Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Zestaw termostatyczny do nowego grzejnika


ciabar

Rekomendowane odpowiedzi

Potrzebuje pomocy odnośnie odpowiedniego zaworu termostatycznego do podłączenia grzejnika.
Obecne przyłącze, do którego podłączony jest kaloryfer to dolne lewe 50mm. Jednak grzejnik, który chcemy zamontować to jak widać na rysunku 2, ma pomimo tego samego miejsca przyłącza inne strony zasilania. 
Obecny grzejnik: lewa strona - powrót; prawa strona zasilanie
(prawdopodobnie 900x800 lewy Kermi Therm X2 Profil-V 22)
image.png
Nowy grzejnik: lewa strona - zasilanie; prawa strona - powrót
(Irsap ARPA 18 2220X703X1986)
image.png
Propozycje jakie padły, aby poradzić sobie z sytuacją to ingerencja w ścianę i wychodzące rurki lub użycie zaworu krzyżowego. Jednak, padła też informacja o zaworach termostatycznych w którym jest możliwość zmiany zasilania (lepszy efekt wizualny niż zawór krzyżowy). 
 
Ze względu, że jestem laikiem w temacie wszelka pomoc, rady i pomysły mile widziane! 
 
 
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli dobrze rozumiem to masz na myśli ingerencje w części wspólnoty mieszkaniowej (niestety jest to blok mieszkalny) i ze względu na formalności i wszelkiego rodzaju zgody to nie wchodzi w grę. Chciałbym to załatwić w mieszkaniu, w jak najmniej inwazyjny sposób i w miarę estetycznie jeżeli jest to możliwe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dodatkowe pytanie, czy przyłącze z linku poniżej zadziała w przypadku opisanym wyżej? Otrzymałem odpowiedź od producenta grzejnika że tak, jednak chciałbym się upewnić ponieważ bardzo wiele niespójnych odpowiedzi otrzymywałem od przedstawicieli sklepów z akcesoriami.

https://onninen.pl/produkt/SIMPLEX-Przylacze-dwururowe-VarioCon-Design-uniwersalne-do-grzejnikow-z-podlaczeniem-GW-1-2-lub-GZ-3-4-12019,91495#product_slider_0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany