Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć.

Nie wiedziałem, że nawet takie forum istnieje:) ale trochę spadło mi z nieba, bo potrzebuję pomocy/porad.

Na wstępie zaznaczam, że nie znam się w ogóle na tego typu sprawach i przepraszam, jeśli będę zadawał głupie pytania. I mam nadzieję, że w dobrym dziale napisałem.

Do sedna. Moja matka mieszka w bloku. Nie ma centralnego ogrzewania. Mieszkanie było ogrzewane piecem (kotłem?). Piec saunier duval, ale to chyba mało ważne. Piec podłączony do prądu, zasilany gazem, no i z pieca szło do kaloryferów. Mam nadzieję, że da się mnie zrozumieć:) i problem polega na tym, że gaz został jej odcięty. Problemy życiowe. Na razie nie ma możliwości tego 'naprawić'.

I moje pytanie brzmi, czy jest w ogóle możliwość, żeby do tego pieca podłączyć butle z gazem, żeby było można grzać tym piecem?

Za wszelkie odpowiedzi bardzo dziękuję.

Opublikowano

dać sie da ale kto co dziennie bedzie tachał butle z gazem do góry ?

i jeszcze przezbrojenie kotła i tez koszty ?

nie lepiej zapłacic koszty przylaczenia i płacić za gaz ziemny?

Opublikowano

Technicznie się nie wypowiadam, ale jest to NIEMOŻLIWE formalnie, ze względów bezpieczeństwa;

patrz pożar: straż odłącza dopływ gazu, wchodzi na pewniaka, a tu wielkie, niespodziewane buuuum z mieszkania Twojej mamy! Tragedia gotowa.

A poważnie: mówi o tym paragraf 157 pkt. 6 Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z 12 kwietnia 2002 w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (Dz.U. 2002 nr 75, poz. 690):

6. Zabrania się stosowania w jednym budynku gazu płynnego i gazu z sieci gazowej.

Pozostaje prąd.

Opublikowano

Dziękuję za odpowiedzi. Pozostaje grzanie prądem póki co. Możecie coś doradzić? Jakiś piec czy coś? Jak pisałem, nie znam się na tym, no a chciałbym jakoś zaradzić. Mieszkanie ma 2 pokoje, kuchnię, łazienkę. Około 50m^2. Gdyby dało radę to też jakie są koszta instalacji i jakie zużycie prądu.

Będę wdzięczny za jakieś rady