Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć, witam Was po paru latach 🙂

Od razu powiem, że opisywany sprzęt nie należy do mnie, a problem dotyczy mojego taty więc informacje mogą być nieścisłe. Wczoraj widziałem to "cudo" pierwszy raz w życiu. Nie znalazłem w sieci za dużo informacji o tym module i chciałbym się zapytać czy komuś to teraz działa, bo informacja na infolinii TECH-a jest co najmniej dziwna.

Od 31.05.2024 jego sterownik i-2 PLUS z modułem ST-505 od TECH Sterowniki nie mógł się połączyć z aplikacją emodul.pl. Ojciec głównie używa tego włączania oświetlenia zdalnie (jakieś dodatkowe wyjście) i sterowania ogrzewaniem zdalnie. Wcześniej system działał 1,5 roku. Podobno zdarzały mu się dłuższe zwiechy i wtedy ojciec np. przechodził od nowa procedurę rejestracji sterownika generując nowy kod rejestracji. Teraz niestety generowanie nowego kodu rejestracji trwa długo i okienko z komunikatem się nie zamyka, brak jest kodu. Po dwóch godzinach wyszliśmy z ustawień modułu (to była najdłuższa próba). Wyrejestrowaliśmy też ten sterownik z jego profilu w emodul.eu w nadziei że może kod nie jest generowany ze względu na już zarejestrowany sterownik.Niestety bez zmian.

I teraz najciekawsze i informacja od TECH-a. Aplikacja emodul.eu po odpaleniu informuje, że sterownik utracił podłączenie z netem. Jedno z rozwiązań to sprawdzenie i odblokowanie portu 2000. Internet do domu jest dostarczany przez modem LTE 4G w sieci PLAY. Ostatni raz konfigurację zmieniałem rok temu, żadne porty nie są blokowane na wyjściu. Konfiguracja firewall jest domyślna (nawet nie wiem czy w tym routerze coś da się zmieniać bo jest bardzo prosty). Sieciowo wszystko jest ok co wczoraj sprawdziłem. Sterownik dostaje IP z DHCP, mogę wejść do panelu modułu ethernet o czym niżej.

Dziś zarówno mój ojciec jak i ja dostaliśmy informację na infolinii TECH-a, że wszystkiemu winny jest operator PLAY, który rzekomo zablokował ten port w związku z podniesieniem bezpieczeństwa. Zalecono napisanie do PLAY w celu odblokowania portu. Oczywiście domyślacie się jakie są na to szanse i co na to infolinia PLAY gdy zapytaliśmy o to czy blokują port 2000 w komunikacji wyjściowej 😄 Podobno tylko ten serwisant miał od początku maja okołu setki takich zgłoszeń. Po dłużej rozmowie z serwisant TECH potwierdził że mają z tym problem, bo ich urządzenia klienckie mają ten port ustawiony na sztywno a PLAY ponoć już tak zrobił w przeszłości. Nie chce mi się tę wersję trochę wierzyć, nie znalazłem żadnych informacji na ten temat, żadnych wpisów na forum. Ogólnie wychodzi na to że operator ma blokować dostęp do ich serwera na porcie 2000, albo blokuje go wszystkim swoim klientom (tutaj abonament). Chciałbym zapytać Was, czy macie podobne problemy z modułami TECH-a?

Nie znając specyfiki systemu spróbowałem też procedury opisanej w instrukcji ST-505 w rozdziale "V. Konfiguracja modułu we współpracy ze starszym sterownikiem" (uzupelnienie użytkownika i hasla dla strony zewnętrznej). Niestety po zalogowaniu na stronie  zdalnie.techsterowniki.pl dane dotyczące układu nie są wyświetlane. Teraz mnie to nie dziwi - zainstalowany jest nowszy sterownik.

Data produkcji ST-505 jest 12.2021. Wczoraj próbowałem go zaktulizować do najnowszej dostępnej na stronie TECH-a wersji za pomocą pendrive. Wyłączyłem sterownik i moduł, włożyłem pendrive, uruchomiłem. Nie zauważyłem żadnej reakcji, poczekałem godzinę. Wyłączyłem, wyjąłem pendrive, włączyłem całość i nie zauważyłem żadnej zmiany. Nawet nie wiem jak sprawdzić wersję oprogramowania samego modułu ST-505...

Opublikowano

Aktualizacja...

Wczoraj w nocy dostałem informacje, że po kolejnym resecie modemu (próba wymiany karty sim na PLUS-a nic nie dała, bo nie ma tam zasięgu 🙂 ) kod został wygenerowany, sterownik zarejestrowany i znowu wszystko działa po staremu. Nie wiem czy ojcu udało się wcześniej zgłosić reklamację do PLAY w celu wyjaśnienia, podejrzewam że nie. W niedzielę restartowałem router dwa razy bez efektu, więc wykluczam problemy po naszej stronie...

Opublikowano

Ustaw na sterowniku adres IP na sztywno na przykład 192.168.0.20. Maska 255.255.255.0 Do tego brama 192.168.0.1 i DNS podstawowy 192.168.0.1, a dodatkowy 8.8.8.8

To jest tylko przykład, bo na routerze możesz mieć inna konfigurację.

