest ok co wczoraj sprawdziłem. Sterownik dostaje IP z DHCP, mogę wejść do panelu modułu ethernet o czym niżej.

Dziś zarówno mój ojciec jak i ja dostaliśmy informację na infolinii TECH-a, że wszystkiemu winny jest operator PLAY, który rzekomo zablokował ten port w związku z podniesieniem bezpieczeństwa. Zalecono napisanie do PLAY w celu odblokowania portu. Oczywiście domyślacie się jakie są na to szanse i co na to infolinia PLAY gdy zapytaliśmy o to czy blokują port 2000 w komunikacji wyjściowej 😄 Podobno tylko ten serwisant miał od początku maja okołu setki takich zgłoszeń. Po dłużej rozmowie z serwisant TECH potwierdził że mają z tym problem, bo ich urządzenia klienckie mają ten port ustawiony na sztywno a PLAY ponoć już tak zrobił w przeszłości. Nie chce mi się tę wersję trochę wierzyć, nie znalazłem żadnych informacji na ten temat, żadnych wpisów na forum. Ogólnie wychodzi na to że operator ma blokować dostęp do ich serwera na porcie 2000, albo blokuje go wszystkim swoim klientom (tutaj abonament). Chciałbym zapytać Was, czy macie podobne problemy z modułami TECH-a?

Nie znając specyfiki systemu spróbowałem też procedury opisanej w instrukcji ST-505 w rozdziale "V. Konfiguracja modułu we współpracy ze starszym sterownikiem" (uzupelnienie użytkownika i hasla dla strony zewnętrznej). Niestety po zalogowaniu na stronie  zdalnie.techsterowniki.pl dane dotyczące układu nie są wyświetlane. Teraz mnie to nie dziwi - zainstalowany jest nowszy sterownik.

Data produkcji ST-505 jest 12.2021. Wczoraj próbowałem go zaktulizować do najnowszej dostępnej na stronie TECH-a wersji za pomocą pendrive. Wyłączyłem sterownik i moduł, włożyłem pendrive, uruchomiłem. Nie zauważyłem żadnej reakcji, poczekałem godzinę. Wyłączyłem, wyjąłem pendrive, włączyłem całość i nie zauważyłem żadnej zmiany. Nawet nie wiem jak sprawdzić wersję oprogramowania samego modułu ST-505...

Opublikowano

Aktualizacja...

Wczoraj w nocy dostałem informacje, że po kolejnym resecie modemu (próba wymiany karty sim na PLUS-a nic nie dała, bo nie ma tam zasięgu 🙂 ) kod został wygenerowany, sterownik zarejestrowany i znowu wszystko działa po staremu. Nie wiem czy ojcu udało się wcześniej zgłosić reklamację do PLAY w celu wyjaśnienia, podejrzewam że nie. W niedzielę restartowałem router dwa razy bez efektu, więc wykluczam problemy po naszej stronie...

Opublikowano

Ustaw na sterowniku adres IP na sztywno na przykład 192.168.0.20. Maska 255.255.255.0 Do tego brama 192.168.0.1 i DNS podstawowy 192.168.0.1, a dodatkowy 8.8.8.8

To jest tylko przykład, bo na routerze możesz mieć inna konfigurację.

Opublikowano

Dzięki, ale powiedz mi, czemu akurat tak? Czy sterownik ma jakieś znane problem kiedy dostaje przydział z DHCP? Do tej pory był tak ustawiony (ponad rok). Sterownik w czasie "awarii" łączył się prawidłowo z routerem. Mogłem się dostać nawet do sterownika do jego webowej konsoli. Wyłączyłem go, usunąłem z routera (dzierżawa adresu) i ponownie włączyłem. Dostał akurat ten sam adres ale wszystko wyglądało ok.

Bardzo mnie zastanawia tłumaczenie pomocy technicznej TECH-a. Facet w ogóle mnie nie dopytywał o konfigurację, tylko zapytał jaki operator i od razu strzelił że PLAY blokuje porty. Jakieś nieporozumienie...

Opublikowano

Nic mi nie wiadomo o problemach na DHCP przy tym sterowniku. Sztywny adres, to tylko alternatywa. Niekiedy taka konfiguracja pomaga. Nie twierdzę że tutaj będzie tak samo.

Co do blokowania portu, to zadzwoń do PLAY i niech go odblokują. Ja zadzwoniłem i odblokowali. Mam całkowicie innego dostawcę, ale dostawca korzysta z infrastruktury 3S, a 3S należy do PLAY. Czyli da się odblokować porty na telefon.

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Dzień dobry

Mam ten sam problem. Nie działa na sieci Play oraz Orange. Dodatkowo Orange przysłało maila w którym informują że nie blokują portu 2000 a Play potwierdziło to przez telefon. U mnie sterownik działał prawidłowo od 2019 roku. Problem pojawił się na przełomie kwietnia i maja 2024. Włączenie DHCP bądź ustawienie parametrów na sztywno nic nie zmienia. U mnie sterownik działa 6h i na 6h zrywa połączenia i tak non stop. Czy Panu udało się rozwiązać problem? Może ktoś wie co zrobić? W opiniach pod eModul dużo ludzi ma ten problem

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam, czy udało się wam ogarnąć to jakoś?  Ja mam również problemy ze sterownikiem TECH. Mam kocioł SAS Bio Compact Plus. Niby wszystko się udało skonfigurować po stronie kotła i apki i zaczęło działać ale po chwili przestaje reagować. Gdy zmienię ustawienia z DHCP na adres np. 192.168.1.100 znów zaczyna działać ale znów tylko na chwilę. Jak zmienię na DHCP to znów działa przez chwilę. Jakby coś blokowało połączenie. Również mam internet światłowód z Play. Dzwoniłem do Tech i od razu zapytał się konsultant w jakiej sieci. Jak powiedziałem że Play to powiedział że nie będzie działało bo blokują porty i coś tam jeszcze mieszają że nie mogą nic z tym zrobić. Jak napisałem do Play o odblokowanie portu 2000 to odpisali że oni nie blokują żadnych portów. I jestem w kropce.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Udało mi się problem rozwiązać. Play nie blokuje żadnych portów. Tutaj Tech wprowadza w błąd.

Niestety Play ma tak agresywnego faierwalla w routerze (i bardzo dobrze) że blokuje sterownik Tech. Po wyłączeniu firewalla w routerze wszystko działa prawidłowo i to chwilowo jedyne rozwiązanie problemu. 

Pisałem w tej sprawie do Techa ponieważ zauważyłem że aplikacja (a raczej ich serwer) po wiosennej aktualizacja się zapętla i ciągle odpytuje sterownik. Router wychwytuje te ciągłe zapytania jako atak i blokuje sterownik. 

Szkoda że Tech pomimo dokładnego opisania problemu i rozwiązaniu problemu przeze mnie nadal nie chce pomagać swoim klientom tylko nadal wprowadza w błąd z tą blokada portów.

  • Przydało się 1
Opublikowano (edytowane)
11 godzin temu, MariuszS napisał(a):

Udało mi się problem rozwiązać. Play nie blokuje żadnych portów. Tutaj Tech wprowadza w błąd.

Niestety Play ma tak agresywnego faierwalla w routerze (i bardzo dobrze) że blokuje sterownik Tech. Po wyłączeniu firewalla w routerze wszystko działa prawidłowo i to chwilowo jedyne rozwiązanie problemu. 

Pisałem w tej sprawie do Techa ponieważ zauważyłem że aplikacja (a raczej ich serwer) po wiosennej aktualizacja się zapętla i ciągle odpytuje sterownik. Router wychwytuje te ciągłe zapytania jako atak i blokuje sterownik. 

Szkoda że Tech pomimo dokładnego opisania problemu i rozwiązaniu problemu przeze mnie nadal nie chce pomagać swoim klientom tylko nadal wprowadza w błąd z tą blokada portów.

Dziękuję za informację, ja tymczasowo rozwiązałem problem łącząc się przez stary modem z internetem mobilnym LTE 4G. Na nim działa ok. Mam nadzieję, że Tech wprowadzi jakąś poprawkę bo też mi się wydaje, że zwalają na Play bo sami nie mogą tego ogarnąć.

Edytowane przez Ryszard
Proszę nie cytować ostatniego postu
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano (edytowane)

@akon81 pierwszy raz odpalilem modul internetowy przez wzmacniacz wifi i polączenie do pieca kablem ethernet  router tp link jak i wzmacniacz wifi tplink  i internet mobilny sieci Play LTE i działało mi 30 min następnie zerwało połączenie i teraz jak klikam zarejestruj moduł pokazuje cały czas prosze czekac a nastepnie bląd rejestracji modułu?
Byłbym wdzięczny za pokazanie co mam wpisać w 

DHCP - zalaczyc czy nie
adres ip - domyslinie jest chyba 0.0.0.0 czy nie?
maska ip
adres bramy 
adres dns - domyslinie chyba 8.8.8.8

mam sterownik tech st 555p 

Edytowane przez Mleczkowy
poprawa
Opublikowano

@Mleczkowy DHCP włączone, wtedy po chwili gdy będzie prawidłowe połączenie do adres IP i resztę ustawień zaciągnie Ci automatycznie. Włącz DHCP i przejdź do Rejestracja wtedy jeśli wygeneruje Ci kod to oznacza że jest połączenie.

