Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jak wylać beton ognioodporny.


kamiks

Rekomendowane odpowiedzi

Pewnie BOK -150 będzie najlepszy ,mieszasz go z najmniejszą możliwą ilością wody.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zresztą pewnie zdam relację z wylewania bo też mnie czeka wymiana w MPM-mie całego palnika bo dosyć styrany już jest ,otwór dyszy już chyba z 2 razy większy niż był kiedyś a będę robił taką ala skocznię czyli ogień w górę aby popiół się sam zsypywał a nie zatykał .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, omama napisał(a):

Pewnie BOK -150 będzie najlepszy ,mieszasz go z najmniejszą możliwą ilością wody.

A następnie trzeba masę w formie zwibrować , inaczej będą pęcherze powietrza w odlewie i wszystko znowu szybko popęka.

Do wibrowania najlepszy jest młotek do kucia ( bez obrotów) przystawiony do drewnianej formy lub do drewna na którym taka forma leży.

Wibrowanie można zrobić wiertarką z udarem i tępym wiertłem przyłożonym do boków formy.

  • Przydało się 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ilość wody nie najmniejsza tylko zgodnie z zaleceniami producenta 

Najlepiej jak wszystko będziesz miał zważone i odmierzone i odpowiednio wymieszane bardzo małymi obrotami 

Czas otwarty takiej masy jest raczej krótki bo około 20 minut

Forma ma być super szczelna bo inaczej stracisz wodę z cementem 

Suszenie i wygrzewanie jest bardzo ważne

Poczytaj o betonach żaroodpornych zanim zrobisz zaprawę i wylejesz

Pośpiech w tym przypadku jest nie pomaga

Trzymam 👍👍👍👍👍 napisz jak poszlo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pracuję w betoniarni i podpowiem wam że są włókna PP które dodaje się do betonów w elementach które muszą mieć większą ognioodporność.

Fizyka działania jest taka że te mikrowłókna po bardzo dobrym wymieszaniu w betonie jako plastik wypalają się pozostawiając wolne przestrzenie (kanaliki którymi może wydostawać się para wodna podczas wypalania betonu)

Wbrew pozorom im bardziej zagęszczony beton bez porów tym gorsza jego odporność na ogień. Podobnie z ceramiką jest jeśli jest szczelna jak gres to przy kontakcie z ogniem strzela jak szkło a taka płytka z terakoty będzie leżała bardzo długo zanim się rozsypie, wszystko dzięki dziurom i odkształceniom które dzięki temu materiał może przenieść.

Dodając włókno do betonu trzeba uważać żeby nie zrobić jednego wielkiego kłaka a tym samym dużej dziury.

 

foto_add-755.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, omama napisał(a):

a będę robił taką ala skocznię czyli ogień w górę aby popiół się sam zsypywał a nie zatykał .

To błąd.

Jeśli płomień będzie wybity w górę to nie będzie wirował tak jak by tej skoczni nie było - tylko będzie uciekał z palnika w górę. Będzie gorsze dopalanie - dym z komina. 

Popiół nie będzie zapychał palnika jeśli ustawisz prawidłowe tempo spalania. Wtedy popiół sam będzie się obsypywał do popielnika bez rusztowania ( musi być wypalony). U siebie delikatnie rusztuje tylko podczas dokładania - w trakcie wypalenia wsadu wogóle nie rusztuje - nie ma potrzeby i palnik się nie zasypuje popiołem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale muszę coś zrobić bo wszyscy co mają mpm-a mają w komorze jak by na dnie płytę żaroodporną a u mnie tego nie widzę i wysokość tej komory jest na równo z rusztami i wszystki materiał pakuje się w palnik a co do tego zawirwywacza nie wiem czy go nie wywalę i nie zrobię na wzór tak jak było w pierwszych wersjach 8-10 oraz 5-7 kw  nie jestem przekonany czy ten wir faktycznie w czymś pomaga czy to tylko takie lepsze samopoczucie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wir płomienia na pewno pomaga, bo płomień zostaje dłużej w komorze palnika co sprzyja jego właściwemu dopaleniu. Powyżej palnika jest znacznie zimniej i tam już się on nie dopali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to być może go tam założę ale mimo wszystko muszę ciutkę podnieść komorę spalania o co najmniej 3 cm czyli wystarczy na dno położyć płytę żaroodporną bo taką mam już i dopiero na niej  to konstruować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powietrze wtórne jest zapewnione w tym kotle bo ma on odpowiednie doprowadzenie i tu problemu nie ma , dom mam w miarę ciepły i duży a jednak te 10 kw to zdecydowanie za dużo mimo 200m2 po podłogach i wydaje się że mniejsza dysza powinna pomagać choć różnie z tym bywa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@omama moc zmniejszysz powierzchnią rusztu, a nie zmniejszeniem dyszy. Zmniejszenie dyszy osłabia ciąg i powoduje dymienie na kotłownie przy załadunku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem wiem , chyba ruszta po lewej i prawej zabuduję a środek zostawię szer na jakieś 10 cm i tak to trzeba będzie zrobić aby ruszta chodziły ,mam pręty zbrojeniowe 20 mm i na nich skośne odlewy zrobię aby opał się zsypywał .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Źle planujesz popytaj Piecucha jak to zrobić żeby było dobrze

Gość wie co mówi 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.