Opublikowano

Dzięki, ale powiedz mi, czemu akurat tak? Czy sterownik ma jakieś znane problem kiedy dostaje przydział z DHCP? Do tej pory był tak ustawiony (ponad rok). Sterownik w czasie "awarii" łączył się prawidłowo z routerem. Mogłem się dostać nawet do sterownika do jego webowej konsoli. Wyłączyłem go, usunąłem z routera (dzierżawa adresu) i ponownie włączyłem. Dostał akurat ten sam adres ale wszystko wyglądało ok.

Bardzo mnie zastanawia tłumaczenie pomocy technicznej TECH-a. Facet w ogóle mnie nie dopytywał o konfigurację, tylko zapytał jaki operator i od razu strzelił że PLAY blokuje porty. Jakieś nieporozumienie...

Opublikowano

Nic mi nie wiadomo o problemach na DHCP przy tym sterowniku. Sztywny adres, to tylko alternatywa. Niekiedy taka konfiguracja pomaga. Nie twierdzę że tutaj będzie tak samo.

Co do blokowania portu, to zadzwoń do PLAY i niech go odblokują. Ja zadzwoniłem i odblokowali. Mam całkowicie innego dostawcę, ale dostawca korzysta z infrastruktury 3S, a 3S należy do PLAY. Czyli da się odblokować porty na telefon.

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Dzień dobry

Mam ten sam problem. Nie działa na sieci Play oraz Orange. Dodatkowo Orange przysłało maila w którym informują że nie blokują portu 2000 a Play potwierdziło to przez telefon. U mnie sterownik działał prawidłowo od 2019 roku. Problem pojawił się na przełomie kwietnia i maja 2024. Włączenie DHCP bądź ustawienie parametrów na sztywno nic nie zmienia. U mnie sterownik działa 6h i na 6h zrywa połączenia i tak non stop. Czy Panu udało się rozwiązać problem? Może ktoś wie co zrobić? W opiniach pod eModul dużo ludzi ma ten problem

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam, czy udało się wam ogarnąć to jakoś?  Ja mam również problemy ze sterownikiem TECH. Mam kocioł SAS Bio Compact Plus. Niby wszystko się udało skonfigurować po stronie kotła i apki i zaczęło działać ale po chwili przestaje reagować. Gdy zmienię ustawienia z DHCP na adres np. 192.168.1.100 znów zaczyna działać ale znów tylko na chwilę. Jak zmienię na DHCP to znów działa przez chwilę. Jakby coś blokowało połączenie. Również mam internet światłowód z Play. Dzwoniłem do Tech i od razu zapytał się konsultant w jakiej sieci. Jak powiedziałem że Play to powiedział że nie będzie działało bo blokują porty i coś tam jeszcze mieszają że nie mogą nic z tym zrobić. Jak napisałem do Play o odblokowanie portu 2000 to odpisali że oni nie blokują żadnych portów. I jestem w kropce.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Udało mi się problem rozwiązać. Play nie blokuje żadnych portów. Tutaj Tech wprowadza w błąd.

Niestety Play ma tak agresywnego faierwalla w routerze (i bardzo dobrze) że blokuje sterownik Tech. Po wyłączeniu firewalla w routerze wszystko działa prawidłowo i to chwilowo jedyne rozwiązanie problemu. 

Pisałem w tej sprawie do Techa ponieważ zauważyłem że aplikacja (a raczej ich serwer) po wiosennej aktualizacja się zapętla i ciągle odpytuje sterownik. Router wychwytuje te ciągłe zapytania jako atak i blokuje sterownik. 

Szkoda że Tech pomimo dokładnego opisania problemu i rozwiązaniu problemu przeze mnie nadal nie chce pomagać swoim klientom tylko nadal wprowadza w błąd z tą blokada portów.

  • Przydało się 1
Opublikowano (edytowane)
11 godzin temu, MariuszS napisał(a):

Udało mi się problem rozwiązać. Play nie blokuje żadnych portów. Tutaj Tech wprowadza w błąd.

Niestety Play ma tak agresywnego faierwalla w routerze (i bardzo dobrze) że blokuje sterownik Tech. Po wyłączeniu firewalla w routerze wszystko działa prawidłowo i to chwilowo jedyne rozwiązanie problemu. 

Pisałem w tej sprawie do Techa ponieważ zauważyłem że aplikacja (a raczej ich serwer) po wiosennej aktualizacja się zapętla i ciągle odpytuje sterownik. Router wychwytuje te ciągłe zapytania jako atak i blokuje sterownik. 

Szkoda że Tech pomimo dokładnego opisania problemu i rozwiązaniu problemu przeze mnie nadal nie chce pomagać swoim klientom tylko nadal wprowadza w błąd z tą blokada portów.

Dziękuję za informację, ja tymczasowo rozwiązałem problem łącząc się przez stary modem z internetem mobilnym LTE 4G. Na nim działa ok. Mam nadzieję, że Tech wprowadzi jakąś poprawkę bo też mi się wydaje, że zwalają na Play bo sami nie mogą tego ogarnąć.

Edytowane przez Ryszard
Proszę nie cytować ostatniego postu

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.