Opublikowano (edytowane)

W routerze/ modemie PLAY trzeba wyłączyć firewalla. Ja testowałem wszystko i tylko wyłączenie firewalla spowodowało że moduł łączy się z internetem ( minęło już kilka miesięcy i ani razu nie było problemu). Najlepiej włączyć DHCP i moduł sam zaciągnie dane. To że moduł od pieca nie chce się połączyć nie musi być spowodowany błędnymi danymi. U siebie też to testowałem. Router blokował port 2000 na około 6 godzin po tym czasie moduł się rejestrowal działał chwilę i było później znowu miał problem z rejestracją. Działo się to bez zmiany adresów IP itp w module. Ja polecam wyłączenie firewalla włączenie DHCP w module i routerze i wszystko będzie działać.

Edytowane przez MariuszS
Opublikowano (edytowane)

@akon81@MariuszS podajcie mi pelne ustawienia bo ja juz bawiłem się tymi ustawieniami i pozmieniałem sporo

domyslne ip mam wpisac 0.0.0.0 ? i wszedzie te cyfry a z tego co pamietam to dns był 8.8.8.8 więc nie zmieniałem tego

mam odłączyc ethernet od pieca i podłączyc jeszcze raz do wzmacniacza? bo pokazuje po tych kropach błąd rejestracji modułu

Edytowane przez Mleczkowy
  • 10 miesięcy temu...
Opublikowano

Czołem Panowie!

Mam niestety taki sam problem. Niestety mój moduł internetowy ST5060 RS miewa czasami połączenie z internetem. Wcześniej miałem internet z Orange, było ok, teraz odkąd mam Play to nie działa. Niestety w moim routerze od Pplaya nie ma żadnych ustawień dotyczących firewalla. Próbowałem ustawić przekierowywanie portu 2000 przez router (DHCP było włączone) ale nie pomogło.

Wczoraj telefonowałem namiętnie z Playem, ale wątpię, żeby mi pomogli.

Czy wy macie jakieś nowe pomysły, co można jeszcze spróbować?

pozdrawiam

  • Lubię to 1
Opublikowano (edytowane)

Od Grudnia 2024 roku żadnych problemów i cały czas działa połączenie z piecem SAS w telefonie czy to dane mobilne czy wifi. ja mam zwykły mobilny internet Play + router TP Link + wzmacniacz sygnału od TP link (piec połączony kablem ethernet) i wszystko śmiga 

Seba jak masz discord czy jakiś komunikator to chętnie dodałbym i pomógł 

Edytowane przez Mleczkowy
Opublikowano

Cześć

Skoro temat żyje to dorzucę swoje 33 grosze (a może nawet złoty dwadzieścia).

 

Piec SAS:

- ST-555 Pellet P Wersja : 2.0.1G/8 z PID : 1.6.1

- ST-505 0.1.249

mam od 4 lat i mając internet LTE z Playa przez dwa lata i później lokalną radiówkę przez kolejne dwa lata nie miałem praktycznie żadnych problemów z dostępem do emodul.pl. Praktycznie zawsze działał, jak nie był dostępny to tylko przez kilka minut. Wszystkie ustawienia mogłem sobie zmieniać i ZAWSZE były akceptowane itp itd. Czyli wszystko tak jak być powinno.

W tym roku w lipcu podłączyłem światłowód z Playa i zaczął się niekończący się problem z dostępem do emodułu i wyświetlającym się portem 2000...

Od lipca jestem w trakcie ciągłej reklamacji do Playa. Router Play'owy zaktualizowany do najnowszego softu. Żadnej opcji firewall nie ma dostępnej. Próbowałem przekierowywania portów. Nic nie poprawiło sytuacji. A próba podłączenia swojego routera zamiast Play'owego skończyła się niepowodzeniem (router nie dostaje IP). Nie ważne czy podłączam piec bezpośrednio do routera Play czy przez dodatkowy router TP-LINK - nie działa.

