Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem z miejskim ogrzewaniem podłogowym


Czesiu1237

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie. 

Mam problem z rozdzielaczem ogrzewania podłogowego a miamowicie nie moge ustawić, aby wszystkie rotametry były na równym poziomie. Jeden rotametr w ogole nie reaguje na zmiane przepływu i nie grzeje podlogi w łazience. Boję sie krecic bardziej rotametrami bo jestem zielony w tym temacie i nie wiem czy moge go całkowicie wykrecic i czy nie bedzie leciec z niego woda. Załączam zdjęcie układu oraz proszę o pomoc i porade co mogę zrobic w tym przypadku. 

IMG_20230214_200928.jpg

IMG_20230214_200943.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli ten drugi od lewej to łazienka, to jest przepływ 3l/m, czyli zapingala woda jak szalona. Reszta wygląda na zamknięte obiegi. Trochę to dziwne, bo siłowniki wskazują, że są otwarte.

Jak dla mnie, to powinno być dokładnie odwrotnie. W łazience ciepło, a reszta nie grzeje.

Jedno piwko nie może tak na mnie działać. 🤔

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem w tym ze pokazuje w lazience duzy przeplyw a sprzezyna w ogoole nie reaguje na jakiekolwoek obracanie i podloga w lazience zimna.... 

I ogólnie te rotometry chodzą tak jakby ich ktoś biczem walił, ja kręce a sprężyna sie raz unosi a raz nie. Na filmikach z internetu te rotometry chodzą jak masło a tu opór że hej. Instalacja ma  2 lata nowe budownictwo. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm... Chyba Cię czeka wymiana rotametru. Ale zacznij od odkręcenia siłownika i zobacz czy zawór pracuje.

Młotek i drewnianą końcówką naciśnij na trzpień zaworu. Tylko z wyczuciem i tym razem młotek nie będzie służył do uderzania. 🙂 

Jak zawór będzie pracował, to zakręć wszystkie inne zawory i zobacz czy będzie przepływ. Jak nie będzie to odkręcaj rotametr. Rotametrem nie kręć za szklankę, może się wykręcić sama szklanka i poleje się woda. 🙂  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach