Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Czy warto zastosować bufor ciepła do grzejników z bardzo dużym zwałem wody?


Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry, mam taki dylemat. Kocioł Biawar Pellux 100 30kw, budynek stary, 350m3 ocieplona elewacja grafit 10-15cm, strop 30 cm wełna, skosy dachowe na poddaszu użytkowym bardzo słabo ocieplone, była tam wełna 10cm ale się poobsuwala, podłogi pod połowa domu nieocieplone, druga połowa podpiwniczona, wentylacja grawitacyjna, bardzo duża pojemność instalacji CO nigdy tego nie liczyłem, ale myślę, że ponad 500 litrów. Spalam 10 ton pelletu na okres grzewczy, czy warto zastosować bufor ciepła, zmniejszy, to koszty ogrzewania? Jeśli tak to jaka pojemność? Musiał bym połączyć kilka buforów 800-900 litrów równolegle, bo większe nie wejdą przez drzwi.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ochrona powrotu to zawór ATV, ale jest coś nie tak, założyłem termometr na powrót i jak kocioł długo chodzi to przekracza 40C, a najczęściej jest poniżej 40C. Gdy poniżej zera na zewnątrz kocioł załącza się bardzo często, dobija do 22C zadanej na termostacie i im zimniej tym krócej stoi, przy dużych mrozach 20-30 minut i znów pracuje. Próbowałem pracy ciągłej na małej mocy, ale nie dało rezultatów.

Nie ma problemu z osiągnięciem zadanej na kotle 70C, najczęściej jest Koło 50-60C pracuje długo przy mrozach by osiągnąć 22C na termostacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To po co ci bufor?

Przecież on przy takim kotle jest tylko do wydłużenia czasu pracy , a czas jak piszesz masz długi.

Trzeba podnieść temp powrotu, obniżyć temp na zasilani i tona spadnie.

A przy ociepleniu od góry spadną nawet 2 tony.

PS

Ja jak paliłem pelletem to na 300m2 spalałem ok 3,5t na rok, razem z grzaniem 300l CWU

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Start pompy CO 55C, mam jeszcze obniżyć?

Ochronę powrotu mam zrypaną to fakt, kupiłem nawet pompę żeby ją użyć jako kotłową, ale żaden fachman nie chce takiej lichej fuchy - nie opłaca się przyjeżdżać za parę złotych.

To co miałem włożyć w bufory włożę w docieplenie poddasza - to dobra rada.

PS 

Mój brat ma na imię Sambor, także serdecznie pozdrawiam i dziękuję za pomoc.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta kotłownia jest źle wykonana, 

Po pierwsze brak podłączenia bezpośrednio do kotła naczynia przelewowego / przeponowego

Po drugie zaw ochrony powrotu jest zamontowany na zasilaniu, a powinien być jak sama nazwa wskazuje - na powrocie, 

Po trzecie zaw ochrony powrotu powinien mieć temp znamionową ( otwarcia) 55C a ma 10C mniej!

Po czwarte to trzeba rozebrać i połączyć prawidłowo ze sprzęgłem , zaw ochrony powrotu 55C, pompą kotłową ,  itd.........

Po piąte po co grzać kocioł do temp 70C , jak następnie temp  zasilania jest i tak obniżana?

Wystarczy grzać np do 65-67C.

po szóste autor tematu ma chyba dużo pelletu ( 10t na sezon!!!!) , więc może nie robić tych przeróbek, tylko nadal palić jak palił do tej pory,

Po siódme prawidłowe schematy kotłowni są na pewno w instrukcji kotła Biawar lub na stronie producenta, ew jak się chce to i na forum coś się znajdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, sambor napisał:

Ta kotłownia jest źle wykonana, 

Po pierwsze brak podłączenia bezpośrednio do kotła naczynia przelewowego / przeponowego

Po drugie zaw ochrony powrotu jest zamontowany na zasilaniu, a powinien być jak sama nazwa wskazuje - na powrocie, 

Po trzecie zaw ochrony powrotu powinien mieć temp znamionową ( otwarcia) 55C a ma 10C mniej!