Zacząłem się kontaktować z producentem modułu - Tech - i też dostałem różnego typu odpowiedzi. Jednak zakończyło się w zeszłym tygodniu na nieudanym updacie softu w module internetowym (nadal mam stary soft). Informacja z Tech - wysłać do nich moduł na aktualizację, żeby była możliwość zmiany portu 2000 na 29200. Zastanawiam się nad tym.

Piec potrafi mieć dziurę w kontakcie z chmurą na 3-4 godziny nawet. Kiedyś synchronizacja była co 5 minut albo i częściej i danych w statystyce była co nie miara. Teraz równie dobrze można przegapić to, że piec był odpalony przez parę godzin.

Jeśli istnieje jakiś sposób na poradzenie sobie z tym problemem, to byłbym mega szczęśliwy. 

PS. Z internetem z Playa nawet telefony, odkurzacz i gniazdka wifi mają problemy z komunikacją z chmurą 😕 Pierwszy raz w życiu widziałem na telefonie komunikat "brak internetu - punkt dostępowy zajęty".

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Opiszę tylko to, co faktycznie pomogło, a nie 2 miesiące podejść do tego tematu na różne sposoby (i w sumie 5 miesięcy reklamacji Światłowodu Play).

 

Mój sprzęt to:

·         Piec na pellet SAS

·         Sterownik TECH ST-555

·         Moduł Internetowy TECH ST-505 (w wersji 0.1.249 - 10Mbit – to połączenie wykrył mi routerimage.png.f3031d2bd7aca922585b113c76b1044c.png)

·         Światłowód Play z ich routerem KAON AR5344 + sieć oparta na Comtrend Powerline Powergrid Adapter 200Mbit i routerze TP-LINK WR841ND

 

Ostatecznym rozwiązaniem na problem z portem 2000 okazała się aktualizacja firmware modułu internetowego z wersji 1.x.x na wersję 3.1.22 (lub 3.2.22) i zmiana portu komunikacji z 2000 na 29200. Dla Modułów Internetowych w wersji 100Mbit firmware musi być podbity z 2.x.x na 4.x.x – tego tutaj nie opisuję.

 

Kroki do zrobienia – to co zadziałało w moim przypadku:

1.      Przygotowanie pendrive 4GB

a.      Sformatować go w Windowsie z partycją FAT32

2.      Na pendrive bez żadnych katalogów wrzucić plik ST-505.bin (niestety nie mogę tutaj do postu dodać tego pliku, więc daję link do miejsca gdzie go właśnie zamieściłem - https://megawrzuta.pl/66glcjig)

3.      Pendrive włożyć do portu USB w Module Internetowym (mój pendrive ma diodę – jak jest podpięty do komputera to dioda od razu zaczyna mrugać – natomiast po wpięciu do portu USB w Module Internetowym dioda nie zaczęła mrugać – i to wcale nie oznacza błędu)

4.      Wyłączyć piec wyłącznikiem lub wtyczką z gniazda

5.      Po chwili piec włączyć z powrotem

a.      Na ekranie Sterownika nie pojawiła się żadna informacja

b.     Dioda na pendrive zaczęła mrugać, więc Moduł zaczął coś z niego pobierać

6.      Na pierwszy rzut oka nic się nie wydarzyło

7.      Po kilkunastu sekundach wejść do zarządzania Modułem Internetowym: Menu Instalatora -> Moduł Internetowy -> Adres IP

a.      W moim przypadku adres IP zmienił się z 192.168.1.29 (zdefiniowany na stałe adres w routerze/serwerze DHCP) na 192.168.1.83 (po prostu przypisany przez DHCP), bo jak się okazało adres MAC Modułu Internetowego się zmienił

b.     Adres warto sobie zapisać, żeby w kroku 8 móc iść dalej

c.      Czyli widać, że już jest duży krok do przodu – coś faktycznie się zadziało z Modułem Internetowym

d.     Wersja Modułu Internetowego nadal została ta sama – 0.1.249

e.      W tym samym menu – Rejestruj – żeby wymusić na emodul.pl nową synchronizację

f.        SUKCES! Jest wreszcie jakiś kod, który można wpisać na stronie emodul.pl!

8.      Teraz odpalić komputer i zalogować się do swojego emodul.pl i zarejestrować nowy Moduł Internetowy kodem, który przed chwilą był na ekranie Sterownika    

a.      Prawdopodobnie będzie chwilowo połączenie, a po jakimś czasie znowu problem z portem 2000

9.      Następnie w przeglądarce wpisać adres naszego Modułu Internetowego (będę pisał na swoim przykładzie)

a.      Adres to http://192.168.1.83/

b.     Powinna pojawić się strona z możliwością nadawania haseł dostępu

c.      Ręcznie dopisać do adresu port.shtml aby mieć http://192.168.1.83/port.shtml

d.     Pojawi się Zmiana portu komunikacyjnego eModul

e.      Zamiast portu 2000 wpisać 29200

f.        Nacisnąć przycisk Zmień

10. Piec należy znowu wyłączyć a po chwili włączyć z powrotem

11. Sprawdzić ponownie Adres IP – nie powinien się zmienić, ale warto mieć pewność, że dobijamy się do tego samego miejsca do wcześniej

12. Dla podwójnego sprawdzenia znowu wejść na http://192.168.1.83/port.shtml i sprawdzić czy na pewno jest port 29200

13. Od tego momentu komunikacja z piecem się nie zgubiła ani razu od paru godzin

 

Jako dodatek – lista rzeczy, która u mnie nie zadziałała:

·         Wgrywanie OpenWRT na routerze TP-LINK WR841ND

·         Modyfikacje w sieci

·         Podmiany routerów

·         Przekierowanie portów na routerze Play

·         Podłączanie Modułu Internetowego bezpośrednio do routera Play

·         Przywrócenie routera Play do ustawień fabrycznych

·         Zmiany w firmawe w routerze wykonywane przez Play

·         Zgłaszanie miliona reklamacji do Play, że nie działa

·         Wielokrotne restarty sieci

·         Szukanie Wiresharkiem ruchu na porcie 2000

·         Kombinowanie ze stroną portquiz.net i odpytywanie portu 2000 czy Play go nie blokuje

·         Podłączenie routera Edimax LT-6408n z modemem LTE Huawei E3276 jako dostawcy internetu do Modułu Internetowego

·         Wymiana kabli ethernetowych na inne/lepsze/krótsze/grubsze/markowe/niemarkowe

 

Nie udałoby się tego osiągnąć bez świetnego supportu Doradcy z firmy Tech. Kawał dobrej roboty i dużo cierpliwości z jego strony. Dziękuję serdecznie!

 

A teraz pytanie – od której godziny mam zaktualizowany Moduł i zmieniony port na 29200 😊

image.png.b5e804f9207a93beac1eb8996b7a9eb9.png

 

Opublikowano

Czołem!

Dzięki za tak szczegółowe opisanie tematu.

Ja mam moduł ST 5060 podpięty do sterownika podłogówki. Udało mi się dzisiaj zaktualizować oprogramowanie na najnowsze 2.2.6. Tutaj można pobrać oprogramowanie ze strony producenta https://www.techsterowniki.pl/serwis/aktualizacje.

Udało mi się też nadać nowe hasła i nazwy użytkowników. Ale niestety nigdzie nie ma opcji zmiany portu, a trik z port.shtml nie działa u mnie

W ogóle, żeby cokolwiek zrobić, to zrobiłem z telefonu router WiFi, połączyłem z nim moduł internetowy i laptopa. Tylko wtedy byłem w stanie coś pogrzebać w module.

Także u mnie nadal lipa.

Pozdrawiam

Seba

Opublikowano

Cześć

Zakładałem, że masz też ST-505. Instrukcja jest tylko dla ST-505 w wersji 10mbitowej. Jeśli udało Ci się zaktualizować do nowszego softu Twój ST-5060, to może warto skontaktować się teraz z Techem w celu dalszych informacji - może akurat wersja softu musi być jeszcze dodatkowo podbita, czego nie ma na ich stronie. Lub strona port.shtml nie istnieje, a port zmienia się inaczej.

Ja dostałem jeszcze (chyba przez przypadek) instrukcję do innego sterownika - chyba tego, który Ty masz. Instrukcja tutaj: https://megawrzuta.pl/hcczgmyh

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Dzięki za pomoc, niestety i tym razem lipa. Ja mam sterownik ST 5060 z oprogramowaniem 2.2.6, a ta instrukcja jest dla modułów z oprogramowaniem 3 i w górę...

Pomoc techniczna napisała mi, że muszę wysłać sterownik do nich na przeprogramowanie. Nie wiem tylko ile to kosztuje.

Dam znać jak zrobię jakiś znaczący krok do przodu 🙂

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.