Po czwarte to trzeba rozebrać i połączyć prawidłowo ze sprzęgłem , zaw ochrony powrotu 55C, pompą kotłową ,  itd.........

Po piąte po co grzać kocioł do temp 70C , jak następnie temp  zasilania jest i tak obniżana?

Wystarczy grzać np do 65-67C.

po szóste autor tematu ma chyba dużo pelletu ( 10t na sezon!!!!) , więc może nie robić tych przeróbek, tylko nadal palić jak palił do tej pory,

Po siódme prawidłowe schematy kotłowni są na pewno w instrukcji kotła Biawar lub na stronie producenta, ew jak się chce to i na forum coś się znajdzie.

Jest naczynie wyrównawcze otwarte, majster tłumaczył że zawór 4D potrzebuje połączenia bezpośredniego, a w przypadku 3D wystarczy, że instalacja jest podłączona do naczynia przelewowym. Z resztą się zgodzę, ale nie uczyłem się w kierunku instalacji CO, nigdy nie pracowałem w takich "tematach", więc zapłaciłem uczciwie, niemałe pieniądze o ile pamiętam ok 3000zł, fachowcowi najbardziej cenionemu w okolicy żeby zmodernizował mi kotłownie,wywalił śmieciucha i prawidłowo podłączył pelleciaka. Nie ma takiej opcji, żeby na wszystkim się znać. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, inski napisał:

a w przypadku 3D wystarczy, że instalacja jest podłączona do naczynia przelewowym. 

Nie prawda, człowiek zwany "majstrem" nie ma pojęcia co mówi i co czyni!

Wg przepisów na drodze z kotła do naczynia nie może być żadnych zaworów, pomp czy filtrów!!!

Nie pisałem , że masz się znać, tylko co trzeba poprawić!, a to jest różnica.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki serdeczne, za pomoc. O spieprzonej ochronie powrotu, wiedziałem, zresztą to trochę wina Biawaru, bo w okresie kiedy kupowałem kocioł, wymagali tylko zaworu 4D, to miało starczyć na ochronę powrotu. Bezpośrednie połączenie kotła z naczyniem wyrównawczym to chyba kwestia bezpieczeństwa, a nie ilości spalanego pelletu, a poprawną ochrona powrotu obniży spalanie może o 500kg Uwierz mi żaden fachowiec, nawet z oddalonego o ponad 30 km wojewódzkiego miasta Olsztyn, nie chce się pojawić i zrobić poprawnie instalacje. Nie opłaca się, oni tylko podłączają, robią ma nowo, do poprawek im się nie chce za mały hajs. Także jestem trochę w czarnej du.ie.

70C na piecu ustawiłem, bo mam histerezę 15C żeby kocioł się rzadziej załączał, a nie chciałem mieć temp ponizej 55C.

Jeszcze raz dziękuję i pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

No i doczekałem się przyjechał fachowiec i podjął się korekty mojej instalacji. Ochrona powrotu ze sprzęgłem 70kw, zaworem temperaturowym 60C i pompą kotłowa. Jedyne co mi nie pasuje, że chce całkiem wywalić zawór 3d. Jego zdaniem piec będzie szybciej wygrzewał instalacje, będzie pracował stabilniej, a skoro mam 100% grzejniki, to ten zawór jest zbędny, będzie niepotrzebnie mieszał i studził wodę w i instancji. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Za sprzęgłem zawór 3D z pompą na obieg CO być musi byś miał niezależną od temperatury kotła temperaturę grzejników. W okresach przejściowych nie ma potrzeby grzać na max instalacji. Tylko obieg kotłowy musi pracować na wysokiej temperaturze by proces spalania dał maksymalną wydajność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.